Tu0maksen C30cdi

Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Pega kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti:Pakkasaamuna käynnistäessä ei lähtenyt heti kaikilla. Pitää alkaa liuottamaan hehkutulppia. Onko WD40 hyvä aine tähän? Ja joo tiedän kuinka helposti hehku menee poikki nimimerkillä kokemusta on.
Eiköhän wd ole ihan hyvä siihen vaikkakin noi hehkut on semmosia ett tykkäävät vaan katketa vissiin teki miten vaan :evil: Itellä ku oli kansi irti niin pesin pesukoneessa ihan puhtaaksi ja laitoin öljypyttyyn pariks päivää ja siltikin yhen hehkun katkasin
Jep voi olla että viän kyllä vaihdettavaksi.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ei katkee niin helposti jos moottori on kuuma
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tu0mas kirjoitti:Pakkasaamuna käynnistäessä ei lähtenyt heti kaikilla. Pitää alkaa liuottamaan hehkutulppia. Onko WD40 hyvä aine tähän? Ja joo tiedän kuinka helposti hehku menee poikki nimimerkillä kokemusta on.
Itse veisin vehoon, siellä oikeat välineet niin ei katkea hehkut kanteen. Ei se niin paljoa maksa yhdet hehkut. Säästyy vaiva ja hermot ja rahaa

Ei kannata ite vaihtaa ja viho. Vieminen temppu on viedä johonkin nyrkkipajaan joka ei ota vastuuta.
220.128 Black devil
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joko Vehollakin on kunnolliset välineet hehkun (ja myös katkenneen hehkun) irrotukseen ? :shock:
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Katselin hehkutulppia kl:än sivuilta ja esim. 270cdi maksaa 14€/kpl mutta c30cdi 29.60€/kpl. Onko tosiaan niin että tässä on eri hehkut kun 270cdi?

edit. Ilmeisesti on erilaiset kun saksasta löyty tommonen sarja

http://www.ebay.de/itm/5x-original-BERU ... 256bd3aad1
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

virhe
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kone kuumaksi ja pyssyllä varovasti nakutellen, en tiedä onko hyvä naputella kiinni,auki,kiinni,auki jne systeemillä vai antaako paasata auki saakka kun lähtee tulemaan?

ehkä minulla oli vain tuuria että ei katkennut :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tänään laskin wd-40 likoon. Annetaan nyt viikon verran liotusta ja katotaan sitten miltä tuntuu.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

markoala kirjoitti:virhe
:?:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tu0mas kirjoitti:Katselin hehkutulppia kl:än sivuilta ja esim. 270cdi maksaa 14€/kpl mutta c30cdi 29.60€/kpl. Onko tosiaan niin että tässä on eri hehkut kun 270cdi?

edit. Ilmeisesti on erilaiset kun saksasta löyty tommonen sarja

http://www.ebay.de/itm/5x-original-BERU ... 256bd3aad1
Juu ne on ne kalliimmat oikeat hehkut
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Käyttöhäiriö sitten.

d4d:stä olen katkaissut hehkun, ties kuinka kauan oli ollut mykkänä tosin. Konekin oli umpijäässä, ilman liotusta. Eli kaikki virheet ja ilmeisesti vielä helpommin katkeavaa tyyppiä kuin cdi:n. Eli ei se toivotonta ole kun annat wd:n vaikuttaa ja tosiaan kuuma kone. Ja jos ahdistaa auki, kiinni, auki ja wd:tä lisää.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tu0mas kirjoitti:Pakkasaamuna käynnistäessä ei lähtenyt heti kaikilla. Pitää alkaa liuottamaan hehkutulppia. Onko WD40 hyvä aine tähän? Ja joo tiedän kuinka helposti hehku menee poikki nimimerkillä kokemusta on.


Kysytääs nyt vielä asiaan liittyen että hehkun merkkivalo on kuitenkin toiminut normaalisti. Kai jossain hehkussa voi kuitenkin olla vikaa?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kaikki on mahdollista mutta kyllä hehkurele hoksaa jos hehkussa vikaa ja jää polttamaan valoa.
Paitsi että AMG:ssä on erillainen hehkurele, en tiedä miksi. Hehkun johdot irti ja mittaamaan.
Tähdellisen parantola
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Eikös Staarilla voisi silmitellä?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

On niitä ollu semmosiakin hehkuja jotka vaan hidastuu vanhetessaan
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Kaikki on mahdollista mutta kyllä hehkurele hoksaa jos hehkussa vikaa ja jää polttamaan valoa.
Paitsi että AMG:ssä on erillainen hehkurele, en tiedä miksi. Hehkun johdot irti ja mittaamaan.
Taisipa olla ne pienemän voltin hehkut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Hehkut tilattu saksasta. Mitäs eroa tämmösen vaihdelaatikolla on 270cdi laatikkoon? Käykö samat huolto osat öljynsuodtin, öljypohjan tiiviste, sähköpistoke, johdinlevy, kyb-venttili?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tu0mas kirjoitti:Hehkut tilattu saksasta. Mitäs eroa tämmösen vaihdelaatikolla on 270cdi laatikkoon? Käykö samat huolto osat öljynsuodtin, öljypohjan tiiviste, sähköpistoke, johdinlevy, kyb-venttili?
Juu käy ne :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

hotari kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti:Hehkut tilattu saksasta. Mitäs eroa tämmösen vaihdelaatikolla on 270cdi laatikkoon? Käykö samat huolto osat öljynsuodtin, öljypohjan tiiviste, sähköpistoke, johdinlevy, kyb-venttili?
Juu käy ne :wink:
Hyvä, kiitos. Osaako joku vastata mitä eroa tossa laatikossa muuten on 270:sen lattikkoon?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

amg loota on speedshift mallia se vaihtaa nopeemmin kuin "tavallinen" loota. AMG vaihta myös pienemmälle jarrutuksessa. myös valitykset taitaa olla eri.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Eilen vaihdettu laatikkoöljyt huuhtelemalla, suodatin, öljypohjan tiiviste, sähköpistoke ja kyb venttiili. Tänään testilenkki kylmällä koneella-->ei nyi enää. Loistavaa :bates:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Morjesta,

Ei osaa muutaman kuukauden kokemuksella paljon autoa haukkua, toiminut kerrassaan mainiosti. Ei ainuttakaan vikatilaa minun aikana :shock: . Saako tuota Comandia toistamaan jotenkin mp3:sia? Tosta kuvasta näkee mallin jos sillä jotain merkitystä.

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

mun comandi toistaa mp3 levyt.. tökkää levyn tonne sisään, jostain valikosta se pitää aktivoida ainakin 211 korisessa.. jossain netissä on ohjeet, en tosin tiedä missä.. :oops:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Kokeile kuukelia .. useita vastauksia.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tänään sytty moottorin vikavalo kun lähdin moottoritielle kiihdyttään kaasu pohjassa, 2 vaihteella veti hyvin mutta kun vaihto kolmosen syttyi valo ja veto loppui. Tällä viikolla tiistai aamuna kylmällä koneella ensimmäistä kertaa kierrokset heijas, sen jälkeen humpannut joka aamu. Varmaan jotain polttoainepuolen juttuja. Pitää viedä piuhan päähän.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oisko ilmavikaa? Tai sitten jossain suuttimessa liikaa ohivuotoa?
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tu0mas kirjoitti:Tänään sytty moottorin vikavalo kun lähdin moottoritielle kiihdyttään kaasu pohjassa, 2 vaihteella veti hyvin mutta kun vaihto kolmosen syttyi valo ja veto loppui. Tällä viikolla tiistai aamuna kylmällä koneella ensimmäistä kertaa kierrokset heijas, sen jälkeen humpannut joka aamu. Varmaan jotain polttoainepuolen juttuja. Pitää viedä piuhan päähän.
Tämä selvisi eilen kun kävin piuhan päässä. Kaasupolkimen asentotunnistimessa joku häikkä. Nollattiin vikakoodit eikä ainakaan vielä tullut takaisin. Olisko ollut joku hetkellinen häiriö.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Samalla katsottiin suutinten korjausarvoja. Tässä on ollut semmosta vaivaa että kun lämpötila laskee pakkasen puolelle ei lähde heti kaikilla käymään kylmällä moottorilla. Mutta lähtee käymään yli -20 asteen pakkasesta lämmittämättä, eikä tarvi sahata yhtään.

Suutinten korjausarvot olivat jotain tämmöstä:

1 sylinteri -0.9
2 sylinteri 2.0
3 sylinteri -1.0
4 sylinteri 1.0
5 sylinteri -1.1

Kertooko nämä yhtään mitään?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tehtiinkö puristuspaineen mittausta tai suuttimien ohivuotomittausta samalla?

2 näkyy olevan korjausarvo hiukan + puolella

EDIT: Vähän epäilen että olisko nuo oireet muka tuon kaasupolkimen aiheuttamia :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tu0mas kirjoitti:Samalla katsottiin suutinten korjausarvoja. Tässä on ollut semmosta vaivaa että kun lämpötila laskee pakkasen puolelle ei lähde heti kaikilla käymään kylmällä moottorilla. Mutta lähtee käymään yli -20 asteen pakkasesta lämmittämättä, eikä tarvi sahata yhtään.

Suutinten korjausarvot olivat jotain tämmöstä:

1 sylinteri -0.9
2 sylinteri 2.0
3 sylinteri -1.0
4 sylinteri 1.0
5 sylinteri -1.1

Kertooko nämä yhtään mitään?
Testasitko mihin suuntaantaan muuttuvat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”