ilmastointi

Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

Moi!miksi ilmastointi ensin puhalta keskikylmä,mutta kun samutta ja laita uudestan käyntiin niin lämintä ilma? kiitos
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

jaksatko/haluatko kuvailla hieman tarkemmin asiaa....?

ja mikä ilmastointi, automaatti vai puoliautomaatti ("manuaali").
manuaalissa pyöritettävät napit ja automaatissa led näyttöinen paneeli.

.
Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

automaatti on ..näyttöinen paneeli...
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Noo kysytään nyt näin kun ei ilmeisesti haluta tuhlata vokaaleita kauheasti.

Kun auto siis on käynnissä, puhaltaa keskihaaleaa (mitälie se onkaan :shock: ), onko asetus silloin LO vai jotain muuta?.

Auto sitten sammutetaan ja heti startataan?, alkaa puhaltaa kuumaa täysillä ?...ja tämä jatkuu ja jatkuu ennenkuin nappeihin koskee?

Vai kuinka tämä ilmiö tapahtuu?

Kun kerrot vähän lisää uskon että löydetään ratkaisu....ainakin epäilys.

:D
Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

Kun käynnistää kylmän auton se puhaltaa viileää. Mutta kun lämpötila nousee ulkona ja sisällä se puhaltaa lämmintä, olen kokeillut LO ja 18C mutta lämmintä se pukkaa kuitenkin. Ohjausboksi on vaihdettu juuri sen vuoksi. EC:tä on kokeiltu pois päältä ja päällä ei auta. Voiko olla että nesteet tai paineet olis vähissä autoa on edellinen omistaja laiminlyönyt. Help Paavoa! :oops:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2932
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Käyppäs katsomassa konehuoneessa pyöriikö ilmastoinnin kompura. Aineet vois olla vähissä minkä takia ei pelaa, kun on näytöllinen ilmastointi sieltä saa kaiveltua tietoa järjestelmästä esille.. Löytyy täältä foorumilta ne selityksetkin mitä on mikin ja miten ne saa näkyviin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: ilmastointi

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Andrei kirjoitti:Kun käynnistää kylmän auton se puhaltaa viileää. Mutta kun lämpötila nousee ulkona ja sisällä se puhaltaa lämmintä, olen kokeillut LO ja 18C mutta lämmintä se pukkaa kuitenkin. Ohjausboksi on vaihdettu juuri sen vuoksi. EC:tä on kokeiltu pois päältä ja päällä ei auta. Voiko olla että nesteet tai paineet olis vähissä autoa on edellinen omistaja laiminlyönyt. Help Paavoa! :oops:
noniin.
eli, auto käyntiin ja pistäpä LO:lle ne säädöt. anna käydä viisi minuuttia.
paina EC nappia sellaiset 10sek ja näyttöön tulee vasemmalle 1 ja oikealle joku luku...esim 20.
ja siinä kun se käy tyhjää sen ensimmäisen viisi minuuttia, tarkastele pyörähteleekö flektit aikaajoin...?

vasemman puolen napilla (iso nappi) kelaat läpi vasemman puolen numerot 1-10 ja merkkaat aina numeron vastapuolelta oikealta ne luvut ylös.

laitat ne tänne niin kerrotaan mikä sitä vaivaa...

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 17.5.2012 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: ilmastointi

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

kahteen kertaan
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Multiviri kirjoitti:Käyppäs katsomassa konehuoneessa pyöriikö ilmastoinnin kompura. Aineet vois olla vähissä minkä takia ei pelaa, kun on näytöllinen ilmastointi sieltä saa kaiveltua tietoa järjestelmästä esille.. Löytyy täältä foorumilta ne selityksetkin mitä on mikin ja miten ne saa näkyviin.
taitaa olla niin että kun väykyssä ei ilmastointi toimi eli on vikatilassa, palaa EC napin punainen kokoajan.....

.
Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

kyll se mun mielestä pyörii...
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

tässä selitykset niille numeroille:
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

1 2

1-19 1-20
2-12 2-12
3-29 3-26
4-30 4-25
5-21 5-24
6-84 6-87
7-00 7-00
8-23 8-21
9-05 9-05
10-2.0 10-2.0
tommoiset lukemat sain...onko paha???
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: ilmastointi

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Andrei kirjoitti:1 2

1-19 1-20
2-12 2-12
3-29 3-26
4-30 4-25
5-21 5-24
6-84 6-87
7-00 7-00
8-23 8-21
9-05 9-05
10-2.0 10-2.0
tommoiset lukemat sain...onko paha???
Aineet karannut koska järjestelmän paine 0.
Ilmastointihuoltoon ja mieluiten ensin koeponnistus typellä...sitten vasta alipainetesti ja täyttö.

.
Andrei
Viestit: 20
Liittynyt: 30.4.2012 0:16
Paikkakunta: tampere

ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Andrei »

niin avistin,että tyhja on tai kompura rikki...mutta kiitos kokeilaan seurava ilmastointi huolto/tarkastus...kiitti..jos tamperelle asia,niin tarjon pulla ja kahvit..
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Ilmastointi ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

Moi.
Mulla w210 farmarissa automaatti ilmastointi ja kävin sen täyttöhuoltamassa
ja EC valo palaa ( eli ilmastointi pois) ja en saa valoa sammumaan, enkä siis ilmastointia käyntiin. Pitääkö se jotenkin kuitata vai olisiko kompura mennyt...
Ei viitsisi ostaa parin sadan kompressoria turhaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattaa olla että tarvitaan vain vikamuistin tyhjennys.
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

oi jes. Oispas noin. mitenkäs se tehdään. Voiko sen itse tehdä vai onko liikkeen hommia?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Alppilan autohuolto, Veho, herra CDI203 täällä mesellä.
Tai joku jolla on Star'i
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

CDI203 minun ääni. Foorumilaisia kun on. Ja alppilan autohuollosta voidaan olla montaa mieltä, oma mielipide on että se o paska paikka.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Riittää myös carsoftalla nollaus....niitäkin on joka talonkulmalla foorumilaisilla.

Omani saan takaisin ensiviikolla ja saattaisin nollata tuon, joudut kyllä ajamaan Lauttasaareen.

.
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

Ajan lauttasaareen mielelläni! Asun Kalliossa.
Auto on siis 2001vm, mutta siinä ei jostain syystä ole OBD-pistoketta missään. Onnistuuko se silti?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

SHIELD77 kirjoitti:Ajan lauttasaareen mielelläni! Asun Kalliossa.
Auto on siis 2001vm, mutta siinä ei jostain syystä ole OBD-pistoketta missään. Onnistuuko se silti?
Onnistuu, konehuoneessa kuskinpuolella tuulilasin läheisyydessä on sulakerasia jossa 38pin liitin josta mersuissa pääsee käsiksi "aivoihin".
Pistän yv:tä alkuviikosta. Samallahan siitä ruoditaan muutkin vikakoodit ulos ja nollaillaan pois.

Miksei foorumilla järjestetä "vikakoodimiittejä" ? :D

.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksei foorumilla järjestetä "vikakoodimiittejä" ?
Ei huono ajatus...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no eikö se hotari niitä järjestä joka kuukausi?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Sergey kirjoitti:no eikö se hotari niitä järjestä joka kuukausi?
Paitsi heinä ja joulukuussa muuten kyllä :wink:

Ja loytyy muuten typpi vehkeet ja täyttö masiinakin ja testerit :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

W202:n vesiventtiili jumitteli vänkärinpuolella, niin monesti toimi kylmällä koneella, mutta kun nesteet olivat kuumat niin ei saanut enään kiinni muuta kuin venttiiliä kopistamalla. Pikku putsaus ja on pelannut sen jälkeen. Tullee kuumaa tai kylmää tarpeen mukaan.
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

Vikamuistin tyhjennys vain tarvittiin, ja taas tulee viileetä!
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

SHIELD77 kirjoitti:Vikamuistin tyhjennys vain tarvittiin, ja taas tulee viileetä!
Se vikakoodikin mitä jäin pohtimaan oli matalasta kylmäaine määrästä jäänyt jonka takia ei startannut ennen kuin nollattiin pois. Carsofta ehdotti tosin anturin ja johdotuksen tsekkaustakin.

.
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Lainaan aihetta, kun melkein sama vika että vain hetken tulee kylmää.
Tuommoisia tietoja antoi näyttöpaneeli. Onko tuossa kaikki kunnossa?
Stari ei antanut vikakoodeja.
1 24
2 22
3 19
4 15
5 35
6 85
7 6-20
8 68
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

todellauupunut kirjoitti:tässä selitykset niille numeroille:
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
Lege.

Yllä on selitykset ja ohjearvot jotka toimivassa ilmastoinnissa löytyvät.
Sinulla on kohdat 3 ja 4 liian korkealla. Eli kylmästöinti ei toimi.

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”