Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto

Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Pitkä ja korkea 609D on nyt pihassa. Kuvia tulee myöhemmin. Varustettu ja leimattu huoltoautoksi. Peräkontissa pienimuotoinen verstas, jääkaappi ja 230Vac -sähköt.

Koitin selailla Trafin ym. tahojen sivuja, joissa viitattiin johonkin pykäliin, jotka olivat poistuneet ym. hassua. Eli nyt, ennen kuin menen tohkeissaan konttorille rekisteröimään tämän N2-kuokan Diesel-unelman nimiini, puntaroidaan vielä yhdessä nämä:

- Oisko tavallinen paku parempi kuin huoltoauto?
- Rekisteröinkö sen omiin yksityisnimiini vai hallussaolevalle toiminimelle? Onko väliä?
- Miten ylipäätään pääsen tämän kanssa kaikkein halvimmalla?
- Onko ohjaamon ja tavaratilan väliseinä jotenkin pyhä? Saako sitä leikellä tai peräti poistaa?
Viimeksi muokannut Juhanit, 16.2.2013 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Juhanilla pirssien koko vaan kasvaa. :D

Eikös jäsen jampuusi kerran paikallismiitissä porissut, että jos se on joskus huoltoautoksi rekisteröity, niin siitä ei enää saisi kalliimman veroluokan autoa?

Toisaalta varmaan sitä verstaan kokoa voinee pienentää, jos tavaraa tarvii kuljettaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Roisto kirjoitti: Eikös jäsen jampuusi kerran paikallismiitissä porissut, että jos se on joskus huoltoautoksi rekisteröity, niin siitä ei enää saisi kalliimman veroluokan autoa?
Huomenta,
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... oltoauto_2 sanoo jotta semmonenkin ois mahdollista. Pitäisi varmaan selvitellä onko tuosta joskus maksettu jotain tilapäistä autoveroa ja paljonko. Konttorilla osannevat sanoa.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Minä olen siinä käsityksessä että kevyt kuorma-auto ois kaikista halvinta pitää, siinä ei oo käyttömaksuja ollenkaan. Mielestäni 609D:n pitäisi saada rekisteröityä semmoiseksi. Olettaen tietenkin että Juhanilla kortti riittää.

Eikös 609D oo paripyörillä muutenkin?

viewtopic.php?t=31995

Tuola oli jotaki lyhkästä jutun tynkää aiheesta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Eikös kuorma-autossa tarvii olla väliseinä ainakin kuormatilan ja ohjaamon/matkustamon välissä? En sitten tiiä miten suhtautuvat sen siirtoon ja mitä tarkoittaa määrite seinä? Kun sehän voi olla puolikorkea, täysin peittävä tms. Nii ja niitä kuvia :amis_selittaa:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

En tiedä miten tänäpäivän sanoo laki siittä väliseinästä, mutta ennen ainakaan sitä ei oo kokonaan saanu poistaa, minimikorkeus sille seinälle on ollu 30cm ja sai olla kiinni etupenkkien takareunassa, sen takia 30cm ettei roinat tuu takaa polkimien alle tai muutenkaan pyörimään kuskin jalkoihin.

Sen voi tietysti yrittää leimata 4-5 hengelle ja tehä siihe seinälle ns kova istuin jonka saa nostettua siihe seinälle, kuorma-autoissa se ei oo mikään onkelma.

Kuorma-autona siinä ei ole käyttöveroa, diisselivero kuitenki on ja jos on riittävän uus ni ne pakopäästötkin mittailaan leimalla, jarruhan ne nuista syynää ekana ja ne pitää olla sitte just eikä melkein, sama ku etuakselisto väljyyksineen, ovikotelot eli ne mihkä juhanikin sievän 58 kokoisen jalkineensa ekana laittaa ku sisään änkeää, ne pitää olla kunnossa, ja akun kiinnitys.

Riippuen tietysti katsurista ja paikasta misä käyttää näkösällä ni eipä ne oikeen muuta kattele ku yllä olevat ja pikkaseen sieltä täältä runkoa kopisuttelevat.

Halvimmalla pääsee ku omistajan muutoksen aikana kattoo että siinä otteessa lukee edelleen se huolto-auto, jos alkavat änkyttämään että sellasta nimikettä ei enää oo ni sanoo vastaan jotta: ja paaaskat, lueppa uudestaan ne määräykses, monella konttorilla ku sitä huoltoauto mahollisuutta ei oo laitettu niihe tietoteknisiin ohjelmiin ollenkaan, vaikka se siellä pitäis olla.

Täälä vaasassa joutui 1 konttuuri sen ohjelmaansa lisäämään ku ei heijän mukaansa ollu sellasta edes olemassa, siirryin seuraavalle jossa homma onnistu vajaassa vartissa, menin sitte takasin ekalle konttorille ja näytin...väittivät kivern kovaan sen rek otteen olevan laiton :shock:

Tein siittä ilmotuksen eka poliisille joka kävi vähän puhuttelemassa konttuurin päälliköä joka lopuksi sitte vaihtu...niinko suurinosa muusta henkilökunnasta, mutta kyllä tarkkana saa olla, ja toinen missä saa olla tarkkana on vakuutusyhtiöt.

Mutta kuorma-autona minä sen pitäisin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Huolto-/Kuorma-autona toki pidän. Käyttöönotto on 22.6.2013, jos sillä nyt on mitään väliä. Kone on ilmeisesti OM364, eli erittäin korkeatehoinen ja kovaa kiertävä nelipyttyinen diesel. Joskus olen tainnut ääneen ajatella että en osta dieseliä, enkä varsinkaan nelipyttyistä. Tämä nyt oli semmonen puolivahinko...

Se ensimmäinen asia on tässä nyt tuo rekisteröinti. Edellinen omistaja on yksityinen henkilö. Aiemmat Valtra ja ILP-firma. Rekisteriotteessa lukee näin: "Pöytä, oik. + vas. laatikostot ja hyllyt, ruuvipenkki. Saadaan käyttää ainoastaan huoltotehtäviin liittyvien varusteiden kuljetukseen"
Tarkoittaako tuo siis sitä että periaatteessa yksityinen huviajelu voisi aiheuttaa maksullista neuvontaa virkavallan suunnalta? Hyödynkö jollain tavalla siitä jos rekisteröisin tämän toiminimen nimelle?
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

minä ainakin olen siinä uskossa että se kellekkään kuulu minkämoinen väliseinä yms ratkasut mun variossa on.. eli vapaata rakentelua vaan,, olen määkin muuttanut tuota väliseinää sitten viime leiman ja en aatellut pitää suurta meteliä siitä konttorilla kun käyn seuraavaksi sitä näyttämässä(joskus, oliko heinäkuussa)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Enpä osaa ottaa kantaa oikein mihinkään mutta onnittelen auton hankinnasta :lol:

Sen verran kuitenkin kommentoin että aikoinaan verottaja sanoi että aivan sama onko auto luonnollisen henkilön vai henkilöyhtiön omistuksessa. Se, miten se kirjanpidossa käsitellään, ratkaisee kumman se on. Tuo siis verottajan sanomaa toiminimen ja henkilöauton kohtelusta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Nyt on jokunen kuvakin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Löysäranteisimmat lienevät jo löytäneetkin ilmoituksen tsättiautosta. Valkoinen on kyllä ruosteiden kannalta ihan ehdoton ykkösväri.
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Näemmä ei saa samanlaista varusteluetteloa näistä kun henkilömalleista, mutta: https://dl.dropbox.com/u/10906111/Juhanin%20Kaappi.pdf
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Kappas. Tänks.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

epäilenpä, että tuo maininta juontaa siitä, että kuorma-autolla pitää aina olla joku "käyttötarkoitus"

nyt kun "tavaratila" onkin verstas, ei siellä saa kuljettaa mitään, ja taas jos käyttötarkoitus on tavarankuljetus, pitäs olla tietyt edellytykset kuorman kiinnitykseen, etuseinään jne...

jututapa paikallista asiansa OSAAVAA katastushenkilöä


(HUOM TÄÄ ON MUN EPÄILYS / MIELIPIDE - EI TIETO)
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuohon sais sisustettua aikas makeen liikkuvan mersuparantolan 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

XUX63 kirjoitti:Tuohon sais sisustettua aikas makeen liikkuvan mersuparantolan 8)
Oishan se muikia kun vois ajellessa samalla korjailla. Taikis rattiin ja ite peräkontin puolelle remonttihommin... :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juhanit kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuohon sais sisustettua aikas makeen liikkuvan mersuparantolan 8)
Oishan se muikia kun vois ajellessa samalla korjailla. Taikis rattiin ja ite peräkontin puolelle remonttihommin... :D
Agrikaatti ja TIC laulaa kun tulee uuttaa valumiiniosaa ähkeistettyyn V8:iin 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Juhanit kirjoitti:- Onko ohjaamon ja tavaratilan väliseinä jotenkin pyhä? Saako sitä leikellä tai peräti poistaa?
Komia auto :D

Ohjaamon väliseinää ei saa poistaa. Aukon saa tehdä, mutta se vaatii lisävahvistuksia. Kuormatilassa olevia muita väliseiniä saa siirtää ja poistaa.

Minulta löytyy Sprinttelle maahantuojan tekemät suomenkieliset korinrakennusohjeet, jotka pätevät vanhempaankin kalustoon. Pitäisi löytyä jostakin Vehon sivuilta koko manuska (162 sivua). Jos ei löydy Vehon sivuilta, niin voin lähettää Juhanitille, kun ilmoitat yv:llä sähköpostiosoitteen.

Kuva

Kuva
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: Kevyt kuorma-auto ja huoltoauto

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Meissenkeri kirjoitti: Ohjaamon väliseinää ei saa poistaa. Aukon saa tehdä, mutta se vaatii lisävahvistuksia. Kuormatilassa olevia muita väliseiniä saa siirtää ja poistaa.

Minulta löytyy Sprinttelle maahantuojan tekemät suomenkieliset korinrakennusohjeet, jotka pätevät vanhempaankin kalustoon. Pitäisi löytyä jostakin Vehon sivuilta koko manuska (162 sivua). Jos ei löydy Vehon sivuilta, niin voin lähettää Juhanitille, kun ilmoitat yv:llä sähköpostiosoitteen.
Väliseinässä on aika helposti puhkaistavat ikkunanreijät jotka näyttäisivät irtoavan napakalla nyrkiniskulla. Liekö nämä mitään vahvistuksia vaativia?

juhani.t (ät) iki.fi saa lähettää. Kiitokset jo etukäteen.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Laitoin ohjeen tulemaan. Toivottavasti siitä on apua.
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Ai tää on tämä, ihailin nettiautossa jo aikasemmin...

Mitenköhän jos on K-A yrityksen nimissä käy liikennelupa / ajoaika juttujen kanssa? Puuttuvatkohan herkemmin vrt. jos auto olisi yksityisen nimissä?

Kun tuo vielä on noin siisti niin kannattaa ruiskutella massat / öljyt oviin ja koteloihin, tuntuvat ruostuvan tehokkaasti kaikkialta ja kaiken aikaa... :evil:

Katsastuksessa eniten vaivaa on ollut jarruista, ohjausniveliä ja muita voi mennä myös.

Tekniikaltaan tuo on ihan kuorma-auto, kestää. 8)

Onnea hyvästä valinnasta!
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

JTuom kirjoitti:Ai tää on tämä, ihailin nettiautossa jo aikasemmin...

Mitenköhän jos on K-A yrityksen nimissä käy liikennelupa / ajoaika juttujen kanssa? Puuttuvatkohan herkemmin vrt. jos auto olisi yksityisen nimissä?
Niin. Tätä jo tässä koitin taivastella vaan kuuklaamalla asiaan ei ole tullut oikein kunnollista selvyyttä. Sinänsä sama kun toiminimellä toimintaa kertyy vuodessa noin sadan euron edestä, eli kyse on kallista harrastuksesta. Voi olla parempi että laitan ihan yksityisnimiin.

JTuom kirjoitti: Kun tuo vielä on noin siisti niin kannattaa ruiskutella massat / öljyt oviin ja koteloihin, tuntuvat ruostuvan tehokkaasti kaikkialta ja kaiken aikaa... :evil:

Katsastuksessa eniten vaivaa on ollut jarruista, ohjausniveliä ja muita voi mennä myös.
Käsijarru on jumissa nyt. Vanhoja katsastuslappuja tuli mukana ja jarruissa on ollut huomauttamista joskus. Ruostetta on vähän siellä ja täällä. Varsinaisia reikiä ei ole mutta päälyspellit on kuin väykystä. Ajoltaan tuo kulkee vakaasti ja suoraan. Ei kolise eikä alusta tunnu mitenkään väljälle. Jospa me nivelet jonkinlaisessa kunnossa on. Kesäkuussa ois katsastus joten siellä sitten katsotaan.
JTuom kirjoitti: Tekniikaltaan tuo on ihan kuorma-auto, kestää. 8)
Onnea hyvästä valinnasta!
Kiitokset. Tunnelmakin on kuin kuorma-autossa. Päättäväisesti kiihdyttämällä olen saanut auton kulkemaan jopa satasta. Makein etenemisvauhti on semmonen 85 mittarissa. Sisämelu on siedettävä ja konekin kuulostaa ihan kivalle.
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Harvinaisen siistin 609:sin olet löytänyt, onnittelut siitä. Ruostuminenhan noissa on se suurin murhe, maalauksen laatu on suorastaan ala-arvoinen, maalipinta on kuin ohut kerros valkoista vesiväriä.... ja minkään näköistä koteloitten-, ovien-, luukkujen- jne ruostesuojaustahan noissa ei tehtaalta lähtiessä ole, niinkun ei hyötyajoneuvoissa yleensäkään. On lasketty että kyllä se sen muutaman vuoden säilyy päällepäin ruosteettomana ilman suojaustakin. Parhaiten säilyneitä näyttäis olevan ne yksilöt jotka on jo uutena ylimaalattu "firman väreihin".
Niinkuin JTuom tuossa jo mainitsikin niin kannaittais ainakin ovet ja luukut ruiskutella sisäpuolelta kotelonsuoja-aineella, ne siitä lähtee ekaks kukkimaan ja on hankalimmat sitten korjailla. Tietty toinen tyyli on ajaa vaan ja antaa raudan valittaa ja ruosteen kukkia...kukin tyylillään :D

Tekniikka näissä on tosissaan kestävää, mutta yks tarkka kohta näissä on kuitenkin perä josta olen tainnut paasata jo aikaisemminkin. Öljyt kannattaa vaihtaa sinne ihan vaan varulta koska öljymäärä on pieni ja vaihto on usein laiminlyöty. Paljon näitä on ollut perävikaisena myynnissä ja on puhetta jopa tyyppiviasta mutta kyse on vaan tarkkuudesta öljyn suhteen. Ja samalla kun vaihdat/vaihdatat peräöljyt niin samalla kannattaa tarkastaa perämurikan huohotusventtiili joka useimmiten on muurautunut umpeen, sille siis riittää pelkkä puhdistus.

Leppoisa menijähän tuo on maantiellä, ei muutakun vaan kruisailemaan 8)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Nyt on jokunen päivä jyristelty jopa ihan hupiajoa. Erikoisen hauska vehje ajella. Varsinkin isolla tiellä se mittarin 85 km/h on oikein leppoisa ja rauhoittava ajella. Alan pikkuhiljaa ymmärtää näitä dieselimiehiäkin. Nelipyttyinen rouskutin on oikeastaan aika kivan kuuloinen ja tuo mieleen lapsuuden kokemukset linja-automatkoista :D

Pitäisi varmaan alkaa miettimään renkaiden/vanteiden ostoja ja jousien katkontaa, mutta ne saa nyt olla. Mukana tuli 4kpl nastarenkaita. Oliko se taka-aksilan paripyöräsysteemin kanssa joku homa että sai olla nastat vain toisissa? Entä edessä?

Jonkinlainen keskuslukitus pitää klikata jostain ja mielellään kaukosäätimellä. Hermot ei kauaa kestä värkätä niin ja näin toimivien lukkojen kanssa. Muutenkin lukitussysteemit haisee 123:lle. Avain on samannäköinen ja kahvat kuin pystäristä. Ja toimivat huonosti.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

aattelin tuota keskuskukkoa hiukan varioonkin,, laita sitten kuvia kun se on ajankohtaista :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muistaakseni:

Kuorma-autoissa saa olla nastoitus "miten sattuu", kunhan se on symmetrisesti. Paripyöristä toinen saa olla jopa sileä. Kannattaa tarkistaa onko nuissa tonnirajaa ja miten se oikeasti menee.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Onnittelut 609:n hankinnasta!

Meillä oli crossihuoltoautona samanlainen "puksutin". Rekisteriotteeseen oli merkitty väliseinän siirto, joten ohjaamosta oli suoraan kulku "oleskelutilaan". Väliseinän takana oli tilat crossipyörille ja työkaluille ym.

Pumppu oli meillä säädetty aika lähelle 2,5 rajaa, joten ennen katsastusta oli tarpeen vähän availla paikkoja, jotta kelvollinen tulos saatiin. Pitkin poikin Suomea ajettiin ja mainitsemasi n 85 nopeus oli hyvä marssinopeus. Kulutus pysyi auton kokoon ja painoon nähden hyvin kohtuullisena eli n 10-11 l/100km.

Ongelmana oli jo aiemmin mainittu ruoste. Kovempaa kun paiskasi ovet kiinni, niin ruosteet rapisivat maahan. Päällisin puolin meidän 609 oli siistin näköinen, mutta helmapeltien alareunojen sisäpuolella olevat kotelot ruostuivat vähitellen pois ja helmojen kiinnitys rungon päällä oleviin poikittaistukiin ruostui myös vähitellen useasta kohtaa pois. Katsastuksessa tuli viime keväänä hylkäys ko syystä ja auto myytiin meille tarpeettomana seuraavalle harrastajalle.

Talvirenkaina meillä oli edessä nastat ja takana oli tavalliset karkeahkot nastattomat renkaat.

Mukavat muistot jäivät autosta!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ltm kirjoitti: Kulutus pysyi auton kokoon ja painoon nähden hyvin kohtuullisena eli n 10-11 l/100km.
niin että mitä että :roll: minulle kun sanottiin sillon kun varioa kattelin että "kaikki alle 20l/100km on kusetusta" niin en ole sitten uskaltanut laskeskella varioni kulutusta lainkaan(tuo mun vario on vielä sillä "kiertävällä" 2.9l vitosella)
Tiedän kyllä että alle70L käy helsingissä, todella hurjaa ylinopeutta koko matka.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

eero1989 kirjoitti:(tuo mun vario on vielä sillä "kiertävällä" 2.9l vitosella)
Rivi vai jakajapumpulla?
Pajonko noiden kaappien omapaino on?
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Jakaja(ainaski vielä,, muistaakseni)
tuo mun on pätkä ja painaa 2700kg, muistaakseni.
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

eero1989 kirjoitti:Jakaja(ainaski vielä,, muistaakseni)
tuo mun on pätkä ja painaa 2700kg, muistaakseni.
9l sataselle vie printteri matka-ajos samoilla painoilla mutta tietenkin pienempi ilmanvastus. Ei paljon enempi kun auto trailerilla peräs.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”