CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
aje
Viestit: 17
Liittynyt: 24.9.2007 12:19

Viesti Kirjoittaja aje »

Asiaan löyhästi liittyen..

Mitä kaikkia varoitusvaloja kuuluu Cdi 200 koneisessa `00 väykyssä syttyä ja sammua missä järjestyksessä? Mitä ihmeellistä n. 350tkm ajetusta koneesta kannattaa tarkastella? Laatikkona on (kestävä?) 6v manuaali. Kopan puolesta heikot puolet onkin suunnilleen tiedossa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

aje kirjoitti:Mitä kaikkia varoitusvaloja kuuluu Cdi 200 koneisessa `00 väykyssä syttyä ja sammua missä järjestyksessä?
Piti käydä lunttaamaassa pihalla...kyseessä siis 200cdi vm:-00 classic:

Kuskin ovi kun avataan syttyy taustavalot lämpömittarille, kellolle ja ajotietokoneelle.

Virrat päälle --> Oikealla syttyy punainen SRS ja puolen sekunnin sisällä vasemmalta lukien: Keltainen ABS, Punainen käsijarrun merkki, keltainen ESP/BAS, polttoaineen merkkivalo, nopeusmittarissa keltainen kolmio sekä nopeusrajoittimen keltainen LIM-merkkivalo ja oikealla keltainen hehkutuksen valo.

Hehkun merkkivalo sammuu n. sekunnin kuluttua --> starttaus. Ensin sammuu SRS (sammuu näköjään vaikka ei starttaiskaan) jonka jälkeen samatien sammuvat kaikki muutkin...toivon mukaan.

Itseäni jäikin sitten mietittyttämään että kuuluisiko mittaristossa olla öljynpaineen merkkivalo?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meissenkeri kirjoitti:Itseäni jäikin sitten mietittyttämään että kuuluisiko mittaristossa olla öljynpaineen merkkivalo?
Ei mennyt yöunet :D Ei ole öljynpaineen merkkivaloa vaan monitoiminäyttö ilmoittelee öljyhädästä tarpeen vaatiessa.
aje
Viestit: 17
Liittynyt: 24.9.2007 12:19

Viesti Kirjoittaja aje »

Kiitokset!
Avatar
Keba
Viestit: 17
Liittynyt: 25.7.2007 23:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Keba »

En ihan allekirjoittaisi väitettä, että c 200 cdi olisi huoltomiehen unelma.
Viikko sitten rupattelin Vehon huoltopäällikön kanssa joka tiesi heillä käynneen huollossa alusta asti kyseinen peli ja mittarissa nyt reilu milli ajettuna, kerran on kuulema kansiremontti tehty.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Oli muuten ihan tuo ketjun alussa dealerin kuvailema tilanne mulla 200 cdi:ssä, ja etummainen kattihan siellä oli umpitukossa.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Jossain vaiheessa ketjua vaihdeltiin polttoainesuodatinta. Mitenkäs sen vaihtamisen kanssa, pitääkö sen suodattimen "kannesta" ottaa pois ne tulo- ja lähtöletkut vai saavatko olla paikallaan? Jos ne pitää irroittaa niin mitenkäs se tapahtuu - siten etten rikkoisi mitään? :oops:

Tänään tuli tulpattua tuo EGR sitten loppujen lopuksi, eihän tuolla kovin tervaisen näköistä ollu siellä imusarjassa onneksi. Kärryhän oli -99 C220 CDI.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole pakko irrottaa, suodatin sopii välistä.
Jos irrotat, työnnä valkoinen sokka niin että se levittää lukot ja nitkuta varovasti putki irti. Mielellään uudet O-renkaat samalla.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Asia on ananas, suotta niitä sitten irroittelemaan. Kiitokset diileri avusta tässäkin :boing_boing:

Onko muuten näistä CDI-moottoreista räjäytyskuvia missään päin nettiä? Nyt tietty muutama koiranleuka postaa kuvia palavista Mersuista, mutta oisko niitä hyödyllisempiä? :happy:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Voi kiitos, justiin tuommoisia kaivattiin. Nyt tuli vastauskin siedettävän ripeästi :D Mukavaa päivänjatkoa :pope:
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Suodatin tuli vaihdettua, koppa puhdistettu ja puoli litraa dieseliä perään -> eipä lähe käyntiin :acavallo:

Osaako CDI ilmata itse itsensä vai miten moinen tapahtuu? :help:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Harald kirjoitti:Suodatin tuli vaihdettua, koppa puhdistettu ja puoli litraa dieseliä perään -> eipä lähe käyntiin :acavallo:

Osaako CDI ilmata itse itsensä vai miten moinen tapahtuu? :help:
Sahaa tarpeeks piiiiiiitkäääääääääääään, vai sahasikko kuinka kauan :?:
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

En uskaltanu ku luokkaa 10 sekuntia. Kauanko on piiiiiiiiiiiiitkäääääään :D
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Harald kirjoitti:En uskaltanu ku luokkaa 10 sekuntia. Kauanko on piiiiiiiiiiiiitkäääääään :D
Koitappa minnuutin verta vai onkohan se tartille liika pitkästi :?:

Pitempään pittää kumminkin tarttuuttaa kuin 10sek. :wink:

Ootellaan viisaampia :shock:
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Harju kirjoitti:
Harald kirjoitti:En uskaltanu ku luokkaa 10 sekuntia. Kauanko on piiiiiiiiiiiiitkäääääään :D
Koitappa minnuutin verta vai onkohan se tartille liika pitkästi :?:

Pitempään pittää kumminkin tarttuuttaa kuin 10sek. :wink:

Ootellaan viisaampia :shock:
No hitto, on mulla toinen akku tuolla varastossa. Minäpä lähen kokkeilemmaan!!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ainahan CDI ei kuitenkaan ilmaannu itsestään. Jos ei lähde niin odotellaanpa viisaampien neuvoja miten ilmataan.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Kiitos Harjulle, n. 30 sekunnin pyörityksen jälkeen lähti.

Ajoin auton lämpimäksi niin että varmasti kiertää tieseli joka mutkassa ja tankkasin auton, lopuksi lirutin vielä sieltä pullosta jääneen pari desiä mitä jäi suodattimelle varatusta dieselistä. En ole varma menikö sitä tankkiin mutta pullon pohjalla oli jäätä, jäänyt vissiin siitä kun pesin pullon ennen käyttöä ja se oli kontissa pari tuntia. Pitäiskö se vielä jäänestoa laittaa tankkiin, vai saako näihin cdi- koneisiin laittaa? Siitä kuulee aina kahta totuutta. :nocando:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

AM kirjoitti:Ainahan CDI ei kuitenkaan ilmaannu itsestään. Jos ei lähde niin odotellaanpa viisaampien neuvoja miten ilmataan.
Eikös juuri CDI ilmaannu itsestään :!: Hankala siitä on ainakin ruveta suutin putkia löysäilemään (nehän on sen moskan allakin :lol:)
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Harju kirjoitti: (nehän on sen moskan allakin :lol:)
JOillaki kuulemma on :whistle:
moiti
Viestit: 1
Liittynyt: 18.2.2008 0:15

200 CDI -01, termostaatti rikki?

Viesti Kirjoittaja moiti »

dealer kirjoitti: -termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi.
Kun tuossa olil jo aikasemmin puhe tuosta termostaatista niin osaatteko sanoa mikä käyntilämpö viittaisi rikkinäiseen termostaattiin?

Moottoritiellä mitattuna (ulkona n. -3) vaihteli muistaakseni itselläni tuosta 60C - 75C (webaston tuella) ja sisällä ei lämminnyt millään vaikka oli useampi henkilö kyydissä.
+ Auton ikkunoista ei millään meinaa saada höyryä pois.

Tilanne mennyt jo niin ikäväksi että vaikka auto minulla ensimmäistä talvea niin hankin jo ikkunoiden sisäpuolta varten oman "raapan" jossa kumilaippa raapan toisessa päässä että edes jotain näkisi eteensä eikä tarvitsisi hiha märkänä aina lasia pyyhkiä.

EDIT: Ja Diesel-versiostahan oli siis puhe.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

kuvaamasi kaltainen lämpötila.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, moiti ! :D

Lämmön pitäisi nousta 80 paikkeille - joissain yksilöissä jää hieman alle, joissain hieman yli normaaliajossa.
Tämä
Auton ikkunoista ei millään meinaa saada höyryä pois.
viittaisi lisäksi siihen että sisäilmasuodatin on tukossa/märkä.
Vaihda sekin uuteen ellei ole vaihdettu auton Sinulla ollessa, uskoisin että ongelmat ainakin vähenevät.
Schip
Viestit: 3
Liittynyt: 12.2.2008 13:08

Viesti Kirjoittaja Schip »

Onko tuo vähän vajaa 80 normaali lämpö? Tuntuu, että webasto on tuossa lämmössä yhä päällä. Mieluimmin lämpö saisi olla hieman yli 80 jolloin webastokin sammuisi, eikä lämmittäisi turhaan syyläriä. Webasto taitaa sammua 78 asteessa.

Löytyykö S202 CDI200 -99 malliin mitään muuta termostaattia kuin tuo 85 astetta, joka siis pitää moottorin n. 78 asteisena? Nyt on neljäs termostaatti menossa ja ne voi muutaman kuukauden pitää lämmöt 80 asteessa, jonka jälkeen pikku hiljaa valuvat tuonne 75-78 asteeseen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni Webaston pitäisi sammua selvästi alemmassa lämpötilassa kuin mainitsemasi 78 astetta ?
Schip
Viestit: 3
Liittynyt: 12.2.2008 13:08

Viesti Kirjoittaja Schip »

Mulla tuo hurisee viisarin paksuuden alle 80 asteeseen, eli päättelisin lämmön olevan silloin tuo 78. Missä lämmöissä muilla webasto sammuu?
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Termari....saatana. Moottoritiellä lämmöt noin 55-60, peräkärryn kanssa 80ast. Outoa että noin paljon kärry lisää lämpöjä, tarvii tosiaan vaihtaa se termari. Sisällä kylmä ja kulutus kova.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Sanokaas tietäjät onko tosi että ilmamassamittarin vika ei välttämättä anna vikakoodia?? :nocando:

Viime viikolla tapahtui seuraavaa: käytin autoa muuten vaan remontissa (tuulilasinpyyhkijän moottori) ja pyysin samalla lukemaan vikakoodit, kun välillä menee vikatilaan ja kiertää kyllä muttei kulje. Vikakoodit nollattiin ja samana iltana vika uusiutui. Seuraavana päivänä muistista ei kuitenkaan mitään löytynyt. Huollossa haukkuivat Pierburgin ilmamassamittarin. Uhosivat että Boschia tilalle niin jo kulkee. Voisko se olla sitten siinä??
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Voi olla juurikin näin 8)

Esim. yhteen 290 koneiseen vaihdoin ihan lonkilta ja iliman mitään koodeja; kuntoon tuli.
ELi ei sen tarvi olla CDI tai Pierburg, tuossa oli nimittäin se Bosch :lol:

CDI koneisen kanssa kandee melekein kokeilla uudella, että korjaantuiko.
Pikkusen se on arvailemista, mutta sitäkin vain joudutaan tekemään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Oolraiti then. Pitänee siihen Boschiin mennä sitten kun sanoivat että käytännössä se on nikotellu olemattoman vähän vrt siihen Pierburgiin. :roll: Tänks, Lucky-Dog :beerhug:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”