mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Magge--:n S212 maticci - KingCab tuli taloon
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 11.6.2016 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

|Teemu| kirjoitti:
Ex-Eemelille käyny huonosti?

https://www.avk.fi/ajoneuvot/mercedes-benz/e/514652/mercedes-benz-e-320cdi-elegance Confused


Joo. Autohan meni työkaverille, kerkes noin kuukauden ajaa ja sitten eräänä yövuoron jälkeisenä aamuna lähti töistä kotiin niin 70v naisihminen oli tullut peugeot partnerilla peräkärry perässä sivuluisussa vastaan..

Siitä saisi joku hyväkuntoisen auton joka varusteltukkin kohtuullisesti jos vaan jaksaa hiukan tehdä peltitöitä.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 30.6.2016 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli tuossa varmarin penkkejä ja muita "nahka"osia hiplailtua. En tiiä onko ovipahvit, penkit ja ratti minkä kumieläimen tekonahkaa mutta tuntu hyvin imevän rasvaa ja penkeistä tuli oikein mukavan tuntuiset. Smile

Pitäs vetokoukkua alkaa laitteleen, onko täällä kukaan laitellu amg korisarjalliseen? Pfjonesilla näky olevan bosalin irrotettava koukku sähkösarjan kanssa noin 380e ja luki että pitäis käyä amg korisarjallisiinki ..
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 02.8.2016 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla ja laatikon pesu samalla.

Myös:
-peräöljyt eteen ja taakse
-jakovaihteiston öljyt
-ilmansuodattimet moottorille
-jarrulevyt ja palat joka nurkkaan

Mittarissa nyt 190724km ja matka jatkuu kohti talvikelejä.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 09.9.2016 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..

Moottoriöljyt ja suodatinki tuli vaihdettua lukemissa 191136km, öljyksi tuli castrol magnatec 5w40, hiukkasloukun hyväksyntä 229.31 löytyy mutta ei longlifeä, eipä siinä muutenkin tulee rasvat vaihdettua 15tkm välein niin ei tarvitsekaan lowlife juttuja..

Mittarilukema nyt : 195393km
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 23.9.2016 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ensi kesäksi täytyisi alkaa vähän isompaa vannetta katselemaan, 20" olisi tarkoitus laittaa.

Jos joku 4maticin omistaja on kuulolla joka laittanut eteen ja taakse eri levyisiä vanteita niin voisi kertoa vähän kokemuksia ja kokoja ja että miten tuo neliveto systeemi antaa myöden jos edessä ja takana on pieni ero halkaisijassa..
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deje



Liittynyt: 05 Hei 2015
Viestejä: 4

 LähetäLähetetty: 26.9.2016 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Magge-- kirjoitti:
Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..


Mites kun asentelit sen Eberin sinne, niin varmaan laitoit sen ohjaimen syöttämään/katkaisemaan sen ohjausen sille sisäpuhaltimelle; ni tuliko siihen sellainen ominaisuus että pöhäyttää ikkunan huuruun, kun sellaisella puolilämpimällä autolla starttaa? Oletan tämän johtuvan ainakin minun tapauksessani siitä että läpät jää auki kun sammuttaa auton. On se vähän harmittava ominaisuus. Olen vain miettinyt että jos jaksais asennella sinne releen väliin, millä voisi sitten ohittaa kesäaikana sen PWM-mokkulan. Voishan sitä relettäkin sitten ohjata vaikka sillä Remucilla... No, ongelma on vain että en sitä itse asentanut ja ei ole aavistustakaan että missä se Remuc sijaitsee, puhumattakaan siitä PWM:stä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 27.9.2016 14:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

deje kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:
Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..


Mites kun asentelit sen Eberin sinne, niin varmaan laitoit sen ohjaimen syöttämään/katkaisemaan sen ohjausen sille sisäpuhaltimelle; ni tuliko siihen sellainen ominaisuus että pöhäyttää ikkunan huuruun, kun sellaisella puolilämpimällä autolla starttaa? Oletan tämän johtuvan ainakin minun tapauksessani siitä että läpät jää auki kun sammuttaa auton. On se vähän harmittava ominaisuus. Olen vain miettinyt että jos jaksais asennella sinne releen väliin, millä voisi sitten ohittaa kesäaikana sen PWM-mokkulan. Voishan sitä relettäkin sitten ohjata vaikka sillä Remucilla... No, ongelma on vain että en sitä itse asentanut ja ei ole aavistustakaan että missä se Remuc sijaitsee, puhumattakaan siitä PWM:stä.


Kyllä itsellä tekee myös juuri noin että pöhäyttää pienen huurteen lasille käynnistäessä. Ne releet löytyvät hansikaslokeron takaa oikealta jos ohjeen mukaan sijoitettu.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 15.11.2016 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Termostaatti vetelee vissiin viimeisiään, syksyllä kun lämpötila laski alle +10 niin moottorinlämmöt jaksoi vaivoin kivuta 80 asteeseen. Nyt lauantaina ajelin rovaniemeen lämpötilan vaihdellessa -15 - -20 välillä niin moottorinlämmöt oli 40-60 astetta.

Soittokierroksen jälkeen totesin että Suomesta ei tunnu saavan tähän termostaattia niin menin alkuperäisen varaosanumeron kanssa ebayhin ja sieltähän löytyi alkuperäisosa 43e kotia kannettuna, saa nähä mikä sieltä loppuviimein tulee kunhan postiluukkuun kolahtaa, toivottavasti kuitenkin jotensakki toimiva värkki ja saisi moottorinlämmöt kipuamaan normaaliarvoihin..
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 16.11.2016 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top




Lunta keräävä perä ja motorisoitu takaluukku on aika vaarallinen yhdistelmä, luukku nousee nätisti ylös mutta kun moottori lopettaa nostamisen niin saattaa luukku tipahtaa niskaan.. Toki tuon välttää kun käyttää luukkua vähän alempana ja nostaa kaasujousien varaan niin silloin pysyy.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 0:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Termostaatti tuli, oikea osa varaosanumeron perusteella mutta silti väärä.

Uuden ja vanhan osan ero siinä että alkuperäisessä lämmitysvastus mutta uudessa ei..

Mihin termostaatti tarvii lämmitystä..???

No kuitenkin laitoin ilman lämmitintä olevan termostaatin paikoilleen ja lämmöt asettuivat oikealle alueelle noin 90 asteen tienoille. Auton käytös parani ja kulutus tippui oleellisesti, ainoa mistä itse huomaan että väärä osa paikallaan on starin näyttämä vikakoodi irrallisesta termostaatin lämmittimen liittimestä.

Alkuperäisen autossa olevan lämmittimellä varustetun termostaatin varaosanumero oli: A6422001615

Nyt autossa ilman lämmitintä oleva: A6422002015
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 10.12.2016 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisävalo hommat ollu pitemmän aikaa mietinnässä. Ensin oli tarkoitus laittaa 3kpl kattiloita keulaan mutta sitten alkoi mietityttään distronicin mielipide asiasta.. Noo ledipaneelitkin olleet aika suosittuja niin päätin ostaa sellaisen ja asentaa puskurin alaritilän taakse.



Keulaa purettuna, nätisti lähti puskuri irti.

sisälokareiden etuosat pois jotka oli kiinni 4kappaleella muovinastoja.

Puskuri päistä kiinni lokasuojassa kahdella torx ruuvilla per puoli, lamppujen vierestä 10mm kannalla olevalla pultilla per puoli ja valojen päällä 1käännettävä muovinasta per puoli.

Hiukan puskuria ulospäin autosta niin sai johdot parkkitutkilta ja päiväajovaloilta pois.

Maski oli kiinni yhdellä 10mm kannalla olevalla pultilla keskeltä ja sen jälkeen muovitinksit piti kääntää pois niin se irtosi.





Valopaneeli tuli kiinni kahteen kulmarautaan jotka porasin alumiinipalkkiin kiinni, kulma raudat tuettu myös välijäähdytintä ympäröivään muoviin. Yllättävän jämerästi on kiinni.



Alumiinipalkissa tämmöinen törmäystunnistin kiinni niin näin parhaaksi ottaa akunkengän irti porailun ajaksi..



Porakoneen akulla valon testailua..



Kohtuu hyvin istuu sinne eikä törrötä hölmönnäköisenä keulassa.

Projekti vielä kesken kun en saanut canmoduulia skyddetiltä vielä, kunhan moduuli tulee ja saa valon suunnattua kunnolla niin voi asentaa puskurin alaritilän takaisin paikoilleen.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25768

 LähetäLähetetty: 10.12.2016 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siinäpä hyvä ohje ledpaneelin asennukseen Idea Puskuri on näistä jokseenkin helppo irrottaa joten ei huono vaihtoehto lisävaloasennukseen.
Kokemuksia valotehosta odotellaan mielenkiinnolla.
Spotti lienee ettei combo ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 10.12.2016 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo spottivalo, luminalights striker 560 on valon merkki.

Itsekin odotan mielenkiinnolla että miten tuolla näkee ja miten ils automatiikka suhtautuu lisääntyneeseen valotehoon.

Kunhan saa kaikki osat ja kytkettyä niin täytyy laittaa kuvia miltä näyttää ratin takaa.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 13.12.2016 3:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei malttanu odottaa että canboksi joskus tulisi ja muutenkin täytyi laittaa rele ja katkaisija niin laitoin nyt väliaikaisesti katkaisijalla toimintaan että saa testattua.

Valo ihan hyvä, aika sinertävä kylläkin verrattuna omiin valoihin. Autossa paikallaan ilmeisesti alkuperäiset(?) xenon polttimot todennäköisesti 4300k värilämmöllä(?) ledpaneeli on 6000k sävyinen niin ero näkyy liian hyvin. Xenon polttimot täytyy uusia muutenkin niin varmaan täytyy laittaa niihinkin 6000k arvolla olevat ja sitten myös parkit ja mitäkaikkea... Rolling Eyes

Huonoja kuvia iPhonella otettuna täydenkuun aikaan. Kuvissa näyttää todella mopolta tuo lisävalo mutta silmällä erottaa paremmin tai sitten en osaa säätää kameraa... Rolling Eyes



Lyhyet



Pitkät



Pitkät ja lisäpitkä



Lyhyet



Pitkät



Pitkät ja lisäpitkä

Sijoitus muuten ihan hyvä mutta niinkuin odotettavissa olikin niin nyppyläisellä tiellä muodostuu jonkin verran varjoja.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 24.12.2016 3:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Canm8 laatikko tuli vihdoin ja viimein pienen selkkauksen jälkeen ja asettui paikalleen helposti kun tiesi mitä on missäkin. Kiitos siitä kuuluu 740GLE kirjoittamalle aiheelle lisäkaukovalot ILS autoon.

Kävin hiukan testaamassa ja hyvinhän tuo automaattinen valonvaihto toimii edelleen tosin auton tullessa vastaan automatiikka vaihtaa lyhyet todella aikaisin, mutta sitähän tuo on tehnyt ennen led paneeliakin.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 26.1.2017 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ollu kylmiä päiviä välillä täälläpäin mutta autossa onneksi tarkenee.







Öljytkin tuli vaihdettua kun 15tkm tuli täyteen taas, en käytä longlife öljyjä enkä longlife huoltovälejä.



Lämppärin säätöönkin löytyi uusi asetus niin ettei tartte valita että joko tuulilasi ja naama tai tuulilasi ja varpaat. Starilla löytyi kun tutkiskelin.










Viimeviikolla yövuoron jälkeisenä aamuna lähettiin töistä ajeleen kämpille päin niin ylivuotias hirven vasa hyppäs bemarin päälle. Justiin lähettiin kiihdyttään isolle tielle, auto tuli vastaan ja kun pitkät laittoi päälle niin elukka olikin keulan edessä eikä kerenny muutako karjassa että perkele.. onneksi ei vauhtia kerenny saada kuin joku 70-80km/h ja tuuri myös ettei hirvi tullut sisälle asti...



Koukku tuli englannista ja laitoin paikoilleen, bosalin irroitettava eikä näy ulospäin että autossa olisi koukku jos nuppi irti.



Tänään olikin sitten kärry perässä ekaa kertaa, valot toimii, takaparkkitutka ja kuolleenkulmanavustin kytkeytyvät pois päältä kun pistokkeen laittaa kiinni. Ja varma kevään merkki, palaa pelkät päivävalot. Cool

Mittarissa jotain 209tkm.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 2:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on vuosi ja 37tkm takana tällä maticilla.

Hyvin toiminut, ei vikoja.

Itse olen tähän asentanut eberin remuc kauko-ohjaimella, vetokoukun ja lisävalon joka on nyt kesäteloilla.

Huollettu itse, öljyt 15tkm välein ja muuta sitten tarpeen ja oman mielen mukaan.

+Hyvä ajaa
+Neliveto, ainakin näillä korkeuksilla
+Ei tarvi vaihtaa niveliä viikoittain kuten w211
+Lämmin myös -40 lämpötiloissa

-Kulutus suurehko
-Hankala ajaa rajoitusten mukaan jos ei käytä vakkaria.. Embarassed
-Laatikossa omia kummallisia nykäyksiä välillä ja aika terävät vaihdot jos ei aja kaasupohjassa

Katotaan mitä seuraava vuosi tuo tullessaan! Nyt kesärenkaat alla ja pestynä.




_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4055
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 9:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näissä vissiin isommat muutokset kulkupuolessa kuin kulutuksessa W124 aikaan verrattuna.
300 d matikkina vei sen 9-10, 350 maticissa tehot kaksinkertaistuneet ja kulutus kai liki samoissa tai vähemmän..
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
Näissä vissiin isommat muutokset kulkupuolessa kuin kulutuksessa W124 aikaan verrattuna.
300 d matikkina vei sen 9-10, 350 maticissa tehot kaksinkertaistuneet ja kulutus kai liki samoissa tai vähemmän..


Aikalailla samanlaisia ajatuksia itelläkin tästä kehityksestä.

Tässä ku on se dpf pönttö ja mielestäni polttelee liian tiheään sitä, noin kaksi kertaa tankillisella ainaki. Onko normaalia vai onkohan tuo menossa sököksi? Star näyttää pöntön mittausarvoja niin siellä kaikki Ok ja pönttö tyhjä.

No niin edellisessä postauksessa kesärenkaiden vaihto ja siitä muutaman tunnin päästä töistä kotiapäin niin keli tämä..



_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1119
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 11.5.2017 7:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oma ceemeli 350 cdi poltteli myös tiheään pönttöä, eikä siellä mitään vikaa ollut. Nyt huomasin kun oma tuikutettu ja egr pois käytöstä, niin ei mielestäni enää niin tiheään polta pönttöä. Toisaalta nykyään ajan 250km työajoa päivä, niin se voi olla myös vaikuttajana. Starilla voisi tietysti laittaa polton lähteväksi seuraavalla käynnistyksellä ja ajelee niin kauan että poltto saadaan valmiiksi. Samallahan katsoo kuinka monta onnistunutta polttoa siellä on.
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-EX VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 19.5.2017 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

nix0n kirjoitti:
Oma ceemeli 350 cdi poltteli myös tiheään pönttöä, eikä siellä mitään vikaa ollut. Nyt huomasin kun oma tuikutettu ja egr pois käytöstä, niin ei mielestäni enää niin tiheään polta pönttöä. Toisaalta nykyään ajan 250km työajoa päivä, niin se voi olla myös vaikuttajana. Starilla voisi tietysti laittaa polton lähteväksi seuraavalla käynnistyksellä ja ajelee niin kauan että poltto saadaan valmiiksi. Samallahan katsoo kuinka monta onnistunutta polttoa siellä on.


Joo kyllää.

Nyt käytiin tuossa semmonen 3000km reissu etelässä ja vähän jokapaikassa niin harveni tuo polttoväli, varmaanhan se taas alkaa polttelemaan tiheämpään kun tulee enemmän nurkka-ajoa.. Rolling Eyes

Kulutus tässä on kyllä aika iso vaikka ajaisi rajoitusten mukaan ja vain matka-ajoa. Mennessä Rovaniemellä tankkasin, helsingissä tankkasin uudestaan kun löpövalo paloi, kulutus litroista ja kilometreistä laskettuna 7.6l/100km. Muun liikenteen mukana ajoa, ei juurikaan ohituksia tai mitään vaan rauhallista etenemistä..

Toinen tankkaus ja 8.4l/100km , siinä vähän kaupunkiajoa mutta suurimmaksi osaksi maantietä. Seuraava tankkaus näyttää varmaan lähelle 10l/100km kun rivakammin tultiin takaisin...
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 21.5.2017 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonii ei ois kannattanu kehua...

Nyt lähin kauppaan niin näytössä auton kuva jossa nuoli ylöspäin ja malfunction. Auto normaali korkeudessa mutta kompura ei mielestäni pörissy. Stari on mutta se on isällä lainassa yli 200km päässä niin ei pääse kattomaan mitä tuo näyttää, onko muilla käynyt vastaavaa ja jos on niin vois vähän katella mahdollisia vikapaikkoja kun piuhan nokkaan ei ainakaan muutamaan päivään pääse töiden takia.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 29.5.2017 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Magge-- kirjoitti:
Nonii ei ois kannattanu kehua...

Nyt lähin kauppaan niin näytössä auton kuva jossa nuoli ylöspäin ja malfunction. Auto normaali korkeudessa mutta kompura ei mielestäni pörissy. Stari on mutta se on isällä lainassa yli 200km päässä niin ei pääse kattomaan mitä tuo näyttää, onko muilla käynyt vastaavaa ja jos on niin vois vähän katella mahdollisia vikapaikkoja kun piuhan nokkaan ei ainakaan muutamaan päivään pääse töiden takia.


Nyt oli aikaa katsella tätä ongelmaa hiukan mutta roikan nokkaan ei päässy vieläkään..

Sulakkeet ehjät sitten rele irti ja mittaamaan tuleeko sinne jatkuvaa ja ohjausjännitettä, tulihan sinne. Rele takaisin paikalleen ja alkoi kompura surista... Tottapa siellä oli kärjet juminu tai jotain ettei se vajaa 5v ohjausjännite jaksanu vetää kärkiä kiinni..? En tiiä mutta pelaapa kuitenki, täytyy vaan hommata uus rele ja vaihtaa kun saattaahan ne kärjet jumia kiinnikki...

Jotain hyvää sentään tuli kuitenki todettua, kompura ollu viikon ja reilu 1000km pimiänä mutta perä ei juurikaan laskeutunut eli aika tiivis tuo järjestelmä vielä. Cool

Kilometrejä muutaman vajaa 220000km
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 31.5.2017 4:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, velipoika päätti että neljä vuotta väyrysellä saa riittää. Tai ehkä tässä toteutui slogan: -Kunnes ruoste meidät erottaa-



Eli minun entinen väyrynen palautui takaisin minulle tosin hiukan elämää nähneempänä ja katsastamattomana. Olisi tarkoitus tehdä tuosta eukolle auto millä sekin kehtaa ajaa eli aikapaljon saa tehdä töitä... Rolling Eyes

Saa nähä mitäkaikkea pohjasta löytyy kun alkaa tarkemmin katsomaan vai löytyykö mitään..

Korkeapainepumppu kusee dieseliä kannen ja pumpun välistä suihkuamalla. Pumppua lukuunottamatta tekniikka pelaa todella hyvin. Shocked

Vänkärin lokari ja etupuskuri pitää vaihtaa. Ja kaikenlaista muuta.

Vähän kuvia tötteröstä:










_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 01.6.2017 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään kävin vähän katteleen väyrystä tallilla että kuinka iso työmaa on saada edes leima tuohon.

No alotin tuosta löpövuodosta.

Pumppu irti ja syy selvisi:



Nuo kolme pulttia oli auki jotka pitää tuon akselipaketin kiinni pumppurungossa, purin koko laitteen ja kasasin uusilla tiivisteillä ja alkoi pitämään eikä ole koskaan ollut tässä autossa vielä näin lyhyttä starttausta.



On vuotanut ilmeisesti jo aika kauan koska polttoaine oli syöny tiensä ulos ja kuluttanut tuommosen ojan tuohon kanteen, onneksi ulospäin ettei koneen sisälle.

Nuita ruosteita kattelin, apukuskin puolella pari pientä reikää mutta vänkärinpuolella helman takaosassa isompi luonnollinen poistuma..



Jokohan tämä kelpaisi linttaklubiin kun ei viis vuotta sitten huolittu.. Laughing Laughing
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 17.6.2017 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuohon farmarin tuli taas malfunctioni tasonsäädöstä, käytin relettä irti ja mittasin niin ei tullu ohjausjännitettä ollenkaan eli jotain oikeaa vikaa.

No otin kompuraa suojaavan muovin pois ja sieltähän se vika löytyi, ylipaineventtiili vai mikälie joka on kompuran kyljessä niin siitä hinkkautunu johdot poikki -> johtojen korjaus ja taas pelaa.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hcmato
ST-mies



Liittynyt: 21 Hei 2007
Viestejä: 732
Paikkakunta: nivala

 LähetäLähetetty: 17.6.2017 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Magge-- kirjoitti:
Tänään kävin vähän katteleen väyrystä tallilla että kuinka iso työmaa on saada edes leima tuohon.

No alotin tuosta löpövuodosta.

Pumppu irti ja syy selvisi:



Nuo kolme pulttia oli auki jotka pitää tuon akselipaketin kiinni pumppurungossa, purin koko laitteen ja kasasin uusilla tiivisteillä ja alkoi pitämään eikä ole koskaan ollut tässä autossa vielä näin lyhyttä starttausta.



On vuotanut ilmeisesti jo aika kauan koska polttoaine oli syöny tiensä ulos ja kuluttanut tuommosen ojan tuohon kanteen, onneksi ulospäin ettei koneen sisälle.

Nuita ruosteita kattelin, apukuskin puolella pari pientä reikää mutta vänkärinpuolella helman takaosassa isompi luonnollinen poistuma..



Jokohan tämä kelpaisi linttaklubiin kun ei viis vuotta sitten huolittu.. Laughing Laughing


Eiköhän tuolla helmalla jo pääsis heittämällä...anteeksi ironia
_________________
® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3712
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 18.6.2017 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo tumma väri sopii hyvin väykkyyn. Siitä ei näy ruosteet ainakaan kuvissa kovin helposti.

Saako helmapeltejä varaosana?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 392
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 05.7.2017 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Tuo tumma väri sopii hyvin väykkyyn. Siitä ei näy ruosteet ainakaan kuvissa kovin helposti.

Saako helmapeltejä varaosana?


Joo tumma väri siitä hyvä ettei ruosteet näy kauas.. Helmapeltejä saa vissiin varaosana mutta ainaki kuvien perusteella puuttuu taka ja etukotelot eli pelkkä tunkin reikien väli tulee. Helmat kuitenkin tehty jo uudet ja on sen verran jämerät että kestää tunkata vaikka keskeltä helmaa eikä notkahda.

Farmarissa taas vikavaloja taulussa Rolling Eyes ABS, ja mitä muuta.. stari kerto että vasemman etupyörän pyörintänopeus epäuskottava tai johot poikki. Onko tietoa mitä eroa takavetoisen ja nelivetoisen ABS antureissa on kun kaikissa lukee että käy muihin muttei 4matic...
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 05.7.2017 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Erilainen laakeri/napa just sen vetarin takia. Ei varmaan anturissa mitään ihmeempää kuin erilaiset mitat?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit