mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Toyota HJ61
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26435

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:27    Viestin aihe: Toyota HJ61 Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jälleen tuli ostettua auto suunnilleen pussi päässä ja lisäksi vielä silmät kiinni, eli kyseisen yksilön olen nähnyt kerran viime vuonna vähän kauempaa ja rekisterinumerolla selvisi kaupanteon jälkeen että auto on malliltaan HJ61.
Vuosimalli -87, pyöreillä valoilla, ja tietysti 4,0 turbodiesel.

Epäilen että hitsaamaan joutuu jotain, mutta aiemmin on korjailtu tarpeen mukaan ihan huolellisesti joten ei pitäisi olla mikään koko kesän projekti.
Moottori- ja vaihteistoremontin jälkeen on ajettu noin 100tkm ja ne kilometrit on ajanut minulle hyvinkin tuttu mies, siitä into ostaa auto näkemättä kun tarjottiin. Enkä ole nähnyt vieläkään, edes kuvia Laughing

Asiaan Idea

Kokemuksia saa ja pitää kertoa;
Heikkoja kohtia ?
Millaiset lukot ?
Kulutus ? odotuksena 10-12 ...
Hyvä ja huonoja puolia ?

Muuta ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3897
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pumppu, suutimet pasille ja 33 pyörät sekä kylki pakoputket. Ilman vaimentimia niin tulee hyvä. Putkista tulee mun makuun just oikee melu, ja ääni eli hillitty. Kaverilla oli tollanen
_________________
W903.663 laulupiili
S210.226 digi lintta
W906.633 wanha rouvva
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
onre
Ylläpitäjä

Säätäjä


Liittynyt: 25 Huh 2007
Viestejä: 1858
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihda '96 Ooppel Astraan tai S202 200CDI:hin ja sopivaan tukkuun käteistä? Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen


Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 2269

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kokemukset armeija ajoilta jolloin tuollaisella ajoin ehkä noin 8-10tkm.
Muistikuvat 26 vuoden takaa.

Hyvä auto pitkillä matkoilla, kouvola-hki väliä tuli rampattua melkoisesti.
Kevyen tuntuinen ajettava, ohjaus ja hallintalaitteet.
Lukoista ei muistikuvaa...ei tarvinnut koskaan ja koulutuksen aikaiset muistikuvat surkeat.
Maantiellä 90 nopeudella kulutus oli aika tarkkaan kymppi.
Kohtuu hiljainen.
Ei raketti mutta vauhtiin päästynä kohtuullinen.
Huonot valot.
Ajoasento formulamainen, = penkin ja lattian väli pieni.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kondivo
Herrasmies

Nukkuva Karhu
murreanalyytikko


Liittynyt: 19 Jou 2006
Viestejä: 2687

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olen ajanut metsäautotiellä ja maastourilla tuollaisella laitoksella puolen päivän mittaisen kierroksen. Pitkänä miehenä tuntemukset oli, että olipa puuduttava kokemus, sillä kuskin paikka on minun raajoille ahtaanpuoleinen.

Lisäksi kyseisen yksilön lehtijouset oli kuoleentuneet, joten jousitusmukavuus oli olematon röykkyisillä maastourilla.

Luotettava peli muuten; uutena ultraluotettava kampe, käytettynä vaatii ylläpitohuoltoa ja huolenpitoa kuten kaikki muutkin ikääntyneet työjuhdat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 11.1.2013 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli tuollanen hj61 -90 tuossa toissatalvena - viimekesänä.

Menee kesäkelissä takavedolla varsin pienellä kulutuksella. Ei ole vaikea päästä alle 10l/100km, nimenomaan 61:llä jossa on suoraruisku kone.

Kardaanien ristikot ja liu'ut tarkistuksen alle. Samoin perien pinion akseleiden laakereiden välykset.

Runko voi olla ihan loppu taka-akselin takapuolelta.
Samoin tankin löpöputket, jolloin vetelee ilmaa polttoaineen sekaan.

