W210 ostaminen

Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

W210 ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Terve

En löytänyt aiempaa ostamassa-topiccia, joten tässä tulee kysymyksiä. Pitäväkö W210 automaateille (diesel) ilmoitetut kulutuslukemat kuinka hyvin kutinsa? Mennäänkö kesäkeleillä todellakin lähellä viitta litraa tai alle? Entäs talvella? Ajelen nyt E39 bemarilla ja mielestäni se on mukavan hiljainen, kumpaan suuntaan W210 farmarissa mennään tässä suhteessa?

Ruosteesta pelotellaan paljon, onko mahdollista löytää vielä ruosteeton yksilö vuosilta 2000-2002 ja onko sitä mahdollsta myös pitää ruosteettomana?

Kiitokset!
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Hei!

Varsinaisiin kysymyksiin en osaa vastata, mutta ostajan opas on tässä ketjussa:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623
Edit: Tai no oma 220D sedan kuluttaa manuaalina noin kuusi litraa sataselle talvikeleillä, joten en pitäisi mahdottomana noita noin viiden litran kulutuksia. Tässähän on kone suoraan kivikaudelta :wink:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

1. Epäilen, ei ainakaan kukaan tuttuni rehellisesti ole ajellut alle ilmoitettujen.
2. Pihassa on E39 ja väyrynen...bensoja, bimmeri on: tukevampi, hiljaisempi ja kankeampi.
3. Epäilen, en ole ruosteetonta väykkyä nähnyt....mutta bemarin jälkeen väyrynen on varmasti vähempi ruosteinen...tuo pihassa makaava bemari on oikea ruostemagneetti.... :D

.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Kiitokset vastauksista, hyviä kommentteja. Omaa 39:ä en ole vielä saanut ruostumaan näkyvästi ainakaan, joten siinä mielessä mielenkiintoinen huomio tuosta näiden kahden ruostumiseroista. Lieneekö kukaan äänieristänyt näitä vehkeitä vielä hiljaisemmiksi? Bemu on tosiaan tasaisella ihan hiljainen, mutta talven epätasaisilla teillä sietämättömän äänekäs. Kori värisee ilmeisesti todella runsaasti. Tosin ei kai ihan äänetöntä autoa ole olemassakaan. Omastakin mielestä bemu on hieman kankea ja hidasliikkeiden, mikä tietysti johtuu kahden litran tehottomasta dieselistä. Tosin tässä kokoluokassa ei taida kovin notkeita autoja ollakaan? :)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

E39:hän on suorastaa legendaarinen kaiken maailman värinöistä, tärinöistä ja tutinoista minkä aiheuttajan etsiminen on lähes mahdotonta jos ei vaihda kaikkia alustan osia :)
Millä koneella tuo sun tiiraamaa yksilö oli? 200CDI:n saa menemää kesäkeleillä alle 6L/100km ja kulutuksen kannalta pakkaskeleillä on ehdottoman tärkeää että löytyy webasto, tuo kun lämpenee omineen turkasen hitaasti esim. tälläisellä 0-kelillä menee 10km että kone on 70-80C vaikka auto olisi ollut hetken piuhan päässä.
Tutulla autokauppiaalla oli vasta 650tkm ajettu väykky missä ei pintapelleissä ollu yhtään ruostetta/sävyeroja joten kyllä noita hyviäkin vielä on... sitä en tiedä oliko autoa ikinä maalailtu mutta jos oli niin sitä ei kyllä huomannut mistään. Tosin kyseinen yksilö oli 1. omistajalta kuka oli ensitöikseen teettänyt orkkiskankaiset penkinpäälliset ja jopa lattiaverhoilut oli suojattu uudesta asti eikä sisuta hävennyt yhtään omaa 150tkm ajettua CLK:ta mikä kertoo jo jotain siintä miten autoa on pidetty :shock: Joten siintähän tuo kunto johtuu miten sitä autoa on pidetty mutta en tiedä riittääkö edes 1/1000 että löytää tuollaisen auton.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

