Tu0maksen C30cdi

Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu tai suuttimen ohivuotoon
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

hotari kirjoitti:Juu tai suuttimen ohivuotoon
Ok. Näkeekö starilla vian?

Pitää pistää myös tuo ilmamäärämittari tilaukseen. Tämä varmaan sopii?

http://www.ebay.de/itm/BOSCH-Luftmassen ... 3a6e5534e0
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu tai pilttipurkeilla, ja kannattaa olla kylmä, kun testailee. :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tu0mas kirjoitti:Ensimmäinen vikakin ilmaantui, onhan sitä jo odoteltukin :lol: . Kylmällä koneella ajettaessa kierrokset humppaa aavistuksen. Lämpimänä toimii normaalisti. Viittaako tämä siihen paineensäätimeen?
Mulla oli sama vika, mutta hävisi kun vaihdoin ilmamäärämittarin.. Mulla teki humppausta tosiaan vain kylmänä. Ja ainoastaan kylmällä ilmalla. Sattoi
vähän humpata matalilla kierroksilla ajaessa, jolloin saattoi huomata pientä nykyimistä myös.

Suuttimet olivat uudet ja vaihdettu. Nämä ei vaikuttanut ongelmaan. Tosin sinun tapauksessa veikkaan suuttimia. Tuollahan oli se 200tkm ajettu ja poljettu menemään, joten suuttimet ovat varmaankin aika finaalissa.

Myös vika voi olla automaattilaatikossa, kokeile heittää vapaalle, humppaako silloinkin? jos ei humppaa vapaalla, niin vika on laatikossa.
220.128 Black devil
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

kryptonite kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti:Ensimmäinen vikakin ilmaantui, onhan sitä jo odoteltukin :lol: . Kylmällä koneella ajettaessa kierrokset humppaa aavistuksen. Lämpimänä toimii normaalisti. Viittaako tämä siihen paineensäätimeen?
Mulla oli sama vika, mutta hävisi kun vaihdoin ilmamäärämittarin.. Mulla teki humppausta tosiaan vain kylmänä. Ja ainoastaan kylmällä ilmalla. Sattoi
vähän humpata matalilla kierroksilla ajaessa, jolloin saattoi huomata pientä nykyimistä myös.
Vika vastaa täsmälleen tätä kuvausta. Vaihdan ensiksi sen ilmamäärämittarin koska se olisi pitänyt vaihtaa jo 160tkm. Ajettu jo 60tkm yli vaihtorajan.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Ilmamäärämittari tilattu Saksasta. Kertokaas joku mikä lohkolämppäri tähän sopii?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Lohkolämmitin näyttäisi olevan tämä:
http://www.calix.se/consumer/reversedta ... semblyId=0

Tuota C30:stä vaan ei ole listassa :shock:
Taitaa olla erikoismalli :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikös tuohon pitäis käydä sama vastus kuin 270 cdi:hin..? Kuitenki kone on muistin mukaan tuosta jalostettu, joten lohko pitäs olla ulkoisesti sama... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

RoopeK kirjoitti:Eikös tuohon pitäis käydä sama vastus kuin 270 cdi:hin..? Kuitenki kone on muistin mukaan tuosta jalostettu, joten lohko pitäs olla ulkoisesti sama... :roll:
Tätä mieltä olen itsekkin mutta en täysin varma asiasta.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Håkke kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti: Käykö tähän 270cdi lohkolämppäri? Paljonko muuten webasto maksaa asennuksineen?
270 lohkolämmitin käy, minulla on sellainen
Webastosta en osaa sanoa varmaan 1500€ kantturoissa
Pitäiskö lukee vähän tarkemmin, tuollahan se lukee selvästi edellisellä sivulla. :oops:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tu0mas kirjoitti:
Håkke kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti: Käykö tähän 270cdi lohkolämppäri? Paljonko muuten webasto maksaa asennuksineen?
270 lohkolämmitin käy, minulla on sellainen
Webastosta en osaa sanoa varmaan 1500€ kantturoissa
Pitäiskö lukee vähän tarkemmin, tuollahan se lukee selvästi edellisellä sivulla. :oops:
Nii, joskus jää aina joku tärkee viesti välistä... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Pientä ongelmaa on ilmaantunut. Vaihteisto öljyn ja kyb venttiilin vaihtoon auto menee lähiaikoina. Nykiminen johtuu vaihdelaatikosta. Dieseli rupes haiseen sisällä kun käyttää paikallaan hetken, hain kl:stä jo O renkaat toivottavasti auttaa. Pientä kosteutta havaittavissa koneen etuosassa olevan mötikän polttoaine putkissa. Onko se mötikkä siirtopumppu vai mikä? Kai nää on näitä cdi perus ominaisuuksia :lol:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tu0mas kirjoitti:Pientä ongelmaa on ilmaantunut. Vaihteisto öljyn ja kyb venttiilin vaihtoon auto menee lähiaikoina. Nykiminen johtuu vaihdelaatikosta. Dieseli rupes haiseen sisällä kun käyttää paikallaan hetken, hain kl:stä jo O renkaat toivottavasti auttaa. Pientä kosteutta havaittavissa koneen etuosassa olevan mötikän polttoaine putkissa. Onko se mötikkä siirtopumppu vai mikä? Kai nää on näitä cdi perus ominaisuuksia :lol:
Lienee kyse korkepaine pumpusta,
Tarkistele suutimien juuret
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

CDI203 kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti:Pientä ongelmaa on ilmaantunut. Vaihteisto öljyn ja kyb venttiilin vaihtoon auto menee lähiaikoina. Nykiminen johtuu vaihdelaatikosta. Dieseli rupes haiseen sisällä kun käyttää paikallaan hetken, hain kl:stä jo O renkaat toivottavasti auttaa. Pientä kosteutta havaittavissa koneen etuosassa olevan mötikän polttoaine putkissa. Onko se mötikkä siirtopumppu vai mikä? Kai nää on näitä cdi perus ominaisuuksia :lol:
Lienee kyse korkepaine pumpusta,
Tarkistele suutimien juuret
Suuttimen juuret täysin kuivat. Sullehan tää olis tarkotus tuoda öljynvaihtoon. Soittelen ens viikolla tarkemmin kuten sovittiin.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tänään vaihdettu kolme uutta O rengasta ja ilmansuodatin, Korkeapainepumpun päästä vuosi aika reilusti. Vuoto lisääntynyt muutamassa päivässä radikaalisti. Tänään aamulla lähti pitkän starttauksen jälkeen käymään ja sammui heti. Toisella startilla jäi käyntiin. Onneksi oli osat hankittu. Tiivisteiden vaihdon jälkeen ei diisselin hajua enään tullut. Seuraava kylmäkäynnistys varmasti kertoo viimeistään tuliko vika kuntoon.

Vanha vasemmalla ja uusi oikealla.

Kuva

Tästä vuosi, en tiedä kumpi letku mutta kummatkin vaihdettu uusiin.

Kuva

Tämän myös vaihdoin vaikka oli kuiva. Onko näitä O renkaita vielä jossain muualla?

Kuva

Uusi ilmansuodatin ja uusi ilmamäärämittari vaihdettiin pari päivää sitten.

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tämän mallin polttoainejärjestelmä on vähän erilainen.
Tässä on tankissakin pumppu, siksi polttoaine vuoto konetilassa "näkyy".
Sen lisäksi tässä on korkeapainepumpussakin polttoainetta imevä pumppu, joka on tehokas, minun paawossani ei muuta polttoaineen siirtopumppua olekkaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Eilen kävin kl:ssä ostamassa tarvikkeita. Kuvittelin että tähän käy lähes kaikki samat "perus" osat mitkä tavan cdi vehkeisiin. Kolme tuotetta piti ostaa, moniurahihna, ilmansuodatin ja o renkaat polttoaine linjoihin. Ilmansuodatin eri, moniurahihna eri mutta sentään oo renkaat oli samat :lol:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Se hihnan välipyörä Sileä on erillainen normisti uritettu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

hotari kirjoitti:Se hihnan välipyörä Sileä on erillainen normisti uritettu
Tarkoitatko edestä päin katottuna moottorin oikealla puolella olevaa sileää hihnapyörää? Onko siinä hihnan kiristys? Kannattaisko näitä vaihdella hihnan vaihdon yhteydessä?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Sileä pikku rulla on siinä öljynsuodattimen vieressssä. kiristin on alempana ja on sama kuin muissa cdi malleissa. Vesipumppu on eri makso k ällässä viime kesänä 320€ tuli alkuperänen :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Hyvin lähti aamulla käymään eikä diisselikään enään haise sisälle. Osaako joku kertoa löytyykö noita O renkaita vielä jostain muualta? 3kpl vaihdoin, kaksi korkeapainepumpulle ja yksi polttoaine jakotukin päähän.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

hotari kirjoitti:Saa tulla käymään talilla, mulla käy tollanen huolossa :roll: :wink:
Hotarille pistetty yv:tä
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Kertokaas mulle onko toi punasen nuolen osoittama hihnapyörä hihnankiristin? Saako ton hihnan paikalleen mitään purkamatta? Ahtaalta näyttää paikat.

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiristinhän se ja nuolen kohdalla remmin alapuolella löytyy 17 mm 12-kulmainen kanta josta voi kääntää löysälle.
Ainakin 270:iin sopii vaihtamaan.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

dealer kirjoitti:Kiristinhän se ja nuolen kohdalla remmin alapuolella löytyy 17 mm 12-kulmainen kanta josta voi kääntää löysälle.
Ainakin 270:iin sopii vaihtamaan.
Kiitos selventävästä vastauksesta. Huomenna hihnanvaihtoon.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

270:iin saa vaihdettua vesipumpunkin mitään purkamatta :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

xin811 kirjoitti:270:iin saa vaihdettua vesipumpunkin mitään purkamatta
Jos Ppd-Pasilta kysytään niin varmaan ei tartte edes remmiä irrottaa, kysehän on sentään pumpusta :|
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Remmi vaihtui helposti vaikka ahdas paikka.

Kolmos suuttimen ympärillä pientä hikoilua, muut täysin kuivat. Ei aiheuta toimenpiteitä.

Kuva

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Pakkasaamuna käynnistäessä ei lähtenyt heti kaikilla. Pitää alkaa liuottamaan hehkutulppia. Onko WD40 hyvä aine tähän? Ja joo tiedän kuinka helposti hehku menee poikki nimimerkillä kokemusta on.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tu0mas kirjoitti:Pakkasaamuna käynnistäessä ei lähtenyt heti kaikilla. Pitää alkaa liuottamaan hehkutulppia. Onko WD40 hyvä aine tähän? Ja joo tiedän kuinka helposti hehku menee poikki nimimerkillä kokemusta on.
Eiköhän wd ole ihan hyvä siihen vaikkakin noi hehkut on semmosia ett tykkäävät vaan katketa vissiin teki miten vaan :evil: Itellä ku oli kansi irti niin pesin pesukoneessa ihan puhtaaksi ja laitoin öljypyttyyn pariks päivää ja siltikin yhen hehkun katkasin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”