Jos se on jatkuvasti valmiina lähtemään ohiLucky-Dog kirjoitti:Yks tuommonen vilkuttaa kokoajan vasurille, lakkaa vasta kun nyppää avaimen pois virtalukosta
v12 moottoreiden tekniikasta, tyyppivioista ja malleista
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Joo, tuntuu olevan menohaluja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Eilen uutisia kauhukseni katselin. Siellä oli juttua autoverotuksen muutoksesta huhtikuussa. Siellä sanavalinta oli sellainen, että UUSIEN autojen autovero nousee 5-50 prosenttia suosien pienikulutuksisia autoja....
Onkos kellään tietoa asiasta. Itse veikkaan, että sanavalinta oli tietoista propakandaa (kusetusta).
Valtiovarainministeriön sivuilta löytyi tällaista
"Pakettiautojen päästöperusteinen autoverouudistus sekä autoveroa ja sille kannettavaa arvonlisäveroa koskevat muutokset tulevat voimaan 1.4.2009. Valtioneuvosto antoi 5.2.2009 asetukset, joilla saatetaan voimaan autoverolain muuttamisesta annettu laki (5/2009), arvonlisäverolain muuttamisesta annettu laki (6/2009) ja ajoneuvolain 60 §:n muuttamisesta annettu laki (7/2009).
Pakettiautojen autovero muuttuu auton yleiseen kuluttajahintaan ja polttoaineen kulutusta vastaavaan hiilidioksidipäästöön perustuvaksi, kuten jo henkilöautojen verotuksessa on tehty. Painavien pakettiautojen päästöperusteisesta verosta tehdään kuitenkin vähennys, jonka tarkoituksena on ohjata kysyntää kuljetustarpeeseen nähden tarkoituksenmukaisiin, mutta samalla mahdollisimman vähän polttoainetta kuluttaviin pakettiautomalleihin. Muutokset suosivat vähän polttoainetta kuluttavia pakettiautoja kaikissa kokoluokissa.
Lisäksi autoverolle kannettavasta arvonlisäverosta luovutaan ja autoveron määrää korotetaan tätä vastaavasti. Autovero muuttuu samalla normaalissa kuluttajille tapahtuvassa ajoneuvojen myynnissä arvonlisäverottomaksi läpikulkueräksi. Muutos ei pääosin vaikuta henkilöautojen ja moottoripyörien kuluttajahintoihin.
Autoverolain muutokseen sisältyvä autoveron vientipalautus tulee voimaan lain mukaan vasta vuoden 2010 alusta.
Tulli antaa tarkempia määräyksiä ja ohjeita muutosten edellyttämistä menettelyistä autoverotuksessa. "
Ei tostakaan mitään selvää ota. Aikovat varmaan yllättää meidät kunnon JYTKYLLÄ
Onkos kellään tietoa asiasta. Itse veikkaan, että sanavalinta oli tietoista propakandaa (kusetusta).
Valtiovarainministeriön sivuilta löytyi tällaista
"Pakettiautojen päästöperusteinen autoverouudistus sekä autoveroa ja sille kannettavaa arvonlisäveroa koskevat muutokset tulevat voimaan 1.4.2009. Valtioneuvosto antoi 5.2.2009 asetukset, joilla saatetaan voimaan autoverolain muuttamisesta annettu laki (5/2009), arvonlisäverolain muuttamisesta annettu laki (6/2009) ja ajoneuvolain 60 §:n muuttamisesta annettu laki (7/2009).
Pakettiautojen autovero muuttuu auton yleiseen kuluttajahintaan ja polttoaineen kulutusta vastaavaan hiilidioksidipäästöön perustuvaksi, kuten jo henkilöautojen verotuksessa on tehty. Painavien pakettiautojen päästöperusteisesta verosta tehdään kuitenkin vähennys, jonka tarkoituksena on ohjata kysyntää kuljetustarpeeseen nähden tarkoituksenmukaisiin, mutta samalla mahdollisimman vähän polttoainetta kuluttaviin pakettiautomalleihin. Muutokset suosivat vähän polttoainetta kuluttavia pakettiautoja kaikissa kokoluokissa.
Lisäksi autoverolle kannettavasta arvonlisäverosta luovutaan ja autoveron määrää korotetaan tätä vastaavasti. Autovero muuttuu samalla normaalissa kuluttajille tapahtuvassa ajoneuvojen myynnissä arvonlisäverottomaksi läpikulkueräksi. Muutos ei pääosin vaikuta henkilöautojen ja moottoripyörien kuluttajahintoihin.
Autoverolain muutokseen sisältyvä autoveron vientipalautus tulee voimaan lain mukaan vasta vuoden 2010 alusta.
Tulli antaa tarkempia määräyksiä ja ohjeita muutosten edellyttämistä menettelyistä autoverotuksessa. "
Ei tostakaan mitään selvää ota. Aikovat varmaan yllättää meidät kunnon JYTKYLLÄ
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Tämä juttu kyllä kuuluisi ehkä pikemminkin tuonne raskas kalusto-topikkiin, mutta, kun tässäkin nyt on kyse V12-koneesta, niin:
-Mitäs sanotte tästä 22-ltr V12 ja tässä juttua ihan härmäksi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 98fad46454
-Mitäs sanotte tästä 22-ltr V12 ja tässä juttua ihan härmäksi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 98fad46454
Voi vitsi...... Voi vitsin vitsi..... Eikäku tosi vaikee löytää sopivaa S600:sta....
Berliinin alueella agentti on autoja etsiskellyt, mutta kaikissa on jotain epäilyttävää. Ei noita kasva puussa edes saksassa.
Tarttis varmaan lähteä kiertämään saksaa omalla autolla. Siihen ei kuitenkaan aika riitä. Pitää varmaan vaan odottaa, että se oikea tulee vastaan.
Euroopan halvinta ei viitsi ostaa, kun kaikista joutuu kuitenkin maksamaan aikas isot verot.
Pöh
Berliinin alueella agentti on autoja etsiskellyt, mutta kaikissa on jotain epäilyttävää. Ei noita kasva puussa edes saksassa.
Tarttis varmaan lähteä kiertämään saksaa omalla autolla. Siihen ei kuitenkaan aika riitä. Pitää varmaan vaan odottaa, että se oikea tulee vastaan.
Euroopan halvinta ei viitsi ostaa, kun kaikista joutuu kuitenkin maksamaan aikas isot verot.
Pöh
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
V12 säilyy Mercedeksen mallistossa
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/v12- ... allistossa
-Alati kiristyvien päästömääräysten luulisi kyllä vielä joskus tekevän lopun näistä "monsterimoottoreista".
Jenkeissähän V12-mottien tarina Cadillaceissa ja Lincolneissa päättyi jo toiseen maailmansotaan.
Mahtaakohan kannessa olla mitään uutta vai jatketaanko edelleen 3-venttiilisellä imusarjasuihkutteisella
Teho on samoissa lukemissa nykyisen S65 AMG:n kanssa (630 hv), nähtäksi jää, lähenteleekö mahdollisen Black Series -mallin teho vielä joskus 700:aa.
Tuossa TM:n jutussa mainitaan muuten tehoksi 457 kW, joka olisi hevosvoimissa 612, mutta ainakin ///AMG:n omilla sivuilla kerrotaan tehoksi 630 hv:
http://www.mercedes-amg.com/#/news
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/v12- ... allistossa
-Alati kiristyvien päästömääräysten luulisi kyllä vielä joskus tekevän lopun näistä "monsterimoottoreista".
Jenkeissähän V12-mottien tarina Cadillaceissa ja Lincolneissa päättyi jo toiseen maailmansotaan.
Mahtaakohan kannessa olla mitään uutta vai jatketaanko edelleen 3-venttiilisellä imusarjasuihkutteisella
Teho on samoissa lukemissa nykyisen S65 AMG:n kanssa (630 hv), nähtäksi jää, lähenteleekö mahdollisen Black Series -mallin teho vielä joskus 700:aa.
Tuossa TM:n jutussa mainitaan muuten tehoksi 457 kW, joka olisi hevosvoimissa 612, mutta ainakin ///AMG:n omilla sivuilla kerrotaan tehoksi 630 hv:
http://www.mercedes-amg.com/#/news
Jos tuo 420-heppainen vapari V12 kuulostaa miedolle, niin tässä sama kone turbolla 525 hv:Laaksonen kirjoitti:Tämä juttu kyllä kuuluisi ehkä pikemminkin tuonne raskas kalusto-topikkiin, mutta, kun tässäkin nyt on kyse V12-koneesta, niin:
-Mitäs sanotte tästä 22-ltr V12 ja tässä juttua ihan härmäksi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 98fad46454
http://www.hansebubeforum.de/showtopic. ... eadid=8809
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/amg-45-vuottaJatkossa myös kaikki Mercedes-Benzin mallistossaan käyttämät V12-moottorit kehitetään Affalterbachissa.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 8481413077
Mietittiin drifterin päivittämistä,saisko mersun v12 twinturbolla aakkosbaarissa rispectiä?? Mitenköhän mesen patti kestää vaikka jotain 1200-1300hp?? Kellää kokemuksia?
Mietittiin drifterin päivittämistä,saisko mersun v12 twinturbolla aakkosbaarissa rispectiä?? Mitenköhän mesen patti kestää vaikka jotain 1200-1300hp?? Kellää kokemuksia?
Lisää BMW:n V12-koneen 25-vuotishehkutusta:
http://www.worldcarfans.com/11210264986 ... v12-engine
-näinköhän seuraavassa seiskassa enää nähdään tusinapyttymyllyä
http://www.worldcarfans.com/11210264986 ... v12-engine
-näinköhän seuraavassa seiskassa enää nähdään tusinapyttymyllyä
Bemari saattaa lopettaa tusinapyttyisen motin tuotannon seuraavan 7:n myötä ja Mersuhan tunnetusti seuraa baijerilaista niin hyvässä kuin pahassakin. Ensi vuonna esiteltävässä Ässässä on vielä kaiketi malliston huippuna vatkain, jossa täysehtoollinen (12 opetuslasten mukaan) mukeja, mutta sitä seuraavasta (W223 ) ei takeita:
http://www.autoevolution.com/news/bmw-m ... 52498.html
BMW:n high end -paja Alpinahan luopui B12-mallistaan jo E38-7:n tultua tiensä päähän 2000-luvun alussa.
http://www.autoevolution.com/news/bmw-m ... 52498.html
BMW:n high end -paja Alpinahan luopui B12-mallistaan jo E38-7:n tultua tiensä päähän 2000-luvun alussa.
Ainakin Kauppalehti uskoo BMW:n pitävän seuraavankin 7:n valikoimassa V12-koneen:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306442065
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306442065
Tässä myös Mersun rekanveturi 390 kW / 530 hp OM 424 A V12-koneella:Laaksonen kirjoitti:Jos tuo 420-heppainen vapari V12 kuulostaa miedolle, niin tässä sama kone turbolla 525 hv:Laaksonen kirjoitti:Tämä juttu kyllä kuuluisi ehkä pikemminkin tuonne raskas kalusto-topikkiin, mutta, kun tässäkin nyt on kyse V12-koneesta, niin:
-Mitäs sanotte tästä 22-ltr V12 ja tässä juttua ihan härmäksi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 98fad46454
http://www.hansebubeforum.de/showtopic. ... eadid=8809
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Mersu kyllä kokeili V12-koneita jo 30-luvun lopulla mm. tässä viimeisessä alkuperäisessä hopeanuolessa W154:ssa
3.0 ltr V12 (60°) mekaanisella ahtimella
sekä prototyypeiksi jääneissä 600 V (W148):ssa & 600 K (W157):ssa
(mustavalkokuvat pienoismalleista).
6020 cm3 V12 (80°).
http://www.autogallery.org.ru/m/mb600k.htm
3.0 ltr V12 (60°) mekaanisella ahtimella
sekä prototyypeiksi jääneissä 600 V (W148):ssa & 600 K (W157):ssa
(mustavalkokuvat pienoismalleista).
6020 cm3 V12 (80°).
http://www.autogallery.org.ru/m/mb600k.htm
Suomessa valmistettu V12
Uuteen Challengerin MT875E-kumitelatraktoriin Nokian Linnavuoressa valmistettu 16,8-litrainen V12:
vakioteho 590hv, huipputeho 640 hv:
http://www.fwi.co.uk/articles/16/09/201 ... lenger.htm
Tässä kuva moottorista:
jos kone kiinnostaa enemmän, kannattaa ottaa yhteyttä tänne:
http://www.koneta.fi/koneta-agriculture-oy
Uuteen Challengerin MT875E-kumitelatraktoriin Nokian Linnavuoressa valmistettu 16,8-litrainen V12:
vakioteho 590hv, huipputeho 640 hv:
http://www.fwi.co.uk/articles/16/09/201 ... lenger.htm
Tässä kuva moottorista:
jos kone kiinnostaa enemmän, kannattaa ottaa yhteyttä tänne:
http://www.koneta.fi/koneta-agriculture-oy
12 syytä, miksi jotkin merkit vielä valmistavat V12-konetta:
(käännettynä)
1 V12 aseman ja arvokkuuden symbolina
2 V12 tekniikan kohokohtana
3 Hienostuneisuus täydellisyydessä
4 V12 yksilöllisyyden tavoittelijoille
5 korkeakierroksisuus ja suorituskyky
6 V12, moottoriurheilun kruunu
7 V12 - ihanteellinen urheilulliseksi matka-autoksi
8 Tarjolla 5 V12-autoa, nyt tai ei koskaan!
9 Jaguar on haastava
10 V12-nautintoa jo 2500 €
11 Elitistististä sotiaedeltävää ylhäisöllisyyttä
12 ei niin kallis kuin luullaan
http://www.motor-klassik.de/restaurieru ... 21390.html
(käännettynä)
1 V12 aseman ja arvokkuuden symbolina
2 V12 tekniikan kohokohtana
3 Hienostuneisuus täydellisyydessä
4 V12 yksilöllisyyden tavoittelijoille
5 korkeakierroksisuus ja suorituskyky
6 V12, moottoriurheilun kruunu
7 V12 - ihanteellinen urheilulliseksi matka-autoksi
8 Tarjolla 5 V12-autoa, nyt tai ei koskaan!
9 Jaguar on haastava
10 V12-nautintoa jo 2500 €
11 Elitistististä sotiaedeltävää ylhäisöllisyyttä
12 ei niin kallis kuin luullaan
http://www.motor-klassik.de/restaurieru ... 21390.html
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
http://en.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_model_V-2
Iskutilavaisuus noin 40 litraa, tenkua 500-600 hv, reilu 2kNm vääntöjä. Käyttöaineet: 950kg rautaa vie 60l öljyä (6-7l/100km), 120l glykolia, 250-300l löpöä/100km/30t vaunu. Vastakkaiset sylinterit linjassa ja kiertokangissa "master ja slave"-konstruktio, saadaan pyörivälle kammenkaulalle kestävämpi laakeri. (Suunnittelun lähtökohtana olleessa kipinäsytytteisessä lekomoottorissa HD-tyyliin "veitsi ja haarukka".) Iskun pituus ja -tilavuus, puristussuhde, ruiskutusennakko ja teho, ovat erilaiset eri puolilla konetta. Käy ihan päin karvaista p3rsettä, mutta nitshevoo kun se toimii. Kone ja sen äänimaailma, dieselpornoa rivommasta päästä.
