RoopeKin S203
eteen tuli 215/40/18 ja taakse siirsin edestä vanhat 225/40/18:set... Eteen olis voinu pikkusen viel kapeemmat laittaa, mut hinta ratkas, oli nimittäin halvemmat noi 215:set entä 205:set...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
on kyllä hiano jo rengas/vannesetti on just eikä melkeen.
Minä tässä tykönäni pähkäilin että ajeleppa paljakkaan evästämään yms ja tuu itekki näytille nii saa taas nimimerkki kasvot siis nyt tänä v-loppuna: viewtopic.php?t=36577
Minä tässä tykönäni pähkäilin että ajeleppa paljakkaan evästämään yms ja tuu itekki näytille nii saa taas nimimerkki kasvot siis nyt tänä v-loppuna: viewtopic.php?t=36577
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kannatetaan!Terho P kirjoitti:Minä tässä tykönäni pähkäilin että ajeleppa paljakkaan evästämään yms ja tuu itekki näytille nii saa taas nimimerkki kasvot siis nyt tänä v-loppuna: viewtopic.php?t=36577
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Mielellänihän mä tulisin ja oon miettinykki et lähetään kattoon muitaki ku näitä oulun meseläisiä, mut nyt vaan näyttää siltä et mahda keretä... Työt alko sotkeen huvit... Toisaalta tolla oli niin makia ajella 190:n jälkeen matka-ajoa nii jos kerkee nii käyn pyörähtään, edes sen verran et kerkee sumpit juoda...Terho P kirjoitti:on kyllä hiano jo rengas/vannesetti on just eikä melkeen.
Minä tässä tykönäni pähkäilin että ajeleppa paljakkaan evästämään yms ja tuu itekki näytille nii saa taas nimimerkki kasvot siis nyt tänä v-loppuna: viewtopic.php?t=36577
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
PRKL!!! Ei saakuti auttanu lambaadan vaihto seosvikaan, mut oli se anturi kuitenki rikki... Ei kait siinä, ruvetaan tarkastaan seuraavaksi ohjeiden mukaan bensan paine... Pitäs 3,7...4,2 barin välillä olla... Onneks tuossa on pikaliitin nii pätkäsen yhden kylmäaineletkun ja laitan mittarin päähän, kunhan saapi sen mittarin hommattua...
Biisivehkeitäki pitäs asennella, kaikki alkas oleen muuten valmiina, mut joutuu tekeen läpiviennin akun taakse et saa virtapiuhan vedettyä... Sit pitäs jostain löytää työhalujaki...
Biisivehkeitäki pitäs asennella, kaikki alkas oleen muuten valmiina, mut joutuu tekeen läpiviennin akun taakse et saa virtapiuhan vedettyä... Sit pitäs jostain löytää työhalujaki...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tuota, se mikä menee tässä autossa menee pieleen on se että suihkutuksen itseoppiva korjausarvo mm. tyhjäkäynnillä on liian suuri n. 1.8 MG/DTC kun raja -1 - 1.
Ja myös osa -ja täysikuormalla ne on yläkanttiin, n. 15% kun raja on -25 - 25%.
Eli tuo positiivinen korjaushan äkikseltään voisi viitata liian alhaiseen bensanpaineeseen ainakin?
Hihnapyöriä tuohon ei oo vaihdettu joten korjaus ei siitä voi johtua.
Ja myös osa -ja täysikuormalla ne on yläkanttiin, n. 15% kun raja on -25 - 25%.
Eli tuo positiivinen korjaushan äkikseltään voisi viitata liian alhaiseen bensanpaineeseen ainakin?
Hihnapyöriä tuohon ei oo vaihdettu joten korjaus ei siitä voi johtua.
