Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...
Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...
MB E 200cdi, vm-01 alkoi heijaamaan tyhjäkäynti kierroksia, sitä pari viikkoa jatkettuaan alkoi flekti pyöriä ja kierrokset eivät nouse yli 3000. Huomasin myös, että pakokaasu haisee tosi kitkerälle. Antaa vikakoodin P1470, ilmoittaa myös liian alhaista signaalia MAF:ille, sekä, että egr:ssä vikaa. Ilmamäärämittari on vaihdettu, samoin imuilman lpt-anturi. Turbo toimii, letkut eivät vuoda, katti ei tukossa. Pitääkö tässä alkaa purkamaan imusarjaa vai mitä ihmettä tässä pitäisi vielä tarkistaa? Osaisiko joku viisaampi antaa vinkkiä? Kun en itse oikein ymmärrä näistä hommista mitään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Tyhjäkäynti heijaa, flekti pyörii täysillä...
Vikatilassa onSaricdi kirjoitti:MB E 200cdi, vm-01 alkoi heijaamaan tyhjäkäynti kierroksia, sitä pari viikkoa jatkettuaan alkoi flekti pyöriä ja kierrokset eivät nouse yli 3000. Huomasin myös, että pakokaasu haisee tosi kitkerälle. Antaa vikakoodin P1470, ilmoittaa myös liian alhaista signaalia MAF:ille, sekä, että egr:ssä vikaa. Ilmamäärämittari on vaihdettu, samoin imuilman lpt-anturi. Turbo toimii, letkut eivät vuoda, katti ei tukossa. Pitääkö tässä alkaa purkamaan imusarjaa vai mitä ihmettä tässä pitäisi vielä tarkistaa? Osaisiko joku viisaampi antaa vinkkiä? Kun en itse oikein ymmärrä näistä hommista mitään.
EGR ventiili melko varmasti auki tarkista(kitkerä haju/koodi) sen alipaine letkut ja varsinkin sen ja ilmamassa mittarin sähkö johdot,
tarkista sulakket (Myös sieltä konehuoneesta hantin puolelta) lisäksi kun se musta laatiko on auki niin ota ecu(on siellä lähinnä tuulilasia 5liitintä) irti(ensin avimet taskuun) ja avaa se katso/haista onko palamisen merkkejä,
flektin ohjain boxsi (kuskin puolen etu renkaan edessä)
usein hapettunut/oikosulussa (talvella pärjää ilmankin)
Muutenkin kone huoneen johdot tarkistella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ikävämpi juttu... sitä vähän pelkäsinSaricdi kirjoitti:Mikä se ecu on? Haisee palaneelta ja näyttääkin siltä. Voiko mainitsemani viat johtua siitä?
se ohjaa kaikkia moottorin toimintoja
E: uusi on melko arvokas ~2000€
jonkun verran noita pelastellut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä