Omega

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Omega

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Mielipiteitä tiisseli Omenasta vm94->
esimerkiksi http://www.nettiauto.com/717803
ei ole oikein arvostettu auto... mikä siinä mättää?
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Re: Omega

Viesti Kirjoittaja cdi »

Toni R kirjoitti:Mielipiteitä tiisseli Omenasta vm94->
esimerkiksi http://www.nettiauto.com/717803
ei ole oikein arvostettu auto... mikä siinä mättää?


Ehkä se kun siinä ei ole vakiovarusteena polkimia ,että sais edes poljettua sen takasi kotio,eikä tarvis aina sitä hinaajaa.

Kellona aivan hyvä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10741
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Iso auto, joita saa edullisesti. En osaa sanoa miten tuollaiset omenat kestää? Koeajamaan ja raporttia kehiin. Ei pahan näköinen ja farkku on muodoltaan sellainen, että konttiin sopii tavaraakin. Toisin kuin moneen muuhun "farmariin".
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Enpäs osaa sanoa, miksi ovat niin halpoja :roll: Tuossakin yksilössä on bemarin diisseli ja se on ihan hyvä kone - jaksaa kiikuttaa tuota koppaa ihan riittävästi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Toni R kirjoitti:Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
Tuo on taas ooppelin omalla riisselillä - parempi tuo biimerin kone.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Yhdellä tuttavalla on tollainen Omega farkku, MV6 koneella ja siinä on sama vaiva kuin mersussakin. Etupäähän saa vaihtaa tukivarsia vuosittain. No ne ei kalliita ole ja kait aika helppo vaihtaakkin. Tilaa on hyvin ja kyllä sillä nyt ajaa. Diisselistä ei osaa sanoa mitään mutta kyllä tuollaisella reissua tekee niinkuin ajoltaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

XUX63 kirjoitti:
Toni R kirjoitti:Siis hinnaltaanhan nuo ei ole kalliita, ja farkku tiloiltaa suorastaan loistava.
esim. http://www.nettiauto.com/754413
Tuo on taas ooppelin omalla riisselillä - parempi tuo biimerin kone.
No... se vähän riippuu keltä kysyy, bemarin koneissa on omat ongelmat.
mm. kansia menee(kun ei jälkikäytetä), jakoketju venyy jne. Mutta sievästi käy ja voimaakin on. Ekat on 130hv kammiokone ja myöhemmin 150hv suorasuihku.
Ooppelin 2.0/2.2dti ongelmia on lähinnä suutimien paluuletkut(menee pöljästi imupuolelle, joten aiheuttaa pitkää starttia), suuttimien tiivisteet ja pumppujakin on hajonnut toisinaan. Karkea käyntiääni, tehoa ei 2.0 ole kauheasti(100hv), mutta on se sentään kaksirivisellä ketjulla. Itse moottorissa harvoin suurempaa ongelmaa.
Omegassa muuten hieman saattaa olla sähkövikaa huonolla tuurilla, samoin varsinkin eteen menee alustanosaa(koiranluut, raidetangon niveliä).
Hieno peli ajella ja ISO. Automaattikin suhteellisen luja, yleensä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Padova Star kirjoitti:Vieläkös noissa Ooppeleissa on nokka-akseli onkelmia, mitä oli Corsassa vuonna viis?
Meillä oli Corsa 1,2S vm 1984 ostettiin -87 ja ajettiin purkaamolle 2005 tammikuussa.
Ostettaessa oli kilometrejä 40 000 ja poistettaessa 220 000 :shock:
Suhteellisen varmatoiminen peli, kun vaihteli öljyt ja suodattimet ja jouset huolto-ohjelman mukaan ( mikä voi noin pienessä autossa katkoa noita jousia?).
Jakohihna ja nokka-akseli :shock: :evil: oli vaihdettava 60 000km välein
:lol: No nokka-ongelmat onneksi ei koske kuin lähinnä 80-luvun pieniä ohc-koneita eli 1.2, 1.3 jne. Jotain öljynkiertohäikkää kanteen niissä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Jos tarvisin farmaria, ostaisin ehkä tuollaisen. Kaverilla oli ja ihan hyvin kesti. Ehkä tässäkin korimallissa kannattaa tarkkailla ruosteet ennen kun enemmän sijoittelee.
- Melkeinpä himottais ostaa tuommonen. Saa paljon autoa vähällä rahalla. :P
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omegan voisi ostaa, nelosbensakoneella olevan.
Niitä -94-95 saa kolmella tonnilla eikä ole hullumpi ajella.

BMW:llä ei ole kunnollista dieselmoottoria. :evil:
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:BMW:llä ei ole kunnollista dieselmoottoria. :evil:
Jaa, minä olin luullut että tuo kakspuokki olis pieniä nokkaongelmia lukuunottamatta hyvä kone :shock:

JarnoV : kansiahan nuista pitkistä koneista saa kaikista menemään jos ei jälkikäytä tai jos polkee kylmällä koneella. Tuosta ropleemasta ei lie pääse muuten kuin teettämällä valurautakannen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ruiskutuspumppu on verrattavissa 220D Lucaspumppuun, TDS pumpusta kuluu runko > vaihtopumppu pitkästi toista tonnia.
Jopa alle 200000 kilometriä ja pumppu valmis.

Kaksoismassavauhtipyöriä menee, jakoketjuja joutuu vaihtamaan eikä ole vallan nopea projekti.
wiimax.fi
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Jarno.V kirjoitti:
Padova Star kirjoitti:Vieläkös noissa Ooppeleissa on nokka-akseli onkelmia, mitä oli Corsassa vuonna viis?
Meillä oli Corsa 1,2S vm 1984 ostettiin -87 ja ajettiin purkaamolle 2005 tammikuussa.
Ostettaessa oli kilometrejä 40 000 ja poistettaessa 220 000 :shock:
Suhteellisen varmatoiminen peli, kun vaihteli öljyt ja suodattimet ja jouset huolto-ohjelman mukaan ( mikä voi noin pienessä autossa katkoa noita jousia?).
Jakohihna ja nokka-akseli :shock: :evil: oli vaihdettava 60 000km välein
:lol: No nokka-ongelmat onneksi ei koske kuin lähinnä 80-luvun pieniä ohc-koneita eli 1.2, 1.3 jne. Jotain öljynkiertohäikkää kanteen niissä.
tuo on kyllä ihan tosi,yleensäkin 1.3-1.6 opelin moottorit ovat aina olleet niitä heikoimpia.. riittääköhän öljynpaine ihan yläkertaan asti :?: :roll:
Minun kokemuksieni perusteella nämä parilitraiset myllyt ovat ihan perusluotettavia
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

dealer kirjoitti:Ruiskutuspumppu on verrattavissa 220D Lucaspumppuun, TDS pumpusta kuluu runko > vaihtopumppu pitkästi toista tonnia.
Jopa alle 200000 kilometriä ja pumppu valmis.

Kaksoismassavauhtipyöriä menee, jakoketjuja joutuu vaihtamaan eikä ole vallan nopea projekti.
ei taida kestää opelin oma 2.0 tiisselikään tehonlisäystä-->menee myöskin kaksoismassapyörä..
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

dealer kirjoitti:Omegan voisi ostaa, nelosbensakoneella olevan.
Niitä -94-95 saa kolmella tonnilla eikä ole hullumpi ajella.

BMW:llä ei ole kunnollista dieselmoottoria. :evil:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat :shock:
--->tahtovat järkeään vuotaa.
BMW E31 V12
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muoviset venttiilikopat :shock: missäkä mallissa :shock:

Edit, ai ooppelissa - enpä niitä tunnekaan sen tarkemmin.
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onhan nuissa uuremmissa biimereissäkin muovikoppa, jopa imusarja on muovia :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: Omega

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Toni R kirjoitti:mikä siinä mättää?

opel!

ja siihen myydään näköjään jotain;

ROLKA PASKA KLINOWEGO =E2X000IR
OPEL ASTRA 1.4I 16V, 1.6I 16V, SENATOR 2.6I, 3.0 87.09-
(TIMTKR9957)
» Sprawdź czy część będzie pasowała

http://www.4cars.pl/czesci_2.php?m=27&k=189
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

nyt ei kyllä todellakaan ymmärrä :roll:
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

dealer kirjoitti:Ruiskutuspumppu on verrattavissa 220D Lucaspumppuun, TDS pumpusta kuluu runko > vaihtopumppu pitkästi toista tonnia.
Jopa alle 200000 kilometriä ja pumppu valmis.
.
Jokohan ovat laittaneet niitä mersun rivipumpulle.. :happy: :idea:
Mutta ovat nuo tds-pumput melkeen lujempia kuin uudemmat commonrailin painekehittimet.. :roll:
Luodinvarma omega olisi ainakin x20se koneella, eli 8-v 2.0 ohc bensa. Tosin moittivat ettei 115hv/170nm muka riitä tuon kokoseen autoon, mutta ajavathan toiset 200d kakkosnelosillakin :twisted:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri se 2-litrainen kasiventtiilinen olisi minustakin helpoin ylläpidettävä Ooppeleista.
Teho kyllä riittää.
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Juuri se 2-litrainen kasiventtiilinen olisi minustakin helpoin ylläpidettävä Ooppeleista.
Teho kyllä riittää.
Olen omistanut moisen vehkeen :oops: Hyvin sillä kerkiää ja on toimintavarma laite. :idea: Koppa oli tosin Tonin esittelemää vanhempaa vuosikertaa, eli A-sarjaa. Voi hyvä isä että sillä A-kopan Omegalla osaa olla patologinen tarve homehtua. :shock: Oma eksä ei kyllä tosin ollut laho, mutta mitä noita nyt muita katselee. Autohan on käytännössä venytetty painos E-kadetista. :shock:

B-koppa ei ole niin paha lahoamaan, mitä nyt olen lankomiehen "opelointia" seurannut... :roll: Sähköthän noissa taitaa olla mitä on, ainakin automaatti-ilmastointi sillä on pimeänä, muistaakseni... :roll: Kone on MV6 3,0, auki se jo käytettiin kansipahvien takia, uusittu on jotain muutakin... :roll:

Mutta eipä tuo niin paha tapaus taida olla, perheellinen mies ja liikkuu ne sillä autollaan päivittäin, ja paljon. :D
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

dealer kirjoitti:Juuri se 2-litrainen kasiventtiilinen olisi minustakin helpoin ylläpidettävä Ooppeleista.
Teho kyllä riittää.
varma kone ja pelaa

Olitpa oikeassa se bemarin diiselin suhteen...mut toisaalta parilla kaverillani ne on kestänyt siinä missä mersukin... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

XUX63 kirjoitti:Onhan nuissa uuremmissa biimereissäkin muovikoppa, jopa imusarja on muovia :shock:
Minusta minun 2.4i-moottorisessa volvossakin oli imusarja muovia. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

J.T.S kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Onhan nuissa uuremmissa biimereissäkin muovikoppa, jopa imusarja on muovia :shock:
Minusta minun 2.4i-moottorisessa volvossakin oli imusarja muovia. :roll:
Hui :shock: Mihinkään ei voi enään luottaa - patarautakin on muovia :eec:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

OT: mielestäni tuo opelin vanha 12v suora 3.0 kutonenkin on lähes pommin varma pata 8)
BMW E31 V12
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

stanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat :shock:
--->tahtovat järkeään vuotaa.
ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotas :?:
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin :!:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:
stanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat :shock:
--->tahtovat järkeään vuotaa.
ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotas :?:
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin :!:
Ooppelin koneet lopettaa öljyn pissimisen kun vetää välikannen ja kannen välisen sauman tigillä umpeen. :ope:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:
Harju kirjoitti:
stanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat :shock:
--->tahtovat järkeään vuotaa.
ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotas :?:
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin :!:
Ooppelin koneet lopettaa öljyn pissimisen kun vetää välikannen ja kannen välisen sauman tigillä umpeen. :ope:
tahi ei anna sillä ölöjyä :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”