Tähdellisen parantola
Nii tuossahan toi tapio jo selostiki... Löysin pajalta sopevan letkun, mut ei mulla ollukkaan tarpeeksi isolla skaalalla olevaa mittaria, niin jäi ne paineet tutkimatta... Sehän * sano et raja-arvo ylitetty, seos liian rikkaalla... Voisko se kuitenki hörsiä ilmaa jostain välistä..? Mut kuitenki pelaa normaalisti, eli ei siellä isoa vikaa ole...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
RoopeK kirjoitti:Nii tuossahan toi tapio jo selostiki... Löysin pajalta sopevan letkun, mut ei mulla ollukkaan tarpeeksi isolla skaalalla olevaa mittaria, niin jäi ne paineet tutkimatta... Sehän * sano et raja-arvo ylitetty, seos liian rikkaalla... Voisko se kuitenki hörsiä ilmaa jostain välistä..? Mut kuitenki pelaa normaalisti, eli ei siellä isoa vikaa ole...
Ei se rikkaasta puhunut mitään, se kertoi vaan että ruiskutusaikaa joudutaan lisäämään vakio/oletuskarttaan nähden jotta saadaan seos oikeanlaiseksi.
Ja se että miksi ruiskutusaikaa joutuu lisäämään saman löpön läpimenemiseksi on tukin paineeseen riippuvainen esmeks.
Pienempi paine suurempi ruiskutusaika
Suurempi paine pienempi ruiskutusaika
Tähdellisen parantola
Kyllä, tuosta tulee usein vikakoodia myös ilmamassamittarista ja vikavalo palamaan - ainakin jos on kokonaan hajalla se letkunpätkä.Aki kirjoitti:Sieltä vois olla huohotusletku poikki lohkon kyljestä ilmaputsarin alapuolelta eli kuskinpuolelta. Sinne saattaa jotenkin nähdä muttei oikein mitenkään pääse käsiksi sitä 10€:n muotoletkua vaihtamaan
Tuo pitää kans kattoo, ku ajattelin muutenki tutkia nuo bensanpaineet... Jos paineet kunnossa niin sitte ruvetaan kattoon kaikki letkut, ahtoputket ja cooleri läpi... Oli muuten yllätys et tässä kompura vehkeessä oli cuuleri... Tosiaan ei oo ollu mitään ilmoitusta ilmamassamittarista, ainoastaan se yks, itseoppimisen raja-arvo tyhjäkäynnillä ylitetty, seos liian rikkaalla... Nuin se tais sanasta sanaan mennä... Vian haussaki oli annettu ohjeeksi kattoa ilmavuodot, bensanpaineet ja lambdojen toiminta... Katin jälkimmäinen lambda ei pelannukkaan ihan oikein joten sehän vaihdettiin, mut ei auttanu... Eli nyt ruvetaan karsiin seuraavat kohdat pois listalta... Vikavalokaan ei pala, kunhan muistaa olla käyttämättä autoa liian pitkään tyhjäkäyntiä... Pitäs tollaset vikavalot poistaa nuista vehkeistä ku ne aiheuttaa vaan ylimääräistä stressiä... Ei tenavan aikoihin tarvinnu murehtia, muutako ajeli vaan menemään...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jolle kirjoitti:Siellä akun takana on valmiita läpivientejä ?RoopeK kirjoitti:
Biisivehkeitäki pitäs asennella, kaikki alkas oleen muuten valmiina, mut joutuu tekeen läpiviennin akun taakse et saa virtapiuhan vedettyä... Sit pitäs jostain löytää työhalujaki...
Toiset sanoo et on ja toiset et ei oo... Eli katsotaan ihan itte ku jaksaa kyykistyä sinne jalkotilaan...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
xin811 kirjoitti:On sielä. Ne ylimääräset reijät on tukittu sellasilla muovitapeilla, puukko käteen ja katkaset siitä tapista pään pois ja lykkäät sen reijästä pois. Sinne reikään mahtuu juurijuuri 21mm2 johto, saippualla voitelet sen niin se meneekin sinne reikään
Eli otanpa suosiolla porkkanan ja suurennan, ku on toi meikän johto 35 mm2... Vois laittaa siihen vielä tollasen sähkökaapin vedonpoistajan nii tulee tiiviski...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eilen tuli tosiaan katsastuksessa käytyä nii ei päästöissä ainakaan näkyny mitään, kaikki arvot oli niinku pitääkin... Tänään sain sit aikaseksi katsottua ne bensan paineet ja mittari näytti 3,5 bar... Voiko nuin pieni paineen vähyys vaikuttaa asiaan..? Tietenki mittarissaki saattaa olla vähän heittoa, mut kyl tuli katottua paineilmalla kolmen eri mittarin kanssa ennen testiä ja kaikkien lukemat oli 0,1 barin sisällä joten uskosin et luotettava olis... Pitää vissiin seuraavaki ottaa letku purkkiin ja tehdä tuottotesti... Vai hommaisko suosiolla bensapumpun..? Varapyöräkotelon pohjaan tuleva levyki tuli tänään maalaltua, jospa sitä pääsis kohta tekemään vahvistimelle ja konkalle telineen siihen...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eipä oo tullu tällekkään mitään tehtyä ku tuo poika pitää kiireisenä (väsyneenä)... Suunniteltu kyllä on, mut mitään e vaan saa aikaseksi... Tuossa miettiny et laatikon perän öljyt vois vaihella ja bensan suotimen ku näyttää et sitä ei oo ihan heti vaiheltu... Mitäs öljyä tollanen 6-lovinen manuaali syö ja paljonko..? Olis kiva laittoo oikeet litkut kerralla sinne ja sit käykö tuo Mersun oma peräöljy jota tenavan ASD-perään liruuttelin nii tämänki perään ja riittääkö litra..? Ei muuten mut sitä olis tuossa yks litra vielä jäljellä... Moottoriöljyjen vaihto ei oo vielä ajankohtainen mut kysytäänpäs samaan syssyyn et mikäs se tuohon kompuramottiin olis omiaan, ku tuntuu tuo Mobilin 5W-50 Peak Life turhan lirulta ja joskus on kylmänä pikkusen nakuttanukki... Pitäskö muuttaa 0W-40 tai 5W-40 vai pysyykö samassa, mut muuttaa öljymerkkiä..? Jos joku näihin osais vastata ja auttaa tietämätöntä nii olis ihan kiva juttu...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Huoltoa oon suunnitellu jo pitkälle ,mut kohta näkee pitääkö termari lisätä lstalle... Tuli pakkanen ja kuskin puolen takaovi ei menny enää lukkoon/auennu napista... Tänään tuli ajettua kerranki auto kunnolla lämpimäksi nii se rupes perkule taas pelaamaan... Kosteutta tuntuu olevan oven sisässä ku ikkuna on huurussa koko ajan, kaikki muut on auki... Pitää käyttää verhoilu joskus pois ja kattoo mitä sieltä löytyy...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vettä on tullut niin paljon koko syksyn että sitä vähän joka paikassa, sielläkin missä ei pitäisi. Helppo konsti kuivattaa auto on kun laittaa ikkunat hieman raolleen, sisätilanlämmittimen päälle ja antaa pöhistä muutaman tunnin täysillä. Mieluiten jossain lämpimässä paikassa. Pakkasessa lämpö auton sisällä ikkunat raollaan ei tietenkään nouse niin hyvin. Lämpö ottaa kosteuden mukaansa ja vie sen saman tien ikkunasta pihalle.
Siinäpä se probleema onki ku ei enää oo itellä tiloja missä kuivatella ja värkätä (jos olis nii kaikki huollotki olis jo tehty etuajassa ), eikä viitti kavereitten talliin survoa päiväksi kuivumaan ja ei siitä huvista viitti kyl maksaakkaan suolasia TI-hallihintoja..
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tosiaan unohtu tuohon lisätä et sitä vettä on ollu tosiaanki siellä missä ei pitäis... Vänkärin puolen takajalkotila oli kahteen otteeseen sateilla märkänä mut ei sinne enää tullu vettä vaikka sato ihan perkuleesti vettä sen jälkeen... Ei pikku mersussa ollu tällasia ongelmia vaikka kattoluukku olikin, paskoja nämä uudet ns. mersut... Nyt ku tuli taas lumet niin iso ikävä vain kasvaa entisen rattiin... Ikävä ASD:tä ja sitä hillitöntä luisun vetoa...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eipäs oo tällekkään tullu tehtyä mitään muuta kuin eilen vaihtelin kesärattaat alle pesastua... Samalla tuli nähtyä miten paljon naarmuja kylkiin on talven aikana tullu, ei onneks ollu ku pari... Tuo takajalkotilan täyttyminen jäi kahteen kertaan ku toisen kerran jälkeen kuivailin enimpiä pyyhkellä pois sieltä nii tuli pompittua ihan koko painolla siin lattialla... Olisko sieltä joku vesitulppa lopsahtanu paikoilleen samalla..? Huoltoon olis vielä 3000 km jälellä, pikku hiljaa keränny tarvikkeita nurkkiin nii saa tehtyä kerralla... Ainut vaan et uus huoltokohde selvis rattaita vaihtaessa ku kuskin puolen raidetangon suojakumin päästä valui ruosteista vettä... Oli lemmari pettäny ja en jaksanu tutkia sitä sen enempää... Menee varmaan sisempi pää vaihtoon raidetangosta, ku rutiseeki jo siihen malliin (jota ihmetelly tän kevään ajan)... Jos nyt yrittäis vielä kokeilla rasvaa hätätoimenpiteenä...
Mut päivitellään lisää ku tulee päivitettävää...
Biisivehkeitä en oo vieläkään saanu asennettua... Jospa nyt kesällä...
Mut päivitellään lisää ku tulee päivitettävää...
Biisivehkeitä en oo vieläkään saanu asennettua... Jospa nyt kesällä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Muistelin tossa et joku listaki joskus tuli tehtyä niistä asioista mitä pitäs tehdä...
Kuvia laitellaan kunhan saapi vähän enemmän aikaseksi...
Eli aika paljon on listasta tullu näköjään suoritettua... Nyt sain eilen vihdoin ja viimein valmiiksi varapyöräkoteloon tulevan vahvistin tellingin, nii ei enää olis ku johtojen vedosta kiinni subin asennus... Jospa senki tekis silleen et purkaa penkit pois ja maton nii sais sullottua kunnolla kaikki johdot piiloon nii ei tulis niitä väliaikaisasennuksia, jotka yleensä jää sitten siihen asti et auto myydään pois...RoopeK kirjoitti:ToDo-lista:
- Lasien tummennusta. (Ammattilainen saa hoitaa tän.) Tehty
- Soitin vaihtoon, että saa jenkkavehkeet sullottua konttiin. Tehty osittain, subi ei oo vielä kontissa
- Sopivan subikotelon rakennus, et passaa yleisilmeeseen. (Nykynen ruma laatikko ku tenavan kontissa on Laughing ) Tehty
- Madallusta hillitysti, kunhan saadaan uudet rattaat alle. Tekemättä edelleen
- Suomenkielisten manuaalien hommaus, ku autohan on tuotu Saksasta.Tehty
- Penkin istuin osan uudelleen verhous viillon takia. Tehdään sit ku repeää kokonaan
- Keskikonsolin alumiinin vaihto, ku joku liimannu jonku saakelin tarvike Bluetooth-systeemin siihen. Samaan konkurssiin kuskin oven alumiini vaihtoon, ku pätkitty turvavyöllä kolhuja täyteen. Ei oo tehty ku ei ollukkaan niin pahassa kunnossa ja suunnitelmat muuttuu
- Ehkä mahdollisesti valopäivitystä, jos jaksaa. Amistummennukset tuli tehtyä
- AMG-korisarja olis kiva. Edelleen haaveissa
Kuvia laitellaan kunhan saapi vähän enemmän aikaseksi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91