124 putkiviritys:)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

124 putkiviritys:)

Viesti Kirjoittaja geezer »

arvon tietäjä.. miten vaikuttaa toiseksi takimmainen pönttö om 603 pakoääniin.. tarkotus ois rakentaa putki jossa kollektori ja takapönttö..eli heittäsin sen yhen pöntön välistä pois.. matalaa murinaa..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itellä omassa 606:ssa takimmainen pönttö jouduttiin korvaamaan jollaki Bilteman tekeleellä, murisee matalalla alle 3000 kierroksen, sen jälkeen on sitte vakiota vastaavat äänet. Laitan linkkiä ääniin kuhan video latautuu :D

Äänet on samaa luokkaa jonku kutoskoneisen bemarin kanssa tällä hetkellä :roll:

http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... I_7506.MOV
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eipä tuo takimmainen pönttö kovasti vaikuta. Matalammilla kierroksilla vähän mörisee, samoin 2500 jälkeen kuulee moottoritiellä, mutta ei mitenkään häiritseväsi. Kutoskone vaimentaa aika hyvin itsessään.

Itellä ollut tuo takapönttö poissa jo pari vuotta, hyvin on menty.

Takaänkkärin poistamisen jälkeen koitin isäukolle esitellä ääniä, hän ei edes huomannut mitään eroa. :x

Parkkihallissa on hienot saundit. 8)

EDIT: No pöh, luin taas liian nopeasti. Tuossa meikäläisen vastauksessa on kyse siis TAKAPÖNTÖSTÄ.
Kein siknatuur
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Orsii-:lla sen 603:sta otettu toisiks takimmainen pönttö pois, tuli korkeelle enempi mökää, ei juuri muuta vaikutusta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Itsellä tippu takapönttö (se aivan takimmainen) eilen tielle, joten jouduin sen irrottamaan bussipysäkillä.. Suurin vaikutus tuntuisi olevan auton sisälle tulevassa metelissä matalilla kierroksilla...Kuulostaa joltain vanhalta jenkkilouskulta... :)

Keskimmäisen äänenvaimentajan vaimennuksesta en osaa sanoa.

Tilasin uuden pöntön.

+ antti
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se liian lyhyt putki voi sitten lämmittää puskuria ym. auton osia aika kivasti. Ei kannattane kovin pitkiä matkoja päästellä ilman puskurin yli ulottuvaa putkea.
Kein siknatuur
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sampo N. kirjoitti:Se liian lyhyt putki voi sitten lämmittää puskuria ym. auton osia aika kivasti. Ei kannattane kovin pitkiä matkoja päästellä ilman puskurin yli ulottuvaa putkea.
Kyllä näi o. w124 puskuri sulaa nopeesti koppuralle jos putken pää on reunan sisäpuolella.

Karvas kokemuksen ääni... tai siis pakoputken pörinää ja sulaa muovia tuli saatua aikaiseksi ja ihan vain yhen ajoreissun jälkeen oli puskin piloilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

tein suoran putken ja jätin vaan alkuperäsen takapöntön joka kahdella ulostulolla. tuli hyvä matala ääni ja kierroksilla mörisee enemmän ja putkihan on "vaan" 2 tuumasta mutta turhaan kai sitä vapariin mitään isoja röörejä rakentelee :)
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

itsessäkin asuu pieni amispoikanen joka haluaisi 300ceehen vähän muhevampaa ääntä mutta empä ole arvannut ruveta mitään pönttöjä irti ottamaan vaikkakin 3 tuntuu silkalta liioittelulta ja jotain sieltä varmasti pois joutaisi
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

miikka heikkinen kirjoitti:itsessäkin asuu pieni amispoikanen joka haluaisi 300ceehen vähän muhevampaa ääntä mutta empä ole arvannut ruveta mitään pönttöjä irti ottamaan vaikkakin 3 tuntuu silkalta liioittelulta ja jotain sieltä varmasti pois joutaisi
Kutvoseen tulee ihan hyvät ja hillityt äänet kun vaihtaa
viimesen vaimentimen vähän avarampaan, esim simonssiin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

eikai se kilpikonnan näkönen pönttö oo ku tukkeena siellä takapöntön ja keskipöntön välissä. perkeleen painavaki :evil: oli ne pöntöt niin lahojaki ettei niitä ois kiinni saanu
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

ahonen v kirjoitti:
miikka heikkinen kirjoitti:itsessäkin asuu pieni amispoikanen joka haluaisi 300ceehen vähän muhevampaa ääntä mutta empä ole arvannut ruveta mitään pönttöjä irti ottamaan vaikkakin 3 tuntuu silkalta liioittelulta ja jotain sieltä varmasti pois joutaisi
Kutvoseen tulee ihan hyvät ja hillityt äänet kun vaihtaa
viimesen vaimentimen vähän avarampaan, esim simonssiin.
Juu varmaan mut pelkän murinan lisäyksen kannalta yli 300 euroo on aika tyyris hinta
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

geezer kirjoitti:eikai se kilpikonnan näkönen pönttö oo ku tukkeena siellä takapöntön ja keskipöntön välissä. perkeleen painavaki :evil: oli ne pöntöt niin lahojaki ettei niitä ois kiinni saanu
vaikuttaakos muuten ylimäärästen pönttöjen poisto päästöihin vai oliko se niin ettei niitä edes mitata noinkin vanhassa autossa, 1988
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

kattia ei passaa poistaa jos on pensavehe ja merkattu rekisteriotteeseen (poistaa leiman jälkeen) tiisselistä katin voi tehä ontoksi jos on otteessa. ne muut "ylimääräset" pöntöt ei vaikuta ku ääniin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuparista vesijohtoputkea kun laittaa niin ei tarvihe pönttöjä, materiaali vaimentaa itessään. Varjopuolina hinta (varsinkin kun putki happanee vuodessa pois) ja katsastuksen vaikeus. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

miikka heikkinen kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:
miikka heikkinen kirjoitti:itsessäkin asuu pieni amispoikanen joka haluaisi 300ceehen vähän muhevampaa ääntä mutta empä ole arvannut ruveta mitään pönttöjä irti ottamaan vaikkakin 3 tuntuu silkalta liioittelulta ja jotain sieltä varmasti pois joutaisi
Kutvoseen tulee ihan hyvät ja hillityt äänet kun vaihtaa
viimesen vaimentimen vähän avarampaan, esim simonssiin.
Juu varmaan mut pelkän murinan lisäyksen kannalta yli 300 euroo on aika tyyris hinta
Tokko ne niin kalliita...
Esim. tuolta reilun satkun

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... =1&pages=8
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

satkun pönttö sit varmaan kestää saman kun laittas säilykepurkin perään roikkumaan
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

miikka heikkinen kirjoitti:satkun pönttö sit varmaan kestää saman kun laittas säilykepurkin perään roikkumaan
Voi olla niinkin. Itse aikoinaan tein simonssin rosteripöntöllä ja sen verran
nuukapihi olen, että en ole siitä kyllä 300 maksanut.
Kuviakin ko. operaatiosta löytyi arkoistoista:

viewtopic.php?t=189&postdays=0&postorder=asc&start=30
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”