Magge— mersut ja muut romut.

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mersu senku viheltää ja puhisee muttei löyvy että mistä.

Kävin vikakoodit lukemassa eräästä mersusta niin maksuksi tarttui upea opel! ... tai oikeastaan kaksi mutta toinen varaosina ja moottori purettuna peräkopissa. Eli tuollainen auringonpolttama 5vuotta seissyt 1.7 turbodee inttercooler isuzun motilla, 565tkm ajettu ja 2012 viimeksi leimattu. Jos tästä hitsailis kuskinpuolen jousen yläpään kuntoon ja kävis kokeileen leimata pakuksi.. 🤔

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuohon auringon polttamaan väriin on hyvä kokeilla myllytystä yms puunaamista. Eron näkee varmasti.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Tuohon auringon polttamaan väriin on hyvä kokeilla myllytystä yms puunaamista. Eron näkee varmasti.
Joo totta! Tuon myllytys palkitsee kun näkee eron aika helposti.. :D

Pakuksi ei kuulemma saa, minusta nuita on pakuina näkyny mutta jostain syystä ei löytyny listoilta, toki ei sieltä löytyny montaa muutakaan mitä on pakuksi rekattu . :roll:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Noniin mersua taas pilattu hiukan. 20” vanteet tuli alle ja kilvet sai clerasiliä. Eibachin etujouset on tulossa saksasta ja silloin päässään antamaan viimeinen silaus neljänvedon turhautumiselle.

Kuva

Kuva

Kuva

Ps takakilpi näyttää tyhmältä ja typerältä kun ei malttanut tehdä uutta telinettä ennen sometusta.
Viimeksi muokannut Magge--, 17.6.2022 3:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kuva

Peltoautoilua.

Kuva

Vastakkain asettelua. Mersu näyttää saksan taksin ruskealta puhtaan valkoisen volvon edessä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli itseasiaan. Tämähän on koko minulla olo ajan poltellu hiukkaspönttöä tiuhaan. Nyt kun auto on ohjelmoitu niin entistäkin tiuhempaan.

Staarikuva1: mökille tullessa auto meni vikatilaan ja pörisi ja poltti vimmatusti pönttöä jälleen. Vikakoodiksi tuo ennen turboa lämpötila.

Staarikuva2: nokipöntön arvot tyhjäkäynnillä.

Staarikuva3: hiukan kiusasin ja katoin että miten nousee nokiarvo pöntössä ja muutama lämätiskissä kiihdytys nosti nokiarvon yli 7grammaan ja polttoalkoi. Tulin takasin mökin pihaan tarkoituksena irrottaa star ja lähteä kemijärvelle jota ennen katsoin vielä vikakoodi välilehden ja tämä oli tallentunut sinne.

Staarikuva4: olosuhdetiedot kuva3 koodista.

Pakkasin starin sisälle laturiin ja lähdin ajelemaan niin välittömästi alkoi uudelleen poltto koska ilmeisesti loppui kesken kaiken se edellinen koska jätin tyhjäkäynnille.

Auto poltti menemään ja saavuin pikitielle. Rivakka kiihdytys sataseen ja vikatila on kanssamme. Noo ajelin menemään ku kuulin että polttopäällä.

Sitten polttoloppui ja seuraavassa risteyksessä käytin sammuksissa jonka jälkeen pelasi normaalisti, toki poltti reissulla vielä yhden kerran pöntön.

En ole katsonut nyt koodeja mitä on mutta kysymys onkin että mikä haistelee pöntön nokimäärää? Onko se tuo paine-eroanturi? Voiko viallisesta anturista johtua että se luulee pöntön nokeentuvan todella nopealla tahdilla vai mikä on..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Samperi, jotta hyviä kuvia asiasta. Minulla Sorento polttelee myös turhan tiheään, mutta kun ei ole testeriä eikä Hartikainen Kajaanissa osaa muuta kuin lukea olemattomia vikakoodeja niin siinäpä se.

Laitoin juuri uuden paine-eroanturin, tosin tarvikkeena, mutta en ole vielä ehtinyt ajelemaan eikä kokemksia ole.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aihetta sivuten. https://youtu.be/0LbMpSZQzWA Sorry topicin sotkeminen.

Tuo testeri olisi jouten :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

jkvi kirjoitti:Samperi, jotta hyviä kuvia asiasta. Minulla Sorento polttelee myös turhan tiheään, mutta kun ei ole testeriä eikä Hartikainen Kajaanissa osaa muuta kuin lukea olemattomia vikakoodeja niin siinäpä se.
Kuviahan on mukava katella niin niitä sillä otan . :D
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänään vaihdoin paine-eroanturin.

Kuva

Moottorin muovi pois. Vänkärinpuolen ilmanputsari ja kotelo pois. Anturi kiinni 10mm pultilla, pistoke ja kaksi letkua siinä.

Kuva

Uusi anturi kiinni. Oli huonoksi mennyt tuo toinen letku (tai) meni irrotuksessa niin jouduin perämoottorin pensaletkusta hakeen pätkän.

Kuva

Sääskien kans mukava tehä remonttia mökillä. (Valkoiset reunat johtuu kuvia pienentävästä ohjelmasta joka on pökkelö tai sitten käyttäjä..)

Kuva

Tuollainen oli muistissa.

Kuva

Tuo hiukkaspönikän nokimäärä oli 0.09g lähtiessä. Kävin polettamassa tuota mäkkitien suoraa edes takasin, kaasupohjassa 0-140 parikertaa niin nousi jo viiteen grammaan.. Ei minusta ihan oikein jos joillakin on polttoväli 1000km ja minä kävin 2kilsaa ajamassa. Toki ei vielä alkanut pöhisemään kun vasta 7-7.5grammassa poltto mutta en kiusannut enempää ku tympäsee ajella puoli-iltaa sitten tuossa edes takaisin että saa suoritettua polton..

Onko nyt vaan syöttöä niin paljon että se loukku oikeasti tukkeentuu noesta noin nopeaa vai mikä piru tätä riivaa 🤔🤔
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Loppu hiukkaspöntön poltto ku laitto datsunin😎

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kävin maanantaina ostaan leimaamattoman nissanin että on mukavempi kyntää mökillä mettäteitä. Auto oli leimaamaton puuttuvien takajarrujen vuoksi. Autoon oli vaihdettu jo rumpuihin uudet hilppeet ja kuormaventtiili (500e😳). Eikä jarrut pelannu. Mukaan tuli myös uusi pääsylinteri jonka vaihdoin ja aloin ilmaamaan jarruja. Säädin kuormaventtiiliä hiukan takakenoon niin alkoi takajarrut ottaa ja kävin leiman.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuo on oikea liike kun alkaa vikatilat ahdistaa :)
Toki suorituskyky on sitä luokkaa kuin mesessä vikatilassa, mutta yksinkertainen tekniikka kompensoi asiaa.
Ite nyt ajellu n.6000 km vm. 2000 lava mitsulla ja vajaa 10 € mennyt korjauksiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kilander kirjoitti:Tuo on oikea liike kun alkaa vikatilat ahdistaa :)
Toki suorituskyky on sitä luokkaa kuin mesessä vikatilassa, mutta yksinkertainen tekniikka kompensoi asiaa.
Ite nyt ajellu n.6000 km vm. 2000 lava mitsulla ja vajaa 10 € mennyt korjauksiin.
Joo pitää olla nuita vaihtoehto autoja. Onhan tuossa pihassa leimallisia : tosi ruosteinen s202, volvo nuiden maticin ja nissanin lisäksi.

Nissanin suorituskyky on samanlainen kuin 200cdi väyrysen jossa kärry perässä ... :D

Kuva

Pitäs alkaa ostamaan aikuisten renkaat tuohon ja vinssi. Nyt välikoon renkaat kun sattui eräällä hardcore offroadi kaverilla jäämään ylimääräiseksi koska nuilla ei kuulema tee mitään. BF goodrich mudterrain 30x9.5r15


Mersuunkin tuli uudenlainen koodi:

Kuva

Paine-ero liian suuri. Miten voi olla suodatettu arvo 0.0 bar 🤔🤔
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nyt on maticin vikatilat loppunu, autolle ei ole tehty mitään kuin ajettu normaalisti. Pikkuhiljaa poltot harveni ja nyt on noin 400-500km välein.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
tomppi
Viestit: 44
Liittynyt: 03.7.2006 17:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tomppi »

Magge-- kirjoitti:Loppu hiukkaspöntön poltto ku laitto datsunin😎

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kävin maanantaina ostaan leimaamattoman nissanin että on mukavempi kyntää mökillä mettäteitä. Auto oli leimaamaton puuttuvien takajarrujen vuoksi. Autoon oli vaihdettu jo rumpuihin uudet hilppeet ja kuormaventtiili (500e😳). Eikä jarrut pelannu. Mukaan tuli myös uusi pääsylinteri jonka vaihdoin ja aloin ilmaamaan jarruja. Säädin kuormaventtiiliä hiukan takakenoon niin alkoi takajarrut ottaa ja kävin leiman.
Sama homma, loppu vittuilu Mersussa kun vein paaliin. Romututustodistuksella vaihoin datsunin tilalle. Kova kulutukseen On uus Mirka ku oon 4 kertaa ajanu ja 2 kertaa joutunu tankkaamaan vai johtuuko se siitä että poika sillä ajeloo enimmäkseen :shock:
Ps. Kuvat on kivoja
Kuva
Pss.maksettu mainos TV: stark lohja rakentajapalvelu myyjä
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ajettiin sodankylästä helsinkiin ja tankkaus (tankkasin ranualla joten matka on väliltä ranua-järvenpää). Kilometrejä 806 ja litroja 73.84. Eli vähän reilu 9.1 litran kulutus, maantieajoa ja nopeusrajoitusten mukaan. Kulutus on kova tämmöseksi autoksi mutta ohituksissa moottori palkitsee kun ei jää miettimään. Ei vikatiloja tai muutakaan, auton olinpaikka tällähetkellä tartto, viro.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
jariuk
Viestit: 25
Liittynyt: 11.12.2007 11:27

Viesti Kirjoittaja jariuk »

Oliko tehosoftalla vaikutusta kulutukseen millään tavalla?
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

jariuk kirjoitti:Oliko tehosoftalla vaikutusta kulutukseen millään tavalla?
Ei huomattavaa eroa suuntaan eikä toiseen.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Dieselross
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2017 1:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Aika janoinen on tuo S212 kun omaan W218 vertaa, se menee matkaa kutosella alkavia lukemia helposti, jos malttaa ajella rajoitusten mukaan eikä reitille sisälly paljoa moottoriteitä kesärajoituksilla. 350CDI 4matic kyseessä, loppuvuoden -12 satoa.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Dieselross kirjoitti:Aika janoinen on tuo S212 kun omaan W218 vertaa, se menee matkaa kutosella alkavia lukemia helposti, jos malttaa ajella rajoitusten mukaan eikä reitille sisälly paljoa moottoriteitä kesärajoituksilla. 350CDI 4matic kyseessä, loppuvuoden -12 satoa.
Onhan tuo janoinen. Nyt ollu kaikenlaista keikkaa tässä 50kilsan säteellä ja ajellu ees taas. Kulutus nousee vielä entisestään kun kaasua joudutaan painamaan välillä eikä voi vakkarilla ajella, 10 litran korvilla ollut nyt mittarin mukaan, tankkauksesta laskemalla varmaan 12 :roll: :roll:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ooppelit myyty. Kingäbi vähä muuttunu ja mersulla vaan ajettu.

Kuva

Nissani hulluus nousi maanantaina taas vähän kun tuli ostettua terrano (kun halvalla sai) kolomenlitran pommikoneella ja 2003 vuosimallilla.

Datsunissa vähä rengasta ja maalia yms pientä tapahtunu.

Kuva

Katolla kiinan ledpaneeli 72senttiä ja reunoissa 7Dledit näkee kyllä hyvin hintaan nähden.

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nissani hulluus taputeltu, terrano lähti perjantaina ja kingcäb lauantaina. Isot renkaat jäi itelle.

Tilalle sitten vähän mersua mutta myös jotain muuta..

Kuva

Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd -03 eli mersun om612 ja 722.6 vastaa voimansiirrosta.

Valakiassa mersussa noin 270tkm mittarissa ja öljynvaihtohuolto lähestyy.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jeepistä lisää kuvia ja juttua.

Oliko tämä nyt semmonen missä lisävalot katolla jo valmiina?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eipä ole vielä vakiona tuon ikäisessä Grand Cherokeessa katolla lisävaloja :wink: Onkohan tuossa yhtään paremmat penkit kuin samanlaisessa 2001 mallissa oli koska siinä oli sellaiset penkit ettei olleet kovin hyvät pitkällä matkalla :( Kannattaa muuten sitten katsoa ettei etuperä vuoda öljyä navoista,on "hauska" homma meinaan vuoto saada kuriin koska siellä ei ole alun alkaen stefoja :evil:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Millaiset ajo-ominaisuudet Jeepissä ?
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

mese300 kirjoitti:Eipä ole vielä vakiona tuon ikäisessä Grand Cherokeessa katolla lisävaloja :wink: Onkohan tuossa yhtään paremmat penkit kuin samanlaisessa 2001 mallissa oli koska siinä oli sellaiset penkit ettei olleet kovin hyvät pitkällä matkalla :( Kannattaa muuten sitten katsoa ettei etuperä vuoda öljyä navoista,on "hauska" homma meinaan vuoto saada kuriin koska siellä ei ole alun alkaen stefoja :evil:
Joo, perät kuivia ulkopuolelta ja öljyäkin oli oikea määrä. 👍 Penkit on omaan mieleen mukavat sohvat, toki kaarreajoon ne ei ole tarkoitettu eli sivutukea ei ole..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

dealer kirjoitti:Millaiset ajo-ominaisuudet Jeepissä ?
Ajo-ominaisuuksista en osaa vielä tarkemmin sanoa kun tulomatkalla (90km) kallistuksenvakaaja toiselta puolen irti niin aiheuttaa vähän ylimääräistä kallistelua. Ja oli tulomatkalla muutakin ikävyyttä lämpötila ulkona ja sisällä -35 koska ei tullut tippaakaan lämmintä.. :lol:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Elikkäs niin, viime työkierrossa työkaveri tarjosi jeeppiään halvalla(nettiauton halvin 2.7crd miinus 3tonnia). Makustelin siinä sitten yön yli ja nissanit menivät myyntiin, ne oli hyviä vehkeitä ja löysivät uudet omistajat alle viikon sisään.

Eilen kävin sitten auton hakemassa lähikylästä, Vuotsosta. Syy hintaan oli se että auton lämmityslaite hönki ainoastaan kylmää (myös kesällä, eli ilmastointi toimii), leima meni umpeen viimeviikolla (17.1), kallistuksenvakaajan koiranluun korvakko irti ja vähäinen tarve (edellisestä katastuksesta 200km).

Kotimatka oli kylmä sillä ulkolämpötila oli -35, puhallin oli kuitenkin pidettävä päällä että tuulilasi pysyi avoimena.

Lämppäriin löytyi syy, kenno umpitukossa. Ei edes ilma mennyt läpi ensin mutta pikkuhiljaa vesi löysi reittinsä ja sain valumaan molempiin suuntiin. Pari tuntia huuhdoin vesijohtovedellä ja nytkai tuo lämpesi. Huomenna täytyisi hitsata koiranluulle korvakko, ottaa takapenkit pois ja käyttää leimalla jos niillä on aikaa kattoa tuo.

Muuten yksilö on hyvin pysyny ryhdissään. Ulkoa ja sisältä siisti. Ainoa väyryskohta on kuskinpuolen etusiivessä mutta sekin on vain pieni akne.

Kaikki varusteet toimii ja niitähän onkin mukavasti verrattuna kingcäbiin jotain mainitakseni webaston, vakkarin ja muistipenkin sekä mustat nahkat 🥰

Tarkoitus on hiukan parannella maasto-ominaisuuksia ajomukavuuden kustannuksella.

Kuvat on kivoja vaikka tosi huonoja onkin..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja ei, poliisi ei ole vienyt kilpiä vaan ne on peräkontissa koska siirtokilvet käytössä ja kaksia ei saa olla.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Eipä ihmeempiä, jeeppi katastettu ja samalla pakutettu. 95e koko lysti sisältäen päästömittaukset.

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kuva

Jeeppi pääsi tänään muuttohommiin.

Sitten tuli kolmensuora.

Webasto, Eber ja Ardic.

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mersun akku ollut kovilla näillä pakkasilla. Kolme vikkoa näyttänyt noin -30 astetta ja joka päivä lämmitetty vähintään tunti eberillä. Tänään meinasi jäädä käynnistymättä mutta lähti kuitenkin omin voimin vielä kun sammutti radion ja puhaltimen.

Kohtuu hyvin on kuitenkin akku toimittanut virkaansa kun on vielä alkuperäinen ja pieni 74ah tai jotain sinneppäin.

Jeeppiin vähän öljyhuoltoa kun näytti edellisestä vaihdosta olevan 70tkm. (Vaihtoväli 50tkm)

Peräöljyt 75w-140 elffiä hiukan lämmitettynä ettei tarvi kokopäivää lorotella.

Kuva

Sekaan joutuu tässä Quadra-drivessä laittamaan kitka-lisäaineen koska etu ja takaperässä on vari-lock nimiset lukot jotka tekee autosta tarvittaessa 100% nelivedon.

Kuva

Jakolaatikkoon moparin omaa öljyä, sinne ei saa kuulemma muuta laittaa koska jatkuvaneliveto toimii progressiivisella kytkimellä. Eli auto on normaalisti takaveto, takapyörien lyödessä tyhjää etuveto kytkeytyy.

Kuva

Yllättävän paljon jakolaatikon öljyt vaikuttikin, aikaisemmin etuveto kytkeytynyt hiukan raa’asti ja hitaasti mutta nyt oli kyllä pehmeä ja huomaamaton kytkeytyminen.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”