itte etsin BMW E39 525/530D mallia 1.5v turhaan. Hyvää ja halpaa ei löytynyt ja sitten eräs autojobbari kurvas mun duunipaikalle tällä minun nykyisellä väyrysellä. Se oli hyvä ja halpa niin pakko se oli väyskä ostaa. Mitään muuta syytä ei ollut auton hankinnalle kuin hinta. Tää o iha hirvittävän ruma auto toisin kuin E39 joka on mielestäni ajanjakson kauneimpia sedaneita.
'
Edelleenkin olen vissiin vähä sitä mieltä että tuo E39 olisi kyllä parempi kuin väyrynen. Kokemuksia ei bemarista ole mutta väyryset on ruostumisen suhteen liki toivottomia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Helvetin ruosteisia e39:jäkin on tullut bongattua. Se on vähän niin ja näin. Mersu dieselinä ja etenkin automaattina on aivan toinen peli mitä bemari. Bensakoneista en osaa sanoa.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Olen katsellut noita 200 tai 220 cdi:tä, ne kai on niitä pieniruokaisimpia. Mersuissa kiehtoo automaatti juuri siksi, että näissä automaatti ei taida lisätä kulutusta samalla tavalla kuin bemareissa. Uusista ei tietenkään voi puhua, ne ovat luku erikseen. Toisaalta, kun dieselin hintaan on taas odotettavissa järkyttävä pomppaus, on sitä manuaaliakin pidettävä vaihtoehtona. Kai se edelleen syö automaattia vähemmän? Eikös näissä ole 6-loviset laatikot?

Sergeylle voisin sanoa kahden bemarin kokemuksella, että ainakin itsellä oli odotukset ehkä liian korkealla merkin suhteen. Kesällä ja tasaisella tiellä on unelmapeli, mutta epätasaisella olisin odottanut hiljaisempaa menoa. Voi tietenkin johtua jostakin alustan osien kulumisesta, mutta kuitenkin. En kuitenkaan pidä bemua huonona, en todellakaan. Tuntuu vain että pitäisi kokeilla se viimeinen itselle tuntematon saksalainen (VAGit on koettu) ja katsoa löytyykö niistä mieleinen ajopeli.

Mitä meinaat, xin811, että mersu dieselinä on eri peli kuin bemu? Ajokokemus, hiljaisuus, moottorien ominaisuudet vai mitkä ovat mersussa mielestäsi parempia?

Itseäni ei väyrysen ulkonäkö niinkään häiritse, paitsi että farkku, joka auton ilmeisesti pitäisi vielä olla, on julmetun ison näköinen! Ruma se ei mielestäni kuitenkaan ole.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Yllytyshullu kun olen, niin raapaisin bemarin myyntiin kauppatorille. Vilkaiskaapa jos kiinnostaa. :D Edelleen saa kertoa kokemuksista!
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Rumahan väykky ei ole muuta kuin farkkuna :D Sedaninahan tuo on perusmuodoiltaan suoraa w124 kanssa samasta muotista mutta tietty modernimpana. Farkussakin vaikuttaa väri aika paljon omasta mielestä ulkonäköön ja itse välttelisin sitä vaaleina väreinä.
Mersun automaattia jos verrataan E39:n omaan niin ainakin se kestää! :) ja itse en oikein osaa arvostaa sitä bemarin lootan luistamista mikä saa ajon tutumaa kuminauhamaiselta mutta makuasiahan tämä taitaa olla, tykkäähän ne jotkut jopa jenkeistä :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Haave mersusta siirtyi tänään yhden pykälän eteenpäin, kun kävin koeajamassa erään 220 CDI automaatin vuodelta 2003. Kilometrejä oli kunnioitettavat 470 tkm, mutta auto oli edelleen varsin jämäkän oloinen. Kysyttävää lähinnä heräsi automaatista, eli onko kyseisen auton tiptronic jotenkin vikaherkempi kuin tavallinen automaatti vai kestääkö samalla tavalla kuin tavallinenkin. Noilla kilometreillä ei kai vielä tarvitse olla huolissaan automaatin kestosta vai kuinka on? Öljyjä oli vaihdettu laatikkoon kaksi kertaa.

Konetila oli siisti, mutta mustan suojamuovin alta pilkistävä koneen etuosa oli (hihnan yläpuolelta) melkoisen öljytahnan peitossa. Onko normaalia hikoilua vai kertooko jostakin viasta?

Yksi ylimääräinen ääni autossa oli ajon aikana eli aivan kuin todella pahasti viallinen puhaltimen moottori olisi surissut ja vonkunut. Puhaltimen moottori se ei ollut, suljin sen kokonaan. Ajonaikainen webasto se ei mielestäni voinut olla, auto oli näet jo täysin lämmin pitkän koeajon jälkeen ja toisekseen ääni kuului selvästi hyttiin eli ei tullut jostakin kaukaa konehuoneesta, lähinnä ehkä vänkärin jalkotilasta. Tuon äänen syy pitäisi tietää ennen kuin ryhdyn jatkamaan neuvotteluja pirssistä.

Auton ajotietokone näytti 2500 kilometrin keskikulutukseksi 5,6, mikä on mielestäni aika mielettömän vähän, pitäneekö osapuilleenkaan paikkansa vai onko syytä varautua litran lisäkulutukseen?

Hulppea kyytihän tuossa on, ja auto on kevyt käsitellä kokoisekseen. Kaikkien edellisten kysymysten lisäksi lienee aiheellista pohtia myös sitä, että onko noilla (takuu, kai?) kilometreillä olevaa autoa edes järkevää hankkia? Riittääkö kestävyyden takeeksi todellakin se, että auto on mersu ja siinä on kattava Vehon huoltokirja?

Tuo mersu oli muuten todellakin ruosteeton! Ainoa pikku pilkku oli takana rekisterikilven yläpuolisessa kaaressa. Myyjä sanoi, että koriin tuli joku parempi galvanointi tyyliin 2001, pitääkö kutinsa?
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tiku kirjoitti:kyseisen auton tiptronic
Mersussa Porssen laatikko?
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Juhanit kirjoitti:
Tiku kirjoitti:kyseisen auton tiptronic
Mersussa Porssen laatikko?
Jaa olisikohan tullut väärä termi kun myyjä puhui tiptronicista? Tarkoitan laatikkoa, jossa käsinvaihtomahdollisuus sivulle napauttamalla ja w/s -asennot. Ei kai kaikissa ole tätä mahdollisuutta?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 ostaminen

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tiku kirjoitti:Pitäväkö W210 automaateille (diesel) ilmoitetut kulutuslukemat kuinka hyvin kutinsa?
Pitävät.
Itse pääsin ilmoitetulla kaupunkikulutuksella litran alle ilmoitetun.
Ja maantiearvo jopa alle.

Kutulustiedot löytyvät osoitteesta: http://www.mercefreaken.com/
Ja sieltä valikosta Modellene, josta pääsee etsimään mallikohtaisia lukemia.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Ei ne polttoa syö juuri mitään. Mutta kaiken muun mitä pörssissäsi ja pankkitileilläsi on, se kyllä syö. Alä osta.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tiku kirjoitti:Haave mersusta siirtyi tänään yhden pykälän eteenpäin, kun kävin koeajamassa erään 220 CDI automaatin vuodelta 2003. Kilometrejä oli kunnioitettavat 470 tkm, mutta auto oli edelleen varsin jämäkän oloinen. Kysyttävää lähinnä heräsi automaatista, eli onko kyseisen auton tiptronic jotenkin vikaherkempi kuin tavallinen automaatti vai kestääkö samalla tavalla kuin tavallinenkin. Noilla kilometreillä ei kai vielä tarvitse olla huolissaan automaatin kestosta vai kuinka on? Öljyjä oli vaihdettu laatikkoon kaksi kertaa.

Konetila oli siisti, mutta mustan suojamuovin alta pilkistävä koneen etuosa oli (hihnan yläpuolelta) melkoisen öljytahnan peitossa. Onko normaalia hikoilua vai kertooko jostakin viasta?

Yksi ylimääräinen ääni autossa oli ajon aikana eli aivan kuin todella pahasti viallinen puhaltimen moottori olisi surissut ja vonkunut. Puhaltimen moottori se ei ollut, suljin sen kokonaan. Ajonaikainen webasto se ei mielestäni voinut olla, auto oli näet jo täysin lämmin pitkän koeajon jälkeen ja toisekseen ääni kuului selvästi hyttiin eli ei tullut jostakin kaukaa konehuoneesta, lähinnä ehkä vänkärin jalkotilasta. Tuon äänen syy pitäisi tietää ennen kuin ryhdyn jatkamaan neuvotteluja pirssistä.

Auton ajotietokone näytti 2500 kilometrin keskikulutukseksi 5,6, mikä on mielestäni aika mielettömän vähän, pitäneekö osapuilleenkaan paikkansa vai onko syytä varautua litran lisäkulutukseen?

Hulppea kyytihän tuossa on, ja auto on kevyt käsitellä kokoisekseen. Kaikkien edellisten kysymysten lisäksi lienee aiheellista pohtia myös sitä, että onko noilla (takuu, kai?) kilometreillä olevaa autoa edes järkevää hankkia? Riittääkö kestävyyden takeeksi todellakin se, että auto on mersu ja siinä on kattava Vehon huoltokirja?

Tuo mersu oli muuten todellakin ruosteeton! Ainoa pikku pilkku oli takana rekisterikilven yläpuolisessa kaaressa. Myyjä sanoi, että koriin tuli joku parempi galvanointi tyyliin 2001, pitääkö kutinsa?
Hyvinkait tuo tiptronicci kestää, aika harvoin on öljyt vaihdettu vaan...

Tuo öljytöhäkä suojamuovien alla voi olla vanhaa töhnää tai sitten "päällä oleva vika" eli suuttimien alla olevat tiivisteet vuotavat. Kannattaa ottaa/otattaa se muovikoppa koneen päältä pois ja katsoa miltä siellä näyttää. Jos on kovasti mustan töhkän peitossa kannattaa miettiä kahdesti, varsinkin jos niille ei ole mitään tehty.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tiku kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:
Tiku kirjoitti:kyseisen auton tiptronic
Mersussa Porssen laatikko?
Jaa olisikohan tullut väärä termi kun myyjä puhui tiptronicista?
Tiptronic on Porschen tavaramerkki, mutta on jostain syystä muodostunut yleisnimeksi kaikille vaihteistoille joissa on kepin juuressa + ja - -merkit pakkovaihteille. Eihän sotketa enää ainakaan Mersuja tähän höpötykseen?
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Itelläni on automaatti kans tuos väykyssä ja kilometrejä 620000tkm. Hyvin vaihtaa ja pelaa muutenkin moitteeta. Ei voi huonoksi sanoa.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91

Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Hyvä kuulla tuosta kestävyydestä. Minkä niminen tuo mersun +-laatikko sitten on, kun ei kai noissa kaikissa automaateissa ole tuota mahdollisuutta?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tiku kirjoitti:Minkä niminen tuo mersun +-laatikko sitten on, kun ei kai noissa kaikissa automaateissa ole tuota mahdollisuutta?
Käyttöohjekirja nimeää sen Touchshiftiksi.

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juhanit kirjoitti: + ja - -merkit pakkovaihteille.
Pakkovaihteista ei voi ehkä oikein puhua.Kepillä voi toki esittää pyynnön seuraavasta vaihteesta, ikinä ei vaan tiedä meneekö pyyntö läpi ja millaisella viiveellä :lol:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

AM kirjoitti:
Juhanit kirjoitti: + ja - -merkit pakkovaihteille.
Pakkovaihteista ei voi ehkä oikein puhua.Kepillä voi toki esittää pyynnön seuraavasta vaihteesta, ikinä ei vaan tiedä meneekö pyyntö läpi ja millaisella viiveellä :lol:
Periaatteessa siinä vain valitaan suurin käytettävä pykälä, itse vaihtaminen tapahtuu ohjelman mukaisesti.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Tämäpä selvä, kiitoksia. Kysynpä vielä seuraavaa: eräs mersuja mielestään tunteva kaveri väitti, että valtaosa ns. tuontimersuista (kai sitten muistakin merkeistä) olisi ruuvattu eli ajomäärä olisi toinen kuin mitä mittari sanoo. Onko mitään keinoa tietää tai tunnistaa todellista ajomäärää tai lähinnä vain sitä, onko mittaria kopeloitu? Merkkihuoltokirjojakin ilmeisesti saa rahaa vastaan haluamillaan tiedoilla, joten onko niistäkään takeiksi?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tiku kirjoitti:Onko mitään keinoa tietää tai tunnistaa todellista ajomäärää tai lähinnä vain sitä, onko mittaria kopeloitu?
Ihminen on sen verran kiero otus eläimiin verrattuna, että aina huijataan jos vain suinkin sellainen mahdollisuus on olemassa :D
Vastaus siis on, ei ole varmaankaan keinoa.

Star Diagnosticilla voi huoltomuistia pöyhiä jonkin verran.
On väitetty, että sitä ei voisi muuttaa. Itse en ole siitä niin varma, joku viisaampi kertonee lisää?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Paikkakuntasi merkkiliikkeestä saat rungonnumerolla takuuhistorian, josta löytyy takuukorjausten kilometrimäärät. Niistä pystyy päättelemään jotakin ja niitä tietoja ei ole saksalainen autojobbari pystynyt väärentämään.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Kiitokset Väsynyt Mies, oli huippuehdotus! Olen katsellut muutamaa vuosimallin 2000 väyrystä, jolla on ajettu suht vähän, noin 300 tkm. Kilometrit tietenkin epäilyttivät, mutta merkkiliike kertoi, että viimeisin takuuhuollon kilometrilukema on vuodelta 2005 ja tuolloin mittarissa on ollut 110 tkm. Auto on tuotu 2007 Suomeen. Juttelin jo edellisen omistajan kanssa, joten kilometrit ovat mielestäni nyt melko varmat. Auton runkonumeron sain trafin palvelusta rekisterinumerolla, joten selvittely ei ollut lainkaan paha rasti. :) Ja hommahan se toimii. :)
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kannattaa kyllä kattoa huolella että minkä pirssin ostaa. Voi käyä hyvä tuuri ja löytää hyvän tai sitten käy samanlainen tuuri kuin minulla ja löytyy täyden pommin joka räjähti sitte kynsille... :roll:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Kerrohan Magge-- lisää, vai oletko jo avannut kokemuksesi toisessa topicissa? Miltä osin autosi oli pommi?
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Jatkanpa kyselemistä. Tarkoituksena on siis siirtyä farkusta sedaniin, ja mietityttää tuo väyrysen tavaratilan koko ja malli. En löytänyt mistään TM:n tai muunkaan arvostelua, mistä tavaratilan koko löytyisi sentteinä. Eli lähinnä mietityttää, mahtuuko sinne esimerkiksi "autojääkaappi" pystyyn, nehän ovat hieman kylmälaukkuja korkeampia. Onko näissä 12V-pistoketta kontissa, vai joutuuko virittelemään itse? Penkit eivät ymmärtääkseni kaadu ilman väkivaltaa, joten saako noihin jälkiasenteisina suksiluukun karmeja jos itse näppäisi luukun kyynärnoja alle? Romikselta ehkä saisi ainakin penkkejä, jossa sellainen on.

Vaihteistosta tuli vielä mieleen, että onko näissä joku minimivauhti, missä suurin pykälä loksahtaa sisään? BMW 525 tds aut. vuodelta 1997 riemastutti ominaisuudella, missä suurin pykälä lukittui vasta 90 km/h vauhdissa, vaikka vääntö olisi riittänyt jo huomattavasti aikaisemmin. Eipä auttanut kuin köryytellä liian pienellä vaihteella, jos sattui joutumaan ajaa alle tuota nopeutta. Tiedä sitten, oliko laatikko viallinen, mutta enpä haluaisi enää joutua ajamaan sellaisella jatkuvasti.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

N.50cm korkeutta
Ei ole pistoketta vakiona.
60kmh kytkeytyy vasta 5:nen päälle.
Ei taida saada suksiluukkua jälkikäteen...kattotelineet saanee.
Bemarissa oli laatikko tai moottori rikki....vääntö ei riittänyt niin jurnutti nelosella...näin tekee risa mersukin.

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”