Kokemuksia ML mersusta (w164)

Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Ei vaan syty enää sisävalot kun avaa etuovia. Joten ilmeisesti nuista kyrvähtänyt jotku ovitunnistimet. Kyllä osaa olla vikainen auto tää 164 prkl... surkein Mersu ikinä.
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Arde kirjoitti:Ei vaan syty enää sisävalot kun avaa etuovia. Joten ilmeisesti nuista kyrvähtänyt jotku ovitunnistimet. Kyllä osaa olla vikainen auto tää 164 prkl... surkein Mersu ikinä.
ootkos käyttäny testerissä autoa?
kerta takaluukku ei sähköllä toimi eikä valot syty nii oiskohan jossain ohjainboksissa vika

aika vähäiset viat minun mielestä jos surkein mersu ikinä :lol:
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Pitää vielä piuhannokassa käyttää. Asentaja epäili että ovissa olevissa ohjainpokseissa se vika. Ensin meni kuskin ovi ja sitten vänkärin ovi. Saapa nähdä voiko nuita korjata vai meneekö koko poksit vaihtoon. Tuskin tuo taka sam nuita sisävaloja ohjailee. Peräkontin aukaisun vika todennäköisesti kyllä taka samissa.
Ei nämä suinkaan ainoat viat mitä tässä ollut/on. Ihmetyttää vaan että voiko tämän hintaluokan autoissa olla näin paljon vikoja.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei nämä suinkaan ainoat viat mitä tässä ollut/on.
Kerroppa lisää mitä on ollut ja minkäikänen auto ja km, kiinnostaa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eiks se niin mee, että mitä kalliimpi auto ja enempi hilavitkuttimia, niin sitä enemmän mahdollisia vikoja ja myös vikoja.

89 Corolla, ja senkun ajaa vaan. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

cmeli kirjoitti:
Ei nämä suinkaan ainoat viat mitä tässä ollut/on.
Kerroppa lisää mitä on ollut ja minkäikänen auto ja km, kiinnostaa.
No juu. Onhan tuolla jo yli 300tkm taivallettu ja kouluun lähtö ikäkin saavutettu. Kyllähän se totta on niin kuin Vensku_ sanoi että kun on monenmoista varustetta laitettu niin kyllä niissä iän ja kilometrien myötä sitten vikaa alkaa olemaan. Tuossahan on melkein kaikki mahdollinen varustelu mitä saatu.
Viat mitä ollut ja on tiedossa ovat tämän mallin niitä "tyyppivikoja". Pikkasen vaan taisin ylireakoida kun niin kyrsi.
No suuntaan auton keulan perjantaina kohti Ylivieskaa ja siellä saapi Mersuexpertit vähän antaa tuolle hellää hoitoa.
Mukavahan se olisi jos tuo nyt vielä antaisi luotettavia kilometrejä kun on emännän käytössä ja pienet tenavatkin siinä matkaavat.
Kiitos ja anteeksi kun hieman morkkasin
:oops:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kiitos ja anteeksi kun hieman morkkasin
Höpö höpö :D Kyllähän näissä mersuissa on vikaan kuin muissakin, kiinnostaa vaan että mistä nää mallit alkaa repeilemään ajan kanssa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Nevaste
Viestit: 15
Liittynyt: 08.7.2012 19:16

Viesti Kirjoittaja Nevaste »

Kannattaa tarkistaa takakontia vasemmanpuoleisen sälitystilan pohja eli ottaa pois sen säilytystilan (2lla pyöröruuvilla kiinni). Tyyppivika on se, että takavalon tiiviste falskaa ja valuu vettä sinne säilytystilan pohjalle ja siellä on sitten sähköosia jotka kastuessaan aiheuttavat mitä ihmeellisimpiä vikoja. Mulla oli falskannu. Korjaus on valojen tiivistyksen parannus ja kuivaus. Avot, viat poissa. Tämä vika havaittiin ja korjattiin jo omistuksen alkupäässä kun takavaloja fiksattiin, tuli nyt vaan mieleen.

Millainen tuo iskarisysteemi tuossa airmaticissa on? Saako pussin ja iskarin erikseen ja missä hinnoiss on iskari?
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Pitääkö/pystyykö tähän w164 muutoskatsastaa rengaskoko 285/35 R22 ?
Renkaat ja vanteet tarttui maalikyliltä mukaan ja kotona vasta aloin pohtia moista asiaa.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

VOE RUOJA!!! Päivällä jo suunnittelin että nyt nappaan nuo uudet 22" vanteet emännän kauppakassiin alle ja pestä täräytän sen. Noo pianpa tuli puhelu ja emäntä kertoi auton pitävän jännää sytkytystä jostain kun ajaa hiljaa.
Käskin ajella kotia ja töiden jälkeen pääsin sitten itse testilenkille. No diaknoosi oli heti että etupyörän laakeri sökö. Auto talliin ja renkaita heiluttelemaan. Oikea etunen aivan väljä. No tunti oli aikaa soitella kaikki tienoon varaosaputkat läpi. Kaikissa melkein sama vastaus. Ei oo hyllyssä ja ei oo ihan äskeen tulossakaan. Tukkureillakin kaikki loppu ja tilaamalla kuulemma pitäs ennen Vappua tulla. No joo ja autolle tietenkin just maanantaiksi tarvetta. Ois voinu viettää laatuaikaa tallissa tämän illan purkaessa ja huomisen illan ois saanu kasailla jos sen ois huomenna jostain saanu. M-B osassa olisi just yks laakeri ollut mutta eihän se Lauantaina ole auki ja enpä sinne ois täältä korvesta mitenkään tänään kerenny. Hintaa laakerilla 82 euroa. Veholle koitin tunnin ajan soitella mutta eipä vaivaantunu kukaan varaosapuolella vastaamaan. Eikä se toki ois huomenna ollu aukikaan. Joten viduiks men suunnitelmat.
Kyllä osaa taas vastustaa :cry:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksikähän on onnistuttu tekemään 164:ään niin heikko pyöränlaakerointi kun edeltäjässä oli hyvin vähän laakerimurheita :(
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

En tiijä. Nuita w163 laakereita kuulosti olevan vähän joka varaosapuljun varastoissa pilvin pimein. Mutta w164 laakerilokero oli joka paikassa tyhjä. Sekin kertonee varmaan jotain. :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eläpähän hättäile :idea: mulla pitäs olla hyllyssä moinen 8)
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Akiiiiii!!!!!!

Tarkistappa tilanne. Nyt on hätätappaus :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Arde kirjoitti:Akiiiiii!!!!!!

Tarkistappa tilanne. Nyt on hätätappaus :shock:
Jees. Käyn joskus aamupäivästä kurkkaan ja ollaan yhteydessä :arrow:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Just vaihdoin geeällää kans etuslaakerin, varmaan samanmoinen heikko.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Se on pojat niin että uusi laakeri nyt täällä koti verstaalla. Kiitos tuonne yllämainitulle Mersuspeciaalille. Saunaa lämmitellessä illanpäälle vanhan purku pois ja huomenna uuden asennus. En oikeen tiedä onko tuo nyt tuossa w164 mitenkään erikoisen herkkäpaikka. Kuitenkin 305tkm ajettu ja mitä ilmeisimminkin orkku lakrut. Ainakaan huoltokirjassa ei merkkejä ja säntillinen huoltohistoria tuossa. Taloudessa w202 johon vaihdettiin eka pyöränlaakeri samoissa kilsoissa. Siinä myös ensimmäinen laakeri meni ojanpuolen etusesta.
Noo tuo nyt korjataan ja jatketaan taivalta. Ei tuo jokatapauksessa paskempi auto oo ajella. Saa vaan nähä mimmonen ajaa nuilla kakskakkosilla.
Oikeen jos alkaa ahistaa niin vaihdan uuteen Dusteriin. Siinä tapauksessa menee vaan lusikat jakoon :cry:
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Nonniin. Taitaapi jäädä tämä w164 nyt firman käyttöön minulle työautoksi ja 22" tuumaset saapi siirtyä nurkkaan ja alkaa maastorenkaiden katselu. Osaakos kukaan sanoa saapiko tuohon mistään jotain offroad tyylistä vannetta ja siihen karkeempaa nappularengasta. Ei tuo kyllä paras mahdollinen metsässä rymyytys auto mutta varmaan kunnon renkailla ja vinssiä keulaan saapi jonkunlaisen kulkineen. Ahdasta tuli muksujen kans tuossa mallissa ja isompaa Mersua nyt emännälle kahtelussa. :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Arde kirjoitti:Nonniin. Taitaapi jäädä tämä w164 nyt firman käyttöön minulle työautoksi ja 22" tuumaset saapi siirtyä nurkkaan ja alkaa maastorenkaiden katselu. Osaakos kukaan sanoa saapiko tuohon mistään jotain offroad tyylistä vannetta ja siihen karkeempaa nappularengasta. Ei tuo kyllä paras mahdollinen metsässä rymyytys auto mutta varmaan kunnon renkailla ja vinssiä keulaan saapi jonkunlaisen kulkineen. Ahdasta tuli muksujen kans tuossa mallissa ja isompaa Mersua nyt emännälle kahtelussa. :roll:
Pistetäänkö ÄRRÄ tilaukseen? Tänään lähti just langi 7-hlö AMG paketillinen -09 R asiakkaalle :roll:
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

ÄRRÄÄn en ole oikeestaan livenä vielä tutustunutkaan mutta ensi viikolla tulee GL koeajoon niin katsotaan se ensin.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Nyt "maasto" renkaat tilattu.
Mutta sitten taas vastustaa. Tänään ajellessa rupes auton alta kuulumaan ihme jurinaa ja ääni alkaa kuulumaan heti kun vauhti alkaa nousta yli 80kmh ja hiljenee satasen jälkeen. Tuntus kuuluvan keskeltä autoa. Onko nuissa w164 minkalainen tuo kardaani. Onko siellä kannatinta tai jotain laakeria? Kilsat tekee tuohon nyt tehtäviään :roll:
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kellään kokemusta tosta 420cdi mallista? Onko miten paljon enemmän murheita, kuin tutussa 320cdi mosassa?
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Tuskimpa tuossa yhtään enempää voi olla murheita kuin tuossa 320 kurahaarassa :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Arde kirjoitti:Tuskimpa tuossa yhtään enempää voi olla murheita kuin tuossa 320 kurahaarassa :roll:
On siinä vielä vähempi tilaa ja kaksi katkennutta hehkua lisää :lol:
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Nyt on offroadi renkaat alla!! Kylläpäs oli pehmeät kyydit. Mutta tuo helekutinmoinen jurina vaan kuuluu. Vauhdin kasvaessa ääni vaan isonee. 85kmh ääni on isoimmillaan ja sitten taas hiljenee kun vauhti nousee. Kuuluu suurinpiirtein takapenkin jalkotilan kohdalta keskeltä.
Kävin auton alla heiluttelemassa kardaania. Näyttäis kardaani olevan aika alalaidassa tuota tukilaakerin ympärillä olevaa kumia ja kun kardaania nostaa niin se melko kevyesti nousee semmoisen 5 milliä ja aika veltosti siinä heiluu. Voiko tuo tukilaakeri/kumi hajota jo nuilla 300tkm ajoilla????
TÄ AAAAPUUUVAAA!!!!!!!
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Vikaa taas etsitty. Voiko pyöränlaakeri hajota niin ettei siinä tunnu väljää mutta se ääntää? Kävin tänään 200km lenkin ja pörinä vaan kuuluu takaa. Oikealle kurviin kaarrettaessa ääni häviää ja vasemmalle se voimistuu. Suoraan ajaessa ääni myös kuuluu. Vauhdin mukaan ääni kiihtyy. Ei siis moottorin kierrosten. Hypyssä myös ääni hiljenee kun perä käy kevyenä. Vaikuttais niin pyörän laakerilta mut ei niissä väljää tunnu. Silloi kun vauhtia 85kmh on ääni selvästi pahimmillaan. Ääni ei ole jurinaa vaan ihme pörinää. Loppuu järki. Pitää varmaan viedä auto ens viikolla kaverin korjaamolle. Jos ei vikaa ala löytyy niin vien tuon paalaamoon.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

On pertanavieköön kumma tuo vika. Viittaa oireet takapyörän laakeriin mutta ei niissä väljää tunnu. Nosturille tuo pitää saada. Toivottavasti ei ole kardaanin tukilaakeri. Kyselin sitä osaa mutta tuli vastaus että tähän malliin ei pelkkää tukilaakeria saa vaan on ostettava koko kardaani. Eikä maksa kuin 1200euroa. Voe saakelin saakeli!!!
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

pyöränlaakeri siittä on menny.. ei niihin välttämättä välystä tuu vaikka jurraa..
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

h.hartikainen kirjoitti:pyöränlaakeri siittä on menny.. ei niihin välttämättä välystä tuu vaikka jurraa..
Kylläpäs vain, oikeassa olit! Oikea takapyörän laakeri. Vastahan vaihdoin oikean etupyörän laakerin. Aikalailla näyttää tulevan tunnit täyteen joka laakerille samoihin aikoihin. Noo onhan tuossa jo kilometrejäkin.
Nyt kun autoa käytän nosturilla niin sanokaapas arvon raati että mitä mieltä olette, pitäisikö periin ja jakolaatikkoon vaihtaa uudet öljyt? Miten nuihin niitä on vaihdeltu. Nyt ajettu yli 300tkm ja tuskin ikinä vaihdettu. Ainakin tarkistaahhan ne pitää mut pian ne kyllä vaihtaisi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7097
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ehdottomasti öljyt vaihtoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”