Omega
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Re: Omega
Toni R kirjoitti:Mielipiteitä tiisseli Omenasta vm94->
esimerkiksi http://www.nettiauto.com/717803
ei ole oikein arvostettu auto... mikä siinä mättää?
Ehkä se kun siinä ei ole vakiovarusteena polkimia ,että sais edes poljettua sen takasi kotio,eikä tarvis aina sitä hinaajaa.
Kellona aivan hyvä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Enpäs osaa sanoa, miksi ovat niin halpoja Tuossakin yksilössä on bemarin diisseli ja se on ihan hyvä kone - jaksaa kiikuttaa tuota koppaa ihan riittävästi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
esim. http://www.nettiauto.com/754413
W210 290 DT -96 Avantgarde
ex.W124 300 TD -91
ex.W124 250D -88
ex.W124 300 TD -91
ex.W124 250D -88
Tuo on taas ooppelin omalla riisselillä - parempi tuo biimerin kone.Toni R kirjoitti:Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Yhdellä tuttavalla on tollainen Omega farkku, MV6 koneella ja siinä on sama vaiva kuin mersussakin. Etupäähän saa vaihtaa tukivarsia vuosittain. No ne ei kalliita ole ja kait aika helppo vaihtaakkin. Tilaa on hyvin ja kyllä sillä nyt ajaa. Diisselistä ei osaa sanoa mitään mutta kyllä tuollaisella reissua tekee niinkuin ajoltaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No... se vähän riippuu keltä kysyy, bemarin koneissa on omat ongelmat.XUX63 kirjoitti:Tuo on taas ooppelin omalla riisselillä - parempi tuo biimerin kone.Toni R kirjoitti:Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
mm. kansia menee(kun ei jälkikäytetä), jakoketju venyy jne. Mutta sievästi käy ja voimaakin on. Ekat on 130hv kammiokone ja myöhemmin 150hv suorasuihku.
Ooppelin 2.0/2.2dti ongelmia on lähinnä suutimien paluuletkut(menee pöljästi imupuolelle, joten aiheuttaa pitkää starttia), suuttimien tiivisteet ja pumppujakin on hajonnut toisinaan. Karkea käyntiääni, tehoa ei 2.0 ole kauheasti(100hv), mutta on se sentään kaksirivisellä ketjulla. Itse moottorissa harvoin suurempaa ongelmaa.
Omegassa muuten hieman saattaa olla sähkövikaa huonolla tuurilla, samoin varsinkin eteen menee alustanosaa(koiranluut, raidetangon niveliä).
Hieno peli ajella ja ISO. Automaattikin suhteellisen luja, yleensä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No nokka-ongelmat onneksi ei koske kuin lähinnä 80-luvun pieniä ohc-koneita eli 1.2, 1.3 jne. Jotain öljynkiertohäikkää kanteen niissä.Padova Star kirjoitti:Vieläkös noissa Ooppeleissa on nokka-akseli onkelmia, mitä oli Corsassa vuonna viis?
Meillä oli Corsa 1,2S vm 1984 ostettiin -87 ja ajettiin purkaamolle 2005 tammikuussa.
Ostettaessa oli kilometrejä 40 000 ja poistettaessa 220 000
Suhteellisen varmatoiminen peli, kun vaihteli öljyt ja suodattimet ja jouset huolto-ohjelman mukaan ( mikä voi noin pienessä autossa katkoa noita jousia?).
Jakohihna ja nokka-akseli oli vaihdettava 60 000km välein
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jaa, minä olin luullut että tuo kakspuokki olis pieniä nokkaongelmia lukuunottamatta hyvä konedealer kirjoitti:BMW:llä ei ole kunnollista dieselmoottoria.
JarnoV : kansiahan nuista pitkistä koneista saa kaikista menemään jos ei jälkikäytä tai jos polkee kylmällä koneella. Tuosta ropleemasta ei lie pääse muuten kuin teettämällä valurautakannen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
tuo on kyllä ihan tosi,yleensäkin 1.3-1.6 opelin moottorit ovat aina olleet niitä heikoimpia.. riittääköhän öljynpaine ihan yläkertaan astiJarno.V kirjoitti:No nokka-ongelmat onneksi ei koske kuin lähinnä 80-luvun pieniä ohc-koneita eli 1.2, 1.3 jne. Jotain öljynkiertohäikkää kanteen niissä.Padova Star kirjoitti:Vieläkös noissa Ooppeleissa on nokka-akseli onkelmia, mitä oli Corsassa vuonna viis?
Meillä oli Corsa 1,2S vm 1984 ostettiin -87 ja ajettiin purkaamolle 2005 tammikuussa.
