mfl:n väyrysromu *myytävänä*

Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Kuva

Auton teema lienee selvä? :roll:
Kojelautaan asennettu myös Semelin taksamittari. Kuittikirjottimelle en vaan keksiny järkevää paikkaa eikä kehtaa kojelautaan alkaa tekeen reikiä moisen takia..
Jos ois luvat niin tällä iliman muuta tolopalle rahaa tekeen :lol:

Tulipa samalla tulupattua tuo maailman turhin keksintö eli EGR.
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

AM kirjoitti:ETS on aina päällä eikä sitä noissa vanhoissa ainakaan saa mistään pois.
...

Väykkyihin kun tottuu niin sellaista ei olekaan kuin yllättävä paikka :lol:
Hm, meidän 290 TD pudotta ETSin pois, jos painaa jarrua senverran, jotta jarruvalot syttyy... Valoa se kyllä vilkuttaa, mutta ei jarruta sutivaa pyörää.

Tosin, 3 sekunnin kuluttua pudotta moottorin kierrokset 1200 paikkeille. Eli tappa ilon joka tapauksessa.

Huomasin muuten kuukausi sitten tilanteen, jossa ETSista on tosiaan apa - raskaan trailerin liikkeellesaaminen tienposkesta on aina tuskaa - soralla oleva pyörä sutii herkästi. Siinä kohdassa ETS tosiaan auttaa pääsemään kummallakin töppösellä pitävälle alustalle.

Tiedän farmariväyrysen, jonka katon takareunalla, saranan kohdalla on ruostereikä. Muualta ihan ehjä :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, kyllä tuosta ETS:stä hyötyä vähäsen on vaikkei heti uskoisi. Jos painaa ensin kaasua ja sitten vasta jarrua lyö helposti syötön pois päältä. Mutta ei minulla ainakaan tapa tehoja jos sopivasti osaa pitää jarrua kokoajan päällä. Jarruvalosulakkeen kun ottaa pois niin ei ole ETS toiminnassa. Tosin ei ole Absit eikä se jarruvalokaan...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Vapari-300D antaa ainakin sutia ihan rajoittamattomana, kun pitää vasenta jalkaa jarrulla sen verran, että jarruvalot syttyy. Ei rajoittele tehoja (mitä tehoja? :roll:) ollenkaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Tulipa tähän kippoon tänään osteltua päivävalot. Asennus ei ehkä ole maailman nätein, mutta eipä ole autokaan joten sopii hyvin yhteen :lol:
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Tähänkin koteloon tullut uhrattua muutama euro ja aikaa.
Ikkunat tuli tummenneltua ja maski maalattua korin väriseksi. Tänään sen verran valmistauduttu tulevaan talveen että tuli masenneltua webastolle uusi ohjain + gsm-ohjaus.

Kylläpä nyt on luksusta kun webaston saa pöhiseen tai sammutettua jo pöhisevän webaston mistä päin maailmaa tahansa :)
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz!

Katalysaattorista vielä...

Itse otin aikoinaan "pöntön" irti ja maahan. Rällykoneella leikkasin pöntön yläpuolelta kolmelta sivulta "kannen" auki ja avasin loput "saranapuolelle". Poistin sisukalut kaikkinensa. Tämän jälkeen käänsin läpän takaisin lähes samaan paikkaan mistä oli lähtenytkin. Siihen sitten kevyttä mig-saumaa ja pönttö takaisin paikalleen. Kukaan katsastusmies ei ikänänsä voinut nähdä saumaa koska se jäi pöntön yläpuolelle eikä yksikään koskaan katsastuksessa mitannut häkää. Toimii.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Onnistuisihan se noinkin, mutta ei ole välineitä, tiloja tai taitoja.
Rahallahan noita putkia saa ja alkaa kohta olemaan ajankohtainen asia hankkia moinen...

Kuva
Tänään tankkailtu tuota Nesteen "uutta" ja kalliimpaa Pro Dieseliä. Saattaa mukamas vähentää kulutusta ja tehoa/vääntöä tulla lisää.
5.36 litraa sataselle näytti olevan kulutus ennen Pron tankkausta, mutta saisihan tuo vähemmänkin syödä :)
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Laadukasta tuo Pro Diesel kun kulutus on vain noussut ja ne mainoksessa mainitut lisähevoset ovat lienee laitumella oottelemassa parempia päiviä.
Eipä ole muuta tehtyä kuin körryyteltyä paikasta A paikkaan B ja paikan C kautta takaisin pisteeseen A. Pakoputken alkupätkä on ollut ostoslistalla, mutta laiskana ei vielä ole saanut hankittua.... mutta ehkä ennen katastusta.
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Tulipa käytettyä väyrysromua katastuksessa uuden putken kanssa, mutta eihän se menny niinku elokuvissa..

Hylättyhän sieltä läsähti paristakin kohtaa. Käsijarru ei ota vänkärin puolella yhtään ja tämmönen kuin takatukivarren laakerointi, ulompi, välyksellinen.
Näyttihän se insinööri mitä tarkoittaa tuolla jälkimmäisellä, mutta mulle ei vielä avautunut jos vaikka joku viisas hieman selventäisi asiaa minkälaisesta osasta on kyse? :)
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Narinahela, taka-alatukivarren ulompi hela, maksaa noin 25 euroa.
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Minä kiitän!
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Tässäkin romussa olis nyt leimaa 1/2014 saakka. Jälkitarkastuksessa ukkeli ei ees jaksanu kattua onko narinahelaa vaihettu..
Mutta tulipa tänään vaiheltua naftasuodatin, joten voinee turvallisin mielin ootella talvea. Kitka-/nastarenkaat olisi syytä ostella, mutta kaipa noilla nastattomilla talvirenkaillakin pärjää :roll:

Edittiä:
Tullut tuossa liikenteessä huomattua että ketään ei xenonit tunnu haittaavan, mutta ajelepa päivävalot päällä...
Millon takana tai vastaan tullessa rämpytellään pitkiä ajellessa päivävaloilla. Tässä viikolla eräs pappa intoutu uudesta Astrasta huuteleen että pitäs lisää valoja laitella päälle. Siinäpä kun papat huutelee, jos lain mukaan ei tartte noitten valojen kanssa muissa tuikuissa olla virtsoja päällä :lol:
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ihme juttu että miksi niitä lamppuja ei ole "päivävaloissa" siellä takana, se on ihan pimeetä.

Ei ole vielä oikeen auennut että mikä järki niissä päivävaloissa on? Kyllähän ne näkyy, ei siinä mitään, mutta onko se niin että takaata lamput pimeeksi ja edestä päälle ja sitten asiaa kutsutaan "päivävaloksi"?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onkos ne noi viivat ajovalojen alapuolella?
Itellä ollut muutamassa autossa motonetin pyöreät,4 lediä per valo(melkosen kirkkaat ovat).Sijoituspaikka omien sumuvalojen tilalla puskurin alareunassa.Kukaan ei ole näyttänyt valomerkkejä noitten käyttämisestä.
Onkos sulla ne ledit miten himmeät?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Päivävaloissa on kysymys energian säästöstä ts. polttoaineen kulutuksen vähentämisestä kun mahdollisimman vähän sähkölaitteita on päällä valoisissa olosuhteissa.

Homma tuntuu jollakin lailla toimivan niin kauan kuin on päivä. Alhaalla olevat ledit eivät tienpäällä näy niin hyvin kuin ajovalot mutta siihen on jo jotenkin totuttu. Takavaloja ei päivällä tarvita jos ei ole vesisumua tai lumipöllyä.

Ongelma on siinä että kun niitä kirkaita päivänvalopäiviä on Suomessa aika vähän. Nyt siellä tienpäällä tulee vastaa hämärässä ja vesiusvassa takavalottomia ja edestäpäinkin heikosti havaittavia autoja semmoisissa olosuhteissa, joihin päivävaloja ei ole tarkoitettu.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kone kirjoitti:Ihme juttu että miksi niitä lamppuja ei ole "päivävaloissa" siellä takana, se on ihan pimeetä.

Ei ole vielä oikeen auennut että mikä järki niissä päivävaloissa on?
Nuohan on yleistynyt samaa tahtia kuin xenonvalotkin,olisko haettu niitten polttimoille lisää käyttöikää.
On nuo jälkiasennetutkin silleen hyvät,että palaa joku tuikku ainakin,kun unohtaa laittaa valot päälle.
Ite oon kytkenyt silleen että palaa myös parkkien kanssa ja ajovalot sammuttaa ledit.Ihan laillinenkin on kun etusumuvalot poistettu (jotka mielestäni 210/208 malleissa joutaakin pois,ei tule käytettyä).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Itse kytkin valot sillain että sammuvat vasta kun laitan ajovalot päälle. Mutta ei pitäisi kenellekään vastaantulijalle tulla yllärinä mitkä valot keulalla palaa kun on nuo sen verran kirkkaat.

Sumuvalojen tilalle ensin aattelin masennella, mutta auto kun on ruma niin lätkäsin maskin ja ajovalojen pesureiden väliin joten tämmösellä asennuksella ei erotu kokonaisuudesta mitenkään.

