Luistoja startissa
Luistoja startissa
Oletteko huomanneet w-asennon liikkeellelähtöongelmat jäällä? W, eli ns winter-asennossa veto ei riitä pienestä kuopasta liiikkeelle lähtöön ja kaasun sopiva anniskelu tuntuu epätasaisella jäällä vaikealta. S- eli summer-asennossa sensijaan veto on juuuri sopiva liikkeellelähtöön pedaaliin koskematta. Mikähän idea tuossa w-asennossa on eli mikä on ollut suunnittelijan tarkoitus? Jos se on ollut pelkästään liikkeellelähtö talvella, niin ei toimi käytännnösä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Luistoja startissa
En kyllä ole huomanut että kaasun anostelu olis vaikeaa/hankalaasipi kirjoitti:Oletteko huomanneet w-asennon liikkeellelähtöongelmat jäällä? W, eli ns winter-asennossa veto ei riitä pienestä kuopasta liiikkeelle lähtöön ja kaasun sopiva anniskelu tuntuu epätasaisella jäällä vaikealta. S- eli summer-asennossa sensijaan veto on juuuri sopiva liikkeellelähtöön pedaaliin koskematta. Mikähän idea tuossa w-asennossa on eli mikä on ollut suunnittelijan tarkoitus? Jos se on ollut pelkästään liikkeellelähtö talvella, niin ei toimi käytännnösä.
kun W on päällä(sehän lähtee sillon 2Vaihtella ja pakki on isompi juuri kaasun käytön/liukaalla liikeele lähtemisen helpotamiseksi ei tarvitse olla niin tarkana polkimenliiken kanssa ja noin se on kaikissa ehjissä misä sitä kokeillut toiminut)
jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Luistoja startissa
Riippuu kuopan koosta Kun pyörät ovat viikon seisokin ja välillä sulan kelin jälkeen 5-10cm jääkolossa, niin on yleensä hyvät neuvot ja sorasäkki tarpeen.CDI203 kirjoitti:
jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Tämä liikkeellelähtökokemus ei perustu katuliikenteeseen, vaan jäiseltä, monttuiselta ja lumiselta pihalta lähtöön.
Onko W203-mallissa jonkilainen jarruihin perustuja luistonesto? Jos on, niin se on huomattavasti "sivistyneempi" kuin taannoisessa Volvossani, jonka jarrut paukkuivat ja kolisivat kuuluvasti jäältä liikkeelle lähdettäessä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Luistoja startissa
Samoin kokeiltu kaikenlaisista kuopista lumi hangesta ym lähtöä eikä niissä kyllä mitään onkelmaa ole ollut mihin olis eroa tullut oli sitten w tai s että w pällä lähtis huonommin,sipi kirjoitti:Riippuu kuopan koosta Kun pyörät ovat viikon seisokin ja välillä sulan kelin jälkeen 5-10cm jääkolossa, niin on yleensä hyvät neuvot ja sorasäkki tarpeen.CDI203 kirjoitti:
jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Tämä liikkeellelähtökokemus ei perustu katuliikenteeseen, vaan jäiseltä, monttuiselta ja lumiselta pihalta lähtöön.
Onko W203-mallissa jonkilainen jarruihin perustuja luistonesto? Jos on, niin se on huomattavasti "sivistyneempi" kuin taannoisessa Volvossani, jonka jarrut paukkuivat ja kolisivat kuuluvasti jäältä liikkeelle lähdettäessä.
on sutimisen esto jarrulla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
S asento on paras kesällä ja talvella, tuolla W asenneolla se lähtee liian suurella vaihteella liikkeelle
Jos tykkäät laatikosta, käytä vain S asentoa, se on "terveellisempi" vaihteistolle. Mun mielestä W on jokseenkin turha mutta makuasioita ja ääritilanteita varten en kiistele. Se kaasun käyttö on W:llä oltava erilainen, muuten tulee juuri tuo tuntu että luistaa eikä lähde liikkeelle nimim. omakohtainen kokemus tuosta tunteesta, eli ymmärrän mitä tarkoitat sipi
Jos tykkäät laatikosta, käytä vain S asentoa, se on "terveellisempi" vaihteistolle. Mun mielestä W on jokseenkin turha mutta makuasioita ja ääritilanteita varten en kiistele. Se kaasun käyttö on W:llä oltava erilainen, muuten tulee juuri tuo tuntu että luistaa eikä lähde liikkeelle nimim. omakohtainen kokemus tuosta tunteesta, eli ymmärrän mitä tarkoitat sipi
Mersuja