kompressori ahtaa taas. Nyt myös penkitys käyrä.

Katso myös W210
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

kompressori ahtaa taas. Nyt myös penkitys käyrä.

Viesti Kirjoittaja -230k- »

autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.


Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.

kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Viimeksi muokannut -230k-, 16.12.2011 16:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tänään putsasin tuon bypass venttiilin ja ilmanputsarinkin samalla. Hyvin näytti toimivan tyhjäkäynnillä,sai menemään ihan kiinni asti.

Toki huomasin että ilmanputsarikotelossa oleva kumiputki oli imeytynyt bypass venttiiliin päin,mahdollisesti jääden jumiin ja tukkien venttiilin liikkeen,saattaa olla mahdollista että tämä olisi oikosulkenut sähkömoottorin bypassista ja siksi oireilee kummallisesti vain tuona tiettynä kierros kohtana.
Otin pois koko muovisen kumiputken,se lähinnä hiljentää ääntä ja ohjaa kuumaa ilmaa ahtimen imupuolelle.

Josko huomenna sähkötesteriin pääsisi.

Mahtaako olla paljoa haittaa tukkia koko bypassille menevä letku että voisi todeta vian olevan siellä. kaasua päästäessä paineet jäävät putkistoon mutta rikkooko se mitään?

Mielipiteitä saa antaa,mielestäni vaikuttaisi että tuolla bypass venttiilin uusimisella korjaantuisi.
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Bypass venttiili toimii normaalisti, seuraavaksi epäillään maf anturin johtojen irronneen/löystyneen.
Maf anturin liitin kun irroitetaan niin katoaa ahdot kokonaan,eli niiden välillä on selvä yhteys.

Maf anturille tuleva liitin näyttää umpinaiselta,voiko sitä avata?
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.

En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa. :evil:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.

En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa. :evil:
Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.

En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa. :evil:
Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?
Autollahan ei ajettu kun oli starissa kiinni. Paikallaan kierrättämällä ahtaa normaalisti.
Lambda lukema poikkesi hieman normaalista muttei asentaja sitä sen enempää kommentoinut tai käskenyt vaihtamaan.? :shock:
edit: eikö seoksen pitäisi rikkaalle mennä jos lambda entinen.
näin olen itse käsittänyt.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.

En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa. :evil:
Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?
Autollahan ei ajettu kun oli starissa kiinni. Paikallaan kierrättämällä ahtaa normaalisti.
Lambda lukema poikkesi hieman normaalista muttei asentaja sitä sen enempää kommentoinut tai käskenyt vaihtamaan.? :shock:
edit: eikö seoksen pitäisi rikkaalle mennä jos lambda entinen.
näin olen itse käsittänyt.
Siis autoa ei tutkittukaa...
jos lambda on rikki voi seos mennä mihin suuntaan vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.

Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.

Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Sempä takia kannatta *:rila tutkia ajossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Sempä takia kannatta *:rila tutkia ajossa
Näin on tarkotus jatkossa,ilmottelen täällä jos tulee edistystä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

-230k- kirjoitti:Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.

Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.

Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Stari kiinni kun auto on liikkeessä niin näkee aika paljon että mitä siellä autossa tapahtuu :roll:
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

jolle kirjoitti:
-230k- kirjoitti:Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.

Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.

Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Stari kiinni kun auto on liikkeessä niin näkee aika paljon että mitä siellä autossa tapahtuu :roll:
Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn alla :)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti: Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn alla :)
Mikähän järki siinäkin on :roll: kun iso osa tutkimuksista kuuluu tehdä ajossa tai rullilla (varsinkin jos on tarkoitus vika löyttä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti: Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn alla :)
Mikähän järki siinäkin on :roll: kun iso osa tutkimuksista kuuluu tehdä ajossa tai rullilla (varsinkin jos on tarkoitus vika löyttä...)
En tiedä ,oli muutenkin aika hiljanen mekaanikko. Tiistaina vielä uus yritys starin kanssa ajossa ja bensapaineenmittaus. Jos ei edisty niin Bosh car servicelle.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)

Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ok,pitää katella jos laittaisi omaan mittarin,kun on ylimääräisenä hydrauliikkaliikkeen vaimennettu malli.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

-230k- kirjoitti:
kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)

Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230) :ope:
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Cool Hand Saku kirjoitti:
-230k- kirjoitti:
kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)

Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230) :ope:
Pulley kitillä on ollut tapana saada tollasta 0,8 baaria. Itellä ostoslistalla, kuhan sais tän vian pois kiusaamasta ni jäis aikaa rakennella vähän mielenkiintosempia asioita :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Cool Hand Saku kirjoitti:
-230k- kirjoitti:
kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)

Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230) :ope:
Tämähän se ihmetyttää,eilen juttelin työkaverin kanssa jolla juurikin Italian vienti c kompura.Ahtopaineet kuulemma 1,1 bar,täh,miten ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

No, ainakin tästä omasta romusta on mitattu työpaikan boschin mittarilla tuo 0.8 ihan ajossa kun kaiveltiiin vikaa esiin. :wink:

Ilmamassamittari vittuilee taas (uusittu toissa kesänä)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Olikos tuohon ahtopaineen nostoon muuta konstia kuin vaihtaa hihnapyörä ja hihna?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Ei sitä mitenkään sähkösesti saa nostettua. Pelkästään hihnapyörällä välitystä muuttamalla.
Ja ahtoputkiston muutoksilla/rakentamisella voi saada vähän eri paineita muttei mtn huomattavaa.
temezz
Viestit: 8
Liittynyt: 16.1.2011 11:12
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja temezz »

kilander kirjoitti:Olikos tuohon ahtopaineen nostoon muuta konstia kuin vaihtaa hihnapyörä ja hihna?
Tottakai siihen on ainakin yksi toinen konsti. Isompi ahdin :D
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Mersu kiikutettu korjaamolle. Että on alaston olo ilman avainta taskussa,pitää varmaan vara-avain laittaa taskuun. 8)
Jännityksellä odotetaan löytyykö vikaa ja että löytyykö tänään vai ensvuonna. :lol:

edit: ei päivän ettimisellä vikaa löytynyt. Ehdotettiin magneettikytkintä ja ohjausboksia.
Itellä mielessä vielä että voisko suutin olla tukossa.siitä tuo viikko sitte ilmotus että käy laihalla ja joku turva ominaisuus iskee ahtimen pois?
Myös johtosarjan oikosulku lie mahdollinen kun w202 kyseessä.
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Ilta touhuttu. Sytytystulpat oli nätin väriset jne.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:Ilta touhuttu. Sytytystulpat oli nätin väriset jne.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
ensimäisenä tule mieleen
Paine, lämpö, kaasupolkimen asento
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikähän voisi aiheuttaa kompurakoneessa tällaista:jalan kun ottaa pois kaasulta,painaa kytkimen pohjaan,niin ei heti asetu tyhjäkäynnille?
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kilander kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa kompurakoneessa tällaista:jalan kun ottaa pois kaasulta,painaa kytkimen pohjaan,niin ei heti asetu tyhjäkäynnille?
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Tyhjä käynni tunistus, kytkimen tunistus tulee mieleen ensin tarkasteltavina+ilmavuodot
Viimeksi muokannut CDI203, 20.11.2011 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.


Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.

kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Tyhjä käynni tunistus, kytkimen tunistus tulee mieleen ensin tarkasteltavina+ilmavuodot
Varmaan tuli väärä lainaus, eli tämä vastaus kilanderin tyhjäkäynnin seilaamiseen. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”