Mutta moni noita käyttää tietäen/tietämättömyyttään väärin kuten Meissenkeri sanoi.
Joissakin uusissa autoissa automatiikka vaihtaa päivävalot pois päältä, mutta esim. työpaikan volkkarit ei vaihda vaikka olisi kuinka pimeää.
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Kuva

Ränrän! Tulipa tuossa kiskottua traileria missä oli kyyisä kaverin MK3 Supra. On melkosesti vetohaluja tuolla moottorilla kun kärry tuli perässä niin nätisti :lol:

Alkanu tuon kotteron rattorimainen korkeus häiritteen ja kesäksi jos laittelis jotkut nätit vanteet. Minkälaista alustaa ootte tommoseen maantieohjukseen laitelleet?
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Kovasti on alustasatsista tullut kokemuksia että ihan naurattaa :lol:
Tämmöset FK:n iskarit ja jouset paiskoin tilaukseen keksiviikkona ja perjantaina löytyi matkahuollosta:
Kuva

Laatu on varmasti yhtä varmaa kuin hintakin.. Mutta mahtanee olla ihan sama mitä alle laittaa, jos on vain tarkoitus saada tuota romua lähemmäs maata :roll:
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

18. päivä tuli vuosi täyteen kun tän romun tontille haalasin ja pikkusen yli 18 000 km tullu lisää mittariin.
Jäähytinnestettä on alkanu katoileen jonnekin. Motarilla jaksaa nostella lämpöjä sinne +80 asteeseen, mutta muuten ei mittarin mukaan paljoa jaksa lämmöt nousta.

Pitäis jaksaa termostaattia vaihella ja selvitellä vuotoja, mutta pakkasta on -25 joten ihan kauhiasti kiinnostaa! Paljon mukavampi olla sisällä lämpimässä ja juua kalijaa :beerhug:
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lohkolämmittimen O-rengas hukkasi ainakin minulla jäähdytysnestettä. Salakavalasti lämpimänä ei vuotanut ja aina pakkasyön aikana oli tiputellut pohjamuovien päälle muutaman tipan. Vuoto ei itsestään korjaantunut, vaan pikemminkin lisääntyi. Lopulta älysin heilutella lohkolämmitintä, niin sieltähän se ruikki oikein kunnolla. Korjaus maksoi yhden euron.
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Ihan hyvä pointti, mutta tässä romussa on vain webasto ja kottero näkee märkiä unia lohkolämmittimistä :lol:
Silmämääräsesti ja tutkittuna letkut on ok, syyläri ok, ylitehokas moottori joka puolelta kuiva ja ei oikein näytä siltä että kone polttais nestettä. Kulutus nesteen osalta on nyt ollu n. 1.5L/1500-2000km.

Mutta katellaan ja ihmetellään..
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Syylärin päätyjen välistä alaosasta tihkuu pakkasella kato onko kosteat. Niitä voi lämpimänä pihdeillä varovasti kiristellä. mut ei ne lauhalla vuoda :D
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91

Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Annoin päivällä väyrysen hyrskytellä tyhjäkäyntiä naapureitten iloksi ja menin konepeltiä aukoon, niin sieraimiin tuli oikein mukava jäähytinnesteen haju..
Tarkkaan kun alkoi tutkaileen niin onhan se pirskatin syyläri alanurkasta märkä.

Täytyypä alkaa mettästään käytettyä kun ei raaski uutta ostaa. :D
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

On jäänyt kokonaan tälläinen topicci lukematta, pitääpä muistaa seurata tulevaisuudessa. Mukavaa luettavaa :wink:
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Laatutopicki tää on että kannattaa ilman muuta seurailla :lol:

Kävin osteleen jousipuristimet (ei jaksa lainailla muitten ja omat on muutenki kivemmat) ja aattelin alkaa paukuttaan madallusjousia paikalleen.
Keulan osalta homma meni melkein kuin leikiten (pitihän se pari kirosanaa sanoa) mutta tuo takapää... :roll:

Hyvinhän se takajousi läjään menee, mutta koko alatukivarsi nousee mukana sitä mukaa kun jousi menee läjään..
Alko nakit jo oleen sen verran jäässä, joten jatkan huomenna jos jaksan.

Siinä auton alla makoillessa kattelin kun pohjapanssarin kulmasta välillä noppasee nestettä. Makutesti paljasti nesteen kadonneeksi jähytinnesteeksi ja hieman kun muovia ravotti niin sieltä löyty melkonen järvi jähytinnestettä :o

Mukavahan se vaan on kun on tekemistä...
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei puristimia takajousen vaihtoon vaan alatukivarsi sisäpäästä irti ja laskee tunkilla alas.
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

No se vaan. Täytynee yrittää kerätä voimia ja jatkaa huomenna..
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onkos sulla joku kulutus mittari tossa ku nuin tarkkoja tuloksia tulee paapas mullekki joku lasku kaava :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”