w201 vakaajien paksuudet, tunnistustehtävä 3/-14

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

w201 vakaajien paksuudet, tunnistustehtävä 3/-14

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Olen tuossa mittaillut näitä vakaajia että millaisia löytyy mistäkin mallista.

Mielenkiinto tietenkin juontaa siitä että millaisilla osilla saa kasattua laillisesti tieliikennekelpoisen paketin kun tehoja nostetaan.

2.3 16v mallissa näyttää työntömitta etuvakaajalle 23mm ja takavakaajalle 16mm

2.5-16v on kuulema sama alustaltaan joten se 205x1.2=246hp saisi laittaa myös 2.3-16v osilla.

Koska näitä 2.6 vakaajia on saatavissa hyvin ja ne on 25mm paksuja niin eikös semmoinen käy myös? Kutoskonehan on myös painavampi ja sais myöhemmin laittaa nelosen tilalle vitos ja kutos myllyjä kun 2.6 vakaaja antaa eniten tilaakin.

Onkos takavakaajia tuota 16 mm paksumpia saatavilla vakio malleissa? Mikä on 2.6 litraisen takavakaajan paksuus keskeltä?
Viimeksi muokannut AK47, 31.3.2014 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla oli kakskuutosen takavänkääjä 14mm. 16v-malleissa oon kuullu 18mm kangista.

Kutoskoneella tais olla erimuotonen se etuvakaaja öljypohjan takia. W124 vakaaja kävi kun kavensi. Olikohan 27,5-28mm se 320 te:n keppi mikä mulla oli.

Vallilan takomo värkkäs mallin mukaan 20mm takavakaajan reilulla satasella muutama vuosi sitten. Jälkeä ei sopinut moittia, mutkat just kohallaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Mulla oli kakskuutosen takavänkääjä 14mm. 16v-malleissa oon kuullu 18mm kangista.

Kutoskoneella tais olla erimuotonen se etuvakaaja öljypohjan takia. W124 vakaaja kävi kun kavensi. Olikohan 27,5-28mm se 320 te:n keppi mikä mulla oli.

Vallilan takomo värkkäs mallin mukaan 20mm takavakaajan reilulla satasella muutama vuosi sitten. Jälkeä ei sopinut moittia, mutkat just kohallaan.
No oiskohan tuo kuustoistavenanen sitten ollu jälestäpäin tehty moottorinvaihto kun siinä oli eessä 23mm ja takana 16mm?

Juu se 2.6 vakaaja antaa enempi tilaa just sen öljypohjan verran. Siksi se ois hyvä että sais vaikka turpotetun bensakoneen levittyä laitettua 5 tai 6 pyttyisen turpotiisselin tilalle eikä vakaaja ois tiellä.

Kyllähän se myllyn paino tietty lisää vakaajalle paksuustarvetta joten 25mm vakaajan pitäis kelvata kun vertaa 16 tappisiin jotka tehokkaimpia malleja. Vois laskea vääntöjäykkyydet ja sen kumpi jäykempi 2.6 vai 2.3-16v kun mittaa varren ja tietää paksuudet. Milli kehällä tekee huiman hyppäyksen vääntöjäykkyydessä.

Nyt sit vaan vahvistuksia 16 tappisten vakaajien mitoista nuo 23mm ja 16mm mittasin hotarin pajalla nosturilla olleesta cossusta. Sitä vaan en tienny oliko rakennettu vai alkuperäinen.
laiska
Viestit: 71
Liittynyt: 05.4.2008 17:58
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja laiska »

Mulla on ainakin kummassakin cossussa on ollut 16mm vakaajat takana.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

laiska kirjoitti:Mulla on ainakin kummassakin cossussa on ollut 16mm vakaajat takana.
Ok, sit sellainen riittää jo suomessa lailliseen teho/paino suhteeseen. EVO II:ssa on sitten 18mm takavakaaja...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Easy Rider kirjoitti:Mulla oli kakskuutosen takavänkääjä 14mm. 16v-malleissa oon kuullu 18mm kangista.

Kutoskoneella tais olla erimuotonen se etuvakaaja öljypohjan takia. W124 vakaaja kävi kun kavensi. Olikohan 27,5-28mm se 320 te:n keppi mikä mulla oli.

Vallilan takomo värkkäs mallin mukaan 20mm takavakaajan reilulla satasella muutama vuosi sitten. Jälkeä ei sopinut moittia, mutkat just kohallaan.
18mm olis ehkä ollu passelimpi ku kakssenttinen, 16 ehkä liian hoikka kun edessä oli nuinkin järeä keppi, 14mm sama kun ei olis ensinkään. Ei vaan ollu 18mm vahvusta lankaa jousipajalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sepesusi
Viestit: 1
Liittynyt: 21.12.2012 16:50

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

V8:lla varustetuista kakkosnelosista saa aika jämptiä vakaajaa eteen jos sattuu löytymään. Mulla oli ex 190:ssä E420:stä.

http://www.2phast.com/500e/techdocs/124 ... _specs.pdf tuolta näkyy kivasti paksuuksia, osanumeroita ja niin edelleen.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Totatota, tossa ois 23mm vakaaja ja näyttäis olevan kuustoistavenasesta.

Mutta mikä ihmeen härveli tossa on kiinni? Onko tuo joku tasonsäädön/ ajovalojen asennon säätöhässäkkä?

Kuva
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tais olla liika vaikee kun ei oo kukkaan keksiny mitään vaikka jo useemman tunnin
on ollu kuva näkösällä...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä, mutta 16-venttiilisessähän on edessä tasonsäätöiskarit että vahva veikkaus tuon liittymisestä niihin ... korkeusanturin paikka.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:En tiedä, mutta 16-venttiilisessähän on edessä tasonsäätöiskarit että vahva veikkaus tuon liittymisestä niihin ... korkeusanturin paikka.
Jaa edessäkin tasonsäätöiskarit? Oon nähny yhden 16 venasen jossa vaihettiin taakse tavalliset kun tasonsäätöislkarit oli kuulemma liika kalliit ja eessä ei ollu kun tavalliset ennestään...

Onko ne normaalisti joka nurkassa vai voiko olla vain takana. Ja onko kuustoistavenasia ollu ilman tasonsäätöä ylipäätään?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

tietääkseni 16venasta on saanut myös edessä ja takana olevilla tasonsäädöillä, auton tunnistaa siitä että valokatkaisijan sieressä on nappula jolla autoa pystyy laskea ja nostaa..

Epäilen kyseisen osan liittyvän siihen, varmahan ei voi olla näkemättä koko autoa
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ruuneperi kirjoitti:tietääkseni 16venasta on saanut myös edessä ja takana olevilla tasonsäädöillä, auton tunnistaa siitä että valokatkaisijan sieressä on nappula jolla autoa pystyy laskea ja nostaa..

Epäilen kyseisen osan liittyvän siihen, varmahan ei voi olla näkemättä koko autoa
Aika erikoista että olisi joko takana tai edessä tasonsäätö. Vai meinasitko että on ollut joka nurkassa säätöiskarit. ... Kaikkea sitä on keksitty jos kahdella säätöiskarilla jotka eessä....

Autosta ei ole mittään tietoa, ainoa on toi vakaajassa oleva härpäke ja kuustoistavenasen numero siinä. Puslien numeroita en kerenny kuuklettaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

edessä ja takana tarkoittaa käsittääkseni että kaikissa nurkissa
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla on ollu semmonen käsitys että jokaisessa 16venttiikisessä on ollut perän tasonsäätö ja osassa MYÖS edessä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ensmäistä kertaa kuulen etutasonsäädöistä tuotantomalleissa. Onko Evoissa? Esituotantomalleissa jotka Nardolla kiersivät ennätysajossa oli etupäässäkin tasonsäätö, ainakin lukemani mukaan. :roll:

Lisäksi muistelen että kitkalukko ja takatasonsäätö olisi vakionaan 2,3-16 malleissa, mutta valinnaisena 2,5-16, johon tarjolla (vain/myös?) ASD. Pitääkö paikkaansa ja miltä osin? :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

Hep, pikakyssäri ilman kummempia spekulointeja.

Potilas 2.5D, joka on muuntautumassa 2,5DT:ksi. Tallista löytyy 16v vakaaja ainakin eteen ja taisi olla myös taaksekin. Sekä 16v jarrut, mut nehän oli samat, kuin w124 isot jarrut.

Passaako noilla vakaajilla leimata? Ei tule vissii koneen paino ongelmaksi tms?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mamu kirjoitti:Hep, pikakyssäri ilman kummempia spekulointeja.

Potilas 2.5D, joka on muuntautumassa 2,5DT:ksi. Tallista löytyy 16v vakaaja ainakin eteen ja taisi olla myös taaksekin. Sekä 16v jarrut, mut nehän oli samat, kuin w124 isot jarrut.

Passaako noilla vakaajilla leimata? Ei tule vissii koneen paino ongelmaksi tms?
Nuilla 2.3 -16v osialla saa leimata 245hp. Tarviit navat ja olka-akselin ja abs myös tohon 245hp tehoon ja jouset kanssa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

AK47 kirjoitti:Nuilla 2.3 -16v osialla saa leimata 245hp. Tarviit navat ja olka-akselin ja abs myös tohon 245hp tehoon ja jouset kanssa.
Kiitos AK47 nopeasta vastauksesta! ABS tossa onkin ja navat/olat löytyy tallista, joten nou hätä. :wink:
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
EVO3 Clone
Viestit: 315
Liittynyt: 24.10.2010 20:38

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Mikä laiset ajokokemukset Easy Rider:n 28/20mm. vakaajasetti toi mukanaan. Onko viellä katuajettava.
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ei sitä vakaajilla saa huonoksi kadulla ajaa, ellei teetä jotain älytöntä takomossa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oli se ok. Takana hitusen jäykän olonen, mutta en ole sitä 18mm vakaajaa koskaan kokeillut, olis vissiin ollu päivittäisautossa parempi. :nocando:

Kahilalla tuo nykysin on, kysäse onko tehny muutoksia ja paraniko.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Teetä veitsivakaajat, saa just passelit kuhunkin hommaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”