Jakoremelin vaihto 850 tdi
Jakoremelin vaihto 850 tdi
Vein tuossa aamusella kasipätkän jakoremelin ja vesipumpun vaihtoon pumpun remeliä ei ollu tarkootus vaihtaa sehän kestää vaikka kuinka kauan
no erinnäisten sattumien kautta jouvuttiin vaihtaa pumpun remeliki.
hokastiin siinä samalla että oli se sittenkin ajankohtanen 7 (seitsemän) hammasta puuttu remmistä ja loputkin sormin irrotettavissa
väyrys miehille tiijoks Volvossa ei löytyny yhtään vikakoodia vajjaan vuoden ajalta, mitä voleksi on meikäläisellä ollu eikä autoa oo hyppyytetty muuta kuin voetelu aineetten vaihossa
no erinnäisten sattumien kautta jouvuttiin vaihtaa pumpun remeliki.
hokastiin siinä samalla että oli se sittenkin ajankohtanen 7 (seitsemän) hammasta puuttu remmistä ja loputkin sormin irrotettavissa
väyrys miehille tiijoks Volvossa ei löytyny yhtään vikakoodia vajjaan vuoden ajalta, mitä voleksi on meikäläisellä ollu eikä autoa oo hyppyytetty muuta kuin voetelu aineetten vaihossa
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Eihän niissä ole juuri vikamuistiakaan vanhemmissa, olikohan max 3 vikakoodia per ohjainlaite. Sen jälkeen tulee vikakoodi:"muisti täynnä vikakoodeja" tms.
No onneksi ovat siitä parantaneet, esim. s80 tdi kun lukee vidalla koodit, jos ei kymmentä sivua tule koodeja+tietoja niin ihme on.
Tuo tdi kyllä saisi olla ketjulla, aikamoinen savotta+vaihtoväli lyhyt.
Onneksi D5 hihnalla ajaa sen 160tkm ja vaihto alle tunnin.
No onneksi ovat siitä parantaneet, esim. s80 tdi kun lukee vidalla koodit, jos ei kymmentä sivua tule koodeja+tietoja niin ihme on.
Tuo tdi kyllä saisi olla ketjulla, aikamoinen savotta+vaihtoväli lyhyt.
Onneksi D5 hihnalla ajaa sen 160tkm ja vaihto alle tunnin.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
On siinä(onneksi) volvon oma moottorin ohjaus, eli sähköt.Ville S. kirjoitti:No vaen sehän onki klonkswaakendealer kirjoitti:Niinpä...TDi:ssä on oikeinkin hyvä systeemi sen mitä minä olen mittaillut ja perehtynyt.
Volkkarilla on oikein hyviä(kin) moottoreita, ainoa että ne rakastaa niitä stnan jakoremmejä, eikä vähääkään mieti sitä kenen ne pitäs vaihtaa.
Vaan siltikin D5 on valovuoden parempi kuin tää hihnadiiseli.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi
Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketjuHarju kirjoitti:Vein tuossa aamusella kasipätkän jakoremelin ja vesipumpun vaihtoon
Eiku perhana joo, enhän mää ollukkaan väärässä ku nyt oliki kyse volvosta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi
Aivan oikein, nimittäin Saabeissa.Jube kirjoitti:Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketju
Huhu tosin kertoo, että samantyyppiseen ratkaisuun on päätynyt jonkun toisenkin automerkin suunnittelijat....
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Jakoremelin vaihto 850 tdi
joo mm. ooppelin alulohkonen z22se on ketjulla.Ari66 kirjoitti:Aivan oikein, nimittäin Saabeissa.Jube kirjoitti:Minä kai oon aina luullu, että autoissa on jakoketju
Huhu tosin kertoo, että samantyyppiseen ratkaisuun on päätynyt jonkun toisenkin automerkin suunnittelijat....
Jos ei kulje niin kromaa se.
Ja äipän nissan sunnyssäkin on ketju. vm. 90, 1.4 multivalve, ajettu kokonaiset 85 tkm.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jakoremmit on maailman autokorjaamoiden ykkösonnenpotku. Öljynvaihdot ei juuri elätä, mutta remminvaihto on amerikanhommaaJarno.V kirjoitti: On siinä(onneksi) volvon oma moottorin ohjaus, eli sähköt.
Volkkarilla on oikein hyviä(kin) moottoreita, ainoa että ne rakastaa niitä stnan jakoremmejä, eikä vähääkään mieti sitä kenen ne pitäs vaihtaa.
Vaan siltikin D5 on valovuoden parempi kuin tää hihnadiiseli.
Sitte ku aika usein nuo remmit ja kiristimet ja vesipumput pimahtelee-> Taas lisää hommia korjaamolle. Upeeta!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic