Mersutohtorin MB-Lanssi

Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

pumba kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Soon nii heleppoa noitten turpojen ja softien kanssa :P
Jaa niin mikä? Eikössoo helepompi iliman olla, ku ei niitäkään tarte rassata?
Juuri näin vähemmän vikoja :ope:
Kyllä minä oon huomannu että viimestään 2 turboa rintterissä on liikaa kun niitä koneita kysellään ja korjaillaan :)
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ny vähä kerenny testaileen niin täytyypi kyllä sanoa että muutosta tuli softan myötä :shock: Ilmeisesti joku 70hp merkitsee jotain??

Kärryn kans pitää vielä testailla miten nykii
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mun unelmissa, kun ei oo mitattu, 212D:n arvot on noussut 120hv/280Nm :arrow: ~+200hv/450-500Nm. Evry ja 606 vakiopuhallin. Ahtomittari loppuu kakkoseen, vauhtipyörä jo puoleentoista kiloon.

Oisko Akilla jotain Cdi-rintterin tms. vauhtipallokytkytinpakettia joka istus nuihin arvoihin? Segmenttikehän joutus taas mulukkaamaan vanahasta, mutta elämä on.

Vai tehhäänkö kemppiläinen vauhtipyörään? Entä perään, talvikin tulossa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä oo rintterin vauhtiratasta nurkissa. :(

Nyt pääsin käymään trailerikeikalla ja ei voi kun olla tyytyväinen muutokseen. Tosin kyytissä oli vaan A-mersu mutta ei ollut sellainen ero kuorma vs. tyhjä kärry. Nousi kivuttomasti muutkin mittarit kuin lämpömittari.

Turbiinista tai jostain kuuluu semmonen outo "ulahdus" kun vähän antaa leipää koneelle isolla pykälällä mäkeen :? :roll: joku heikko paikka :shock:

Savua ei tuu yhtään ja syöttöjä kuitenki 98 kuutiota :arrow: lisää leipää :director:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Edellisestä viestistä näköjään menny toista vuotta. Eipä oo autosta mitään raportoitavaa. Äärettömän hyvä kärryn veturi omapainonsa vuoksi, eikä pikku lisätehokaan ole häirinny.

Firman muutto tuli tehtyä ja meno senku jatkuu. Leiman kävin hakeen ja öljyt vaihtu joka paikkaan taas kerran. Laturi piti pistää uus ku alkoi lyömään laakeria jumiin :shock:

Taisi vaan tänään tulla semmonen tilanne että tämä keksintö vois olla myynnissäkin :oops: Jos joku kaipaa alvillista luotettavaa työjuhtaa niin saattasin heikolla hetkellä luopua
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin on vaan keltuiainen ollu käytössä ilman sen kummempaa huomiota. Romuautoja kuskattu yms.
Kesän ajan ollu nyt toinenkin kokelas talossa, vaan eipä ole näillä käyttömäärillä ehkä järkeä jättää uudempaa taloon seisomaan...
[nettiauto]7277684[/nettiauto]

Mutta saapa nähä mitä seuraavaksi, atego kevytkuorkki tuli pihaan tuossa jokuaika sitten...
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Aki P kirjoitti:Niin on vaan keltuiainen ollu käytössä ilman sen kummempaa huomiota. Romuautoja kuskattu yms.
Kesän ajan ollu nyt toinenkin kokelas talossa,
Mutta saapa nähä mitä seuraavaksi, atego kevytkuorkki tuli pihaan tuossa jokuaika sitten...
juu,ei lopu voima ainakaan ihan het tämän myllyst..meil vastaava korkea malli (k-auto kylläki:()huolto autona.
on vedetty isoa kärryy täysillä painoilla,ylikin...vajaan neljätonninen valssijyrä tuli vastaki kemistä käymään oulus sil..no kyl se tuntu peräs olevan,muttei vauhtii puuduttanu..
Alavääntööhän näihin kaikkii nyky pakuihi kaipailis enemmä...
W163 400CDI
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ohojelmoinnillahan noihin saa sitä alavääntöäkin varsin mukavasti.

Mie vaan en tykkää kyllä tuosta v6 rintterin vaihelootan ohojauksesta sitten yhtään.
Vitunko järkeä sitä konetta joka risteyksestä lähtiessä huudattaa pintakaasullakin 3000rpm ennenkuin toosa vaihtaa isommalle. :shout: :nocando:

Sitten kun toosa saa arvottua kolmosen-nelosen pesään niin pääsee vähän käyttämään sitä alavääntöä.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Mika.T kirjoitti:Ohojelmoinnillahan noihin saa sitä alavääntöäkin varsin mukavasti.

Mie vaan en tykkää kyllä tuosta v6 rintterin vaihelootan ohojauksesta sitten yhtään.
Vitunko järkeä sitä konetta joka risteyksestä lähtiessä huudattaa pintakaasullakin 3000rpm ennenkuin toosa vaihtaa isommalle. :shout: :nocando:

Sitten kun toosa saa arvottua kolmosen-nelosen pesään niin pääsee vähän käyttämään sitä alavääntöä.
Ok, meil on tää rintteli manuaalilootalla,siks vielä heikompi esitys ilman alavääntöä.äkkinäinen sammuttaa sen pari kertaa ennen liikkeelle pääsyy,mut oikeilla kierroksilla voima välittyy kyl manuaskilla makeasti asfalttiin eikä puutuile matkan varrella...voin kyl kuvitella missä se seilaa sit automaatilla lähdöis,muttei kuiten pääse sammuun ja mikä parasta,näis ei ole sitä jakoketju humppaa likikään niin tiuhaan niinkus muutamis mesedeksien malleis,omani mukaanlukien..meil o kaikki rintterit manuaaleja ja ilman alavääntöö,ihan ku crafteritki..variois sensijaan olis alavääntöö antaa rintukoillekki..
kyl 211:sessaki 320 cdissä oli noita ihme juttuja automaatin toiminnas.80kmh ku polkaisi bedalin lattiaan,ni alko ihmettely ja mietintä,mille vaihteelle asettuis..eikä vääntöö saanu tuntumaan ku just noin,et antaa sen vaihtaa isommalle ja sit kuormittaa kaasuu sinne pienemmälle vaihtamisen rajoille..mä kyl ajattelin sen olevan ennemmin vika ku ominaisuus..sillai ettei moottori ja vaihteisto ole oikees synkas keskenään
kyl täs nykyises toimii vaihteisto ku unelma...
W163 400CDI
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä tuossa kolomilitrasessa on iso ero tuohon vanhempaan. Vääntöä ois tarjolla paljon enemmän muttaku voima tulee vasta kierroksilla. Vaatii totuttelua opetella kierrättämään, sama pätee tuolla koneella olevia kaikkia muitakin mersumalleja.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niinpä vain tämäki tarina on "THE END".

Puskista tuli keltuaiselle ostaja vaikken varsinaisesti myynykkään :shock: .

Pakun tarve nykyään lähes olematon ja kulut kaukana olemattomasta.

Kärrynvetoon saanee välttää tuo oma GL joten tarve senkun vähenee.

Auto tullaan näkemään korkeus piiska keulassa ja vilkkuautona taas, mutta tällä kertaa oranssit vilkut ympäri autoa. Meni etuautoksi erikoiskuljetuksiin.

Kerkes olla talossa melkein 4 vuotta :cry: :cry:

Ategoa ja lava 611D:tä virittelemään työkäyttöön :roll: :roll: :arrow:

Ja pakuja myyntivarastoon niin saa pikkutarpeet ajettua.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Väritys sopii kyllä erinomaisesti etuautoon! Hyvä että meni tarpeeseen.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Kyseiseen autoon tänään vilkkuja ja lälläreitä suunniteltiin 8)

Saapa nähä pitääkö ensviikolla lähtiä kaverina värkkäämään.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jaasu kirjoitti:Kyseiseen autoon tänään vilkkuja ja lälläreitä suunniteltiin 8)

Saapa nähä pitääkö ensviikolla lähtiä kaverina värkkäämään.
Pistähän kuvaa jos uusi lookki alkaa muotoutua.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Täytyy laitella kuvia. Autoa kuitenki melko usiasti näkee. Kuulema kovakulkune peli toiseen etuautoon verrattuna
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aki P kirjoitti:Pakun tarve nykyään lähes olematon ja kulut kaukana olemattomasta.
Uskallatko laittaa erittelyä tulemaan? Lähinnä nuo verot kiinnostaa mitä näistä joutuu maksamaan? Vakuutukset on sitten niitä asioita, jotka määräytyy aika pitkälle asiakaskohtaisesti.

Kulutus nyt suurin piirtein on tiedossa...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Pappi kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Pakun tarve nykyään lähes olematon ja kulut kaukana olemattomasta.
Uskallatko laittaa erittelyä tulemaan? Lähinnä nuo verot kiinnostaa mitä näistä joutuu maksamaan? Vakuutukset on sitten niitä asioita, jotka määräytyy aika pitkälle asiakaskohtaisesti.

Kulutus nyt suurin piirtein on tiedossa...
Verot noin 550€ pakuna. Vuosittainen ajomäärä 3-5tkm :oops: joista suurimman osan lainassa tai vuokralla tms. turhassa. ns. välttämätön paha tuo paku meille.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jaasu kirjoitti:Täytyy laitella kuvia. Autoa kuitenki melko usiasti näkee. Kuulema kovakulkune peli toiseen etuautoon verrattuna
Saatoin jotain mainita että saattaa kulkua olla :roll: :lol: Kuitenki isompi ahdin vaihdettu ja on sitä Tapsakin "koeajanut"
:wink:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Bongattu tänään Kajaanin eteläpuolella ennen mainuan risteystä. Ei ollut virkatehtävissä kun kyltit alhaalla. Tunnistin käänteisestä parkkila.fi tekstistä konepellissä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”