Iskutilavaisuus noin 40 litraa, tenkua 500-600 hv, reilu 2kNm vääntöjä. Käyttöaineet: 950kg rautaa vie 60l öljyä (6-7l/100km), 120l glykolia, 250-300l löpöä/100km/30t vaunu. Vastakkaiset sylinterit linjassa ja kiertokangissa "master ja slave"-konstruktio, saadaan pyörivälle kammenkaulalle kestävämpi laakeri. (Suunnittelun lähtökohtana olleessa kipinäsytytteisessä lekomoottorissa HD-tyyliin "veitsi ja haarukka".) Iskun pituus ja -tilavuus, puristussuhde, ruiskutusennakko ja teho, ovat erilaiset eri puolilla konetta. Käy ihan päin karvaista p3rsettä, mutta nitshevoo kun se toimii. Kone ja sen äänimaailma, dieselpornoa rivommasta päästä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuollaisia koneita löytyy Suomestakin sotasaaliiksi saaduista "Sotkista":
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ost1044717
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ost1044717
http://fi.wikipedia.org/wiki/T-34Wikipedia kirjoitti:Pohjois-Korea ilmeisesti käyttää vaunua edelleen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Juu, ensimmäisen "itätuontivaunun" hankki Lauri Heino. Kolossi oli hylätty jumiutuneena kannon nokkaan. Kasapanos silppusi kannon, mutta aiheutti myös vaunuun pikku remonttia. Viereisen hylätyn vaunun PST-miehet tuhosi saadakseen siitä koirantyöstä luvattua lomaa, kuten monen muunkin vaunun.. Heinon vaunu upposi kerran Saimaan kanavaan ja toiste Poventsan tulvaan, mutta kaiketi selvisi reserviin asti. "Paikallishankintojen" lisäksi sakslaiset vissiin möi sotasaalis-Sotkiaan tänne, että niistä saatiin muutama iskukykyinenkin joukko aikaan.
Voidaan empimättä sanoa että paras missään sodassa käytetty vaunu, kun kaikki aspektit huomioidaan: "Nopea", maastokelpoinen, talvikelpoinen, hyvin panssaroitu viistoilla panssareilla, helppohoitoinen, hyvin aseistettu 76/85mm. Helppo valmistaa, halpa ja massatuotantoon erinomainen.
Voidaan empimättä sanoa että paras missään sodassa käytetty vaunu, kun kaikki aspektit huomioidaan: "Nopea", maastokelpoinen, talvikelpoinen, hyvin panssaroitu viistoilla panssareilla, helppohoitoinen, hyvin aseistettu 76/85mm. Helppo valmistaa, halpa ja massatuotantoon erinomainen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Noita on ollut näköjään myös täällä pohjolan perukoillakin:Laaksonen kirjoitti: Jos tuo 420-heppainen vapari V12 kuulostaa miedolle, niin tässä sama kone turbolla 525 hv:
http://www.hansebubeforum.de/showtopic. ... eadid=8809
Tuota konetta käytettiin myös tässä NAMIn valmistamassa ohjuslavetissa:Easy Rider kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_model_V-2
Iskutilavaisuus noin 40 litraa, tenkua 500-600 hv, reilu 2kNm vääntöjä. Käyttöaineet: 950kg rautaa vie 60l öljyä (6-7l/100km), 120l glykolia, 250-300l löpöä/100km/30t vaunu. Vastakkaiset sylinterit linjassa ja kiertokangissa "master ja slave"-konstruktio, saadaan pyörivälle kammenkaulalle kestävämpi laakeri. (Suunnittelun lähtökohtana olleessa kipinäsytytteisessä lekomoottorissa HD-tyyliin "veitsi ja haarukka".) Iskun pituus ja -tilavuus, puristussuhde, ruiskutusennakko ja teho, ovat erilaiset eri puolilla konetta. Käy ihan päin karvaista p3rsettä, mutta nitshevoo kun se toimii. Kone ja sen äänimaailma, dieselpornoa rivommasta päästä.
http://www.oldrussiancars.com/nami-058/