mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 voimansiirto
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 01.1.2013 15:19    Viestin aihe: W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.

Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).

Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?

Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 2732
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 01.1.2013 16:50    Viestin aihe: Re: W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eemeli-03 kirjoitti:
Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.

Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).

Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?

Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...


Ja nyt ei siis ole öljyä väärässä paikassa siellä liitimesäkään?

uusi johdin levy täältä ~180€

mutta vika on toden näköisesti siinä(eikä siinä johdin levysää)
säätö ventiilissä, sen toiminta aluella ventiili koneistossa mitä testeri ilmoittaa kuluneen ventiili koneiston voi myös korjata... ainkin kuusenalla onistuu Wink

E:http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 01.1.2013 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täytyypä vielä huomenissa tempasta auto ylös ja kattoa lodjun läpivienti ja vaikkapa ne kortin liittimetkin vielä kertaalleen...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 01.1.2013 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipa vielä mieleen tosta kuumenemisesta ja vian ilmaantumisesta, että onko siinä johdinlevyssä jonkinlainen lämpöanturi(t)? Jotenkin mietityttää toi kylmänä ok, kuumana ei..?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 2732
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 01.1.2013 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eemeli-03 kirjoitti:
Tulipa vielä mieleen tosta kuumenemisesta ja vian ilmaantumisesta, että onko siinä johdinlevyssä jonkinlainen lämpöanturi(t)? Jotenkin mietityttää toi kylmänä ok, kuumana ei..?


on ja sen arvot näkyy *:rila

(lämpötila muutos littyy usein välysten muuttumiseen lämmön mukaan)
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 02.1.2013 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Dodii, laatikon läpiviennin plugi tarkastettu, kuiva. Lootan boxin liittimet katottu, kuivat on. Eli sitte kait seuraavaksi lootan sisälle... Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen


Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 2189

 LähetäLähetetty: 02.1.2013 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mähän en näistä mitään ymmärrä mutta kuinka vanhat vaihteistoöljyt ja onko määrä oikea ?

.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 2732
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 03.1.2013 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oma oletus on että ensimäine mitä tehdään on varmistetaan että öljyä on
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen


Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 2189

 LähetäLähetetty: 03.1.2013 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

CDI203 kirjoitti:
Oma oletus on että ensimäine mitä tehdään on varmistetaan että öljyä on


Sama täällä mutta pitkän tekstin seasta ei mitään mainintaa.... Rolling Eyes
Ihmettelin siksi kun kaikki muut jutut on mainittu niin tarkkaan...ja oire voisi hyvinkin viitata vähäiseen öljymäärään?.

.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 04.1.2013 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä on öljyjä vahdeltu, sekä huuhdellen, että ilman. Samoin määrä katottu moneen kertaan. Otan lootan auki ja katon mitä on syöny. Olisko tarjolla kiristysmomentteja venttilikoneiston pulteille ja öljypohjan pulteille? Loota siis 722634. Kiitoksia..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 2732
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 05.1.2013 3:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muistin mukaan ovat 7nm
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eemeli-03



Liittynyt: 01 Tam 2013
Viestejä: 6
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 30.1.2013 22:07    Viestin aihe: Remontti tehty ja hyvä tuli Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, otin ventiilikoneiston alas ja vaihdoin testerin herjaaman Y3/6y1-solenoidin, johdinlevyn+pistokkeen ja samalla vaivalla KYB-venttiilin. Uudet öljyt sisään+koodien nollaus ja kaikki toimii!! Ajoin katiskan kuumaksi ja sekä cruise, että vaihteisto pelaavat moitteetta. Kiitokset CDI203:lle vinkeistä ym. avusta. Ei ollu paha remontti, tosin vaatii nosturipaikan. Pihassa en alkais tätä tekemään. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 voimansiirto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit