Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Juu, tuossa erään kohtalotoverin kanssa katsottiin Inpalla korjausarvot suuttimista & railipaineet juuri ton OBD2-pistokkeen kautta. Mulla kyllä on sellanen OBD2-20pin adapteri, mutta ei tässä konehuoneessa ole muuta kuin apuvirtapistokkeet. Ja on 05/2001.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nojuu, en ole tuosta obdstä päässyt tuolla sekasikiöllä mihinkään kiinni inpalla, scannerilla tai tissillä vai mikä dis se oli.
Kein siknatuur
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Joko sitä laitetaan @ Mutteriklubi toimintaan :)

Nyt olis sarjaportillinen läppäri itsellänikin, saas nähdä toimiiko tässä kaapelit.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se toiminta ei e39:ssä ole tosiaan kiinni siitä sarjaportista, usbin kautta saa dataa samalla tavalla. Mikäli dataa ei ala tulla, on vikaa joko koneen asetuksissa tai kaapelissa, yleensä veikkaisin koneen asetuksia. Sarjaportissa on kuitenkin se hyvä puoli, että sillä pääsee ainakin vanhempiin puimureihin.
Kein siknatuur
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Webasto herjailee Glow plug/Flame Detectoria. BMW Scannerilla katsoin. Pitäisikö toi BMW Scanner btw näyttää myös DDE:n vikakoodit? Nimittäin ei tunnista tota moottorinohjausyksikköä tämä, muuten kyllä löytää vaikka ja mitä ohjainlaitteita ja vikakoodeja. :?: :?:
530d Touring -01
250EXC-F -04
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Joo tuli kanssa hommattua 530Da-99 :D On tää mahtava vehje. Ongelmana tankissa sijaitseva pumppu, eli meno katkeaa kun ammuttuna alas kun löpömittari menee alta 30 litran. Uus tankin pumppu ostettu mutta entäs asennus? bimmerivoorumilla neuvo että takapenkki pois etc... Mutta omastani en sitä luukkua löytäny josta pumppu vaihdetaan? Eli operaation tehneet, olisin käytännön neuvoista hyvin kiitollinen.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Niin, siellähän on molemmin puolin takapenkin istuinosan alla luukut joten pitäs olla melko heleposti käsillä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulqvist kirjoitti:Niin, siellähän on molemmin puolin takapenkin istuinosan alla luukut joten pitäs olla melko heleposti käsillä.
Mää neuvoinkin häntä YV:llä, tais vaan ne äänieristeet hämätä, ku ne pitää leikellä auki. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Jälleen yksi 530 diesel lisää! :)

Tuuletin alkanut sekoilemaan omassa. Siilinvaihtoa ensin ja sitten voi olla että pitää vaihtaa se moottori. Meilläpäin on ihan reilusti jo ikkunat aamuisin jäässä. :evil:
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Jälleen yksi 530 diesel lisää! :)

Tuuletin alkanut sekoilemaan omassa. Siilinvaihtoa ensin ja sitten voi olla että pitää vaihtaa se moottori. Meilläpäin on ihan reilusti jo ikkunat aamuisin jäässä. :evil:
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mekin lähdetään varmaan parin viikon sisään katsomaan vähän lisämuttereita maailmalta!
Kein siknatuur
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Kuukausi ja tässä ketjussa pari sivua aiemmin kirjoitin peräviallisesta 728i:stä.

Perä tuli loppujen lopuksi Virosta viikolla. Eilen mittailtiin, että vaikka runko tuossa autoa vuotta tuoreemmassa on hivenen pidempi, ovat kiinnikkeet ja kardaanin/vetarien laipat toisiinsa nähden niin, että jos kardaani menee hiukan syvemmälle pooreissaan, niin tuolla onnistutaan.

Ainakin auto on nyt hävinnyt pihasta. Hintaa tuli 230€, joten huokauksella selvittiin, jos se nyt tuossa oli.
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Vaihdatutin liikkeessä ton siirtopumpun(162e) ja ongelma ratkesi, mukava kun tankki tyhjeni loppuun asti eikä tartte kokoajan roikkua tankilla :D Ja nyt tuli vaihdettua ilmansuodatin, raitisilmasuodattimet ja naftasuodatin. Webastoon vielä kake niin talvi saa tulla :lol:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sampo N. kirjoitti:Mekin lähdetään varmaan parin viikon sisään katsomaan vähän lisämuttereita maailmalta!
Nyt on 2,5 kilokilometrin testiajo saatu päätökseen. Aikaa meni vain kaksi viikkoa.
Viimeksi muokannut Sampo N., 26.10.2013 23:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kein siknatuur
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Millanen Break My Window sieltä sitten löytyi? Onnistuiko reissu muuten?
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Liekö reissu lähteny käyntiin, ratiossa soi Bob Marley and the Wailers, jotkut eivät tykänneet ja "they Break My Windows". No matka jatkuu Biltema Motor Works virityspajan kautta, jossa muutama tunti ihmetellään kaikenlaista kivaa ja tarpeellista. Illalla tietysti käyty jossain punaisten lyhtyjen alueella, kun oltiin kuin Bad Men on Wheels, huudeltu siellä Be My Whore ja Blow My Whistle. Sitte kun hyvä yksilö tullut vastaan ja sitä on himoissaan aneltu: Be My Wife, Be My Wife!
Tarkempi tutkiskelu kovan ulkokuoren alle, sieltä löytyikin Big Mexican Woman, joka oli todellinen Brutal Money Waster...

Bolsevikkien MuuliWaunu esille jo! :amis_selittaa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

:lol:

Laitetaas jotain matkakertomusta jossain välissä. Pikkupuimuri sieltä kuitenkin tuli.

Tuommonen vin-dekooderi muuten löytyi, on mielestäni vähän parempi kuin tämä kotimainen. Ei aukea mitään välilehtiä, vaan tiedot pamahtavat suoraan ruudulle varusteita myöten.


http://www.bmwarchiv.de/vin/
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hyvä kooderi! :D

Vaikkei kyl ihan 100% pitäny kutinsa... :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
saapismi
Viestit: 410
Liittynyt: 10.12.2012 21:38

Viesti Kirjoittaja saapismi »

morjesta. pystyyköhän joku foormumilaisista oulun alueella paikantamaan 520i e39 vm98 viallisen absi anturin? ettei turhaan vaiha kaikkia uusiin. polttaa absi valoa ja luiston estovaloa ja absit ei luonnollisesti toimi ja leimaa noin 7 viikkoa jäljellä :) kiitti
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Vasen taka-anturi se ei ole jos nopeusmittari toimii. :wink:

Btcf:ltä Nimimerkki "Clavurion" on Oulusta, pistänpä vaikka sen puhelinnumeron sulle privana. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
saapismi
Viestit: 410
Liittynyt: 10.12.2012 21:38

Viesti Kirjoittaja saapismi »

kovasti kiitoksia. soiteltu on ja aikaa sovittu koodejen tutkimiselle. ja tosiaan toimii kaikki viisarit.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hyvä homma että homma on jo "hoidossa". :)

Kerro toki terveisiä "Bmw Dreamer":ltä Clavulle. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Ihan pakko kommentoida loistavaa topiccia.. Itsellä pari bemaria e39 528ia (eukon) ja e30 turbotettu avo. Käyttöauton virkaa tällä hetkellä hoitaa 3b diesel passatti ja tarkotus ois vaihtaa väyrystä tilalle, kun mersua en ole vielä omistanutkaan ja alunperinhän oli tarkotus 530d mutteri laittaa mutta sopivaa manuaali keppistä ei vain ole tarjolla.. :cry:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sampo N. kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Mekin lähdetään varmaan parin viikon sisään katsomaan vähän lisämuttereita maailmalta!
Nyt on 2,5 kilokilometrin testiajo saatu päätökseen. Aikaa meni vain kaksi viikkoa.

Eihän tätäkään mutteriläjää ehtinyt saada kunnolla kilpiin, kun se jo vietiin. :nocando: Onneksi ei olleet varkaat asialla. :lol:

Ekolmeysiä on alkanut vaivata kummallinen ulina, kuuluu suorilla eikä hiljene kaarteissa, en usko laakeriin? Miten tuon laakerivälyksen voisi muuten tutkia, mihin suuntaan renkaa pitäisi heiluttaessa tunkatessa ja ravistellessa? Joka suuntaan?
Kein siknatuur
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Rengas ilmaan, käsijarru pois päältä. Ei tosin vaikuta etupyörässä. Jarrua ei kuitenkaan saa painaa. Toisella kädellä pyörän yläpuolelta kiinni ja toisella alapuolelta. Klappia ei saa olla. Tai korkeintaan erittäin vähän, vain sen verran että huomaa. Jos kuitenkin on klappia, niin kannattaa kokeilla painaa jarrua. Jos välys katoaa, niin laakerissa vikaa.

Tosin tuo ulina ajossa voisi ennemmin johtua kannatinlaakerista, tai ns. vakionopeusnivelestä kardaanissa. :roll: Pyöränlaakereilla on tapana muuttaa ääntään kaarrellessa = kuormituksen muuttuessa. Tosin ne nyt on kohtalaisen nopeasti kokeiltu, joten kannattaa ainakin tarkastaa. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nojuu, sillähän en oikein tuohon laakerivikaan usko, kun kaarteilla ei ole vaikutusta ääneen. Eukon mukaan ääni kuitenkin tulisi renkaasta.

Täytyyhän se tunkata ylös ja tutkia, eturengasta tässä kuulemma epäillään.
Kein siknatuur
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sampo N. kirjoitti:Nojuu, sillähän en oikein tuohon laakerivikaan usko, kun kaarteilla ei ole vaikutusta ääneen. Eukon mukaan ääni kuitenkin tulisi renkaasta.

Täytyyhän se tunkata ylös ja tutkia, eturengasta tässä kuulemma epäillään.
Koitin tänään vielä kaarretestiä ja kyllä se hiljeni kuskinpuolelle kallistaessa. Tunkkasin myös rattaat ilmaan ja koitin, mielestäni mitään selvää välystä ei tuntunut. Sitten vertailin kuskinpuolelle ja ehkä siellä pieni klappi on vänkärin puolella.

Tänään lakkasi myös lämpöisen tulo hyttiin, lämmöt kuitenkin pysyivät kurissa. Onneksi oli liemiä autossa, kaadoin niitä sitten litran verran säiliöön ja taas mentiin 20 kilometriä jolloin oltiinkin jo kotona. Kotona pistin toisen litran säiliöön. :?:

Jostakin siis falskaa ja ihan reilusti falskaakin. Nappasin sitten pohjamuovin pois ja tutkin autoa alta. Löysin läjän öljyvuotoja, mutta en vesivuotoa. Ei näkynyt päältäkään päin mitään. Pumppu näytti kuivalta, termaria en älynnyt tutkia vaikka tunnin etsinkin vesivuotoa tuloksetta. Kellään mitään ajatuksia?
Kein siknatuur
Mitsu
Viestit: 604
Liittynyt: 28.3.2006 9:44
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Mitsu »

Omassa o ilmenny kiva vika ku syöttöpumpun vuoto :cry: Tiivisteet o hommattu Tammerdieselistä :wink:
Ex E39 525tds touring paku - 99
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Tuo 2,5 tds-koneen dieselvuoto pumpusta on aika yleistä.
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Mulla ois KCR tehoboksi ylimääräinen tohon 3.0 litraseen diiseliin jos joku tarttee. 120e plus postit :D Vähenee kulutuskin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”