Tonnin dieselit

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Itsellä on nyt hakusessa edullinen diesel-auto, hintaluokassa 1000-2000 euroa. Nettiautoa kun selaa, niin vaihtoehtoja on jonkin verran, mutta suurimmaksi merkiksi tuolla nousee ford ja opel.

Itseä kiinnostaisi w124, joita tuossa hintaluokassa joitakin on. Itselleni olen perustellut sitä sillä, että näissä on niin vähän hienouksia ja koeteltua tekniikkaa, että sellaisen voisi jopa uskaltaa ostaa.

Volvot tahtoo olla melko resusen näköisiä.

Millaisia ajatuksia meseläisissä herättää tuossa hintaluokassa

- Seat Toledo TDI
- VW Polo SDI
- Peugeot 306 /406
- Opel Astra
- Ford Focus
- Volvo s/v40

myös muita merkkejä voisi tässä herättää keskusteluun. Mitä merkkiä et suosittelisi edes vihamiehellesi ja perustelut tottakai :)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kait se tuossa hintaluokassa alkaa jo aika yksilöllistä auton kunto olla. Enempi ratkaisee auton menneiden vuosien pito kuin että mistä kivijalkaliikkeestä on uutena haettu. :roll: Hyvät renkaat ja tuore leima ovat jo noissa kinkeripiireissä merkitsevimpiä tekijöitä. Ruostetta, törkyisiä sisustoja, väljiä puslia, öjyvuotoja ja sähkövikoja on varmaan autossa kuin autossa.

Älä ainakaan Mitsubishiä osta. :pappa:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Mutuilua ja Stetson-Harrisonia:
Joeli kirjoitti: - VW Polo SDI
Nämä taitaa olla järestään askivammasia.
Joeli kirjoitti: - Peugeot 306 /406
Iteki kävin jopa koeajamassa 406 HDI:ta. Ihan jees peli.
Joeli kirjoitti: - Opel Astra
Olikos näissä pumppuvikkaa? VP44 googleen ni vähän vaikuttas että joo.
Joeli kirjoitti: - Volvo s/v40
Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja Joeli »

boogieman kirjoitti:Mutuilua ja Stetson-Harrisonia:
Joeli kirjoitti: - Volvo s/v40
Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
"Vankkaa" Renault-laatuahan niissä...
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja kardaani »

boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.

Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina :lol: :lol:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Mutta onkos nuo 90-luvun puolivälin 406:set HDI-koneisia vai vanhempaa TD-sukupolvea?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja boogieman »

kardaani kirjoitti:
boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.

Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina :lol: :lol:
'00 kanttivolvoon(kin) verrattuna 406 oli jostain 80-luvulta melutasoltaan ja hallintalaitteiltaan :shock:
Kone kyllä oli ihan miellyttävä, ja ajettavuus ihan jees.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Joeli kirjoitti:Mutta onkos nuo 90-luvun puolivälin 406:set HDI-koneisia vai vanhempaa TD-sukupolvea?
Itse itselleni vastaten, että vuonna 99 tuli HDI:t.
Peugeot 406 osto-opas
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

JuMu S kirjoitti:Kait se tuossa hintaluokassa alkaa jo aika yksilöllistä auton kunto olla. Enempi ratkaisee auton menneiden vuosien pito kuin että mistä kivijalkaliikkeestä on uutena haettu. :roll: Hyvät renkaat ja tuore leima ovat jo noissa kinkeripiireissä merkitsevimpiä tekijöitä. Ruostetta, törkyisiä sisustoja, väljiä puslia, öjyvuotoja ja sähkövikoja on varmaan autossa kuin autossa.

Älä ainakaan Mitsubishiä osta. :pappa:
Tässä oli kyllä painavaa asiaa. Tuossa hintaluokassa nimenomaan korostuu edellisten omistajien huolellisuus tai huolettomuus. Ja se näkyy päällepäin.
Kilometrejä on 400 000, niin siinä autonpitäjät jo erottuvat.

Hankkimalla w124:n 90-luvun alusta, niin nuo sähköviat saa minimoitua :) Ja rempat ei olei kalliita..
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Ois tiedossa tuonne hintahaitarin alapäähän sijoittuva 406 1.9td -96. Jos kiinnostaa niin voin kertoilla lisää.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Osta "säästöpossu" :pappa: eli Skoda Felicia Combi 1,9D joka on rekisteröity pakettiautoksi. Halpaa ja huoletonta menoa, kysy vaikka Dealerilta :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Tuosta porukasta miellän parhaiksi vaihtoehdoiksi Seat Toledo TDI:n ja Peugeot 406 HDi:n. Seat on perusvarmaa VAG-tekniikkaa, hyvine ja huonoine puolineen. Ilmeisesti jakajapumppu-TDI vielä kyseessä -> suhteellisen luotettavia laitteita. Seattikaan ei taida paha olla vielä mätänemään.

Peugeot ihan mukiinmenevä peli ajolleen, tuttavapiirissä yksi 500tkm päästelty. Kulutus lienee jossain 6L/100 haituvilla, korit todella hyvin aikaa kestäviä! Muutenkin tuntunut harvinaisen fiksulta peliltä ranskalaiseksi autoksi tuommoinen 406 HDi, puhaltimen moottorit jne ihan simppeleissä paikoissa. :shock:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Millaisia ajatuksia meseläisissä herättää tuossa hintaluokassa

- Seat Toledo TDI
- VW Polo SDI
- Peugeot 306 /406
- Opel Astra
- Ford Focus
- Volvo s/v40
Noista itselle voisin harkita Seatia, Poloa jos on AEF koneella, pösöä 1,9TD:nä.
Pololle parempi vaihtoehto on Felicia :wink:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kylymät värreet mennee kun aattelee, että Joeli joutuisi kärsimään Volvo S/V40 dieselistä. Se Rellun kone ja todella monikäyttöinen peräkontti :cry:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pappi kirjoitti:Kylymät värreet mennee kun aattelee, että Joeli joutuisi kärsimään Volvo S/V40 dieselistä. Se Rellun kone ja todella monikäyttöinen peräkontti :cry:
juueiii mulle tuota.. en oikeastikaan ole vakavasti harkinnut.

Nuita ooppeleita ja Focuksia saisi halvalla :shock:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Tonnin dieselit

Viesti Kirjoittaja kardaani »

boogieman kirjoitti:
kardaani kirjoitti:
boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.

Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina :lol: :lol:
'00 kanttivolvoon(kin) verrattuna 406 oli jostain 80-luvulta melutasoltaan ja hallintalaitteiltaan :shock:
Kone kyllä oli ihan miellyttävä, ja ajettavuus ihan jees.
Mä ainakin tarkoitin 406 hdi-moottorilla-jos puhut melutasosta, niin onko tällä foorumilla joku muu sinun lisäksi, joka väittää, että Pösö 406 hdi on melutasoltaan 80-lukua??????
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nuita ooppeleita ja Focuksia saisi halvalla
Kummankin ongelmat keskittyvät pahiten ruiskutuspumppuun.
Opel taitaa olla hiljaisempi ajossa ja siten mukavampi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Focusten kittisaumat ovissa ja vetoakseleiden kestämättömyys saavat miettimään omistushaluja moneen kertaan. Tilaahan tuommosessa olisi ja ei ole edes pahan näköinen, mutta nuo edellä mainitut asiat mietityttää. Aivan samat ihanuudet Mondeossakin.

Joeli, kahteleppa vanhemman mallin mondeoita. Niitä saa ilmastoinnilla varustettuna evukkaasti ja jos toteutuu se, mistä puhelimessa puhuttiin niin kahtele iso auto. Ihan oman mukavuutesi ja osittain turvallisuuden vuoksi. Vanhemman mallin mondeoista kannattaa kahtoa kynnyskotelot ja takalokarin kaaret. 1.8 diesel on aika tarkka remmin vaihdosta... Saattaa sanoa riks raks ja poks. Viimeisimmät vanhemman mallin mondeot on vuosimallia 2000. Vuonna 2001 tuli sitten uudempi, joka minullakin oli. Niitäkin saa pariin tonniin, jos hyväksyy ajetut kilometrit. Siinä kyllä oli mielusa ja tilava matka-auto. Ehdoton etu on kyllä ketjukone tuossa uudemmassa mallissa.

Kuva

Tuossa esim 2001 mallin monsuuni kohtuu mittarilukemalla.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4593284
Ei ihan ruusu, muttei pottukaan.

Tässä vanhempi...
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4653348

:D
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Nyt kun on talveen taas pitkästi aikaa niin ehdottomasti se parempi Polo eli Cordoba tdi. :wink:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Pololle parempi vaihtoehto on Felicia :wink:
Luottakaa ammattilaisen sanaan :ope:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pikkusen hintahaarukan yläpuolella, mutta ollut todella kauan myynnissä:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4318591
Tiedä vaikka möisivät halvalla pois nurkista. Sullehan tuollainen olisi tuttu?

C5 Citikoita näyttää olevan myös tarjolla parin tonnin hintaluokassa.

Pyyntihän voi olla mikä vaan, mutta lopullinen hintahan sen kaupan ratkaisee. Jos Joeli tältä suunnalta löytyy jotain mielenkiintoista merkkiin katsomatta niin kerro. Käydään kahtomassa jos vain pystytään.

:)
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Hiljattain katsastettu:
[nettiauto]4656708[/nettiauto]

Leimattu tenava:
[nettiauto]4643404[/nettiauto]

Leimattu W123 (veroja rästissä 230€):
[nettiauto]4571785[/nettiauto]

"Isolohko":
[nettiauto]4608704[/nettiauto]

200D:
[nettiauto]4634511[/nettiauto]

250D:
[nettiauto]4598664[/nettiauto]

C250TD (ei saa naftaa..):
[nettiauto]4651534[/nettiauto]

Siinä jokunen mitä bongasin tuolta chattiautosta :arrow: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... id_make=45
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tuo JussaP:n farkkulankku ei taida ihan 1000€-2000€:lla lähtee :arrow: viewtopic.php?t=35584 :roll:

Mutta tingata varmaan voi vielä hinnasta pois. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Esseestieltä hyviä linkkejä, noita itsekin tuolta bongaillut.

Itse tuota katselin, kuvissa siistikuntoinen.

[nettiauto]4597212[/nettiauto]

Toinen juttu on, että tuosta kakkosajokista on tulossa mitä ilmeisemmin myös ajo-opetusauto :)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

eseestie kirjoitti:Hiljattain katsastettu:
[nettiauto]4656708[/nettiauto]

Leimattu W123 (veroja rästissä 230€):
[nettiauto]4571785[/nettiauto]

Näitä mä miettisin jos haluat vieläpä opetusautoksi, W123 on varma ja vankka, kestää kovaakin käyttöä ja tuo kaveri sanoi että nuo verot ovat sovittavissa kaupan yhteydessä, auto pitäisi olla hienokuntoinen ja vaikutti kyllä kiinnostavalta kun sitä soittelin

Tuo eka punainen on tutulla myyjällä, en usko että tuohon hintaan parempaa saisi, ei ainakaa korkealta putoa jos vaikka opettaessa lipsahtaa penkkaan kun puskurikin jo valmiiksi nirhastu :lol: :wink: Unohda ihmees Ooppelit, ne on outojen poikien autoja, Fordilta tuo MK3 mondeokin alkaa vasta olemaan Auton mallinen kestävyydeltään ja kyydiltään..
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Opetusautoksi 123 olisi vallan mainio :idea:
Samaten 124, jonka osalta pitää varmistua ettei pellin alla ole bonanzaa säikyttelemässä oppilasta, opettajaa ja muita tiellä liikkujia :happy:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

dealer kirjoitti:Opetusautoksi 123 olisi vallan mainio :idea:
Samaten 124, jonka osalta pitää varmistua ettei pellin alla ole bonanzaa säikyttelemässä oppilasta, opettajaa ja muita tiellä liikkujia :happy:
Juuri näin! Voisin kuvitella että ensi kertaa auton ja Mersun rattiin kun menee niin tuommoinen bonanza malli vois olla aika karmiva ensimaku mersuista :lol: :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Osaako joku kertoa tästä enemmän..

[nettiauto]4143474[/nettiauto]

olisi kiinnostava tuokin :D
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eikös tuo oikeestaan järkevin kakkosnelonen. Jonkin verran kulkuja, viisivaihteinen, säädettynä riittävän ripeä.

Mustas väri helppo paikkamaalata tarvittaessa.

Hyvän kakspuolikkaan myyntikään ei taida ihan mahottoman vaikeeta olla.

:D
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Ääni HDI koneiselle PSA-tuotteelle. Kohtuu kulutuksinen ja pitkä ikäinen kone.

Jakohihnan vaihto pvm ja käyttöhihnan vipatus/metelöinti kannattaa tsekata ostotilanteessa.

8V HDI koneessa venttiilit liikkuu samaa linjaa mäntien kanssa => hihnan katketessa peltiset rullakeinut antaa myöden, ja yleensä selvinnee ilman isompia vaurioita(jotain ne ranskalaisetkin on osanneet suunnitella fiksummin kuin muut)

306 kojetaulu jostain 80-luvulta peräisin, kulmikas muotoilu ja nitisee mm. pakkasella.

406 enemmän "moderni", sisätilat väljemmät ja verhoilumateriaalit kestävämmät.

306:ssa vääntösauvajousitus takapäässä, jonka ominaisuuksiin kuuluu itsestään säätyvä camber ja auraus :roll:

406:ssa on takapään rakenne paljon kestävämpää sorttia, lähinnä kallistuksenvakaajan sääriluita saa olla vaihtelemassa.

Molemmissa galvanoidut pellit; yleensä takapäästä löytyy ekat ruostekohteet varapyörän päältä saumakohdat, takakelkan kiinnityspisteet, takapyöränkotelot, takaluukun alareuna.
W114 500+-72
Buick Roadmaster -92
Citroen C2 -05
_____________________
ex 250ML TD vm.-87 180g/kWh
ex W201 2.0d
ex w111 220s (280se)
ex W108 280se
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”