Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

anttari kirjoitti:Mulla ois KCR tehoboksi ylimääräinen tohon 3.0 litraseen diiseliin jos joku tarttee. 120e plus postit :D Vähenee kulutuskin.
Onko kulutuksen väheneminen todettu ajotietokoneesta vai todellisen kulutuksen mukaan?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Muutenkin noi huijaboksit vähän kyseenalaisia, samaa kategoriaa halpojen bulkkilastujen kanssa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tekis miel rikkoa tuota omaa, mut kyl tollakin ehtii. Eikä oo rahaakaan. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Googlettamalla tosta löytyy tietoa.
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Jollakin on kohta voimaa, män jo :)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tai korkannu CR-pumppu, tai jotain muuta hajonnutta. Eihän nuita voi suositella mihinkään, ois helevetin hyvä kun moisia ei ois keksittykkään. Tosin sama sitten pätee ettei kenenkään ois pitäny alunperin tehä paskaa bulkkilastua jolla sitten rahastaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Ei ole kuule sullakaan helppoa... :D
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eijei, olet vallan väärässä. Minulla se vasta helppoa onkin, ei o bemaria, ei dieseliä eikä common rail tekniikkaa saati huijaboksiakaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulqvist kirjoitti:Eijei, olet vallan väärässä. Minulla se vasta helppoa onkin, ei o bemaria, ei dieseliä eikä common rail tekniikkaa saati huijaboksiakaan.
Johan tuollanen elämä mahtaa käydä jo tylsäksi? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kyllähän se vähän on, kun ei o kädet mustana kokoaikaa eikä tartte miettiä että montako sataa tässä kuussa menee ehjänä pitämiseen. ;)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Sanokaas että mikä on bemarissa vikana. Auto E39 manuaalilaatikolla ja peruutusvalo ei toimi, katkaisija kuulemma vaihdettu.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Osa nro 8 on se kytkin. Vaihdettu niin liekkö vika liittimessä? Takavalojen maadoitusongelmatkin kannattaa tarkistaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

jolle kirjoitti:Sanokaas että mikä on bemarissa vikana. Auto E39 manuaalilaatikolla ja peruutusvalo ei toimi, katkaisija kuulemma vaihdettu.
Vaihda se kytkin uudestaan, tällä kertaa alkup.osaan.
karppov
Viestit: 63
Liittynyt: 08.9.2007 9:29
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov »

Voit kokeilla myös laittamalla liittimestä "navat" yhteen syttyykö pakkivalot, jos syttyy niin katkaisija on rikki.
Itte kun tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.
VW Passat tfsi variant
M-B C180 1.8 A -99
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

xr kirjoitti:mersu muutti harjavaltaan ja 530d farkulle hain kaverin ettei tunne oloaan yksinäiseksi
oli nettiauton halvin :D

Kuva

hyvin oli edellinen pitänyt kunnossa rekkarivalon lampun vaihdoin aamulla ja kävin katsastamassa ei ollu insillä moitittavaa
vaikka eilen pukkasin ecuun uudet parametrit savut oli 0,74

farkus on ihan normaali ohjaus ja täs mustas on joku servotronic on ohjauksilla eroa kuin yöllä ja päivällä
uus leima haettu vain takaparkki poltin uusittu vuoden aikana
ohjelmaa kiristetty vielä savut 0.01 katsuri hetken epäili onko tämä pensakoneella :D
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No johan on, miten noin pienet savut sai? :shock:

Mulla sentää joutu polkasee kolme vai neljä kertaa että meni alle rajan, hissuteltu tolla niin paljon ja pitäähän se voimasavua tulla... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kysytääs täällä, miten ihmeessä e92 kuskin penkki voi kulahtaa alle 100tkm ajettuna? Kyseessä 2009 vuoden auto dakota nahkasisustalla ja tuotu maahan bmw selection autona, eli vähän sama kun mersulla junge sterne. Onko penkkien laatu heikentynyt jostain kumman syystä, vertaan omaan kokemukseen E61 jolla oli rullattu jo +270tkm ja penkki ryhdissään. Vai sitten autoa on ajanut hieman isompi kaveri ja matalaan autoon on vaikea mennä? :roll:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AsQo2zzJa8M[/youtube]

Herrasmiehet ajavat BMW:llä...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Näyttää olevan niin paljoin pemari-topikkeja mese-foorumilla, että piti tämäkin kaivaa esiin. :lol:

Ei mulla mitään asiaa ole, laakerin ja lokasuojan vaihdoin. Syyläriäkin koitin vaihtaa, mutta viskon pultti jumittaa vaikka annoinkin lekaa väärään suuntaan. Pitää vielä koittaa lämmitellä ja lukita mutteria.
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Koiranluu piti tänään vaihtaa, ja samalla sovitella kesätöppöstä alle:
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Miten Muttarikerho on ajatellut toimivansa britti-BMW:iden suhteen? Perustanko oman lahkon vai pyrinkö hang-a-round-jäseneksi oikeiden BMW:iden kerhoon?

Kysymykseni kumpuaa täällä raportoimastani tapahtumasta.
-T

Kuva
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

eerola kirjoitti:Miten Muttarikerho on ajatellut toimivansa britti-BMW:iden suhteen? Perustanko oman lahkon vai pyrinkö hang-a-round-jäseneksi oikeiden BMW:iden kerhoon?

Kysymykseni kumpuaa täällä raportoimastani tapahtumasta.
Hahaa, tämähän on "se rennompi vaihtoehto". :D Muistaakseni inpalla pystyy lukemaan myös tuollasia laitteita, jos en ihan väärin muista.

Oli muuten melko tiukassa tuo viskon pultti, meni vesipumpun hihnapyöräkin rikki siinä rytäkässä. Irtosi lopulta kuitenkin.

No, nyt on vesipumppu ja syyläri tulossa tänne päin, josko ensi viikolla vaihtuisivat. Voisi ajella sitten leimallekin.
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Iltaa mutteriklupilaisille. :D
Minä tuossa eilettäin kesärenkaat alle ruuvailin, tänään toki sitten mittari näytti -10°C.
No kuivathan nuo tiet ovat jo..
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Juha K
Kilpikonna
Viestit: 203
Liittynyt: 10.1.2011 16:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juha K »

piti itekki vaihtaa vähä tuoreempaa alle..


Kuva

Kuva

Kuva
kikkelinjatke-kuski
karppov
Viestit: 63
Liittynyt: 08.9.2007 9:29
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov »

Muutama kuva nykyisestä toukasta.
Kuva
Kuva
Kuva
Itte kun tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.
VW Passat tfsi variant
M-B C180 1.8 A -99
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Suikkalakki tuumasi, että tukivarsi takana on väljä ja takapumpuissa heikko vaimennusteho. Tuumasta toimeen ja osien vaihtoon :arrow: mielestäni nuo iskarit eivät olleet mitenkään lopussa. :evil:

Nettikin tiesi kertoa, että joku oli käynyt saman mallisella autolla leimalla ja taas oli komennettu pamppuhommiin. Uusintayrityksellä uudet pumput olivat näyttäneet olemantonta tehoa. :lol:

Jännityksellä odottelen minkälaisen tuloksen nämä uudet iskarit antavat meikäläisen kohdalla.

Potilaanahan tässä oli siis toukka e39.
Kein siknatuur
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sampo N. kirjoitti:Nettikin tiesi kertoa, että joku oli käynyt saman mallisella autolla leimalla ja taas oli komennettu pamppuhommiin. Uusintayrityksellä uudet pumput olivat näyttäneet olemantonta tehoa. :lol:
Kannattaa vissii antaa uusien iskarien marinoitua hetki ennen ku menee tarjoamaan uudestaa. Ex-työnantajan hondaan vaihdettiin myös iskarit inssin määräyksestä ja suoraa rempan jälkeen leimalle :arrow: kone näytti niin poskettomia lukemia että leima tuli lappuun sen perusteella että inssi näki uutuuttaan kiiltävät iskarit paikallaan :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ei auta toukka e39:ssä marinontikaan, eivät vain anna todellisia lukuja testissä.
Onko vielä ilmajousilla?
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kierrejousta löytyy tästä yksilöstä.

Aattelin tosiaan, että huomenna kävisi leimalla taas. Mikäli tulokset ovat ihmeellisiä, niin voisi vähän kysellä, että pitikö ne nyt vaihtaa vai ei?

Nuo takapumputhan ovat aika jyrkässä kulmssa, johtuisko siitä ettei ravistuskoe okein sovellu näille?
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ilmeisesti siitä iskarin asennosta johtuu.
Ainakin omassa ilmajousitetussa toukassa antoi nolla tuloksen ja kaverin rautajousisessa näytti muistaakseni 10%, vaikka olivat täysin ehjät. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”