v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista
v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista
Otsikon tietoja yritin googlailla ilman tulosta. Löytyykö täältä tietoa
tuoreemmat w220 korissa käytetyt moottorit kiinnostaa. Sen verran löysin, että sekä vapaasti henkittävässä ja tuplaturboisessa on öljykierrossa joku O-rengas aiheuttanut päänvaivaa, mutta mitään vakavampia puutteita en ole löytänyt.
Edes moottoreiden tyyppimerkinnät ei ole sata-varmasti tiedossa.
tuoreemmat w220 korissa käytetyt moottorit kiinnostaa. Sen verran löysin, että sekä vapaasti henkittävässä ja tuplaturboisessa on öljykierrossa joku O-rengas aiheuttanut päänvaivaa, mutta mitään vakavampia puutteita en ole löytänyt.
Edes moottoreiden tyyppimerkinnät ei ole sata-varmasti tiedossa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mika T. on touhunnut M120 tyyppisen V12:n kanssa joka oli tarjolla W140/C140-korimalleihin. W220 korimallissa on käytetty kahta V12-tyyppiä, aluksi M137 (1999-2002) ja sittemmin M275 (2002-2005).
M137 on vapaastihengittävä, 3-vent./syl., ja teknisesti perustuu läheisesti M112/M113 V6/V8 moottorityyppeihin.
M275 on sitten se biturbo.
M137 on vapaastihengittävä, 3-vent./syl., ja teknisesti perustuu läheisesti M112/M113 V6/V8 moottorityyppeihin.
M275 on sitten se biturbo.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ihan sama mikalta onnistuu sekin kun saa vaan kymmenen minuttia tutustua ropleemiinEldorado kirjoitti:Mika T. on touhunnut M120 tyyppisen V12:n kanssa joka oli tarjolla W140/C140-korimalleihin. W220 korimallissa on käytetty kahta V12-tyyppiä, aluksi M137 (1999-2002) ja sittemmin M275 (2002-2005).
M137 on vapaastihengittävä, 3-vent./syl., ja teknisesti perustuu läheisesti M112/M113 V6/V8 moottorityyppeihin.
M275 on sitten se biturbo.
Mikalta utelin jo aiheesta, mutta hän vaatimattomana totesi hänen tuntemassaan moottorissa olevan näihin yhteistä ainoastaan sylinterien lukumäärä.
Täytyy googlailla noilla moottorityypeillä.
Virossa kävin jo yhtä kandidaattia katsomassa, mutta se oli liian ilmeinen kolariauto
Täytyy googlailla noilla moottorityypeillä.
Virossa kävin jo yhtä kandidaattia katsomassa, mutta se oli liian ilmeinen kolariauto
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Äh. .. tuota hieman pelkäsinkin... siihen menee kymppi enemmän seuroja. Auto ja verot on kumpikin vitosen enemmän.
täytyy kirjoittaa joulupukille.
Samaa olen tietty itse ajatellut. Tosin samalla rahalla saisi turbottoman 600:sen harrasteautoksi ja pitkän 500:sen käyttikseksi... täytyy ainakin yön yli nukkua
täytyy kirjoittaa joulupukille.
Samaa olen tietty itse ajatellut. Tosin samalla rahalla saisi turbottoman 600:sen harrasteautoksi ja pitkän 500:sen käyttikseksi... täytyy ainakin yön yli nukkua
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ja useita 210, 200 mallejaram kirjoitti:Äh. .. tuota hieman pelkäsinkin... siihen menee kymppi enemmän seuroja. Auto ja verot on kumpikin vitosen enemmän.
täytyy kirjoittaa joulupukille.
Samaa olen tietty itse ajatellut. Tosin samalla rahalla saisi turbottoman 600:sen harrasteautoksi ja pitkän 500:sen käyttikseksi... täytyy ainakin yön yli nukkua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Huh... huh.... Sellaiseen ilmoon törmäsin, että
SUBMIT ORDER
Nappulaa on jo hiplailtu. Täytyy varmaan mennä seisomaan assan nurkalle hattu kourassa. Kylttiin voisin kirjoittaa vaikka OPISKELIAN MERSURAHASTO.... anna rahaa, tai soitan hanuriani
Kyllähän kouluun jollakin pitää täältä Mäntsälästä päästä.
Onpahan sitten vanhana muistelemista
SUBMIT ORDER
Nappulaa on jo hiplailtu. Täytyy varmaan mennä seisomaan assan nurkalle hattu kourassa. Kylttiin voisin kirjoittaa vaikka OPISKELIAN MERSURAHASTO.... anna rahaa, tai soitan hanuriani
Kyllähän kouluun jollakin pitää täältä Mäntsälästä päästä.
Onpahan sitten vanhana muistelemista
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Herkät nappulat hiiressä vai kuinka noin pääsi käymään,ram kirjoitti:Huh... huh.... Sellaiseen ilmoon törmäsin, että
SUBMIT ORDER
Nappulaa on jo hiplailtu. Täytyy varmaan mennä seisomaan assan nurkalle hattu kourassa. Kylttiin voisin kirjoittaa vaikka OPISKELIAN MERSURAHASTO.... anna rahaa, tai soitan hanuriani
Kyllähän kouluun jollakin pitää täältä Mäntsälästä päästä.