5v-lootalla varsin leppoisa kampe ajella vaikka pitempiäkin reissuja kun ei kiirehdi. On kyllä ihan hyvä ajella vaikka reipasta satastakin.

Mekaaniset lukothan noissa akseleissa on. Käyttövivut kuskinpenkin oikealla puolella. Käytönpuutteesta voi olla vaijerit jumissa.

Onkohan koneremonttia tehty? Männänrengasurat väljistyy ja katkoo renkaat.
EDIT: olihan siihen remppaa tehtykkin.



Matalahan tuo mulla oli. Jouset kuoleentuneet pahasti.
Kuvassa 33/12.5/15 renkaat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen


Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 2269

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 0:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten mulla on sellainen kuva että ainakin omat kokemukset on vapari 4L koneisesta....-87 mallista.

Rolling Eyes

.
E: muisti tepostelee....sen on täytynyt olla -85 tai -86 koska oli pyöreät lamput...kantikkaat valot taisi tulla -87 ?


Viimeinen muokkaaja, todellauupunut pvm 12.1.2013 0:14, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 0:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaparikoneinen HJ on malliltaan HJ60
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 1:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lukot oliko lie aina ja vakiona 61:ssä, jos ei niin mekaaniset vaijerilla on kuitenkin alkuperäissysteemi. Jos siinä ei niitä ole, niin kiinalainen(?) airlocker eteen ja aussie/ spartan taakse, tulee hyvä. Maasturia siitä ei oikeen helpolla saa, iso nelivetofarkku korkealla maavaralla kun vaan on. Wink
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

Wattien Waltias
Referenssien Ylittäjä


Liittynyt: 12 Maa 2007
Viestejä: 2204
Paikkakunta: Oulainen

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 1:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mahtivehe, mie oon kade ny Cool

Hitsaamaan varmaan tarvii oppia ja kato ettei tipu öljyt laatikosta jakiksen kautta ulos tai tee "hullunkierto" (stefa vuotaa lootan öljyt jakikseen, pohjapropusta letku täyttöproppuun ja tasaa itsensä)..

Paukkaako edestä nivelet, vaiha ennenku särkee muutakin Exclamation

Kulutus turbolla 13-15, turboton litran pari enee jos yrittää satasta ajella.

Vitonen särkyy, kohiseeko laatikko ? Jos kohisee mutta pitää pykälät vielä on toivoa. Exclamation

Takaiskarien väliputki lahoaa, voi korvata suoralla kuten mie kerran tuunasin


Minoon joskus hitsannu hoijakoita silleen "reilusti happy

Kuviakin löytyy jos niitä halutaan Idea

Edit: ai niin, muista ajaa ensimmäiset ajot sitten joku ohut kenkä jalassa.. Voi tulla tuolla turbokoneella vähä nykkivää menoa jos on tottunu jousikaasuihin happy
_________________
Nissan Terrano 4x4 -04
UfoNissan (primera) -04
Mercedes-Benz 309D -86
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Erinäinen kasa dieseltoimivia autoja..(peltoromuja ja w111)
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 1:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

61:sen kaasun herkkyys on haukuttu aikoinaan TM:n testissäkin Laughing

Sillä saa tosiaan helposti aikaan vanhan tutun "bonanza" ilmiön
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer



Liittynyt: 12 Syy 2012
Viestejä: 23

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 1:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
61:sen kaasun herkkyys on haukuttu aikoinaan TM:n testissäkin Laughing

Sen kanssa tottuu elämään aika nopeasti ja hetken päästä koko asiaa ei edes huomaa. Kaasuun voi toki hommata jäykemmät jouset tai ainakin katsoa että ne molemmat on paikallaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 2:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulee harvinaisen mielenkiintoisia savu efektejä putkesta kun ne palautusjouset katkeaa. Shocked
Pikkusen meinas tulla kiire saaha kone sammuksiin. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26435

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 9:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täältähän löytyi nopeasti käyttäjien kokemuksia, eikun lisää vaan Idea

Mika kirjoitti:
Onkohan koneremonttia tehty? Männänrengasurat väljistyy ja katkoo renkaat.
EDIT: olihan siihen remppaa tehtykkin.

Tosiaan joo, tuolla on ollut kilsoja jotain 500000 koneremontin aikaan ja nyt 600000.

Lerssinen kirjoitti:
Vitonen särkyy, kohiseeko laatikko ? Jos kohisee mutta pitää pykälät vielä on toivoa.

Laatikkokin on remontoitu samaan aikaan. Jotain on ilmeisesti mennyt hieman pieleen koska myyjä kertoi että pitkässä alamäessä viitonen lähtee joskus pois päältä, ja tämä oire on ollut koko ajan samanlainen remontin jälkeen eli 100tkm matkan.
(myyjä on tosiaan tuttu ja läpeensä rehellinen eli tuo pitää paikkansa)

Minähän ostin aikoinaan samalta mieheltä pitkän Patrolin (3,3TD) ja hänellä oli jo silloin tämä HJ.
Lyhyt vertailu autojen ominaisuuksista hänen mukaansa: Patrol parempi tiellä, HJ maastossa.
Patikan ongelma automaattiset napalukot. No, ongelmia on jokaisessa 25-vuotiaassa maasturissa jossain määrin Laughing paitsi susukissa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 3099
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Patikan ongelma tosiaan on napalukot,mutta ne korjaantuu MIG liimalla =D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lystis
Perämoottorin Kauhu

Pelle Peloton


Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 1796
Paikkakunta: Invala

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sen seittemänsataa kertaa tuli aikonaa oltua juoppokuskina invala-hjärvi-reisperä-lesti-invala reitillä tuommosella 6tiiseli ja turpolla.
Palijo mahtu porukkaa koppii ja aina ajettii nii lujaa ku se kuluki (145km/h eikä yhtää enempää), ison auto hyvä puoli oli että se isompikaa kööri (yleesä 8-10 henk.) joka jorasi sielä sisustassa ei vaikuttanu ajo-ominaisuuksii suuntaa eikä toisee.
Yllättävän hyvä ajaa oli tiellä verrattuna bj40 (ylioppilas malli) jonka ajo-ominaisuudet oli ku ostoskärryissä.
Maastossa en muista että ois tarvinu koskaa ajaa.
_________________
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aadolf



Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 571

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minullakin on HJ 61, tällähaavaa pois liikenteestä lähinnä harraste/hupikäytössä. 33" pallot muuten vakio mutta hyvä se on etenemään ja menee kyllä hyvin vetelässäkin lukkokelnsa ansiosta! Voi sanoa oikein ääneen että hoijjakka on maasturi! Monelta ns maasturilta meno loppuu kun joku pyörä jää tyhjänpäälle......
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näissä isoissa Landcruisereissa (HJ/HDJ) on vaan se ongelma "offroadissa" että ne painaa niin helevetisti.

Saa olla järkyttävän kokoiset pallot alla että menee sinne missä tuollaisella pikku susukilla käy normi kesärengastuksella. Very Happy

HJ:n pelkkä tekniikka (moottori/vaihteistot/akselit) painaa melkein saman mitä tuollainen pikku susukin omapaino on. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pt



Liittynyt: 25 Lok 2005
Viestejä: 792
Paikkakunta: Kouvola

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

todellauupunut kirjoitti:
Miten mulla on sellainen kuva että ainakin omat kokemukset on vapari 4L koneisesta....-87 mallista.

Rolling Eyes

.
E: muisti tepostelee....sen on täytynyt olla -85 tai -86 koska oli pyöreät lamput...kantikkaat valot taisi tulla -87 ?


Intin autot taisi kaikki olla vapareita, joten hieman nuhaisempi varmasti, kuin tuo turbollinen.


Riippuen maastosta, mutta jos tuollaista puun kiertoa ja kivien ylittelyä, niin kyllähän ovet on sisällä ja helmat solmussa.. Miehekästähän sillä on vetää ja näyttävää, mutta noin pitkän päälle ehkä hiukka kyseenalaista.

Jos taasen traktroriuraa ja metsäteitä ajelee, niin varmasti hyvä vehe.

Hitsaaminen on vaan kivaa tai sitten on väärä auto Laughing
_________________
W124 500E
W903 316cdi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 669
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa tulikin paljon tuttua juttua kavereilta. Itse ajelin joka päiväistä ajelua ensin vm 81 60:sellä noin 10v ja 2000kg asuntovaunua vedeltiin pitkin suomea lomareissuilla, no sitten noita on ollut muutama ja yksi 61 myös . Kulutus kaikilla sekalaisessa ajossa 11 litraa ja vaunulla 14- 16 . Noi ovay olleet sellaista 400tkm ajettuja . Yhtena hauskana vinkkina maasturimattila heitti, että laitappa samalla männän renkaat uudet, niin kulutus laskee litralla ja niin teki tuolla ekalla 60;llä . Meillä mahtui kahdet lasten vaunut taakse, mahtava juttu kolme lapsiselle perheelle, jossa kakarat ihan perä kanaa. Todella mahtava auto, ei mitään oikeastaan haukkumista , sekin ruostuu kuten kaikki, mutta ei minulla oikeastaan ole koskaan mikään silleen hajonut, paitse mitä porukat edelleä kertoneet. Ihan ykkös autoja mitä minulla koskaan ollut Very Happy , no toki tuo leikkikalu 560 SEL hieman toinen juttu. Uusiin verrattuna työkaluhan se on mutta kun ei aikoinaan ollut tottunut hienoihin juttuihin ,niin hyvin meni.
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

supersepe kirjoitti:
Uusiin verrattuna työkaluhan se on.


Kyllä. Varsinainen jyrä verrattuna vaikka pykälää uudempaan HZJ/HDJ:hin


Viimeinen muokkaaja, Mika.T pvm 12.1.2013 20:25, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kimmo Koo

Rekkamies


Liittynyt: 02 Jou 2007
Viestejä: 3521
Paikkakunta: Koskella TL

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuo Lantikathan ovat OIKEITA maastureita. Mitä nämä nyky citymaasturit ei ole.

Maasturithan on siitä mukavia että harkitsemattomalla käytöllä, niillä pääsee kauema tieltä kun normaali autoilla. Mutta niillä ei pääse pois kun tällä ehkä vielä pääseekin Smile
_________________
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pt



Liittynyt: 25 Lok 2005
Viestejä: 792
Paikkakunta: Kouvola

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kimmo Koo kirjoitti:
Nuo Lantikathan ovat OIKEITA maastureita. Mitä nämä nyky citymaasturit ei ole.


Lantikka=Land Rover, mutta oikea maastoauto sekin Very Happy
_________________
W124 500E
W903 316cdi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2350
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
Uusiin verrattuna työkaluhan se oni.


Kyllä. Varsinainen jyrä verrattuna vaikka pykälää uudempaan HZJ/HDJ:hin


Tarina kertoo eräästä täkäläisestä metsäteknikosta joka ajeli ensin BJ:llä 400000km kunnes vaihtoi henkilöautomaisempaan HJ60:een ja ajeli sillä lähes 600000km kunnes jäi eläkkeelle ja osti Mazdan. Sekään ei kuulemma ollut oikea henkilöauto.. Smile

Lainaus:
Hyvä ja huonoja puolia ?


Verot ja kulutus kuorma-autoluokkaa... Oikeastaan mihinkään hommaan ei hirveen hyvä mutta aika perusvarma sinänsä ja vetääkin sillä saanee meleko painavaa kärryä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

Wattien Waltias
Referenssien Ylittäjä


Liittynyt: 12 Maa 2007
Viestejä: 2204
Paikkakunta: Oulainen

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on vanhalla koneella video miten hoijakka ammutaan käyntiin -26 ilman roikkaa Very Happy Kaivan sen joku päivä ja uppaan tuubiin..

(helvetin hyvä käynnistyjä se on !! )
_________________
Nissan Terrano 4x4 -04
UfoNissan (primera) -04
Mercedes-Benz 309D -86
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Erinäinen kasa dieseltoimivia autoja..(peltoromuja ja w111)
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo suoraruuta kone on kyllä aivan ilmiömäinen käynnistyjä. Shocked

Hehkutulppiakaan siinä ei ole. Ainoastaan imusarja lämmitin. jos sattuu toimimaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen


Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 2269

 LähetäLähetetty: 12.1.2013 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Tuo suoraruuta kone on kyllä aivan ilmiömäinen käynnistyjä. Shocked

Hehkutulppiakaan siinä ei ole. Ainoastaan imusarja lämmitin. jos sattuu toimimaan.


Mihinkähän tämä muuten perustuu...?
Ot:na mulla on toi 1117mb 6.0td (ei hehkua ollenkaan) ja se lähtee todella nätisti käyntiin kelillä kuin kelillä, ilman spriitä ja webastoa. Ei mitään kolinoita jne startin jälkeen kuten näissä uudemmissa on sellainen karhea ääni joka tasoittuu minuutissa startin jälkeen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Aku P
Perniön Pulitzer



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1204
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.1.2013 1:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:

HJ:n pelkkä tekniikka (moottori/vaihteistot/akselit) painaa melkein saman mitä tuollainen pikku susukin omapaino on. Laughing


Yep. Siinä on auto, missä maansiirtokoneen tekniikka ja matkustusmukavuus häkellyttävästi yhdistyvät kinkkupaperista tehtyyn koriin.

Eipä sillä, meillä oli perheautona tuommoinen joskus. Kävi ja kukkui kuulemma jokseenkin kellon lailla, tuolloin tarvittua tilaa sekä vetovoimaa riitti ja painoihin nähden kulki ihan ilmalla eli kympin pintaan vähän joka ajossa.'

E: todella: Land Rover on lantikka, se oli sitä jo silloin kun Toyotalla tehtiin vielä kutomakoneita. Land cruiser on sitten vaan ruiseri tahi muuta mutta ei lantikka.
_________________
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku P
Perniön Pulitzer



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1204
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.1.2013 1:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

todellauupunut kirjoitti:

Mihinkähän tämä muuten perustuu...?.


EIkö maar 24V sähköt jo anna vähän lisäruutia pyörittämiseen.
_________________
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 13.1.2013 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aku P kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:

Mihinkähän tämä muuten perustuu...?.


EIkö maar 24V sähköt jo anna vähän lisäruutia pyörittämiseen.

Antaahan se, mutta ei se auta sinänsä siihen, että se dieseli lähtee hyvin tulille ilman hehkutusta.

Mutta se suoraruutta Idea Exclamation Apukammiokoneet on niitä, jotka sitä hehkua kipeimmin tarvii.

Se, mikä on toki jännää, että lähtee kovastakin pakkasesta käyntiin ilman hehkuja, samoten 475:n Intikka, Perkinsin suoraruutta, ja käynnistyy, vaikka oon aina ymmärtäny että Perkinsi tarvii lohkoa aina jos on jo palmun alla varjossakin. happy (niin, eikä tuossa juuri hehkuja ole, tai kait siinä on, mutta liekö toimii, aina on vaan käännetty avaimesta..)

Commonrail koneetkin lähtee hyvin käyntiin ilman hehkuja, jos akussa on vaan virtaa. Bmw ekana talvena -16, 1 hehku toimi, käynnistyi jos vaan oli virtaa akussa, mutta kävihän se kun intin MaSi ensimmäisen minuutin ja savu oli samaa luokkaa! Laughing
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit