Väykyn osto

slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Väykyn osto

Viesti Kirjoittaja slinger »

Tervehdys. Piti nyt rekisteröityä että sais vähän asiantuntijoiden apua.
Olen aikeissa ostaa bensa väykyn ja näitä kahta pitäs lähtee kattoon
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4855301
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4856107

Toi kasi kyllä kiinnostas ehkä enemmän mutta kilsoja siinä on vaan aika paljon enemmän kun tossa 320:ssä.

Mitä mieltä ootte noista ja mitä pitäs ottaa huomioon jos kaupat jommasta kummasta tulee tehtyä...ekaa väyrysty kun tässä ollaan hommaamassa.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Kannattaa ainakin lukea osto-opas läpi. Itse luin vasta ostamisen jälkeen :)
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: Väykyn osto

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

slinger kirjoitti: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4856107

Toi kasi kyllä kiinnostas
Täällähän kuuluu järjen ääniä pitkästä aikaa. Tervetuloa foorumille.

Kannattaa katsoa pellin alle kumpi kone siellä on. Mielestäni 430 tuli vasta 1998. Voihan tämä olla -98 -malliakin kun on 11/97 rekisteröity. Jos saat valmistenumeron niin siitähän se selviää.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ehdoton ääni kasille, kulutus sama ja kulku "herkempää".

Nuo kilsat ei haittaa ja epäilen suuresti tuon toisen kilometrejä muutenkin....
Tuossa mökin pihassa seisoo 360tkm ajettu kasi joka toimii kuin kello, vikoja on tietty ollut mutta kaikki on selvitettävissä onneksi.

Ennen ostoa testaa kaikki sähkölaitteet ja myös ilmastointilaite, autom ilmastoinnista saa koodit esille palstan ohjeilla, näkee nopsaan kohdan 7 paineista onko aineet tallella.

Paras tieten jos löydät jonkun mukaan starin tai carsoftan kanssa ottamaan vikakoodit...

Ruosteen kyllä huomaa takakaarista sokeakin. :D

.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Kattele pellit läpi..nehän näistä loppuu :roll:

noi moottorit pitäs olla kyllä melkoisen varmoja tapauksia.
BMW E31 V12
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Re: Väykyn osto

Viesti Kirjoittaja slinger »

Juhanit kirjoitti:
slinger kirjoitti: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4856107

Toi kasi kyllä kiinnostas
Täällähän kuuluu järjen ääniä pitkästä aikaa. Tervetuloa foorumille.

Kannattaa katsoa pellin alle kumpi kone siellä on. Mielestäni 430 tuli vasta 1998. Voihan tämä olla -98 -malliakin kun on 11/97 rekisteröity. Jos saat valmistenumeron niin siitähän se selviää.
Jostain olin lukevinani et tota 430 alettiin tekee lokakuussa-97?

Ja kiitosta vaan nopeista vastauksista :)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

E430 tuotanto aloitettiin 08.1997 (sekä sedan että farkku). Esisarjan autoja tehtiin jo 04.1996 alkaen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi... :shock:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

slinger kirjoitti:Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi... :shock:
Kumpi noista ?

Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.

.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

todellauupunut kirjoitti:Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.
Mikä saattaa kertoa jo jotain auton ylläpidosta kun sen markan osan vaihtamisen sijaan kuunnellaan mielummin niitä kolinoita ja lotinoita :wink: Toki sitten taas jos ei pidä ääntä nii joku hondamies vaan ihmettelee väykyn hyvää ajettavuutta vaikka siellä ei olisi yhtään ehjää osaa alustassa :twisted:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

todellauupunut kirjoitti:
slinger kirjoitti:Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi... :shock:
Kumpi noista ?

Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.

.
Ton 430:sen, tietysti :D
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

slinger kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
slinger kirjoitti:Otin auton historiatiedot trafin sivuilta.
Tuotu suomeen 2004 ja ollut sen jälkeen 2 omistajalla.
Vähän vaan huolestuttaa kun on hylsyjä tullut katastuksessa joka vuosi... :shock:
Kumpi noista ?

Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.

.
Ton 430:sen, tietysti :D
Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.

.
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

todellauupunut kirjoitti:
slinger kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Kumpi noista ?

Aika yleisiä hylkysyitä on monesti muutaman euron koiranluut sun muut helat...ja jarrut jne.

.
Ton 430:sen, tietysti :D
Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.

.
On vaan äijällä salainen numero, prkl!
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

slinger kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
slinger kirjoitti: Ton 430:sen, tietysti :D[/quote

Helppo soittaa vaikka entiselle omistajalle ja kysästä syytä....melko varmasti nivelet, helat, jarrut ja ehkä päästöt.
Huonoilla syttyvermeillä ja vähänkin hajallisella puolalla noissa on päästöt päin seiniä.
Yksi yleinene on 200tkm kohdalla kaikissa mersuissa (vanhat) katalysaattorit....ei kannata pelätä niidenkään vaihtoa, biltemasta 430:een 200€ + työ tai oma työ.

.
On vaan äijällä salainen numero, prkl!

Saisko tiedot trafista ?

.
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

No niin tuli käytyä Tampereella. Kovin oli mätä toi 430, paikkamaalattu ja puskuri paskana...etsintä jatkukoon.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

todellauupunut kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4795843

.???

.
Joo ton kävin kattoon jokunen viikko sitten, oli kyl hienossa kunnossa. En löytäny kun yhen pienen ruven kuskin ovesta. Auto tuotu Japanista joskus pari vuotta sitten ja se pisti vähän mietityttään et onks siitä jotain ongelmia tulevaisuudessa huoltojen ja osien suhteen...Kyl tota tarvii viä harkita nyt kun siitä on hintaakin tiputettu.
Jotenkin vaan tuntuu et noi kasikoneella olevat on jotenkin "laiskoja" lähteen kun vertaa vanhaan 300 ce mikä mul oli tai sit vaan tuntuu, tänäänkin survoin meneen tolla Tampereen kiesillä niin perkuleesti ja en saanu ees sitä luistonestovaloo syttyyn mikä vilkku vanhassa kupeessa vähänväliä :o
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

Mites noi nelivedot, onko kokemuksia?

tossa vois olla kans yks vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4521032
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

slinger kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4795843

.???

.
Joo ton kävin kattoon jokunen viikko sitten, oli kyl hienossa kunnossa. En löytäny kun yhen pienen ruven kuskin ovesta. Auto tuotu Japanista joskus pari vuotta sitten ja se pisti vähän mietityttään et onks siitä jotain ongelmia tulevaisuudessa huoltojen ja osien suhteen...Kyl tota tarvii viä harkita nyt kun siitä on hintaakin tiputettu.
Jotenkin vaan tuntuu et noi kasikoneella olevat on jotenkin "laiskoja" lähteen kun vertaa vanhaan 300 ce mikä mul oli tai sit vaan tuntuu, tänäänkin survoin meneen tolla Tampereen kiesillä niin perkuleesti ja en saanu ees
sitä luistonestovaloo syttyyn mikä vilkku vanhassa kupeessa vähänväliä :o

Olet aivan oikeassa mutta, sutiva ei etene :wink:
Kyllä ne kuitenkin ihan kohtuullisesti liikkuu....mutta mitään suttu vehkeitä ne ei ole kuin 155 renkailla.
Kasin hienous on joustavuus...vankka ja tasainen veto joudolta tappiin.

Nelikko on aina nelikko....noissa vanhemmissa ei taida olla ongelmana kuin jakolaatikko...? Vai oliko se etuperä tms, mikälie.

E:tuo linkin auto on luultavasti hienossa kunnossa, olen myyjän aikaisemmin myymää toista mersua joskus vuosia sitten käynyt ajamassa ja oli hienossa kunnossa, myyjä kertoi huollot ja muutaman piilevän viankin.

.
.
slinger
Viestit: 9
Liittynyt: 10.6.2012 20:32

Viesti Kirjoittaja slinger »

No niin ny on kummatkin ekan viestin autot todettu liian ruosteisiksi ja japanin tuontikin myytiin viikonlopun aikana just kun oli laittanu tarjouksen siitä... :)
Ei muuta kun uutta matoo koukkuun...
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664

Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tervetuloa foorumille. :D

Korkean pyyntihinnan selittänee tässä tapauksessa vähäiset metrit. On tuo mielestäni silti kohtuuhintainen, jos vain metrit ovat totta. Sitten pitäisi päästä vielä ruosteita tutkitmaan.
Kein siknatuur
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Ajattelin ensi viikolla käydä vilkaisemassa millaisesta vempeleestä on kyse... Onko mersuissa mitään varmaa konstia selvittää noita kilometrejä? Bemareissa kuulemma näkyy mittaritaulussa oikeat lukemat, kun tekee jonkun kikka kolmosen virta-avaimella ja trippimittarilla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole varmaa konstia.
arivee
Viestit: 4
Liittynyt: 23.7.2012 10:48

Viesti Kirjoittaja arivee »

Rautapiha kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664

Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
Pitipäs rekisteröityä uudestaan tännekkin. Tuo mersu on muuten isäni auto
ja ostettaessa oli jotain 70tkm +/-5tkm mittarissa. Hyvän ajettavuuden
perusteella väittäisin noitten kilometrien pitävän kutinsa. Meidän aikana
alustaan vaihdettu muistaaksen yksi raidepää ja alapallot eteen ja narinat
taakse. Noista nivelissä oli vähän väljää vain toisella puolella mutta
saman tien uusittu siis molemmalle puolelle. Muutoin siis alustalleen
originaali kunnossa ja yhä erittäin hyvä ajettava. Auto on heti suomeen tuotua meillä massuutettu ja kaikki pienet ruosteen alutkin on otettu kiinni ajoissa. Myös vakiovika eli etujousikupit uusittu tänä keväänä Havukaisella. Autosta on siis pidetty hyvää huolta kokoajan eikä tällä
nuoriso ole rällännyt sillä omistaja on eläkeläinen. Tähän autoon tarvitsee
Investoida ainoastaan bensaa ja pesuvettä. Remontteja ei siis ole tiedossa. Vähän meni myyntipuheeks vaikka itsee harmittaa jos menee
kaupaks sillä se on ollu minulle vara-autona jos oma paavo on ollu
remontissa.
arivee
Viestit: 4
Liittynyt: 23.7.2012 10:48

Viesti Kirjoittaja arivee »

Lisäys vielä että jos joku väittää ettei tuommosia nivelvikoja voi olla
satkun ajetussa autossa niin kyllä se ikäkin niitä syö eikä pelkät kilometrit.
Rasvat kun ajanmyötä tuppaavat kuivamaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä, olen huomannut näitä autoja maahantuodessa että monessa hyvin vähän ajetussa autossa on huono alusta vaikka autolla olisi ollut vain yksi aikaisempi omistaja ja täydellinen huoltohistoria. Nivelet ja puslat ei kestä jos ajaa liian paljon tai jos auto vain seisoo puoli vuotta kerrallaan. Seisonnan jälkeen tulisi aina rasvata paikat ja sitä ei varmasti kukaan tee... Käsi ylös joka näin tekee! Seisonnassa olevaan autoon olisi hyvä laittaa rasvanipat kaikkialle minne voi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Sergey kirjoitti:Kyllä, olen huomannut näitä autoja maahantuodessa että monessa hyvin vähän ajetussa autossa on huono alusta vaikka autolla olisi ollut vain yksi aikaisempi omistaja ja täydellinen huoltohistoria. Nivelet ja puslat ei kestä jos ajaa liian paljon tai jos auto vain seisoo puoli vuotta kerrallaan. Seisonnan jälkeen tulisi aina rasvata paikat ja sitä ei varmasti kukaan tee... Käsi ylös joka näin tekee! Seisonnassa olevaan autoon olisi hyvä laittaa rasvanipat kaikkialle minne voi.
:pappa: siinä lapanen.
aina rasvaan kun otan seisonnasta....tai laitan seisomaan :wink:

mitä tulee noihin nippoihin, nykyisissä nivelissä ei ole niin paljon metallia että siihen saisi nipan kuin juottamalla pintaan....ja noita nippoja tulisi kaikkiaan varmaan sata. joten eiköhän ole vain helopompaa vaihdella ne pari koiranluuta 50tkm välein. ja ei todellakaan ole ihme että JO 50tkm ajettuun vaihdellaan koiranluita ja alapalloja tms muita tankojen heloja....omiin audeihin on vaihdeltu koiranluut 50tkm välein.

ja epäilen että rasva minneen kuivuu....

.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz.


Älä osta....
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
arivee
Viestit: 4
Liittynyt: 23.7.2012 10:48

Viesti Kirjoittaja arivee »

arivee kirjoitti:
Rautapiha kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4896664

Miksi tuolla on hintaa noin paljon, vai onko tuo paljon? Ja mitä mieltä muuten? Pitäis joku ton hintaluokan (tai vähä halvempi) mersu hommata, Kuopion alueella aika vähän tarjolla.
Pitipäs rekisteröityä uudestaan tännekkin. Tuo mersu on muuten isäni auto
ja ostettaessa oli jotain 70tkm +/-5tkm mittarissa. Hyvän ajettavuuden
perusteella väittäisin noitten kilometrien pitävän kutinsa. Meidän aikana
alustaan vaihdettu muistaaksen yksi raidepää ja alapallot eteen ja narinat
taakse. Noista nivelissä oli vähän väljää vain toisella puolella mutta
saman tien uusittu siis molemmalle puolelle. Muutoin siis alustalleen
originaali kunnossa ja yhä erittäin hyvä ajettava. Auto on heti suomeen tuotua meillä massuutettu ja kaikki pienet ruosteen alutkin on otettu kiinni ajoissa. Myös vakiovika eli etujousikupit uusittu tänä keväänä Havukaisella. Autosta on siis pidetty hyvää huolta kokoajan eikä tällä
nuoriso ole rällännyt sillä omistaja on eläkeläinen. Tähän autoon tarvitsee
Investoida ainoastaan bensaa ja pesuvettä. Remontteja ei siis ole tiedossa. Vähän meni myyntipuheeks vaikka itsee harmittaa jos menee
kaupaks sillä se on ollu minulle vara-autona jos oma paavo on ollu
remontissa.

No niihän siinä nyt kävi että ensimmäinen paikalle vaivautunut osti auton.
Tässäkin tapauksessa oli taas niitä asiantuntijalääkäriostajaehdokkaita jotka
puhelimen välityksellä keksi autossa olevan sitäjatätä vikaa joka olis pitäny
hinnassa huomioida. Myytiin siis ehjää autoa ja katsomaan tullut sen myös totesi näin olevan. Oma lukunsa vielä noi tekstiviestikyselijät. Yksikin pelle
tarjoili 1500€ useamman kerran.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”