S124 kabiinin lämpö
S124 kabiinin lämpö
Miten lämmin toi farkku pitäs olla verrattuna sedaniin? Farkusta takapenkki pois ja selkänojat kipattu jos sillä jotaki merkitystä on.
Sedani mun mielestä lämpes paljo kuumemmaks jo 10km matkalla -20 kelissä ku tuo farkku lämpee koskaa, vaikka 100km ajais ja pakkasta vain -10. 200, 200d ja 250d sedanit on ollu ja niissä tarkeni ja hiki tuli toppatakki päällä. 300D on toi farkku ei siel tartte haaveillakka takin aukasusta.
Kiertovesi pumppu oli sökö entinen ja luulin et siinä vika vaa *askat mitää merkitystä ollu. Lompakossa oli ainoo vaikutus sen laitolla.
Sedani mun mielestä lämpes paljo kuumemmaks jo 10km matkalla -20 kelissä ku tuo farkku lämpee koskaa, vaikka 100km ajais ja pakkasta vain -10. 200, 200d ja 250d sedanit on ollu ja niissä tarkeni ja hiki tuli toppatakki päällä. 300D on toi farkku ei siel tartte haaveillakka takin aukasusta.
Kiertovesi pumppu oli sökö entinen ja luulin et siinä vika vaa *askat mitää merkitystä ollu. Lompakossa oli ainoo vaikutus sen laitolla.
E46 330D & E46 328i
Lämmöt nousee tässä tosi nopiaan siihe 85-90 asteesee ja pysyy siel sen jälkee. Verrattuna entiseen 250d römmeliin jossa nousi hitaammin ja lämmöt laski parkkipaikalla 60 ja liikenne valoissa.aniemiko kirjoitti:mites termostaatti?
En usko muuhun ku kenno paskanen sisältä tai närhenpallit. Mut hainki sitä et mite lämmin ton kuulus olla sisältä ku ei oo kokemusta farkuista saati muista farkku mersusta.
Ilmastoinnin napista ko painasee sisäkierron päälle ni alkaa lämmetä sen jälkee sisusta mut veikkaan et pia ois huurussa lasit.
E46 330D & E46 328i
Olen ajellut nyt 300TD -92:lla ja eilen aamulla oli parikymmentä pakkasta, kyllä se lämpenee niin että 5 km jälkeen saa heitellä pipon ja käsineet pois ja availla takin.
Jos täysillä pitää lämmöt niin tulee pahuksen kuuma teepaitasillaankin, tai siis ei sen väliä onko sedan vai farkku niin tarkenee kun on kunnossa.
Jos täysillä pitää lämmöt niin tulee pahuksen kuuma teepaitasillaankin, tai siis ei sen väliä onko sedan vai farkku niin tarkenee kun on kunnossa.
Joo ei tuossa kannata lakkeja pois nakata, varpaakki melkee jäätyy kesäkengillä pitemmässä laukassa kovalla pakkasella.dealer kirjoitti:Olen ajellut nyt 300TD -92:lla ja eilen aamulla oli parikymmentä pakkasta, kyllä se lämpenee niin että 5 km jälkeen saa heitellä pipon ja käsineet pois ja availla takin.
Jos täysillä pitää lämmöt niin tulee pahuksen kuuma teepaitasillaankin, tai siis ei sen väliä onko sedan vai farkku niin tarkenee kun on kunnossa.
E46 330D & E46 328i
Olen ajellut nyt 300TD -91:lla ja on ollu reilusti yli oli parikymmentä pakkastaki, kyllä se lämpenee niin että 5 km jälkeen saa heitellä pipon ja käsineet pois ja availla takin.dealer kirjoitti:Olen ajellut nyt 300TD -92:lla ja eilen aamulla oli parikymmentä pakkasta, kyllä se lämpenee niin että 5 km jälkeen saa heitellä pipon ja käsineet pois ja availla takin.
Jos täysillä pitää lämmöt niin tulee pahuksen kuuma teepaitasillaankin, tai siis ei sen väliä onko sedan vai farkku niin tarkenee kun on kunnossa.
Jos täysillä pitää lämmöt niin tulee pahuksen kuuma teepaitasillaankin, tai siis ei sen väliä onko sedan vai farkku niin tarkenee kun on kunnossa. Näin
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Pakkasta oli noin 10 astetta kun lähdin työpaikan pihasta. Keskinopeus n. 60 km/h ja 4 minuutin ajon jälkeen lämmöt oli 70 ja 5 min ajon jälkeen 80.
Ilman esilämmitystä tai yhtään joutokäyntiä.
Ilman esilämmitystä tai yhtään joutokäyntiä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt hokasin ettei tää muuten puhalla ollenkaa vänkärin jalkotilaan. Ja jos sitä säätö nuppia ruuvaa vastapäivään ni jumittelee välille tiettyyn kohtaan aina. Myötäpäivään pyöritettäes pyörii "ympyrää" muttei silti koskaan puhalla vänkärin jalkotilaan.
Oisko ideaa mistä kohti alkaa purkamaan autoa et sais ongelman kuntoon?
Oisko ideaa mistä kohti alkaa purkamaan autoa et sais ongelman kuntoon?
E46 330D & E46 328i
Kartaani tunnelissa on kaks reikää johon ois pitäny mennä putket ja läpivienti kumi, no ei ollu kummassakkaan mittään tukkeena, ilmankos puhalteli kylmää. Nytto putket siellä ja jotaki ylimäärästä tukkimassa loput raot. Diavian joku on sinne menny lisäämään et kesällä kainalot pyssyy kuivana.
Vänkärin puolen jalkotilassa läppä on iha hervoton, ilmeisesti kuskin puolelta tulee läpästä tanko tjs siihe läppään mut on irronnu vänkärin puolelta. Annoin olla ko pimiää pukkaa pohojolan talliin. Villasukat matkustajalle laitoin roikkumaan hanskalokeron alle kuin ameriikassa takan kylykeen jouluna ruukataan.
Jäähytys järjestelmän huuhtasin kesällä ja sisäkennon. Ei oo ennää muuta vaihtoehtoa ko kenno ei oo tiivis koteloonsa jossei vielläkään tunnu niin kuumalta ko sedan w124.
Vänkärin puolen jalkotilassa läppä on iha hervoton, ilmeisesti kuskin puolelta tulee läpästä tanko tjs siihe läppään mut on irronnu vänkärin puolelta. Annoin olla ko pimiää pukkaa pohojolan talliin. Villasukat matkustajalle laitoin roikkumaan hanskalokeron alle kuin ameriikassa takan kylykeen jouluna ruukataan.
Jäähytys järjestelmän huuhtasin kesällä ja sisäkennon. Ei oo ennää muuta vaihtoehtoa ko kenno ei oo tiivis koteloonsa jossei vielläkään tunnu niin kuumalta ko sedan w124.
E46 330D & E46 328i
Siellähän oli vikaa muttei enään, toivottavasti pysyykin paikallaan töhönät. Nimittäin kuskinpuolelta kennokoteloon menevä tai tulevan putken tiivistysmassa oli vähä lörähtäny tai ainakin irronnu kotelon kylestä sen verra et höngän tie varpaille oli suora. Mitä lie butyyli massan tapasta paskaa jolla se tiivistys oli hoijettu.
Saa jo olla mun osalta jossei paljo kummentunu hytin lämmöt, tarkeneehan tuolla toki talvella muttei se niin kuuma oo ku sedan.
Tulipaha samalla kuumailmapuhallin puotettua naamalle tuusatessa ni saa partaa kasvattaa.
Saa jo olla mun osalta jossei paljo kummentunu hytin lämmöt, tarkeneehan tuolla toki talvella muttei se niin kuuma oo ku sedan.
Tulipaha samalla kuumailmapuhallin puotettua naamalle tuusatessa ni saa partaa kasvattaa.
E46 330D & E46 328i
Mulla on 80km suuntaasa yleesä se matka. Ei siellä hiki tuu toppatakkikaa päällä. Liekkö sitten vaan tommonen toi farmari malli. Kylymempiähä neo kyllä sedaniin verrattuna.
Sisätilanlämppäriki mulla on ja katoksessa auto.
Eile louskutti 2h putkeen auto kaupunki ajossa ni alko tuntua kuumemmalta kuin koskaan -15 kelissä.
Sisätilanlämppäriki mulla on ja katoksessa auto.
Eile louskutti 2h putkeen auto kaupunki ajossa ni alko tuntua kuumemmalta kuin koskaan -15 kelissä.
E46 330D & E46 328i
No näillä tiedoilla ei varmasti kaikki ole kunnossa, jos ei tuolla matkalla lämpeä niin paljon, että takkia kestäis ottaa pois.Dixon kirjoitti:Mulla on 80km suuntaasa yleesä se matka. Ei siellä hiki tuu toppatakkikaa päällä. Liekkö sitten vaan tommonen toi farmari malli. Kylymempiähä neo kyllä sedaniin verrattuna.
Sisätilanlämppäriki mulla on ja katoksessa auto.
Eile louskutti 2h putkeen auto kaupunki ajossa ni alko tuntua kuumemmalta kuin koskaan -15 kelissä.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Kestää kyllä takin ottaa pois. Muttei hiki tullu takkipäällä, pipoa ja hanskoja en ees käytä autossa oli vaikka -50 pakkasta.Lestrange kirjoitti:No näillä tiedoilla ei varmasti kaikki ole kunnossa, jos ei tuolla matkalla lämpeä niin paljon, että takkia kestäis ottaa pois.Dixon kirjoitti:Mulla on 80km suuntaasa yleesä se matka. Ei siellä hiki tuu toppatakkikaa päällä. Liekkö sitten vaan tommonen toi farmari malli. Kylymempiähä neo kyllä sedaniin verrattuna.
Sisätilanlämppäriki mulla on ja katoksessa auto.
Eile louskutti 2h putkeen auto kaupunki ajossa ni alko tuntua kuumemmalta kuin koskaan -15 kelissä.
E46 330D & E46 328i
Oliha siel ilmastoinnin putkien läpivienti tulipellistä puoliksi aukikin. Tulipa tukittua suurinpiirtein vissiin seki rakonen. Huomasin ko mittaristoa pois käytin.
Sitten keskisuulakkeilta tuli koko aja hiukan kylymää läpi ni ihmettelin sitä tänää. Mestarit ropannu sieltäki paskaksi sen huulen jota vasten sen läpän kumi painuu ni hönki aina läpi pikkusen vaikka oli kiinni, sehä on näköjään samalla pois muualta puhallustehosta.
Tiiä onko noilla paljoa merkitystä mut onpaha taas "parenpi". -5 kelillä on lämmin peli kyllä ni ootellaan niitä -15 kelejä ees et tottuus selviää.
Pari kuvaaki on jemmas jos joutas vkl laitteleen. Ja sakemanni inssin yhen aivopierun korjasin samalla sieltä keskisuulakkeilta ja ny kestää.
Sitten keskisuulakkeilta tuli koko aja hiukan kylymää läpi ni ihmettelin sitä tänää. Mestarit ropannu sieltäki paskaksi sen huulen jota vasten sen läpän kumi painuu ni hönki aina läpi pikkusen vaikka oli kiinni, sehä on näköjään samalla pois muualta puhallustehosta.
Tiiä onko noilla paljoa merkitystä mut onpaha taas "parenpi". -5 kelillä on lämmin peli kyllä ni ootellaan niitä -15 kelejä ees et tottuus selviää.
Pari kuvaaki on jemmas jos joutas vkl laitteleen. Ja sakemanni inssin yhen aivopierun korjasin samalla sieltä keskisuulakkeilta ja ny kestää.
E46 330D & E46 328i
Eka kuva, puuttuvan palasen/huulen kohalle mehukattia liimalla tilalle ja toi nurkka pala takas liimattuna. Läppäki oli mutkalla et sen takia varmasti rikki menny ja se rulla oli outo pyöritellä.
Sitten sen muovise paskan tilalle metallia. Tohon tulee se kuusiokolo ruuvi kiinni.
Ei enää säry kuten tässä meni se rikki ja entises autossa oli. Ruuvi pohjaa liia aikaistan vaikka läppä ei oo ees kiinni. Tolla ruuvilla pystyy siis säätämään hitusen, löyhälle jättää ni läppä on raollaan. Omassa ei riittäny vara kiristää, se pohjas ja muovi meni särki, lyhennin kuusiokolo pulttia et sai sen oikein toimiin.
Sitten sen muovise paskan tilalle metallia. Tohon tulee se kuusiokolo ruuvi kiinni.
Ei enää säry kuten tässä meni se rikki ja entises autossa oli. Ruuvi pohjaa liia aikaistan vaikka läppä ei oo ees kiinni. Tolla ruuvilla pystyy siis säätämään hitusen, löyhälle jättää ni läppä on raollaan. Omassa ei riittäny vara kiristää, se pohjas ja muovi meni särki, lyhennin kuusiokolo pulttia et sai sen oikein toimiin.
E46 330D & E46 328i
Toiselta foorumilta lainattua.Mittailin infralla minkä lämpöistä nestettä menee kennolle ja millaista tulee ulos. Sisään menee noin 74 asteista ja pois tulee 67 asteista. Puhallin ykkösellä --> kaikki mielestäni näiltäosin on kunnossa
No sit mittaamaan suulakkeista. Apparinpuolelta 73 keskeltä 74 ja toisesta 73 mutta kuskinpuolelta vain 56 asteista Siis paljon kylmempää kuin mitä paluunesteen lämpötila on --> aivan pako olla ilmavuoto ohitte kennon.
Minäpä mittasin omasta ni 67-69 asteista ilmaa tullee. Elikkä ei maha palijo vikkaa autossa olla. Farkku vaa on sitte tommonen. En mitannu pimmees mite lämmintä nestettä putkissa kulukee hyttiin.
E46 330D & E46 328i
Diavialla varustettu farkku ei ole yhtä lämmin kuin alkuperäisellä Behr-ilmastoinnilla oleva.
Diavialla olevassa saa ajaa -30 pakkasella lämmöt täysillä, silloin tarkenee.
Behrillä olevassa saa pienentää lämpöjä kun tulee kuuma. Molemmat on pakuja, ja varustettu uusilla orggis termareilla
2100w Defalla kun pöhäyttää sisätilan lämpimäksi ennen lähtöä niin mukavan lämmin on farkkukin, jos kylmästä lähtee niin kyllähän se lämpiäminen hetken kestää.
Jos 124 farkusta haluaa todella kuuman, ja takapenkeissä sattuu olemaan se kuormaverkko/nahkariepu vielä paikallaan niin nostaa sen nahkarievun takapenkin "kauhukahvojen" päälle niin jopas lämpiää kun lämmitettävä ilmatila pienenee aika reilusti
Diavialla olevassa saa ajaa -30 pakkasella lämmöt täysillä, silloin tarkenee.
Behrillä olevassa saa pienentää lämpöjä kun tulee kuuma. Molemmat on pakuja, ja varustettu uusilla orggis termareilla
2100w Defalla kun pöhäyttää sisätilan lämpimäksi ennen lähtöä niin mukavan lämmin on farkkukin, jos kylmästä lähtee niin kyllähän se lämpiäminen hetken kestää.
Jos 124 farkusta haluaa todella kuuman, ja takapenkeissä sattuu olemaan se kuormaverkko/nahkariepu vielä paikallaan niin nostaa sen nahkarievun takapenkin "kauhukahvojen" päälle niin jopas lämpiää kun lämmitettävä ilmatila pienenee aika reilusti
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Joo rajaisin muuten ton takatilan pois mut koira pittää sinne häkkiin saaja kuiteki sivuovesta. Ja takapenkkien tilat on omille romuille ja seo monesti täynnä.
Eipä toi haittaa ko kyllä tuolla jo tarkenee paremmin noilla pikkukorjauksilla mitä tein.
Viel on se puhallinmoottorin kotelo joka pitäs tarkistaa ko siellä on seppä käyny ennen mua.
viewtopic.php?t=46212&highlight=
Eipä toi haittaa ko kyllä tuolla jo tarkenee paremmin noilla pikkukorjauksilla mitä tein.
Viel on se puhallinmoottorin kotelo joka pitäs tarkistaa ko siellä on seppä käyny ennen mua.
viewtopic.php?t=46212&highlight=
E46 330D & E46 328i