AGM akku vai tavallinen?

Vastaa Viestiin
211
Viestit: 9
Liittynyt: 12.12.2010 20:34

AGM akku vai tavallinen?

Viesti Kirjoittaja 211 »

Moi..auto W211 ja alkuperäinen akku tyyppiä AGM. Pitääkö uusikin olla samaa tyyppiä vai käykö joku muukin? Tarinoita on kuullut että sama ja toinen tarina että ihan sama mikä siellä on.... Mitä vaikutusta on jos vaihtaa AGM akun tilalle tavallisen akun?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllä kaiken jären mukaan kumpikin käy. :shock:

AGM vaan sietää vähä enemmän kuormitusta mun käsityksen mukaan, eli webastoa ja pätkäajoa jne... :roll:

Kuha et mitää JianglingLongia sinne laita. ja ylipientä. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joitain tavallisia (uusia) akkuja on vaihdettu AGM:iin kun muuten ei ole loppunut kuluttajien poiskytkentä alhaisen jännitteen vuoksi.
Miksi pitäisi asentaa akku jota kyseiseen autoon ei suosittele auton eikä akun valmistaja ?
Muutaman kympin säästön takia ?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kärkkäisen myymälästä saa aidon AGM akun alle 200€,
On vielä uusinta tekniikkaa.
Ovh on 340e,joten pitäkää kiirettä akkuja on vain muutama jäljellä.

Muuta en enää laita kuin agm,kokeilin 2 eri mallia ja ne herjas aina tuosta jännitteestä.

Akut on siinä huoltopuolella.


Sattui sellainen kämmi omassa autossani.

Akun navat oli kiristetty kunnolla,(lujasti).
Mutta herjaillut koko kesän virranvähyyttä,ja ajattelin jotta akku sökö ja ei ole AGM akkukaan.
Virrat hävis sitten startatessa kokonaan ja apuvirtaa annettaessa ,huomasin AKUN NAPA löysällä.
No eikun tutkimaan asiaa ja oisko jossakin vaiheessa tuo akunkenkä venähtänyt .
Rakenne on vähän hämäävä kun on vino tuo hahlo akunkengässä.
No pienen rautasahanterällä kunnostuksen jälkeen,(rakoa suuremmaksi) taas oli kiristysvaraa.
Tarkastakaapa oisko samoja oireita omassa autossanne.

Oisko AMG akuissa paksummat navat?.
No, nyt on kuitenkin Agm akku ja eikun pakkasia odottelemaan.
Viimeksi muokannut 204, 11.12.2011 14:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Itsellä on W124:ssa AGM-akku, kun tavallinen uusi akku hajosi ja sain
takuuna tilalle AGM:n. Ei ole moittimista. Hyvin toimii, vaikka ikää alkaa
olla.

W211 on sen verran tarkka jännitteistä, että akussa en säästelisi vaan
ostaisin parasta, mitä on tarjolla. Siis jos itsellä olisi W211. AGM on niin
pitkäikäinen, että hintaerosta ainakin osa kuittaantuu jo siinä. Eikä tarvitse
heti epäillä akkua, jos jokin merkkivalo vilkahtaa.

Yleensäkin ostan autoon mieluusti alkuperäisiä osia tai laadultaan vastaavia.
Huonompia en mieluusti laittaisi. Ihan huonoilla osilla ei yleensä ole säästöä
tullut, vaan niitä joutuu vaihtamaan useammin tai ne eivät toimi hyvin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Re: AGM akku vai tavallinen?

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

211 kirjoitti:Moi..auto W211 ja alkuperäinen akku tyyppiä AGM. Pitääkö uusikin olla samaa tyyppiä vai käykö joku muukin? Tarinoita on kuullut että sama ja toinen tarina että ihan sama mikä siellä on.... Mitä vaikutusta on jos vaihtaa AGM akun tilalle tavallisen akun?
HETKINEN mitä toi AGM akku tarkoittaa,mulla 211 vm 2006 lukeeko siinä AGM?Mikä ero AGM akulla ja normaalilla sit on muu kuin hinta ja kestävyys?
Auto on käyttöä varten
211
Viestit: 9
Liittynyt: 12.12.2010 20:34

Viesti Kirjoittaja 211 »

Nyt on uusi AGM akku laitettu... Akkukellarissa hinta oli 190 euroa..akun nimeä en kyl muista...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: AGM akku vai tavallinen?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies49 kirjoitti:
211 kirjoitti:Moi..auto W211 ja alkuperäinen akku tyyppiä AGM. Pitääkö uusikin olla samaa tyyppiä vai käykö joku muukin? Tarinoita on kuullut että sama ja toinen tarina että ihan sama mikä siellä on.... Mitä vaikutusta on jos vaihtaa AGM akun tilalle tavallisen akun?
HETKINEN mitä toi AGM akku tarkoittaa,mulla 211 vm 2006 lukeeko siinä AGM?Mikä ero AGM akulla ja normaalilla sit on muu kuin hinta ja kestävyys?

Absorbent Glass Mat
"tavalisessa" akussa on lyjylevyt
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2556
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

AGM-akussa neste on imeytetty lyijylevyjen välissä oleviin lasikuitumattoihin, jotka samalla myös tukevat lyijylevyjä. Esim. akun sisäisen oikosulun mahdollisuus vähenee huomattavasti.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

204 kirjoitti:Kärkkäisen myymälästä saa aidon AGM akun alle 200€,
On vielä uusinta tekniikkaa.
Ovh on 340e,joten pitäkää kiirettä akkuja on vain muutama jäljellä.

Muuta en enää laita kuin agm,kokeilin 2 eri mallia ja ne herjas aina tuosta jännitteestä.

Akut on siinä huoltopuolella.
Ite ostin kesällä Kärkkäiseltä Vartan G14 akun, joka on AGM. Akun pitiäisi olla täysin sama kuin mesen alkuperäinen, joka on ainakin W211 korisessa. Akun hinta oli vain 160€.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Johan ollu "halpa" akku, olikos Ampeeritunteja paljonkin?
Tuollanenhan sitä kannattais itellekin laittaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Vensku_ kirjoitti:Johan ollu "halpa" akku, olikos Ampeeritunteja paljonkin?
Tuollanenhan sitä kannattais itellekin laittaa.
Akkuhan on 95Ah ja kylmäkäynnistysvirta 850A. Arvot ovat samat kuin originaalissa. Ainakin omassa S211:ssa herjaukset akusta loppu kun vaihdoin tuon Vartan G14:sta akun.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
aaltot
Viestit: 30
Liittynyt: 16.6.2008 18:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Itse suosisin tota AGM akkua, Omassa työkalussa Alkuperäinen agm akku skulas parttiarallaa melkeen 2v ja 290tkm ennen mitään ongelmaa...sen jälkeen sitten joku halpis akku kestikin sen 5kk .. =) ..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varta G14 on meilläkin asenneltu 211:iin, viimeksi muutama tunti sitten laitoin erääseen.
Samalla aina testeri kiinni ja tarvittaessa BSG-ohjainlaitteen päivitys, kuten piti em. autoonkin tehdä.
Akun hinta oli vain 160€.
Tuohon hintaan tuskin löytyy mistään.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Muistin väärin ja se ei ole mikään ihme. Harmittaa vaan kun niin tomerasti kerroin. Se oikia hinta oli 180€ lähtö oli 195 kuten kuitista näkee.



Kuva
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Halpa on siltikin ollut :D
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

dealer kirjoitti:Halpa on siltikin ollut :D
Tuon jälkeen on tullut uusi malli .
Hinnat on sen myötä nousseet.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Voi hitto ku tuohon hintaan sais tuon akun. :?

kattelin tästä esim http://www.akkuania.fi/WEB/Hinnastot/VA ... 092009.pdf
niin 287e ovh G14:sta... :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tällainen on uusi malli.
Vanha oli musta .

http://www.varta-startstop.com/index.php?id=351&L=20

Suomessa 2 vuoden takuu ,joissakin jopa 4 vuotta ??
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

En tiiä kumpi malli tää on mutta tällaisen akun ne mulle möi 180€:rolla. Kuvan otin tänä aamuna autostani.

Kuva
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulle kelpais tuohon buimuriin tuollanen :!: -Oli uusi tai vanha malli!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”