Tuulilasinpyyhkimen varren irroitus? Kuvia

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Tuulilasinpyyhkimen varren irroitus? Kuvia

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli pyyhkimen varren irroitus, millä tekniikalla lähtee?

Mersuissahan ylensä syateeminä pyyhin nostetaan yläasentoon ja sen jälkeen suojakuppi nostetaan jonka alta mutteri pois mutta ei tuntunut oma suojakuppi nousevan minnekkän päin. Onko vain tiukassa vai onko w126:sa eri systeemi?

PS. perkuleen kalliit sulat 126:seen. KL:n velihinta 70€ :shock:
Viimeksi muokannut Erew126, 28.12.2012 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Re: Tuulilasinpyyhkimen varren irroitus?

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Erew126 kirjoitti:PS. perkuleen kalliit sulat 126:seen. KL:n velihinta 70€ :shock:
Noh 140:een on 130e/pari :x
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

lasin voi hajottaa helposti, sitä vasten ei kannata väännellä
autodidakti
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kyllä sen suojakupin pitäisi nousta samalla kun lasket/vitkutat pyyhkijän vartta hieman takaisin lasia vasten, ite taisin joutua avittamaan vähän meisselillä eka kerralla, mutta kyllä se siitä nousi. Takaisin laittaessa kannattaa sitten heti kokeilla pyyhkijöiden oikea asento, ettei toinen osu tuulilasin tiivisteeseen pyyhkäistessä...

Kerran ostin Tarviketorilta Valeon sulat parilla kympillä, sitten viimeksi kun kävin samassa paikassa niin äijä romusi takahuoneessa aikansa ja toi Boschin pölyisen sulkapaketin, oli kuulemma talon viimeiset alkuperäiset sulat, 60 € alennuksella, kiitooos...ei minusta sen kummoisemmat kuin nuo Valeonkaan käytössä.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Lähtihän nuo irti tosiaan vähän voimaa, tekniikkaa ja CRC:tä käyttäen. ekä kupit, että varret itsessään olivat erittäin tiukassa. Varovainen siinä tosiaan pitää olla. Vasaralla kun vähän naputtelee ennen irtiotto niin sekin auttaa.

Tietääkö kukaan miten se suojamuovi/kotelo lähtee sitten pois. Metritiiviste ja klemmarit otin pois mutta kotelo on vielä kiinni tuulilasissa, ilmeisesti liimaten. Mutta uskaltaako repiä irti noin vain?
w126 300SE 1986
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Tais olla siellä tuulilasin nurkkien kohdalla semmoiset pyöreät muovikiinnikkeet vielä, meisselillä longottelee pois, sitten vain nostelee muovit pois (kahdesta osasta tais koostua).
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Tuossa muutama kuva rojektista. Pyyhkimien varret ja niiden "lukot" rasvattu,samoin pyyhkimen moottorin navat yms liikkuvat osat.

Vedenpoistoaukkojen reiät..........jeeee ruosteettomia. Kyllähän koteloissa paskaa oli ja neulasista lähten muttei onneksi mitään niin isoa että olisi tukkinut reikiä. Huolellinen imurointi ja perusteellinen pesu..

Antaa yön yli kuivua, huomenna ruosteenestoaineet päälle ja paketti kasaan. Tuonne on vaikea saada kameraa ettei näistä nyt niin hyviä tullut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuon verran löytyi tiivisteen alta ruostetta. Kosteuden tekemää. Hiotaan ja vedetään tektyylit päälle niin eiköhän se siitä.

Kuva
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”