116 280 kaarasikone saamui ????
116 280 kaarasikone saamui ????
Mikähän sille tuli kun lähti suht ok käymään ja sitten vaan pesun aikana sammui ja eipä sitten enää käynnistynyt. Pumpun jälkeen letkusta tulee bensaa startatessa ja keulimmainen johto ainakin antaa kipinää, kun tulppa siihen laitettiin vain kokeeksi, en ottanut tulppaa siis pois , vaan kokeeksi uusi. olisko kaasutin täynnä möhnää , vai mikä meni rikki yhtäkkiä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
koita ny ensiks antaa huikka suoraan kaasarin, jos hörähtää niin saanti vaikeuksia, jos ei niin kipuna vika, tulupan johot sanosin ihan perstuntumalla, ittellä aikonaan teki samat temput ja kynttilän johot sökönäsupersepe kirjoitti:Niin meinaat.......nii juu, jos kuivat , niin ei bensaa ja jos märät , niinkipinä häikkää kuitenkin, jospa käyn hieman kokeilemassa ja sitten tylppa poistouhottaja kirjoitti:katoppa onko kynttilä märät
Jep , koitetaantouhottaja kirjoitti:koita ny ensiks antaa huikka suoraan kaasarin, jos hörähtää niin saanti vaikeuksia, jos ei niin kipuna vika, tulupan johot sanosin ihan perstuntumalla, ittellä aikonaan teki samat temput ja kynttilän johot sökönäsupersepe kirjoitti:Niin meinaat.......nii juu, jos kuivat , niin ei bensaa ja jos märät , niinkipinä häikkää kuitenkin, jospa käyn hieman kokeilemassa ja sitten tylppa poistouhottaja kirjoitti:katoppa onko kynttilä märät
Eipä huikalla lähtenyt käymään ja kun vivustoa heiluttelin, niin sieltä ruikki bensaa. Otin kolme tulppaa auki ja ei ne nyt märätkään olleet, nokiset hieman, sitten innostuin mittäämään puolalta tulevan johdon ja yhden tulpalle menevän, vastus oli molemmissa juuri alle 20kohmia ja sitten hyllystä mittasin kasikoneen yhdestä vanhasta, niin hieman alle kohmi. Onko nuo vastusluvut sopivat vai pitäisiko olla lähellä nollaa, niin johdot oli silikone championit kumipäillä ja siistit
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juu sinne on kurkattu ja ei ne nyt pahalta näyttänyt, sitten otin sen välikanne ppis ja sieltä sitten paljastui kärjet tai siis nehän oli sellaisen valkoisen muovi härpäkän alla , sinne alle en kurkannut, mutta yleiseti jakaja sisältä siisti. Näytin hieman hienoa "villaa" , että tuli kiiltäviksi.touhottaja kirjoitti:kurkkaappas jakajan sisälle, missä kunnossa kansi ja pyörijä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nuo tulpanjohdot 8 koneestä ei sopineet siihen virranjakajan kanteen. Se ehti jo käydä mielessä ja tulpat on silleen uuset Bosch, että keväällä laitoin, kun sain tuon käymään eli ei montaa kymmentä litraa ole pihassa poltettu tyhjäkäynnillä , ajonestosta ei mitään hajua , täytyy tuo puolan sähkö varmistaa tyttären kaveri jelppasi kun siihen eka tulpanjohtoon törkättiin hyllystä uusi Bossilainen ja kuulemma kipinää antoi. Mitenkäs se vastus siinä puolan kanssa, valkoinen pötkö, onhan nuo kaikki pitkän seisonnan jälkeen. Mitenkäs mahtaa tuossa olla kait kärjet. Mitä ne sitten tekee , jos kulahtaa. Niin ja jakaja oli sisältä pysynyt siistinä. No täytyy tutkailla tilannetta.touhottaja kirjoitti:vaihappas siihen jostaki vaikka varmasti ehejät tulupat ja ylimääräseks jääneistä 8-koneen johot mikkä pellaa
jaa, onkos siinä minkäänlaista ajon estoo laitettu
tulleeko puolalle sähkö
tälle vekottimelle kuuluu sellaista, että kun sain kaverin avuksi, niin bensaa sai ja kipinää, mutta kipinää vain silloin kun startattiin ja kun avain käyntiasentoon niin ei kipinää, roposkoopilla huomattiin, sitten pähkäiliin, että jospa akusta 12v puolallle suoraan siinä kun käynnistetään ja kaskummaa sillä hyppyjohonlla jäi käymään . mikähän nyt sitten vialla, virtalukon pohjaksi vai onko siellä jotain muuta välissä
on ne sopivia
mutta mittaa nyt ensin meneekö siihen sama jännite mikä on akussakin toisessa päässä pitäis olla pari volttia vähempi jos se vastus on kunnossa jos se on rikki niin 0 volttia menee puolalle
voi sen toiminnan koittaa sormillakin minuutin kun virta on päällä niin ehjä etuvastus lämpenee melkoisesti
starttaessa puola saa virtaa ohi etuvastuksen startin solenoidilta
starttaaminen kun notkauttaa akun jännitettä niin tällä varmistetaan että puolalle tulee tarpeeksi jännitettä kun vastus ei ole välissä
ilman vastusta käytettäessä saattaa puola tai sytytys yksikkö kärähtää
mutta mittaa nyt ensin meneekö siihen sama jännite mikä on akussakin toisessa päässä pitäis olla pari volttia vähempi jos se vastus on kunnossa jos se on rikki niin 0 volttia menee puolalle
voi sen toiminnan koittaa sormillakin minuutin kun virta on päällä niin ehjä etuvastus lämpenee melkoisesti
starttaessa puola saa virtaa ohi etuvastuksen startin solenoidilta
starttaaminen kun notkauttaa akun jännitettä niin tällä varmistetaan että puolalle tulee tarpeeksi jännitettä kun vastus ei ole välissä
ilman vastusta käytettäessä saattaa puola tai sytytys yksikkö kärähtää