taas väykyn ostokysymys

Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

taas väykyn ostokysymys

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Lankun jatkuvat käyntiongelmat alkaa viimein lannistaa ja ihan käyttövarmuutta etsiessä on uudemman auton katselu työnalla. Merkkiä kun en vaihda ja C-sarjalaisiin ei itseensä saa mitenkään järkevästi mahdutettua ja kun budjetti on luokkaa 10t€ ei vaihtoehtoja liikoja ole. Toinen riittävän kokoinen auto mitä oon katellu olis w220, mutta väyrysessä taitaa alusta/jarrut olla melko pitkälle samaa kuin w124 joten niiden roplaaminen menee vanhasta muistista. Ja vanteet ja kumit samat, 124 alla 7kk vanhat talvikumit ja 4vk vanhat kesäkumit, ei menis nekään hukkaan. Eikä se että nuo peruskulutusosat on suht halpoja haittaa ollenkaan.

Hakusessa on bensakoneella oleva laitos, kilometrejä ei ihan tule tarpeeksi diisseliä varten. Myyjänä sais olla liike ihan siitä syystä et jos välittömästi joku paikka laukeaa, olis edes jotain toiveita siitä että ne täyttäis jonkinlaisen takuuvelvoitteen.

Nettiautosta nyt kolme harkinnan alla olevaa vaihtoehtoa löytyi

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4666820
Ilmeisesti V6 koneella nämä 240? Seuraavaan verrattuna ajettu enemmän, mutta ei näistä koneista (M112?) mitään tietoa/kokemusta, miten vikaherkkiä ja onko jotain tyyppiongelmia. Tietysti autokorjaamo myyjänä...

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4771935
Ajomäärä olis kohtuullinen, mutta liekö uskottava? Manuaali miinusta.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4435338
Kilometrit kohtuulliset, varusteet hyvällä mallilla, typerä myynti-ilmoitus ja tiemmä tämän ikäiset on jo pahimmista ruosteongelmistakin päässeet? Tämä olis muuten se ykkösvaihtoehto, mutta kiitos takautuvasti päästöperustaiseksi muuttuneen ajoneuvoverotuksen nämä 2001 ja uudemmat vähän jännittää jos on vähänkin kivalla koneella. Mielestäni tosin farkkuväykky on muotoilultaan epäonnistunut, vs esim 124 tai 211 mallien farkkuihin, jotenkin se perä vaan on liian pysty, mutta farkun oston vois kuitenkin perustella itselleenkin, V40 on melko pieni farkuksi tulevaisuutta ajatellen.

Tietysti täa tulee vastaan tosiaan noi varusteet, tuskin menee vuottakaan kun sitä iskis joku inspiraatio alkaa tunkemaan kaikkia -02 vuoden varusteita tollaseen 98 malliseen (ku oishan se monitoimiratti vaan niin ihana ja varmaan orkkis comandin siihenkin jotenkin saa ja sitä rataa.. :) )

Niin joo, nämä rajattu e-p alueelle, koska kun nykyinen kärry hajoamassa alta ei pitkin suomea voi lähtee kiertelemään
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Morjens!

Vanteet eivät ole väykyssä samat kuin 124:ssa. ET on eri. Oppirahat tuli maksettua jarruremontin jälkeen...
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Noh, ainakin kumien luulis olevan samat =) 124 ET on 37, liekö tuo nyt valtavasti heittävän. Mikä vanteissa jarruremontin aiheutti?
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Eikun siis jarruremontin jälkeen ei sopinut enää vanteet eteen kun satulat tuli niin paljon ulospäin :) 37 ET sopii hyvin, minulla oli 124:n vanteet jossa ET oli 49.

Edit: lisäyksenä vielä että joissain väykyissä on isommat jarrut joihin ei 15 tuuman vanne sovi. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä :)
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

sv22 kirjoitti:Noh, ainakin kumien luulis olevan samat =)
Itse asiassa ei ole nekään samat. Vähän eri koko, voi olla että kantavuus ei riitä farkussa ja ovat vähän hassun näköisetkin. Tokihan niillä voi ajella jos ei anna noitten pikkuseikkojen haitata.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

W124:sen alkuperäisen peltivanteen ET on 49 ja väykyn (W210) on muistaakseni 37 (15"). Lankun peltivanteet ei sovi väykkyyn.

Liian pienellä kantavuudella varustettuja kumeja EI kannata alle laittaa, jos ei halua hengestään päästä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipä toisaalta ikinä ole noita kumien kantavuuskysymyksiä tarvinnut sen kummemmin miettiä. Lankussa orkkis 8-reikäset (124 alkunen valmistenumero) ja kumeina 195/65/15. Luulis et aika lähellä toisiaan paino 124/210..

Mutta sinänsä, ei tämä vallan kannanottoa itse väykkyasiaan ottanut.. :D

Ennenkaikkea kokemukset tuosta M112 koneista kiinnostais, tuo aiemmin ekana mainittu olis hinnaltaan kovin sopuisa noihin muihin verrattuna, kilometrit ei suoranaisesti niin pelota, mutta onko noissa jotain ylipääsemätöntä ja veen kallista ongelmaa? Ruosteongelmathan on hyvin tiedossa ja vasta paikanpäällähän ne selviää.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sedaneissa ei varmaan painoeroja kauheasti ole, mutta farkku saattaa jo vaatia enemmän kantavuutta renkailta.

Itselläni ei ole väykystä kokemusta (onneksi?), muutakuin se että yhdellä olen ajanut ja sekin oli varustettu jollain wannabe moottorilla...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu farkun rengas koko on 205/65-15 tai 215/55-16 paino indexi 93 vähintää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Tuo viimeinen näyttää ookoolta, mutta yksi omistaja maininta tarkoittanee jälleen "suomessa" saksassahan tuolla on ollut jo omistajina mengele ja karvarannekin.... :D

Jos nyt jotain huonoa niin farkkuväykky näyttää ruumisautolta.

.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sehän niissä ongelmana, muotoilu kun ei täysin mielestäni ole farkuissa onnistunut.

Onkos tuossa ekassa nyt jotain todella silmiinpistävästi vialla, niin ettei sitä kannattais vaivautua edes koeajolle viedä?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ekassa ei pistä silmään kuin myyjäliike.....autokorjaamo?
Paljonko osia vaihdeltu ja oisko ylimaalattu jne.

Ns fiksattu ?

.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

todellauupunut kirjoitti:Ekassa ei pistä silmään kuin myyjäliike.....autokorjaamo?
Paljonko osia vaihdeltu ja oisko ylimaalattu jne.

Ns fiksattu ?

.
Sekös haittaa että on osia vaihdettu ja pesty? Normiliikkeessä yleensä vain pestään ja fiksataan.

Just vaihettiin molempiin myynnissä oleviin 211 korisiin uudet reaktiotangot+ muuta niveltä ja suunnattiin. Ei ainakaan perstuntumalta autoa huonontanu vaikka kolinat loppukin :?


Ja väykyn kohalla on vain positiivista jos on ainakin kerran ylimaalattu :D
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Aki P kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:Ekassa ei pistä silmään kuin myyjäliike.....autokorjaamo?
Paljonko osia vaihdeltu ja oisko ylimaalattu jne.

Ns fiksattu ?

.
Sekös haittaa että on osia vaihdettu ja pesty? Normiliikkeessä yleensä vain pestään ja fiksataan.

Just vaihettiin molempiin myynnissä oleviin 211 korisiin uudet reaktiotangot+ muuta niveltä ja suunnattiin. Ei ainakaan perstuntumalta autoa huonontanu vaikka kolinat loppukin :?

Ja väykyn kohalla on vain positiivista jos on ainakin kerran ylimaalattu :D

Ei tiettyjen osien vaihto pahasta ole...noista kolarikallenkuppiloista ei aina tiedä miten ne muut osat on vaihdettu ja fiksattu....ja monestako kulkineesta yksi on kasattu...jne.

Voihan olla että on täysin rehti alkuperäisellä värillä ja koskematon...?
Tai voi olla myös näyttävästi fiksattu horsmankukka, viimeistään puolenvuoden kuluttua ?

.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Aki se tyhjentävästi asian ilmaisi, mahdollisesti autoja oikeasti korjaava liike saattaa tehä enemmän kuin päällisen myyntifiksauksen. Ko. firmaa tuntematta vaikea sinänsä ottaa kantaa. Kyllähän sitä Akilla tarjolla ollutta väykkyäkin silmäilin, uskaltaisin ostaa myyjän tuntien.

Lähipäivinä tämä nyt ratkennee, jos laatikkoöljynvaihto ei paranna tilannetta yhtään niin joutaa tuo lankku harrasteautoksi ja varmempitoiminen käyttöön.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä minullakin on sellainen oletus että korjaamon myymä auto on keskimäärin parempi kuin yksityisen myymä.
Aiheena olevassa ilmoituksessa eniten epäilyttää myyjän baskeri :ei_tajuu:
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

:lol: Baskeri tosiaan epäilyttää :rollin:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No kävipähän nyt sitten sillee kivasti että lankku toimii, jopa entistä paremmin. Janoinenhan tuo pirulainen vaan pakkaa edelleen olla. Nyt kun kävi vielä niin kovin mukavasti että saan vihdoin ja viimein vaihtaa firmaa parempaan (joo, joskus vaihtamalla paranee), niin työmatkahan pirulainen nyt vaan kasvaa. Laskennallisesti 91.25 kertaa vuodessa pitäisi työmaalle ajella, 208,5km edestakainen matka, eli lähelle 19000km vuoteen.

Tästä nyt sitten heräs ajatus, ku väittävät et esimerkiksi 290TD kulutus olis matka-ajossa 5,5 pintaan, niin jos sitä alkais TD mallista katella, T ehottomasti että saa pakettiautoksi rekisteröidä. Ku töihin ja sieltä pois voi ajella iha rauhallisestikin, niin millähän moottorivaihtoehdolla sitä pienimmällä dieselmäärällä pääsis? CDI koneet vähä epäilyttää, jos jotain tulee niin ei halvalla pääse. Tuolla luvulla piruuttani laskeskelin, 1500€ säästäis pelkällä kulutuksen erolla huomioimatta D ja 98 hintaeroa..

Ja niinku aina, edullisesti jos ei jopa halvalla autoki pitäis saada, vallanki ku en lankusta taida ikänä malttaa luopua :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

sv22 kirjoitti: Tästä nyt sitten heräs ajatus, ku väittävät et esimerkiksi 290TD kulutus olis matka-ajossa 5,5 pintaan
Manuaalina joo, jopa alle viiden pääsee. Automaattifarkun kulutus o kyllä enemmän. Ehkäpä alle 6 pääsee, pitkää matkaa ja kohtuulisella vauhdilla. Mutta kyllä se kulutus todellisuudessa, sekalaisessa ajossa vaan alkaa seiskalla tai kasilla. Talvella ysilläkin :D Bensa lankkuun verrattuna säästää siltikinm ja paljon säästääkin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Työmatkahan tulee olemaan 4km kaupunkiajoa, 100km 4-tietä ja sama seuraavana aamuna takasi, matka-ajoahan tuo pääpainoltaan on.

Automaattiin tottuneena en tiedä pystyiskö siitä luopumaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

cdi ehdottomasti. nyt e220cdi 2001 30tkm matkalla todellinen kulutus 6.44l/100 ja ajotietokone sanoo että viimeisen 6000km matkalla 6,1l/100.

Kun Lobello ajaa niin todellinen kulutus on 5,6 mutta minul litraa raskaampi kaasujalka :-)

itte en usko että vanhan tekniikan väyrysen saa kuluttamaan vähemmän kuin tuo miten Lobello ajaa cdi automaatilla.

minä en edes harkitsisi muuta kuin cdi. ellei vaihtoehtona olisi w124. vanhaa väyrystä paskempaa autoa ei kai ole olemassakaan? tää facelifti on ongelmistaan huolimatta ihan kiva auto. ja minullahan on kait luokansa halvin ja epäonnekain väyskä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sergey kirjoitti:vanhaa väyrystä paskempaa autoa ei kai ole olemassakaan?
Mitäs niiiin paljon parempaa faceliftissä? Melkoisen huolettomasti pääsin itse 160tkm wanhalla väykyllä, sitten iski mr Murphy 290 koneeseen :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei Sergey tainnut välttämättä tarkoittaa tuolla että facelift olisi niin paljon parempi vaan väyrysiä yleensä.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
CDI väyrysistä pieniruokaisin on vnt-ahtimella oleva nelipyttyinen, eli 200/220cdi.
Hukkaportillinen, eli ennen faceliftiä ei aivan samaan pääse.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Cdi koneissa tosissaan jännittää se, et jos jotain tulee niin ilmeisesti suht kalliita palikoita löytyy koneesta. Tietysti facelift houkuttelis, tiemmä kori yleensä parempi, eikös niihin nyt sitä ruostesuojausta paranneltu? Ja ku huomioi ajomatkan, niin xenonit olis kivat ja lisävarusteethan on aina kivoja :) Lähinnä se hinta/laatu ratkasee, pintaruosteiden kanssa pärjää niin kauan ku ei katsastusta haittaa. Ku joo, lehdessä tänään mainos w204 farkku eu-kulutus joku 4.jotain, mut hinta sen alk 35t€, kunnolliset facelift väykyt sen 8-9t€(minimi jos ei halua tehä mitään korjailuja ennen käyttöön ottoa).

Eli periaattees vanhakin kävis, teorias lisävarusteethan saa sit jälkikäteen ja pikkuhiljaa ku rahaa tulee.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo minä yleistin. Cdi tekniikka ei todellakaan ole kalliimpaa ylläpitää kuin mikään muukaan. Harhaluuloja.

Ja kaikenlisäksi voi jopa itse remontoida. Se oli omalla kohdallani huoli. Ainoa mitä piti ostaa, oli torx työkalut. Tietysti tietokone vikoja selvittämään. Mutta pyh, foorumilla on sitä varten guruja joiden luona voi käydä. Auto ei lakkaa toimimasta vaikka vikaa ei tietokoneella kuittaisikaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu ei cdi ole minustakaan sen kalliimpi pitää mitä mikään muukaan.
Suuttimet maksaa jos niitä joutuu laittamaan jne.
290 koneinen on kans toimintavarma mutta esim. syöttöpumppu maksaa sitten sen 1000 euroa kun se laukeaa, sähköinen suutin maksaa sen 300-400 euroa jne jos sellainen menee.
Eli romua ei kannata ostaa vaikka sais miten halvalla :D
Joku 300-400 tkm ajettu alkup. suomiauto hyvin huollettuna ja pidettynä niin siitä saa luotettavan pelin pitkäksi aikaa :wink:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

jolle kirjoitti:.
290 koneinen on kans toimintavarma mutta esim. syöttöpumppu maksaa sitten sen 1000 euroa kun se laukeaa, sähköinen suutin maksaa sen 300-400 euroa jne jos sellainen menee.
Löytyy molemmat käytettynä jos sattuu hajoamaan. Hieman halvemmalla :lol:

Harmi kun tuo oman laatikko temppuilee eikä ole ehtinyt perehtymään, voisin myydä sen sv22:selle.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

sv22 kirjoitti: facelift väykyt sen 8-9t€(minimi jos ei halua tehä mitään korjailuja ennen käyttöön ottoa
Minä köyhdyin omasta paavosta toukokuussa 7, ja silloin oli kiikarissa useampikin facelift 5-6 haarukassa. Halvemmassa valikoimassa oli maustamattomia 220jä ja tuo hankittu on vähän paremmin varusteltu 270. Mittarissa kaikissa oli 300-450tkm. Sedaneita ei tullut katseltua, mutta ei kai ne sen kalliimpia ole.

Suoraan ajosta (ja ajoon) tuo paavo tuli ostettua ja jokseenkin kohtuullisilla remonteilla on saanut ajella. Venttiilikopan kannen tiiviste ja suuttimien tiivisteet, etujouset ja raidetangon päät, jokunen polttimo ja ilmamassamittari. Ihan hyvin olisi tietty ilmankin ylimääräistä remppaa ja rahanmenoa pärjännyt, mutta paavolla on kuitenkin jo 12 kesää takana, joten enpä tuota aivan täysin huolettomia kilometrejä odottanutkaan.

Summa summarum, tuo 8-9 haarukka ei varmasti ole sinällään metsässä, mutta jos yhtään tietää mitä on ostamassa ja viitsii panostaa etsimiseen niin tonnin tai kaksi vähemmälläkin pärjää.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
iyg_van_dyk
Viestit: 41
Liittynyt: 07.2.2011 11:36
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja iyg_van_dyk »

ittellä 99 300tdt ollu reilu kaks ja puol vuotta ja ekat kaks vuotta meni täysin ilman ongelmia.nyt puoles vuodes tullu vikaa lähinnä kulutus osii plus ahdin ja muutamat tiivisteet..harmi vaa kun työttömäl ei oo varaa niitkää korjaa;/ mutta muuten suosittelen ite väyrystä=) tähän mennessä paras auto mil ajanu ja minkä ratin taakse oikee kaipaa;) oma joskus tuotu saksasta tuontina ja joka kaari kertaallee korjattu ni nyt on edessä jo aikasta haperot mutta puhja hitsaamaton ja suht hyvä edelleeki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”