Kyytimiehen 270cdi

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Kyytimiehen 270cdi

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No niin, saa vihdoinki lopettaa väykyn ostosta pähkäilyn, tänäänpä sitten kävi niin hassusti että tuommoinen kapistus pihaan ilmestyi. Myönnettäköön et oli lopulta sen verran edullinen, ellei jopa halpa, et oli pakko ostaa pois.. Aikahan sen nyt näyttää kuinka paljon itkupotkuraivareita tämä nyt aiheuttaa.. :shock:

Kuvia tulee kunhan niitä nyt saa aikaseksi ottaa.

Tosiaan, puolen miljoonan ylittänyt hopeinen 270cdi classic mallia 00, manuaalilootalla. Kori ei ollut mikään ihan tolkuttoman huono, kuskin puolen etulokasuojassa roiskeläpän takaa isompi läntti, kuskin puolella takaoven etualanurkassa lähes puhki alle 1cm reikä, samalta puolelta ovien listojen alustat ja takaluukusta kahvan alta alkavaa, mutta tuohon ei nyt maailma kaatune :D

Varusteita ei nyt taida olla mitenkään merkittävästi, emmää toki tiiä mitä kuuluu vakiovarusteisiin, mut vakkari, xenonit, automaatti-ilmastointi ja penkinlämmittimet, niillä pärjää. Kellollinen webastokin löytyy, joten tuskin mitään hetkeen kaipaankaan.

Muutamia havaittuja vikoja: (koria tähän ei kannattane laskee..) Osto-opashan oli mukana, joten ties vähän mitä katella.
-Mittariston taustavaloja pimeenä
-lämpömittarista puolet pikseleistä hukassa
-huohotinletku vähän hikoillut
-moniurahihna löysähkö
-pissapojan säiliön korkki hukassa
-ratti vinossa, vähän vetelyä


Nämä nyt äkkiseltään tuli huomattua. Mutta, kuten tuli jo mainittua, ei ollut hinnalla pilattu, tekniikka toimi pidemmälläkin koeajolla mukavasti, käynti tasaista, ei ylimääräisiä meteleitä, ja mikä parasta, kulutus oli 5.6L/100km ajotietokoneen mukaan, eli heti 4L/100km vähemmän kuin tolla 124:lla, tulee halvemmaksi työmatka-ajelu :)

Tässä heti enstöiksi, jahka ajan saa jonnekin, pitää ajella tuo huoltoon. Ajatuksena et kun ei täyttä varmuutta koska mitäki tehty, voi tässä kohtaa vähän uhrata käteistä et saa luotettavan kulkineen pidemmäksi aikaa. Jos tulee mieleen jotain muuta, niin saa ehdotella..
-4-pyöräsuuntaus, eteen oli jouset ja tukivarsia vaihdeltu, luulen että ratti oikenee ja kulku vakautuu kun ne on kohillaan.
-Öljyt + pa-suodatin
-Suutinten tiivisteet (mitä muuta siinä samalla vois vaihtaa?)
-Moniurahihnan vois vaihdattaa samalla

Tod.näk. ennen tuota pitää rekisteröidä pakuksi, alkuviikosta täytyy käydä konttorilla kyselemässä mitä täällä siihen vaaditaan.

Ja varuiksi jos paperilappunen hukkaantuu, pistetään näitä huoltoja nyt tännekin:

14.05.13 550450 Etujarrulevyt + palat
17.05.13 550800 Takajarrulevyt + palat
18.05.13 550811 Etuvakaajan nivelet vas + oik
29.05.13 552124 Alapallonivel vas (Ylämaa)
31.05.13 552272 Takajarrusatulat + seisontajarrukengät
17.06.13 553918 Etuiskunvaimentimet
18.06.13 553962 Hehkutulpat
19.06.13 554045 Hehkurele
24.06.13 554457 Narinahelat (Ylämaa)
27.06.13 554910 Ylätukivarsi vasen eteen
28.06.13 555057 Etupyöränlaakeri vasen
06.07.13 555765 Jousipallot
11.07.13 556236 Hammastanko + raidetangot + raidetangon kumit
15.07.13 556392 Alapallonivel oikea
15.07.13 556394 Nelipyöräsuuntaus
20.07.13 556944 Olka-akseli vasen
25.07.13 557383 Vakaajatanko vasen + vakaajan korikumit
25.07.13 557404 Kesärenkaat
29.07.13 557694 Pyörän napa + laakeri vasen
07.08.13 558559 Takaiskunvaimennin vasen
08.08.13 558576 Olka-akseli oikea
17.08.13 559683 Moottoriöljy + suodatin
29.08.13 560825 Kardaanin kannatinlaakeri + tukikumi
19.08.13 563115 Pyöränlaakeri vasen
25.09.13 563980 Etujarrusatula vasen + jarruletku
03.10.13 564235 Perä + öljyt
05.10.13 564252 Etujarrulevyt oikea + vasen
16.10.13 564998 Etujarrusatula oikea + jarruletku
22.10.13 565979 Vetoakseli vasen
24.10.13 566058 Paluuletku rail -> suodatin
25.10.13 566194 Moottorin tukikumit vasen + oikea
29.10.13 566558 Vaihdelaatikon tukikumi
07.11.13 567349 Vetoakseli oikea (vanha vasemmalta irrotettu)
12.11.13 567629 Perän etummainen kumityyny
15.11.13 567770 Etupyörän laakerit vas + oik, pyörän napa oik
26.11.13 568560 Talvirenkaat (Hakkapeliitta 8 )
01.12.13 569085 Kardaanin takimmainen kuminivel (käytetty)
07.12.13 569714 Takavakaajan tukitanko oikea (Topran)
11.12.13 569936 Takavakaajan tukitanko oikea (Lemföder)
13.12.13 569957 Etualatukivarsi + alapallo vasen + oikea
13.12.13 569962 Ohjauskulmien säätö
13.12.13 570035 Ovenrajoitin etu vasen
20.12.13 570528 Moottorin kumityyny vasen
23.12.13 571209 Takakelkan etukumi vasen + oikea
30.12.13 571927 Takakelkan takakumi vasen + oikea
08.01.14 572614 Etujousi + kumi(5) vas + oik
08.02.14 575241 Takajousi + kumi + takaiskunvaimentimen yläpään kumit vas + oik
15.02.14 576061 Rattinivel
20.02.14 576770 Takaluukun lukkomekanismi
21.02.14 576792 Vanteet (MB oem)
05.03.14 577777 Ulkolämpöanturi
18.03.14 578742 Raidetangon sisä + ulkopäät + suojakumi vas/oik
19.03.14 578768 Pyöränsuuntaus
05.04.14 580461 KardaaniN takapätkä + pakoputken takakumit
09.04.14 580625 Jarrunesteiden vaihto
28.04.14 581715 Alipainepumpun O-renkaat
06.05.14 582350 Ilmanputsari, etulaakereiden kiristys, pakoputken hitsaus
21.05.14 583751 Kardaanin etummainen kuminivel
27.05.14 583847 Etuylätukivarsi oikea
09.06.14 584807 Kardaanin tasapainotus + ristikko + keskityshelat + kannatinlaakeri
20.06.14 585569 Öljyt (castrol magnatec 5w40) + suodatin
23.06.14 585741 Huohottimen tiivisteet
28.07.14 588475 PA-suodatin, imusarjan tiivisteet + läppien poisto
12.08.14 589649 Koiranluut eteen vas + oik
14.08.14 589781 Vasen etupyöränlaakeri
15.08.14 589788 PA-putki suodatin - pumppu, O-renkaat mp-pumppu + rail-putki
18.08.14 590012 Moniurahihnan kiristin + vikakoodit ulos (Ylämaa)
29.08.14 590759 Laturin vapaakytkin
07.09.14 591657 Vesipumppu, ohjaustehostimen pumppu, termostaatti (gates)
09.09.14 591657 Kiertovesipumppu + vesipumpun välirulla
25.09.14 592569 Kytkin + painelaakeri + vauhtipyörä
29.09.14 592870 Moniurahihna
27.10.14 594560 Vetoakseli vas (vanha oikealta)
29.10.14 594745 Takapyörän laakeri vas + oik
06.11.14 595285 Takavakaajan runkokumi vas + oik
06.11.14 595302 Takavakaajan tukitanko vas
11.11.14 595664 Jarrulevy + palat taakse vas + oik
01.12.14 597580 Taka olkavarsi + laakeri + napa + jarrukilpi + seisontajarruvaijeri vasen
11.12.14 598876 Taka etutukivarsi, ylätakatukivarsi + säätötanko vas + oik
12.12.14 598888 4-pyöräsuuntaus
14.12.14 598987 Takaiskunvaimennin oikea
07.01.15 601146 Etuylätukivarsi vasen
18.01.15 602005 Etuovi oik, nostotyynyt oik taka + vas etu hitsauksineen, ilmanpuhdistin kotelon kumit kantta vasten
12.02.15 604188 3. Suutin, ylivuotoletkut, yv-letkujen liittimet
15.02.15 604480 Letkutermostaatti
30.03.15 607844 Vaihteisto- (Liqui Moly 75W80 GL3+) ja perä (Red Line 75W90) öljyt
31.03.15 607844 Taka-alatukivarsien sisäpään puslat vas + oik
15.04.15 608696 Etuiskarit vas+oik
16.04.15 608928 EGR-poisto + softaus
20.04.15 609528 Perän takakannatin kumit
28.04.15 610014 Pakoputken takakannatin kumit
16.05.15 611442 Öljyt (Castrol edge 5w30) + öljynsuodatin
20.05.15 611676 Katsastus
22.05.15 612029 Kardaanin kannatinlaakeri + tukikumi, vaihteiston kannatinkumi
07.06.15 613585 Etujarrupalat + satuloiden liukutapit vas + oik
24.07.15 614623 Etualatukivarsien puslat, alapallonivelet (febi), etu vakaajantangot (febi), 4-pyöräsuuntaus
10.08.15 615997 Olka-akseli oikea, etupyörän laakeri oikea
11.08.15 615997 Vaihteensiirtomekanismi
17.08.15 616321 Olka-akseli vasen, napa, pyöränlaakeri
22.08.15 616694 Nahkapenkit
25.08.15 616729 Olka-akseli vasen, pyörän laakeri
05.09.15 617534 Taka ylempi etutukivarsi vas
10.09.15 618090 Taka ylempi etutukivarsi oik
21.09.15 618584 Kesärenkaat (linglong greenmax)
24.10.15 622387 Jousikumit (3) taakse vas + oik, vas takavakaajan pystytanko
25.10.15 622520 Takaiskunvaimennin vasen
27.10.15 622646 Jousipallo vasen
28.10.15 622657 Talvirenkaat alle
04.11.15 623312 Takaiskunvaimentimen alempi yläpäänkumi vasen
07.11.15 623590 Takakelkan etukumit (Vaico)
14.11.15 623927 Perä (vanha)
15.11.15 623956 Jarruvalokatkaisin
06.12.15 625689 Perä (edellinen takaisin, fusch sintopoid 75w85 öljy)
20.12.15 627001 Kardaanin takimmainen kuminivel (febi)
09.01.16 629017 Termostaatti (behr) + kv-pumpun johdot
22.01.16 630212 Raitisilmasuodatin
04.02.16 631310 Etuvakaajan pystytangot vas + oik
26.02.16 632793 Xenon polttimot vas + oik
19.03.16 635115 Takavakaaja + pystytangot + korikumit
10.04.16 636120 Öljyt + ö-suodatin, ilmansuodatin, pa-suodatin
12.06.16 638547 Xenon polttimo oik
19.09.16 641692 Kardaani (ko-met)
20.09.16 641708 Xenon polttomo vas
13.10.16 642963 Alapallot vas+oik (meyle hd)
11.11.16 644230 2. Suuttimen pohjaprikka
12.11.16 644440 Takaiskunvaimentimet vas + oik
23.11.16 644658 Vakaajatangot taakse vas+oik
29.11.16 644852 Perän pusla + vetoakseli oik
09.07.18 669642 Etujouset vas + oik
25.07.18 671563 Xenon polttimot (storm)
07.08.18 672346 Xenon polttomot (osram)
Viimeksi muokannut sv22, 07.8.2018 9:39. Yhteensä muokattu 170 kertaa.
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Hyvän pelin oot ostanu. Täältä löytyy myös 270 pakettiautoksi rekisteröitynä. Tarvittaessa voin antaa neuvoja muutostöihin yms.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suuttimien tiivisteisiin ei kannata koskea jos eivät vuoda.

Perä ja laatikko öljyt myös vaihtoon.
Polttoaine/ilmansuotimet.

Kulutusnäytön lukemiin kannattaa suhtautua vähintäänkin epäilevästi.
ML:ssäkin valehtelee reilun 3l/100km :lol:

Remmin vaihdon yhteydessä kannattaa pyöritellä vesipumppu ja kiristin/ohjainpyörät läpi etteivät rahise.
Samoin laturin vapaakytkin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuuluu taas kategoriaan "olen antanu itteni ymmärtää", mutta eikö niitä tiivisteitä olisi syytä tietyin välein (150tkm?) vaihdella? Joo, voinee laittaa nuo muidenkin vaihdot listalle.

Niin, ja vaihdekeppi on vähän löysähkö. Vaihteet menee hyvin päälle eikä sen puoleen, mutta tuo kepin mekanismi taitaa olla kulunut ajan mittaan.

Tälläkertaa ajattelin teettää homman ihan ammattilaisilla, tod.näk. lopputulos voi olla huomattavasti parempi kuin ite askarrellen.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

tiivisteet sitte vaihtoo kun alkaa vuotamaan. Lähtee vissii helpommin irti kun alkavat vuotamaan.

onko tässä yhellä tangolla vaihteensiirto? Uudet helat kepin ja lootan päihin. Myös keppiin saanee korjaussarjaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Vielä tuohon päälle ajattelin käyttää vielä kunnon ruoste- ja alustasuojauksessa, olettaen ettei tuo nyt ihan läpimätä pohjastaan oo.

Kesällä olis sitte niitä ruosteita tarkotus alkaa siistimään/siistittämään, pitänee kysästä paljoko kustantais. Siinä mielessä parempi olis teetättää, itellä ainoastaa bilteman mallinen pieni pistepuhallin, sais pohjat ainakin kunnolla ruosteettomaksi..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eka jännä juttu jo ilmeni. Koeajolla sekä matkalla kotiin lämmöt oli ihan ok, karvan yli 80. Nyt kun iltasella lähin uudelleen ajelulle ei ilman webastoa paljoa 60(?) viivan yli noussu. Sanoi myyjä vaihtaneensa sen paremman termarin, joka lähtökohtaisesti ensimmäisen 200km piti paikkaansa. Ideoita?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tässäpä nyt ensimmtäinen (tarkoituksella) pimeässä otettu kuva, ei ihan kaikki virheet näy :) Tuossa kyllä on selkeästi nähtävissä tuo pahin paikka, eturoiskeläpän takana on tuollainen isompi ruosteläntti. ja takaoven etunurkassa.

Kuva
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Positiivisena yllätyksenä sain jo keskiviikolle ajan paikalliseen mersuhuoltoon. Huoltohistoriaa kun ei varmuudella tiedä, B-huolto siihen nyt ainakin tähän hätään tehdään. Jos samalla selviäis mikä tuolla takapäässä kolahtelee.. Samallahan nyt selvis että väyrysessä on pakko tehdä 4-pyöräsuuntaus että menee kohilleen, vielä takapäästä aloittaen. Olin jo haaveillu et saa ratin suoraan ja kattelee niitä muita sitte ennen katsastusta, mutta laitellaan nyt sitten kerralla kuntoon kaikki mitä pystyy.

Laitoinkin firmaan aiheesta jo postia, että minkä verran sen vaihdekepin kunnostaminen mahtais kustantaa. Merteilin kuvastosta katottuna osat ei nyt mitään maailmoja maksanut, mutta työn määrästä ei mitään tietoa.

Huomenissa olis tarkoitus ehtiä konttorille, samalla jos tiedustelis mitä täällä haluavat tehtävän että pakettiautoksi saa.
Rassi
Viestit: 109
Liittynyt: 22.12.2011 16:13
Paikkakunta: P-savo

Viesti Kirjoittaja Rassi »

jostain jääny päähän että jos takapenkkiä ei saa ilman työkaluja pystyyn ni menis läpi.. Liekkö tosi?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jäi konttorilla käymättä, joutui töissä tekemään töitäkin niin meni päivä vähä muuhun.. Huomenissa sitten selvinnee miten paljon töitä tuo tulee teettämään, sen jälkeen konttorille.

Oli tarkotus ottaa mittaristo irti polttimoiden vaihtoa varten, mutta eipä mistään tunnu enää pyörän pinnoja löytyvän ja 16€ on ihan liikaa irrotustyökaluista eikä huushollista sopivaa työkalua tähän hätään löytynyt.

Ilmeisesti ei mitään ihmeellistä mittariston irtiottoon liittyny, kunhan ei avainta laittele virtalukkoon? Ei tarvi siis odottaa x-aikaa autossa hiljaa?
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

ei tarvi odotella mittariston irrotuksessa ,itsellä ollu avaimetkin paikallaan, :D
oli itsellä perk,, lujassa tuo mittaristo. mie työnsin ablöy avaimen kumpaanki reunaan ,eri aikaan siihen listan kohdalle , ja kova veto
kantsii varoa ettei lipsaha avain,tulee rumat jäljet
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tulevan appiukon varastosta onneksi pinnoja löytyi, jos vielä tälle illalle jaksais irrottaa ja vilkaista millasta siellä on. Kellon taustavalo nyt ainakin pimeä, tiiä sitten tuosta monitoiminäytöstä, onko ominaisuus että oikea reuna vähän hämärämpi, vai vaikuttaako molempiin sama polttimo.

Ulkomaan elävien foorumeilta löytyi melko yksinkertainen ohje noiden pikseleiden korjaukseen, jos sitä samalla vilkaisis, tai kattois ainakin missä kunnossa johdin on.

Nyt neljättä päivää kun auto omistuksessa, vielä olen ollut tyytyväinen, ei ainoatakaan vikailmoitusta mistään :)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

sv22 kirjoitti:Tulevan appiukon varastosta onneksi pinnoja löytyi, jos vielä tälle illalle jaksais irrottaa ja vilkaista millasta siellä on. Kellon taustavalo nyt ainakin pimeä, tiiä sitten tuosta monitoiminäytöstä, onko ominaisuus että oikea reuna vähän hämärämpi, vai vaikuttaako molempiin sama polttimo.

Ulkomaan elävien foorumeilta löytyi melko yksinkertainen ohje noiden pikseleiden korjaukseen, jos sitä samalla vilkaisis, tai kattois ainakin missä kunnossa johdin on.

Nyt neljättä päivää kun auto omistuksessa, vielä olen ollut tyytyväinen, ei ainoatakaan vikailmoitusta mistään :)
Melkein tekis mieli lyödä vetoa, että puolta vuotta et pääse ilman vikailmoitusta, jos auto on siis ajossa. Ilmoittele, kun eka vikavalo syttyy, mutta palaneen polttimon valoja ei lasketa :lol:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sitä ensimmäistä odotellessa :)

Kahtotaas nyt sitten millanen tuomio huollossa annetaan, se taitaapi olla melko selvää että ainakin takaa jokunen osa menee vaihtoon kolinasta ja levottomuudesta päätellen, moottori toimii moitteetta mutta saa nähä tuleeko itku kun selvittävät mistä sitä öljyä vuotaa..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Huh, olipas helpotus kun sain auton huollosta. B-huolto, ja mitä varsinaisesti joutui korjata oli moniurahihnan kiristin, muutoin ei mitään erikoista tahi huolestuttavaa löytynyt :D Tosin nyt takapään kolinan mysteeri jatkuu, alustasta ei selittävää löytynyt mutta selvästihän tuo kolisee.. Seuraavaksi siispä varailemaan aikaa nelipyöräsuuntaukseen, kun alustan palikat ehjiä niin viitsii viedä. Niin ja huomenna vihdoin sinne konttorille...

Tein varsinaisen löydön biltemalla piipahtaessa, peruutustutka joka on sisäänrakennettuna taustapeiliin, hintaan 17€ :shock: Joku varaston tyhjennysmyynti, pitihän tuo napata matkaan. Tästähän sitten seuraava kysymys: Tuleeko ongelmia asennuksessa, eipähän tuossa muuta ole kuin virta pakkivalolta, mutta alkaako herjaamaan? Ja löytyykö takapuskurista jotain törmäysanturia tms, onko siis jotain mitä pitää varoa kun anturin reikiä alkaa kairaamaan?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minkälaisessa korjaamossa suoritettiin alustan tarkastus?
Jos ei ole kokemusta mersuista niin alustan tutkimisella ei ole mitään virkaa ja nelipyöräsuuuntauskin voi mennä ihan hukkaan. :roll:

Parkkitutkaan. En usko että herjaa millään tavalla jos vaan löydät oikein johdon josta otat herätteen, kannattaa napata varmaankin peruutusvalolta tai sitten sieltä mistä alkup. parktronicillakin tulee heräte.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Käsittääkseni kyseinen korjaamo on ensisijaisesti tähdellisiin keskittynyt, eli ammattitaitoa näiden suhteen löytynee enemmän kuin riittävästi :D

Mietin vaan et häiritteekö se jotenkin valovahtia jos suoraan pakkivalosta otan. Ainoa mitä oon käsittänyt, et näinkin "uusissa" ei noihin johtoihin ihan samalla tavalla voi suhtautua kuin 124ssa, joku sähkövimpain ottaa nokkiinsa. Pitäis nyt ehkä vihdoin opetella käyttämään tuota WIS:iä, jos sieltä löytyis tieto mistä se alkuperäinen johto löytyis. En vieläkään pidä ajatuksesta et alkaisin söhräämään vähän sinne päin, vaan mielellään kytkennät pitäis saada semmoisiksi että kestää sen minkä autokin. En tosin oo kattonu millaiset liittimet noissa valoissa on, jos vähääkään samanlaiset ku lankussa, helppohan niihin on johto juottaa.

Ai niin joo, kait tämä vähä niinku pakollinen on.. :shock:

VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: E 270 CDI
ENGINE: 612961 30 041466
TRANSMISSION: 716641 11 069681
BODY: 00000
FRONT AXLE: AL2910Y0463104 80899
ORDER NUMBER: 0052911930
LIGHTS: HELLA
INTERIOR COLOR: 052A
PAINTS: 744
RETARDER: 8 000606

236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

480 SELF-LEVELLING SUSPENSION

581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

612 XENON HEADLIGHT

668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK

673 HIGH-CAPACITY BATTERY

756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS

801 AEJ 06/1/M/X

873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

982 VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS

984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.


Tuntuu vaan niin kovin lohduttoman lyhyeltä listalta verrattuna tuon 124 listaan, mutta minkäs sille nyt mahtaa.. :roll: Tuo 801 ja ennenkaikkea 984 ovat melko erikoisia.. Lisävarusteena auton rekisteripapereiden hävittäminen?? :?:

Tuo lista näyttää tosin vähän erilaiselta verrattuna siihen perinteisempään itänaapurin sivustoon, nämä tämän sivuston kautta otettu..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Aamulla piti taas lähtee ajelemaan töihin, kyllä tämä näky edelleen vähän hymyilyttää.. :D

Kuva
Avatar
Melody
Viestit: 585
Liittynyt: 04.10.2005 18:38

Viesti Kirjoittaja Melody »

Pikselikorjaustahan tuo vaatis, samalla uusia polttomoita taustavaloihin. Termari(t) rikki kun lämmöt noin alhaalla?

Polttimoita noissa on yht. 16 kpl, 1.3W (2kpl punaisia), perinteiset mittariston polttimot.
Pää-taustavaloja 2kpl, 2W lasikantoja.

Mittariston saa helposti koukuilla vedettyä ulos, mersun alkuperäiset koukut maksaa merkkiliikkeessä 17€.
Tjoo, missä kaikki halvat autot on?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Mittariston irrottaminen toistaseksi vielä jäänyt, jos ens viikolla ehtis katella. Joskos pikseleiden kanssa olis niin hyvä tuuri että vika olis kaapelissa, vois ite onnistua..

Onkohan tuosta ny kuinka monta polttimoa pimeenä, ku monitoimi näytön reuna tommonen?

Noita lämpöjä iteki ihmetelly, edellinen omistaja kyllä sano vaihtaneensa termostaatin, mutta tiedä sitten. Tuostahan jo aiemmin kysäsinkin, mutta tuntuu että jos auton aamulla lämmittelee webastolla niin se ei ajowebastoa itestään osaa laittaa enää päälle. Tänään toki lähtiessä se 25 pakkasta, liekö tuo nyt ees ihme.. Webaston ku laitto kiellosta päälle lämmöt nousi just 80 viivaan, normaalisti on vähän ylempänä.

Konttorilta sain ohjeet pakuksi muuttamiseen, jos nyt ei kovin viikonloppuna sankaritekoja tarvis tehä niin ehtis tuollasenkin homman tekemään. Jos samalla tutkailis muutenkin autoa paremmin läpi kun ei tarvittis ulkosalla harrastaa.. :)
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Olikos tän mallisessa CDi:ssä sitä EGR-termostaattia? :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onkos se EGR-termostaatti se pienempi termostaatti josta joskus jostain on tullut luettua juttua?

Sain tuon nyt halliin lämpiämään, ja tulipa mieleen että olis varmaan tunkki pitäny siirtää 124 perältä tuonne. Pikainen vilkuilu koteloihin osoitti että yllättävän hyväkuntoista peltiä ja säilytystilaa vihdoin on riittävästi. Toki osittain asiaa saattaaa selittää sekin, että kun paperinipun hanskalokerosta kahlasin läpi, kahteen kertaan on korisuojaus teetetty :) Ihan positiivinen yllätys tuokin :)

Pikavilkaisulla huomasin myös että apparinpuolelta puuttuu se metallilenkki siitä jalkatilasta, joten joutunee vähän soveltaa sitä kiinnitystä. Pitää huomisissa ajan kanssa ihmetellä saisko sitä jotenkin nätimmin kuin sillä metallipannalla lenkistä lenkkiin kiinni.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No niin, pakettiautoksihan tuo piti tosiaan saada. Jyväskylän konttorin ohjeiden mukaisesti tehty, tällä pitäis mennä..

Aikaa kului hurjat puolituntia :)

Kuva

Eli tarvittavat työkalut ja tarvikkeet: 10mm hylsy, popniittipihdit, 8kpl isokantaisia popniittejä, metallista reikänauhaa, sivuleikkurit, 4kpl normi popniittejä

Ensimmäisenä nypätään istuin osat pois, pikaklipseillä kiinni. Saranat ruuvataan irti.

Kuva

Saranoiden pulttien reiät tukitaan isokantaisilla popniiteillä.

Kuva

Kaadetaan selkänojat vaakaan, pujotellaan reikänauha penkin reunan yli lenkistä läpi ja kiinnitetään itseensä popniitillä.

Kuva

Vedetään kireälle ja tehdään sama temppu tavaratilan etummaiseen lenkkiin.

Kuva

Sama toiselle puolelle ja homma on siinä. Joskus ku jaksaa ja keksii millä sen toteuttaa, pitää tuohon päälle vetäistä jotain suojaksi. Koirat pian teloo ittensä teräviin reunoihin ja onhan tuo vähän ruma toteutus..
Viimeksi muokannut sv22, 19.1.2013 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Samalla tuli näpsittyä kuvia noista ruosteista, pahalta sinänsä näyttää muuta ei ole kovin laajalla alueella.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Käytännössä kaikki on kuskin puolella, lokasuoja nyt on mikä on. Kuskin oven listan alusta ja alatakanurkka täytyy siistiä, takaovessa listan alusta on tuolta takaosasta ja alaetunurkassa sanomista. Kuvista puuttuu peräkopin kahvan alusta, mutta se kait on alkuperäisasennuksenakin jo ruosteessa, alareuna listan alta poikkeuksellisesti siisti. Kyllähän noihin muutaman hetken saa kulumaan. Pitää tälläkertaa vetää vaan kaikki kerralla ja käydä oikein puhaltamassa kunnon vehkeillä, ei tarttis kerran vuoteen niitä uusiksi tehä.

Aikoinaan tuosta väykyn ostosta kun kyselin, mainitsin että mielellään ei metallivärejä, kyllähän mä maalin saan enimmäkseen siististi suihkittua, mutta se lakkaaminen on ollut tähän mennes se tiukka paikka eikä siitä nyt ole kunnolla kokemusta.

Kuva

Akkukotelo sentään ihan siisti, löytyy jatkuvasti positiivisia yllätyksiä :)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minä irroitin mittariston niin että otin kajarin ritilän, puulistan ja tuuletusräppänän pois edestä. Sitten mahtui käsi taakse työntämään. Ei ainakaan tule jälkiä...

Toivottavasti takana ei kolahtele iskarin alapää. Niitä ei saa varaosana ja koko iskari on sellaiset 350€/kpl.

Ihan hmm.. väyryseltähän se näyttää :D Onnea yhteiselle taipaleelle.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ruosteen kannalta ihan perus facelift väykky :lol:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No nyt se on paku :D Halpaa ajoa, pitää tarkistaa tuo ajotietokoneen lukema joku kaunis päivä, mutta ku vertailee dieselin määrää, mitä sinne tankkaa ja miten nopeasti määrä vähenee, ei pitäis litrojen heittoa olla..

Kuva

Tällä kertaa sai lähteä lämpimästä hallista suoraan ajoon. Tulipa samalla todettua et tosiaan lämmöt, kuten näkyy, on ja pysyy normilukemissa. Taas silloin kun aamulla lämmittäny kellon kautta, ei lämmöt meinaa nousta. Jotenkin tulee vaan mieleen et se ei ymmärrä käyttää ajowebastoa jos on kellon kautta ollut käynnissä.. Saiskohan asialle jotain tehtyä? Onko siellä joku erillinen lämpöanturi sille koska ajowebastoa pitäis käyttää joka häiriintyy kellonkautta käytettäessä vai pitäiskö sen pelata tuon moottorin lämmön mukaan?

Tulipa tuossa kokeiltua tuota vanhaa rouvaakin käyntiin, viikon maannu tossa hangessa. Ekalla käyntiin, kävi 10sek ja toisella yrityksellä jäi käymään. Oli vaan lämppärin moottori viimein sanonut sopimuksen irti, pitkäänhän se nyt on vinkunutkin. Uus on ollu puol vuotta peräkopis mutta ei oo ollu inspiraatiota asentaa. Pitäis vaan lauantaina lähteä viemään tuota pohjanmaata kohti, voi olla vähän veemäistä ajella ku ei puhalla yhtään..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Nelipyöräsuuntauskin tuli teetettyä, alkais pikkuhiljaa olla kunnossa. En tosin ole päässyt vielä kunnolla koeajolle. Kesärenkaista sain samalla hyvän tarjouksen, vielä harkinnassa josko hankkis uudet kesävanteet, jos vaikka 16" avarit hankkis. Jos jostain edullisesti tulis vastaan.

Vielä tuulilasi täytyis vaihtaa. Kyselin täältä pohjois keskisuomesta tarjousta, 567€ Classic lasi, se sininen avantgarde lasi 100€ kalliimpi. Hinta sisältää uuden ylälistan (55€) ja työt. Jos joku tietää huomattavasti edullisemman paikan niin tieto otetaan ilolla vastaan :)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, muutama murhe sitten iski. Aamulla tuli eka herja, tarkista jäähdytinnesteen määrä.

Webasto mallia jälkiasennettu, eli siellä vesipumpulta lähtevä letku kahteen kertaan jatkettu, ja muutenkin sen kuntoinen etten ihmettele et vuotais. Tätä siis syypäänä pidän. KL:stä ei löytynyt oikeanmoista, jostain syystä ei löytynyt edes sitä alkuperäistä letkua joka vesipumpun ylälähdöstä sähköiselle lisälämppärille lähtee. Osaako joku äkkiseltään sanoa mikä on sisähalkaisia, jos yleismallin letkuista alkais rakennella? EDIT: 19mm sisähalkaisija, lähtö 25mm, Oulun suunnalta löytyi osanumero.

Toisekseen, en tiedä miksi täryyttää. Oireena siis tasakaasulla ei-vauhdista riippuva outo tärinä joka lakkaa heti kiihdyttäessä. Eikä oikeastaan väliä miten kovasti kiihdyttää, vähänki riittää, mutta kun kaasun päästää tärinä palaa.. Tiedä oikein minne kuuluu, moottori, voimansiirto vai alusta..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”