Onko sulana pysyvä pyyhkijänsulka liikaa pyydetty?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Onko sulana pysyvä pyyhkijänsulka liikaa pyydetty?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ainakin V70:ssä ja C5:ssa tuntuu olevan :evil:
Kummassakin uudet sulat eikä lämmöstäkään pulaa kun molemmissa webasto mutta ei vaan pysy pyyhkijänsulat sulana, on se p*rkele :roll:
Onko nuo mallit jotenki poikkeuksia vai onko tuo vaan nykypäivää kun nuo on ainoat autot missä oon moiseen "ominaisuuteen" törmännyt?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

et ole ainoa eikä ainoat autotkaan..

ne vain taitavat olla rungottomalla sulalla, eikös sitä rungotonta aina kehuta että eihän se jäävy...
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ihan samalla tavalla rungotonkin jäätyy... :(
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

www.mortti.us kirjoitti:et ole ainoa eikä ainoat autotkaan..

ne vain taitavat olla rungottomalla sulalla, eikös sitä rungotonta aina kehuta että eihän se jäävy...
Molempia kokeiltu ilman merkittävää eroa, rungottomassa on se etu että runko ei voi tietenkään jäätyä mutta kun siihen itse kumiin kertyy jääkökköä niin ei tuokaan asia liiemmin lohduta :?
Väykkä oli äsken tunnin roikan perässä ennen ku lähdin ajamaan ja kas kummaa CDI:n mahtavalla hukkalämmölläkin sulka pysyi sulana pari kilometrin ajon jälkeen :shock: Citikassa ymmärrän asian kun siinä pyyhkijät menee lepoasennossa niin alas ettei tuulilasi lämpene sieltä (hieno feature kun sulkia ei saa lepoasennossa käännettyä niin että ne saisi edes putsattua kun ottaa kiinni konepeltiin vaan auto pitää sammuttaa että ne saa johonki hiton huoltoasentoon) mutta volvossa ei ole tätäkään tekijää.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sonikki kirjoitti:
www.mortti.us kirjoitti:et ole ainoa eikä ainoat autotkaan..

ne vain taitavat olla rungottomalla sulalla, eikös sitä rungotonta aina kehuta että eihän se jäävy...
Molempia kokeiltu ilman merkittävää eroa, rungottomassa on se etu että runko ei voi tietenkään jäätyä mutta kun siihen itse kumiin kertyy jääkökköä niin ei tuokaan asia liiemmin lohduta :?
Väykkä oli äsken tunnin roikan perässä ennen ku lähdin ajamaan ja kas kummaa CDI:n mahtavalla hukkalämmölläkin sulka pysyi sulana pari kilometrin ajon jälkeen :shock: Citikassa ymmärrän asian kun siinä pyyhkijät menee lepoasennossa niin alas ettei tuulilasi lämpene sieltä (hieno feature kun sulkia ei saa lepoasennossa käännettyä niin että ne saisi edes putsattua kun ottaa kiinni konepeltiin vaan auto pitää sammuttaa että ne saa johonki hiton huoltoasentoon) mutta volvossa ei ole tätäkään tekijää.
:shock: Pakottiko joku ostamaan ranskanperunan? :P

Auto vaihtoon jos ei miellytä. Tai laittaa semmoiset sulat jotka miellyttää. Periaatteessa ei liene mahdotonta laittaa lämmitys sulkaan koska kuussakin on käyty jo 1969 :roll:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AK47 kirjoitti: :shock: Pakottiko joku ostamaan ranskanperunan? :P

Auto vaihtoon jos ei miellytä.


Noin huonosti asiat ei ole että olis sentäs pakotettu ostamaa mutta ajamaan kyllä kun työn puolesta nuo on käytössä :D
AK47 kirjoitti:Tai laittaa semmoiset sulat jotka miellyttää.
Mua miellyttäisi sellainen sulka mikä pysyy sulana mutta ei ole tullut vielä vastaan :happy:
AK47 kirjoitti:Periaatteessa ei liene mahdotonta laittaa lämmitys sulkaan koska kuussakin on käyty jo 1969 :roll:
Täytyy myöntää että tämmösistä en ole ennen edes kuullut mutta kyllähän tuommoisia näyttäis olevan :shock: Tuommoiset voisi olla yksi ratkaisu mutta miksi noita ei ole laitettu jo tehtaalla jos auto on ainoastaan tuollaisilla ajokelpoinen tai vielä parempi olis että suunnitellaan ne pyyhkijät sillee että ne pysyy ilman poppakonsteja sulana niin ku normaali autoissa :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Perjantaina vaihtus tuulilasi ässään ja sen myötä lämmitys pyyhkijöille...
En paljoo oo kyl kakkakeleissä ajanu.. Ja tallissahan tuo asustaa.. Mut kai se parenpi on kuin ilman lämmitystä.. :)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ville500 kirjoitti:Perjantaina vaihtus tuulilasi ässään ja sen myötä lämmitys pyyhkijöille...
Minkä merkkiset hommasit ja paljon maksoi?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

