Luistoja startissa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Luistoja startissa

Viesti Kirjoittaja sipi »

Oletteko huomanneet w-asennon liikkeellelähtöongelmat jäällä? W, eli ns winter-asennossa veto ei riitä pienestä kuopasta liiikkeelle lähtöön ja kaasun sopiva anniskelu tuntuu epätasaisella jäällä vaikealta. S- eli summer-asennossa sensijaan veto on juuuri sopiva liikkeellelähtöön pedaaliin koskematta. Mikähän idea tuossa w-asennossa on eli mikä on ollut suunnittelijan tarkoitus? Jos se on ollut pelkästään liikkeellelähtö talvella, niin ei toimi käytännnösä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Luistoja startissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sipi kirjoitti:Oletteko huomanneet w-asennon liikkeellelähtöongelmat jäällä? W, eli ns winter-asennossa veto ei riitä pienestä kuopasta liiikkeelle lähtöön ja kaasun sopiva anniskelu tuntuu epätasaisella jäällä vaikealta. S- eli summer-asennossa sensijaan veto on juuuri sopiva liikkeellelähtöön pedaaliin koskematta. Mikähän idea tuossa w-asennossa on eli mikä on ollut suunnittelijan tarkoitus? Jos se on ollut pelkästään liikkeellelähtö talvella, niin ei toimi käytännnösä.
En kyllä ole huomanut että kaasun anostelu olis vaikeaa/hankalaa
kun W on päällä(sehän lähtee sillon 2Vaihtella ja pakki on isompi juuri kaasun käytön/liukaalla liikeele lähtemisen helpotamiseksi ei tarvitse olla niin tarkana polkimenliiken kanssa ja noin se on kaikissa ehjissä misä sitä kokeillut toiminut)

jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Re: Luistoja startissa

Viesti Kirjoittaja sipi »

CDI203 kirjoitti:
jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Riippuu kuopan koosta :wink: Kun pyörät ovat viikon seisokin ja välillä sulan kelin jälkeen 5-10cm jääkolossa, niin on yleensä hyvät neuvot ja sorasäkki tarpeen.

Tämä liikkeellelähtökokemus ei perustu katuliikenteeseen, vaan jäiseltä, monttuiselta ja lumiselta pihalta lähtöön.

Onko W203-mallissa jonkilainen jarruihin perustuja luistonesto? Jos on, niin se on huomattavasti "sivistyneempi" kuin taannoisessa Volvossani, jonka jarrut paukkuivat ja kolisivat kuuluvasti jäältä liikkeelle lähdettäessä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Luistoja startissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sipi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jos ei jaksa lähteä kuopasta olenkaan liikelle?
niin jotain vikaa
Riippuu kuopan koosta :wink: Kun pyörät ovat viikon seisokin ja välillä sulan kelin jälkeen 5-10cm jääkolossa, niin on yleensä hyvät neuvot ja sorasäkki tarpeen.

Tämä liikkeellelähtökokemus ei perustu katuliikenteeseen, vaan jäiseltä, monttuiselta ja lumiselta pihalta lähtöön.

Onko W203-mallissa jonkilainen jarruihin perustuja luistonesto? Jos on, niin se on huomattavasti "sivistyneempi" kuin taannoisessa Volvossani, jonka jarrut paukkuivat ja kolisivat kuuluvasti jäältä liikkeelle lähdettäessä.
Samoin kokeiltu kaikenlaisista kuopista lumi hangesta ym lähtöä eikä niissä kyllä mitään onkelmaa ole ollut mihin olis eroa tullut oli sitten w tai s että w pällä lähtis huonommin,

on sutimisen esto jarrulla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

S asento on paras kesällä ja talvella, tuolla W asenneolla se lähtee liian suurella vaihteella liikkeelle :wink:

Jos tykkäät laatikosta, käytä vain S asentoa, se on "terveellisempi" vaihteistolle. Mun mielestä W on jokseenkin turha mutta makuasioita ja ääritilanteita varten en kiistele. Se kaasun käyttö on W:llä oltava erilainen, muuten tulee juuri tuo tuntu että luistaa eikä lähde liikkeelle nimim. omakohtainen kokemus tuosta tunteesta, eli ymmärrän mitä tarkoitat sipi :idea:
Mersuja
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Juu, pistin S:n päälle pysyvästi. Testailin juttua ja totesin, että S:n perusveto on juuri sopiva jäisissä ääriolosuhteissa. Ja liikkeellelähtöä on helppo säädellä jarrulla.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

S on paras asento.. Hela tiden
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”