Automaattilaatikon tärinä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Automaattilaatikon tärinä

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

W203 C180K 2005 laatikko tärisee D:llä ja R:llä jarrua painettaessa. Mistä tämä johtuu? Autolla on ajettu 83000 km. Laatikon öljyt on vaihdettu huuhtelulla puoli vuotta sitten.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

voisiko moottorin tukikumit/tukikumi ottanut ittennsä ja tuo johtuisi siitä, ja jostain muusta tuennasta.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos tärinä helpottaa kun laittaa N niin ääni kannatin kumeille / pakoputken kannatinkumeille. Kannattaa lähteä vaihtamaan takaa eteenpäin eli pakoputken kannatinkumit ekana (noin 4 euroa kappale) ja laatikon kannatinkumi (noin 25 euroa). Moottorin kannatinkumit sitten maksaa noin 70-80 euroa kappale? En tarkkaan tiedä sun autos osien hintoja mutta about tuota tasoa :lol:

Sitten sellainen kysymys että miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua? Joissain mersun laatikoissa on sellainen ominaisuus että alkaa vetää lian innokkaasti eteenpäin niin se voi aiheuttaa ylimääräistä täristystä.
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Pyrkii menemään varsinkin kone kylmänä eteenpäin, vähänkin kun jarrua hellittää. Tärinä johtuu ilmeisesti siitä, että veto on päällä, mutta jarru estää menemisen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jpekka65 kirjoitti:Pyrkii menemään varsinkin kone kylmänä eteenpäin, vähänkin kun jarrua hellittää. Tärinä johtuu ilmeisesti siitä, että veto on päällä, mutta jarru estää menemisen
Onkos laatikoa huollettu koska(kaan)
enkä nyt tarkoita mitään puoliksi tehtyä öljyn vaihtoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Hain auton keväällä 2011 Saksasta, merkkiliikkeestä. Öljynvaihto laatikkoon tehtiin kesällä 2011, läpihuuhtelulla, jossa käytettiin 11 litraa öljyä. Muuta huoltoa laatikolle ei ole minun aikana tehty. Tärinä loppuu kun siirtää vaihteen N:lle tai P:lle.
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

jolle kirjoitti:Sitten sellainen kysymys että miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua? Joissain mersun laatikoissa on sellainen ominaisuus että alkaa vetää lian innokkaasti eteenpäin niin se voi aiheuttaa ylimääräistä täristystä.
Tärinä loppuu heti kun vapauttaa jarrun. Ajon aikana ei tärise
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Moottorin kumityynyjä mennyt ainakin dieseleistä.
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Kyb-venttiili ja johdelevy vaihdettu. Ei vaikutusta...muualla kuin lompakossa :evil:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

ja 70€:n kumityyny kokeilematta :roll:
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Sama tilanne myös johdot irti otettuna?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.

Edit:
Lainaus muokattu tarkoituksen mukaiseksi.
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 18.6.2012 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Väsynyt Mies kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Sama tilanne myös johdot irti otettuna?
Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.
Siinäpä se kun johdot on irti ei turbin lukitus solenoidi pääse sotkemaan tilannet(samalla putoaa pois muitakin mahdolisia sähkö vikoja)

Myöskään näistä mitään tiedä... nytkin vaan 7vaihtein ja 5vaihteista tutkailtavan :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Muokkasin vähän tuota edellistä viestiäni, lainaukseeni ei ollut tarkoitus ottaa mukaan tuota CDI203:en kommenttia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Väsynyt Mies kirjoitti:
jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.

Edit:
Lainaus muokattu tarkoituksen mukaiseksi.
Jarrua painettaessa pykälä päällä kierrokset putoaa parisataa kierrosta.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Paljonkos sulla on sitten tyhjäkäynti, kun vaihde on N:llä tai P:llä?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Paljonkos sulla on sitten tyhjäkäynti, kun vaihde on N:llä tai P:llä?
800 rinkiä
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jpekka65 kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Paljonkos sulla on sitten tyhjäkäynti, kun vaihde on N:llä tai P:llä?
800 rinkiä
No se taitaa olla kutakuinkin kohillaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Tärinä jatkuu ja joskus on pakko siirtää vaihe N:lle liikennevaloissa. liittyen varmasti samaan ongelmaan. Käsittääkseni jarrua painettaessa turbiinilukon pitäisi vapautua. Kuitenkin jarruttessa jokainen vaihteensiirto pienenpään aiheuttaa ikävän tökkäisyn. Eli vauhdin hiljentämien jarrulla on aika lailla töksähtelevää. Eikö jarruvalokatkaisijalta mene tieto ohjausboxille, "että vedon voi lopettaa"?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jpekka65 kirjoitti:Tärinä jatkuu ja joskus on pakko siirtää vaihe N:lle liikennevaloissa. liittyen varmasti samaan ongelmaan. Käsittääkseni jarrua painettaessa turbiinilukon pitäisi vapautua. Kuitenkin jarruttessa jokainen vaihteensiirto pienenpään aiheuttaa ikävän tökkäisyn. Eli vauhdin hiljentämien jarrulla on aika lailla töksähtelevää. Eikö jarruvalokatkaisijalta mene tieto ohjausboxille, "että vedon voi lopettaa"?
Jep
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

CDI203 kirjoitti:
jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Sama tilanne myös johdot irti otettuna?
Tarkoitatko boxilta lähteviä johtoja? Pitää varmaan kokeilla
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Mites kovaa sun autos kulkee eteenpäin ilman kaasua? Mulla on omassani vähän samaa oiretta. Kulkee kylmänään 15 ja lämpimänään 10 km/tunnissa ilman kaasua.

Jossei muista antaa auton käydä tyhjäkäyntiä muutamaa minuuttia ennen kun tarjoaa vaihdetta niin saattaa sammahtaa.

Turbiininhan kuuluisi vastustaa noin 20-30 nm, mulla tuossa kylmäkäynnistysessä ollaan jossain 80 nm paikkeilla ja lämpimänään 50-60 nm paikkeilla.
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

jolle kirjoitti:
jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Mites kovaa sun autos kulkee eteenpäin ilman kaasua? Mulla on omassani vähän samaa oiretta. Kulkee kylmänään 15 ja lämpimänään 10 km/tunnissa ilman kaasua.

Jossei muista antaa auton käydä tyhjäkäyntiä muutamaa minuuttia ennen kun tarjoaa vaihdetta niin saattaa sammahtaa.

Turbiininhan kuuluisi vastustaa noin 20-30 nm, mulla tuossa kylmäkäynnistysessä ollaan jossain 80 nm paikkeilla ja lämpimänään 50-60 nm paikkeilla.
Samaa luokkaa kulkee tyhjäkäynnillä kuin sullakin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Oliko johtojen irrotuksella vaikutusta ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jpekka65
Viestit: 13
Liittynyt: 31.1.2012 8:04
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jpekka65 »

CDI203 kirjoitti:
jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Oliko johtojen irrotuksella vaikutusta ?
Eipä ole tullut kokeiltua
Mersullakuuhun
Viestit: 1
Liittynyt: 10.11.2015 20:51

Viesti Kirjoittaja Mersullakuuhun »

Löytykös vikaa koskaan? itselläni on täsmälleen sama ongelma :evil:
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

mb

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

Tästä automaatin jyrinästä ei paljo oo näköjää juttua,oma cdikin tekee samaa kerran kuukauteen kun tulee esim..risteykseen nii hiton moinen jyryytes pysähdyksiin asti ,välillä pökkäämällä N lle palauttaa normitilaan....
Ja laatikko öljyt vaihdettu just (60000) välein...Jarruvalokatkaisin vähä mietityttää mutta sekin on vaan 4 kk vanha, kun herjaa bas juttua mittaristoon joka toinen pvä :evil:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: mb

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jukkis67 kirjoitti:Tästä automaatin jyrinästä ei paljo oo näköjää juttua,oma cdikin tekee samaa kerran kuukauteen kun tulee esim..risteykseen nii hiton moinen jyryytes pysähdyksiin asti ,välillä pökkäämällä N lle palauttaa normitilaan....
Ja laatikko öljyt vaihdettu just (60000) välein...Jarruvalokatkaisin vähä mietityttää mutta sekin on vaan 4 kk vanha, kun herjaa bas juttua mittaristoon joka toinen pvä :evil:
Suunnilleen vastaavaa teki lintta eli s202 220D. Tärinä loppui kun pakoputken takapöntön vaihtoi. Oli vain yhdellä kumilla kiinni ja pääsi heilumaan. Vaihtopönttö omasi kaksi korvaketta ja sillä asettui tärräykset.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”