sonikki kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Perjantaina vaihtus tuulilasi ässään ja sen myötä lämmitys pyyhkijöille...
Minkä merkkiset hommasit ja paljon maksoi?
siis lämmitys on lasissa... Tuo on tuontipeli niin siinä ei vielä sitä ollu, mut suomessa uutena myydyissä w220:ssa on vakiona...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ville500 kirjoitti:siis lämmitys on lasissa...
Jaa semmonen porvari-laitos :no: :lol:
Aikasemmassa työautossa (voyager) oli myös vastukset pyyhkiöiden alla ja oli tosi kätevät. Moottorin lämmettyähän tuossakin pysyi ongelmitta pyyhkijät sulana mutta nuo kun laittoi päälle siksi aikaa kun skrabasi ikkunat nii ei tarvinu tihrustaa metriäkään kun lähti liikkeelle.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mulla ei niinkään sulkien kanssa ole ollut ongelmia.
Mutta lumen/sohjon kanssa on, kun se tuppaa kertymään pyyhkijän alle tai reunoille ja pyyhin hakkaa sitä loskakasaa vasten :x

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ville500 kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Perjantaina vaihtus tuulilasi ässään ja sen myötä lämmitys pyyhkijöille...
Minkä merkkiset hommasit ja paljon maksoi?
siis lämmitys on lasissa... Tuo on tuontipeli niin siinä ei vielä sitä ollu, mut suomessa uutena myydyissä w220:ssa on vakiona...
Ai onko W220:ssa sähkölämmitteinen tuulilasin alareuna? :o Ihme kun en lämmitysfeaturea EPC:stä löytänytkään, kun hain moottorin jäähdytysnestepuolelta sitä (niinkuin W126:ssa ja W140:ssa oli).
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse olen ratkaissut jäätyvän sulan ongelman riittävän väkevällä lasinpesunesteellä. Tämmösillä keleillä pikkasen ruiskuttaa nestettä lasille niin sulatkin pysyy vähän paremmin sulana. :)

Mondeon lämmitettävä lasi oli kyllä luxusta. :)
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Pappi kirjoitti:Itse olen ratkaissut jäätyvän sulan ongelman riittävän väkevällä lasinpesunesteellä. Tämmösillä keleillä pikkasen ruiskuttaa nestettä lasille niin sulatkin pysyy vähän paremmin sulana. :)

Mondeon lämmitettävä lasi oli kyllä luxusta. :)
Ja sitten ihmetellään miksi auton katosta on lakka lähteny... :eec:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hmm.. saiskohan noita sulkia käsiteltyä jollakin? Jos esim. silpasee kaikkien rakastamaa silikoonia niin pyyhkiikö se enää mitään sen jälkeen :?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ville500 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Itse olen ratkaissut jäätyvän sulan ongelman riittävän väkevällä lasinpesunesteellä.
Ja sitten ihmetellään miksi auton katosta on lakka lähteny... :eec:
En minä ainakaan ole ihmetellyt.. :? Kun en ole semmoseen törmännyt. :?:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mä joskus sitä ihmettelin miksi joissain autoissa se katon alkuosa oli ihan matta... Eikä vahallakaan saanu paremmaksi... Yhden autofiksarin kanssa juteltuani asiasta. Hän totesi sen olevan ihan normaalia, ihmiset vaan suihkivat liian väkevää ainetta lasille... :shock:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Aikalailla jäätys tänään tossa pyryssä toi C:n pyyhkiä tosin en sit tiiä olisko vika sulassa vai missä, isolla tiellä tosta nyt ei haittaa kun lasi pysyy puhtaana mutt taajamassa pöllähti ikävästi lasi sumeeks ja eihän toi pyyhin juur muuta tehny ku kolis, tuota Arin mainitsemaa ilmiötä oli myös :evil:
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

yv :wink:
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”