Onpahan sitten vanhana muistelemista
Onkos se ympäristö ystävällinen malli putket solmussa ettei meteli pääse ulos
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tästä vähän helpotusta M275 kuumeeseen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E4_HrxXtSBU[/youtube]
Sitten hieman ulkolöylytystä jälkilämpöön,,löylyä rupee olemaan..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bhC2QZKPI_4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E4_HrxXtSBU[/youtube]
Sitten hieman ulkolöylytystä jälkilämpöön,,löylyä rupee olemaan..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bhC2QZKPI_4[/youtube]
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Joo... kyllähän ne putket turbojen kohdalla solmuun menevät... Ihan vaan naapureita melumielessä ajattellen. On noita juutuubivideoita tullut kyllä katseltua, eikä ne kyllä yhtään lämpöä laske, kuten ei myöskään vuoden alusta nousevat verot.
On se vaan niin hieno (myönnän olevani hieman tekniikkaan hurahtanut... ... niin ja onneksi eukko on oikeissa töissä...)
http://mbworld.org/forums/m275-v12-bi-t ... turbo.html
Tuolla on kivoja juttuja
Solmutonta mallia saa jo tosi halvalla. Yhtä kävin virossa katsomassa ja sen hinta on tällä hetkellä jo 6580 eksua.
http://www.brcauto.eu/ee/car.brc?id=595916&lang=fi
Se oli kuitenkin jonkinlainen kolariprojekti (huono sellainen) ettei se kiinnostanut. Siitä saisi varmasti ihan hienon. Siinä oli ihan kaikki varusteet robottikäsivartta muistuttavaa peräkoukkua myöten. Justiinsa faijan käyttiksellä (ja mun harraste S500) tuolla sohjossa ajelin ja se kyllä vakuutti taas konseptin toimivuudesta.
Sen verran tuota viron vehjettä tutkiskelin, että tuli mieleen, mahtaakohan 600:sten pohjissa olla massa tehtaalta lähtien??
Tietääkö kukaan?
Ihan jo se tekee 600:sesta "järki"valinnan
On se vaan niin hieno (myönnän olevani hieman tekniikkaan hurahtanut... ... niin ja onneksi eukko on oikeissa töissä...)
http://mbworld.org/forums/m275-v12-bi-t ... turbo.html
Tuolla on kivoja juttuja
Solmutonta mallia saa jo tosi halvalla. Yhtä kävin virossa katsomassa ja sen hinta on tällä hetkellä jo 6580 eksua.
http://www.brcauto.eu/ee/car.brc?id=595916&lang=fi
Se oli kuitenkin jonkinlainen kolariprojekti (huono sellainen) ettei se kiinnostanut. Siitä saisi varmasti ihan hienon. Siinä oli ihan kaikki varusteet robottikäsivartta muistuttavaa peräkoukkua myöten. Justiinsa faijan käyttiksellä (ja mun harraste S500) tuolla sohjossa ajelin ja se kyllä vakuutti taas konseptin toimivuudesta.
Sen verran tuota viron vehjettä tutkiskelin, että tuli mieleen, mahtaakohan 600:sten pohjissa olla massa tehtaalta lähtien??
Tietääkö kukaan?
Ihan jo se tekee 600:sesta "järki"valinnan
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9sojuzV1 ... re=related[/youtube]
Sehä kuulostaa iha samalta ku vanha ruuna pieris 200 litran tynnyriin ja seassa olis sattumia
Sehä kuulostaa iha samalta ku vanha ruuna pieris 200 litran tynnyriin ja seassa olis sattumia
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Toisesta suunnasta
Kuinka te saatto tolleen hienosti näkymään noi youtubet tässä suoraan??
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Z_ulsOYWcQ[/youtube]
Kuinka te saatto tolleen hienosti näkymään noi youtubet tässä suoraan??
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Z_ulsOYWcQ[/youtube]
Viimeksi muokannut ram, 10.12.2011 2:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Etsiskelin taas tietoja V12 moottoreista, ja eksyin mbworld sivustolle, jossa jenkeillä on V12 High Mileage club... Siellä "HIGH MILEAGE" clubissa eräskin selittelee, että kun autollaan on jo 37 000 mailia mittarissa, niin vaihtaa öljyt aina 5 tonnin välein ja lähettää ne analysoitavaksi
Tänne voisi perustaa sellaisen LOW MILEAGE clubin... Saiskohan jäseniä
Muutama hyvä kuvakertomus löytyi. Esimerkiksi tulppien ja muiden sytytysosasten vaihdoista.
Tänne voisi perustaa sellaisen LOW MILEAGE clubin... Saiskohan jäseniä
Muutama hyvä kuvakertomus löytyi. Esimerkiksi tulppien ja muiden sytytysosasten vaihdoista.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sytkyt osat kannatta pitää hyvässä kunnossa ja tulpat vaihtaa(jos ei varmaa tietoa ole koska vaihdettu"sopiva läpilyönti" liiasta vastuksesta tms johtuen haeskelee helpomman reittin... alkaa ECU:un haeskelu)ram kirjoitti:Etsiskelin taas tietoja V12 moottoreista, ja eksyin mbworld sivustolle, jossa jenkeillä on V12 High Mileage club... Siellä "HIGH MILEAGE" clubissa eräskin selittelee, että kun autollaan on jo 37 000 mailia mittarissa, niin vaihtaa öljyt aina 5 tonnin välein ja lähettää ne analysoitavaksi
Tänne voisi perustaa sellaisen LOW MILEAGE clubin... Saiskohan jäseniä
Muutama hyvä kuvakertomus löytyi. Esimerkiksi tulppien ja muiden sytytysosasten vaihdoista.
Toivotavasti et joudu konehuoneen johtosarjaan tutustumaan(tai no sitten riittä ainakin hetkeksi harrastettavaa...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yks tuommonen vilkuttaa kokoajan vasurille, lakkaa vasta kun nyppää avaimen pois virtalukosta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi