Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...

Vastaa Viestiin
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

MB E 200cdi, vm-01 alkoi heijaamaan tyhjäkäynti kierroksia, sitä pari viikkoa jatkettuaan alkoi flekti pyöriä ja kierrokset eivät nouse yli 3000. Huomasin myös, että pakokaasu haisee tosi kitkerälle. Antaa vikakoodin P1470, ilmoittaa myös liian alhaista signaalia MAF:ille, sekä, että egr:ssä vikaa. Ilmamäärämittari on vaihdettu, samoin imuilman lpt-anturi. Turbo toimii, letkut eivät vuoda, katti ei tukossa. Pitääkö tässä alkaa purkamaan imusarjaa vai mitä ihmettä tässä pitäisi vielä tarkistaa? Osaisiko joku viisaampi antaa vinkkiä? Kun en itse oikein ymmärrä näistä hommista mitään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:MB E 200cdi, vm-01 alkoi heijaamaan tyhjäkäynti kierroksia, sitä pari viikkoa jatkettuaan alkoi flekti pyöriä ja kierrokset eivät nouse yli 3000. Huomasin myös, että pakokaasu haisee tosi kitkerälle. Antaa vikakoodin P1470, ilmoittaa myös liian alhaista signaalia MAF:ille, sekä, että egr:ssä vikaa. Ilmamäärämittari on vaihdettu, samoin imuilman lpt-anturi. Turbo toimii, letkut eivät vuoda, katti ei tukossa. Pitääkö tässä alkaa purkamaan imusarjaa vai mitä ihmettä tässä pitäisi vielä tarkistaa? Osaisiko joku viisaampi antaa vinkkiä? Kun en itse oikein ymmärrä näistä hommista mitään.
Vikatilassa on
EGR ventiili melko varmasti auki tarkista(kitkerä haju/koodi) sen alipaine letkut ja varsinkin sen ja ilmamassa mittarin sähkö johdot,
tarkista sulakket (Myös sieltä konehuoneesta hantin puolelta) lisäksi kun se musta laatiko on auki niin ota ecu(on siellä lähinnä tuulilasia 5liitintä) irti(ensin avimet taskuun) ja avaa se katso/haista onko palamisen merkkejä,
flektin ohjain boxsi (kuskin puolen etu renkaan edessä)
usein hapettunut/oikosulussa (talvella pärjää ilmankin)

Muutenkin kone huoneen johdot tarkistella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Mikä se ecu on? Haisee palaneelta ja näyttääkin siltä. Voiko mainitsemani viat johtua siitä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:Mikä se ecu on? Haisee palaneelta ja näyttääkin siltä. Voiko mainitsemani viat johtua siitä?
Ikävämpi juttu... sitä vähän pelkäsin
se ohjaa kaikkia moottorin toimintoja

E: uusi on melko arvokas ~2000€
jonkun verran noita pelastellut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Kuva

En saanut parempaa kuvaa otettua, mutta tuossa missä näkyy kuparia, on selvä palamisjälki ja "katkos". Pitänee rueta etsimään jostain uutta...eipä taas yhtään harmita!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep sen näkee että rikki on

laittelin YV:en
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”