W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Vastaa Viestiin
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Ajelin viime sunnuntaina kehällä ja yhtäkkiä alko alavääntö häviämään yht-
äkkiä! Pysäytin tien sivuun ja kone kävi tosi epätasaisesti tyhjäkäyntiä.
Annoin olla parkkihallissa duunipäivän ajan ja osa ongelmista oli hävinny.
Kun käynnistän toimii hyvin kunnes lämmöt ovat noin 80 astetta, ajoittain
kuuluu pienet napsut äänet kuskin puolelta kun pikkasen kiihdyttää. Ahdin
lähtee mukaan normisti joskus saattaa pienillä kierroksilla röpöttää eikä
vastaa kaasuun. Kaveri neuvoi putsaamaan mufin ja niin tein crc:n censor
clearenilla kahteen kertaan. Mufilla on ajettu noin 40000kilsaa. Ilmanputsari
vaihdettu kesällä. Tällä hetkellä toimii melkein normisti, pysähtyessä liikenne
valoihin käy tyhjäkäyntiä huonosti. Kun starttaan uudestaan niin käy normis-
ti. Voiko olla että on saanut kosteutta johonkin? Olisin kiitollinen vinkeistä :P
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

En ihan tasavarmaksi osaa sanoa, mutta ehkä saattaisin etsiä syytä ilmamassamittarista. Vaikka sen olisitkin puhdistanut, se saattaa olla rikki. Joka taas voi aiheuttaa mitävain vikaa. Siitä lähtisin liikkeelle. On toki kallis osa vain muutenvain vaihtaa, mutta jos saat jostain esimerkiksi lainaksi toimivan mittarin ja kokeilet sillä, että häviääkö viat. =)
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Moi! Kokeilin toisella ja toimi huonommin vielä, tosin saattoi olla viallinen
sekin. Puola vikaa ja tulppia on ehdotettu myös, täytyy huomenna kokasta
ainakin tuo tulppa homma. Ne on vaan tuossa kompurassa niin hyvin piilossa
etten usko että lilluvat vedessä!. Saksasta tilaamalla saa pelkän anturin alle
satasella, täältä halvin sakemanni 170 egee. Muita ei varmaan kannata edes
miettiä?!
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Okei. Olisi hyvä saada lainaksi uusi mittari, että tietää sen varmasti olevan kunnossa. Mutta toki voi sitten ongelma piillä muuallakin. Tietysti varmuuden saa kun käyttää Starin päässä auton. Jos ei tulppien vaihdolla muutu. Millaisella kulutuksella muuten autosi menee? Mielenkiinnosta vain kysyn kun isäukko osti w203 koppasen farmarin 200 Kompuran automaattilaatikolla ja se kuluttaa ainetta talvikelillä tosin lyhyillä ajoilla sellasta 9-10L satasella. Tuntuu aika isolta määrältä. Itselläni on w210 320 CDI farkku joka vie tietokoneensa mukaan sellasta 7.8l suurinpiirtein kulma-ajolla.
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Jep! Tilasin Saksasta uuden, sain anturin ja raitisilma suodattimet himaan
tuotuna 101 euroa! Ja on ihan germaani merkki. Jos en nyt sitä tartte niin
myöhemmin kyllä, kestävät ahdetuissa kuulema keskimäärin 60000-100000
jos ei muuta hämärää satu. Mun auto kun tuota 99 mallia, eikä ole tietsik-
kaa . Lisäksi on kevyesti piristetty tuosta 186 kaakista pariinsataan,niin
kuulostaa oman tomaatin kulutukselta hyvinkin. Epäilen että ton aikaiset
teho lisäykset hyvinkin lisäävät kulutusta roimasti. Eikä taida paljoa pienem-
mät olla viralliset kulutusluvutkaan nurkkaajossa! Maantiellä menee jopa
alle kasilla .
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No joo, ei se hukkaan kyllä mene. Vaimolla oli 97 mallin w202 bensaMersu ahtamattomana, ja siihenkin joutui mittarin vaihtamaan, eli ihan kulutusosaa se on. Joskin tuohon omaan diisselifarkkuunkin sen jouduin vaihdattamaan kun meni vikatilaan koko pirssi. =) No joo, kyllähän ohjekirjakin siihen isän autoon antoi viitteitä että sen kulutukset on niitä nurkkia mitä se kuluttaakin. =) Toivottavasti saat auton kuntoon. Paljon on kirjoiteltu myös sytytyskatkoksista ykköspytyssä, mutta toivotaan sen nyt korjaantuvan sillä ilmamassamittarin vaihdolla. =)
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Niinpä! Sitä ihmettelen että mese ei mene vikatilaan, vaan toimii ajoittain
ihan normisti. Vai onkohan se syy miksi ei mene, kun toimii välillä? Näkeekö
starilla jos ei bensapumppu toimi? Oiskohan syynä bensapumppu? Luin
netistä et se menee näillä kilsoilla(n186000)Katsoin hintoja täällä ja taas saa
germaani pumpun liki puoleen hintaan Saksasta! Joku vetää välistä ja huolella. Onko muuten vaikee vaihtaa se pumppu? Onko tietoo?
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No silloin kun siitä vaimon Mersusta massamittari hajosi, niin auto alkoi ajoitain yskiä ja sammuilla, mutta kulki ja pelasi ajoittain kuten kuuluukin, ei mennyt vikatilaan. Se kaiketi riippuu siitä että miten se hajoaa. Kyllä Starilla näkee jos ja kun jossain on vikaa. Muut testilaitteet ei kaiketi kaikkea näytä, mutta Star näyttää. Tässä tälläviikolla olin käyttämässä omaa autoa polttimoiden vaihdossa, ja siellä oli w203 sarjan dieselmersu jossa oli jotain käyntioiretta, Starin ja tietotaidon ansiosta löysivät vian turbon tms alipaineletkun rikkoontumisen. Suosittelen käyttämään starin päässä, niin tulee sitten vika selville. Pumpun vaihdosta en osaa sanoa, onko kyseessä tankissa oleva pumppu? En tiedä ihan tarkkaan bensaMersun pumpuista. Pääasiassa olen ollut tekemisissä Dieselin kanssa. Meillä tosiaan nyt vaimolla -98 220D Sedan Väykky ja itsellä se vm -00 320 CDI farkku Väykky. Mutta tuo sinun kyllä kuulostaisi juuri jollekin Mafin ongelmalle, tai sähköiseen ehkäpä, kun taas pumppuun. Onko polttoainesuodatin uusittu koska?
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Niin kait mufi voi oireilla miten vaan! Aloin miettimään niin bensan suodatin-
ta ei ole vaihdettu vähään aikaan. Mitenkä usein pitäisi vaihtaa? Toi voi olla
kanssa yksi mahdollisuus. Yks tuttu tarjosi lambda vikaa kun lämpimänä
alkaa temppuilemaan. Just taas ajoin pikku lenkin ja ihan normaalisti toimi.
Puola vika ei kuulema oireile noin. Täytyy saada siihen starin päähän toi
jos kerran niin paljon kertoo tietoja.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Joo se voi oireilla ihan mitenvain. Toki voi Lambdakin sen aiheuttaa, kyllähän sekin alkaa järjestelmää sekoittamaan, jos antaa vikatietoja, tai ei tietoja ollenkaan. Tosin ennen Mersua minulla oli Opel Astra, josta katkesi Lambda-anturi kokonaan, ja sen osa putosi pakoputken sisään. Ainoa "vika" minkä se aiheutti oli moottorinvikavalo, muutoin ei toiminnassa ollut mitään ongelmaa. Toki Mersu on asia erikseen. Kyllä ainakin dieselpeleissä se suodatin olisi hyvä vaihtaa joka vuosi viimeistään syksyllä, ettei tule kosteusongelmia. Itselläni se vaihdetaan joka huollossa, eli n. 15 000 kilometrin välein. Sinne voi kertyä vettä ja muuta roskaa, mutta toki kyllä uskoisin sen vaikuttavan kokoajan eikä vain lämpimänä. Olisipa sulla asiaa Pirkanmaalle, niin Viialasta löytyy Mersukorjaamo jossa on tietotaitoa ja diagnoosilaitteet, ja varmasti tulee kuntoon, suosittelisin sitä. Kannattaa selvitellä mistä sieltä teiltäpäin löytyy Starlaitteet, ja sitten sinne. Sieltä selviää ongelmakohta, niin ei tarvitse arvuutella, ja vaihdella turhaan osia. =)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikös jossain näissä ollu sitä vikaa, että nokka-akselin ajoitussolenoidi vuotaa öljyä johtosarjaan jossa se valuu lambdalle? Lambda saa vertailuhapen johtojen kautta, joten öljy menee sieltä kautta myös anturiin.


Huohotushan on ennen MAF:fia, joten öljyhuuru sotkee monesti anturin pilalle. Ei tee välttämättä mitään vikakoodia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Muistelen kyllä myös jostain lukeneeni tällaista kapillaari-ilmiöitä. Mullakin oli automaattoloodan ohjainboksi täynnä öljyä tässä viime talvena. Onneksi ei hajonnut, vaan tyhjennettiin vain öljystä. =) Joo kyllä kannattaa asia tarkistaa. =)
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Taas opin uutta siitä mitä vikaa voi tulla eteen! Äsken vedin 70 kilsaa ilman
kikkailuja kunnes pysäytin niin kävi huonosti. Eikähän täältä joku mesta löydy missä star on käytössä. Onneks toimii jotenkin ettei tartte olla koko
aikaa ilman autoa. Varoen tietty yritän ajaa kun ei niin tarkkaa tietoa ole
vian laadusta.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No juu, kaikkea sitä voi eteen tulla. Kun nuissa uudemmissa peleissä on niin paljon sähköosaa. Velipojan 200 CDI kone teki viimetalvena sellasta, että kylmänä lähti käymään, mutta kuumana ei. Syyksi paljastui olikohan kampiakselin asento tunnistin vai mikälie anturi olikaan kyseessä. Star sen sitten kertoi. =)
jesteri67
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2010 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Moi! Selvisi se vika , vein Rollelle ja se sanoi heti et häiriöin poistaja jos ei
oo vaihdettu. Ja tulpat meni vaihtoon kun yks oli lyöny läpi! Ei paha hinta
mun mielestä 220 euroa. Tulpat ja 4 kappaletta häiriöin poistajia sekä vaihto
mun oman bensan suodattimen mikä oli mukana. Muualla olis varmaan etitty
vikaa ja taksamittari ois käyny :shock: On aika kova jätkä ja oli yllättävän
leppoisalla tuulellakin, vissiin Joulumielellä :roll: Hyvää Joulua!
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Moikka! Okei, no hyvä kun vika selvisi. Ilman että jokainen mahdollinen osanen olisi vaihdettu. =) Ei ollut paha hinta ollenkaan. Ei muutakuin turvallisia kilometrejä, ja Hyvää Joulua! =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”