W203 Diisselin hankinta mielessä, mutta millä koneella?

kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Joo kato ku ostetaan se nettiauto halvin missä on sähkönen lisälämppäri poikkastu ja termostaatteja ei koskaan vaihdettu. Lisäksi lämppärin puhallin puhaltelee huonolla hönkäyksellä viimisiä.
Tällöin kakki on paskoja. :wink:

Itekkinpääsääntösesti ajelen tuota 12km työmatkaa oli pakkasta 20 astetta ja hyvin se lämpiää kun kaikki on kunnossa. Eikä ole edes pahvia nokalla.

Itellä on lastutettu 200cdi kyllä siinä teho on lähempänä 200hv kuin 170hv... tosin facelift.

Tuo 220 prefacelift on vakio. Siihenkin löytyy cdi 203lta lastu. Täytys käydä kuusen alla jos tuon käyttöön otan.

Tosin itseä tekisi kauheasti mieli s 400cdi mutta ei ole mitään järkeä myydä tässä vaiheessa farkkua pois kun oikeasti tuli käytyä koko auto läpi viime vuonna. Huoletonta ajoa. Myyntiarvo taas ei ole paskaakaan käyttöarvoon nähden.
220.128 Black devil
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Josef Matula kirjoitti:
dealer kirjoitti: eritoten 203 on aivan jääkaappi ilman webastoa. Ei naurata pakkasilla.
Tuota en kyllä allekirjoita. Tosin mulla on facelift 646 koneella, uudella termostaatilla ja toimivalla sähkövastuksella. Onko vanhempi malli paljon huonompi tuossa suhteessa sitten?
Joo, nimenomaan vanhempi on huonompi ja paljon. En muistanut mainita että faceliftissa ongelma on poistunut, anteeksi.
Kryptonite kirjoitti:Joo kato ku ostetaan se nettiauto halvin missä on sähkönen lisälämppäri poikkastu ja termostaatteja ei koskaan vaihdettu. Lisäksi lämppärin puhallin puhaltelee huonolla hönkäyksellä viimisiä.
Tällöin kakki on paskoja. ;)
Kerrataan vielä: kaikin puolin kunnossa oleva pre-facelift 203 cdi tai 210 cdi on hidas lämpenemään ilman webastoa ja kylmä auto. Myös ne joissa on termostaatit, sähköinen lisälämmitin, lämmityslaite ja sisäilmasuodatin kunnossa.
OM646 moottorilla oleva facelift lämpenee eri malliin, niissä tarkenee.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ai nyt se prefacelift joka on paska. Okei.

On se vähän hitaampi lämpiään mutta sielläkään tarvitse palella kun kaikki on kunnossa. Pätkäajossa lämpiää hunosti. Mutta aikoinaan pitkässä ajossa kyllä lämpöä riitti.

Johtuu kun hukkalämpöä ei synny.
220.128 Black devil
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kryptonite kirjoitti:Ai nyt se prefacelift joka on paska. Okei.

On se vähän hitaampi lämpiään mutta sielläkään tarvitse palella kun kaikki on kunnossa. Pätkäajossa lämpiää hunosti. Mutta aikoinaan pitkässä ajossa kyllä lämpöä riitti.

Johtuu kun hukkalämpöä ei synny.
Niin mitä "Ai nyt se prefacelift joka on paska" ? :lol:

Pitkässä ajossa lämpiää, niin.
Ensin kun ajaa 30 kilometriä / 20 minuuttia niin alkaa tarjeta jotenkuten.
Joka reissulla kun ensin palelee kyseisen verran niin sitten tarkenee, jos se on OK niin silloin ei kannata kiinnittää asiaan mitään huomiota.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Alkaa mennä vähän ohi alkuperäisestä aiheesta :roll:

Tuohon lämpenemiseen, eiköhän topicin aloittajalla ole kokemusta pilkkihaalareilla ajamisesta, vollkarimiehiä nääs :lol:
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Tähän väliin on nyt pakko kysyä, kun itsellä on pre-facelift w203, että onko näitä tehty 646-koneella ennen faceliftausta? Venäjänpoijjaan sivusto väittää, kun valmistenumerolla hakee, että koneen s/n 646963 30 146716.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

MBC220 kirjoitti:Tähän väliin on nyt pakko kysyä, kun itsellä on pre-facelift w203, että onko näitä tehty 646-koneella ennen faceliftausta? Venäjänpoijjaan sivusto väittää, kun valmistenumerolla hakee, että koneen s/n 646963 30 146716.
Hyvin mahdollista että olis uudemmallakin koneella. Onko moottorin suojamuovi pulteilla kiinni vai nostetaanko se vaan pois?
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

jolle kirjoitti:
MBC220 kirjoitti:Tähän väliin on nyt pakko kysyä, kun itsellä on pre-facelift w203, että onko näitä tehty 646-koneella ennen faceliftausta? Venäjänpoijjaan sivusto väittää, kun valmistenumerolla hakee, että koneen s/n 646963 30 146716.
Hyvin mahdollista että olis uudemmallakin koneella. Onko moottorin suojamuovi pulteilla kiinni vai nostetaanko se vaan pois?
Nostetaan. Sellanen iso koko moottorin peittävä suoja.
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

No siis 200cdi lastutettuna on se halvin menevä auto. Vakio 220cdi on ihan riittävä normiajoon ja kestää. Muita ei juuri normi 80-120km/h jurnutukseen kannata miettiä. Niin ja tietenkin Facelift, aikasempia ei kannata kattoa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

MBC220 kirjoitti:
jolle kirjoitti:
MBC220 kirjoitti:Tähän väliin on nyt pakko kysyä, kun itsellä on pre-facelift w203, että onko näitä tehty 646-koneella ennen faceliftausta? Venäjänpoijjaan sivusto väittää, kun valmistenumerolla hakee, että koneen s/n 646963 30 146716.
Hyvin mahdollista että olis uudemmallakin koneella. Onko moottorin suojamuovi pulteilla kiinni vai nostetaanko se vaan pois?
Nostetaan. Sellanen iso koko moottorin peittävä suoja.
Molemmissa moottoreissa on iso muovinen mutta 646 sen saa irti ilman torksi avainta, 611 tarvitaan t30 avain koska on 6 pultilla kiinni :wink:
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

jolle kirjoitti:
MBC220 kirjoitti:
jolle kirjoitti: Hyvin mahdollista että olis uudemmallakin koneella. Onko moottorin suojamuovi pulteilla kiinni vai nostetaanko se vaan pois?
Nostetaan. Sellanen iso koko moottorin peittävä suoja.
Molemmissa moottoreissa on iso muovinen mutta 646 sen saa irti ilman torksi avainta, 611 tarvitaan t30 avain koska on 6 pultilla kiinni :wink:
Joka päivä tällä foorumilla oppii jotain uutta. :P Tosiaan tää muovi lähtee ihan nostamalla. Kai tässä pulkassa on jo sitten uudempi versio moottorista. Auton valmistuspäivä on datakortin mukaan 11-2003.

Ja mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, 220 CDI on itsellä nyt palvellut elokuusta (24000km) oikein nätisti. Kulutus 5,6 matka-ajossa ja talvella lämmöt nousee kabiinissakin oikein rivakasti. Tarvittaessa lähtee valoista rivakammin, riippuu tietty kaasujalan asennosta.
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Osta 200 automaatti, on pienet päästöt eli pienet maksut ja ohjelman vaihdolla saat ripeän ja taloudellisen auton. Niin ja osta suomi-auto
Eihän tuo kovin pahalta näytä kun ajelee vakkari päällä vajaata yhdeksääkymppiä, kyseessä juurikin 200 automaatti jossa ohjelmaa muutettu ja suomiauto :lol: :

Kuva
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

dealer kirjoitti:
Osta 200 automaatti, on pienet päästöt eli pienet maksut ja ohjelman vaihdolla saat ripeän ja taloudellisen auton. Niin ja osta suomi-auto
Eihän tuo kovin pahalta näytä kun ajelee vakkari päällä vajaata yhdeksääkymppiä, kyseessä juurikin 200 automaatti jossa ohjelmaa muutettu ja suomiauto :lol: :

Kuva
Toihan on kuin sukkasillaan menis. :)
Auttaiskohan paljonkin omaan kulutukseen jos ton oman 220:n ohjelmaa muuttais? Vai onko saadut hyödyt näennäisesti pienemmät verrattuna 200:een? Ei sillä etteikö 5, 5 ois hyvä mutta jos vähemmälläkin pääsee.... :)
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei se ohjelman roplaaminen kulutusta mitään dramaattisesti laske. Voimaa siten kyllä saa lisää ja sitä kautta polttoainetta saa menemään enempi :wink:

Ei automaatilla tahdo päästä 5 litraan, manuaalina kylläkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitä en tuosta tiedä paljonko kulutusnäyttö valehtelee, mutta selvinnee ajan myötä (ei ole minun auto).
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ohjelma tehty kuvan autossa perseelleen, ruuvattu suutinkarttoja näköjään. Heittää varmaan 2-4l/100km


Ohjelma vaikuttaa auton keskimäärin hlöautossa 0,5 litraa ja isommassa autossa jopa litran. (esim. sprinter)

EGR poisto tekee sen vaikutuksen.
Viimeksi muokannut tapio89, 27.3.2013 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vauhdissa nollaamallahan tuollaisiin lukemiin pääsee. Bemun mittaariinkin saan noin jotain 2.5-3litran lukemia. Todellisia kulutuslukemiahan nuo ei ole, lähellekään. Toki jos jossain pohjanmaan lakeuksilla ajaa tankillisen kerralla ilman ainuttakaan pysähdystä/risteystä niin voi päästä lähelle. :D

Edit: Jaajoo, paikaltaanhan tuossa lähdetty kun "after start".
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vauhdissa nollasin, toisaalta matkaan sisältyy yksi lähes pysähdys (risteys) ja kiihdytys takaisin matkanopeuteen.
Tapsa kirjoitti:Ohjelma tehty kuvan autossa perseelleen, ruuvattu suutinkarttoja näköjään. Heittää varmaan 2-4l/100km
Itse mietiskelin että voisi puolitoista litraa heittää ... katsotaan nyt jos tuosta mitataan todellista kulutusta.
Mahdollisesta ohjelmamuutoksesta ei ole mitään tietoa mutta kohtuullisen pirteä tuntuu olevan. Katsastuksessa k-arvo oli hyvin alhainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”