Ostettaessa oli kilometrejä 40 000 ja poistettaessa 220 000
Suhteellisen varmatoiminen peli, kun vaihteli öljyt ja suodattimet ja jouset huolto-ohjelman mukaan ( mikä voi noin pienessä autossa katkoa noita jousia?).
Jakohihna ja nokka-akseli oli vaihdettava 60 000km välein
Minun kokemuksieni perusteella nämä parilitraiset myllyt ovat ihan perusluotettavia
BMW E31 V12
ei taida kestää opelin oma 2.0 tiisselikään tehonlisäystä-->menee myöskin kaksoismassapyörä..dealer kirjoitti:Ruiskutuspumppu on verrattavissa 220D Lucaspumppuun, TDS pumpusta kuluu runko > vaihtopumppu pitkästi toista tonnia.
Jopa alle 200000 kilometriä ja pumppu valmis.
Kaksoismassavauhtipyöriä menee, jakoketjuja joutuu vaihtamaan eikä ole vallan nopea projekti.
BMW E31 V12
Re: Omega
Toni R kirjoitti:mikä siinä mättää?
opel!
ja siihen myydään näköjään jotain;
ROLKA PASKA KLINOWEGO =E2X000IR
OPEL ASTRA 1.4I 16V, 1.6I 16V, SENATOR 2.6I, 3.0 87.09-
(TIMTKR9957)
» Sprawdź czy część będzie pasowała
http://www.4cars.pl/czesci_2.php?m=27&k=189
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Jokohan ovat laittaneet niitä mersun rivipumpulle..dealer kirjoitti:Ruiskutuspumppu on verrattavissa 220D Lucaspumppuun, TDS pumpusta kuluu runko > vaihtopumppu pitkästi toista tonnia.
Jopa alle 200000 kilometriä ja pumppu valmis.
.
Mutta ovat nuo tds-pumput melkeen lujempia kuin uudemmat commonrailin painekehittimet..
Luodinvarma omega olisi ainakin x20se koneella, eli 8-v 2.0 ohc bensa. Tosin moittivat ettei 115hv/170nm muka riitä tuon kokoseen autoon, mutta ajavathan toiset 200d kakkosnelosillakin
Jos ei kulje niin kromaa se.
Olen omistanut moisen vehkeen Hyvin sillä kerkiää ja on toimintavarma laite. Koppa oli tosin Tonin esittelemää vanhempaa vuosikertaa, eli A-sarjaa. Voi hyvä isä että sillä A-kopan Omegalla osaa olla patologinen tarve homehtua. Oma eksä ei kyllä tosin ollut laho, mutta mitä noita nyt muita katselee. Autohan on käytännössä venytetty painos E-kadetista.dealer kirjoitti:Juuri se 2-litrainen kasiventtiilinen olisi minustakin helpoin ylläpidettävä Ooppeleista.
Teho kyllä riittää.
B-koppa ei ole niin paha lahoamaan, mitä nyt olen lankomiehen "opelointia" seurannut... Sähköthän noissa taitaa olla mitä on, ainakin automaatti-ilmastointi sillä on pimeänä, muistaakseni... Kone on MV6 3,0, auki se jo käytettiin kansipahvien takia, uusittu on jotain muutakin...
Mutta eipä tuo niin paha tapaus taida olla, perheellinen mies ja liikkuu ne sillä autollaan päivittäin, ja paljon.
varma kone ja pelaadealer kirjoitti:Juuri se 2-litrainen kasiventtiilinen olisi minustakin helpoin ylläpidettävä Ooppeleista.
Teho kyllä riittää.
Olitpa oikeassa se bemarin diiselin suhteen...mut toisaalta parilla kaverillani ne on kestänyt siinä missä mersukin...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Hui Mihinkään ei voi enään luottaa - patarautakin on muoviaJ.T.S kirjoitti:Minusta minun 2.4i-moottorisessa volvossakin oli imusarja muovia.XUX63 kirjoitti:Onhan nuissa uuremmissa biimereissäkin muovikoppa, jopa imusarja on muovia
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ooppelin koneet lopettaa öljyn pissimisen kun vetää välikannen ja kannen välisen sauman tigillä umpeen.Harju kirjoitti:ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotasstanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat
--->tahtovat järkeään vuotaa.
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin
tahi ei anna sillä ölöjyäHVM kirjoitti:Ooppelin koneet lopettaa öljyn pissimisen kun vetää välikannen ja kannen välisen sauman tigillä umpeen.Harju kirjoitti:ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotasstanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat
--->tahtovat järkeään vuotaa.
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin