S204 -mallin hankinta käytettynä

Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tuolla huollossa mulle näytettiin se huonoksi mennyt anturi. Kosteus oli päässyt siitä pehmoisesta kumiseinämästä läpi ja veikkaanpa että loska, lumi ja takapyöristä lentävä kura tekee siihen sellaisen kerroksen ettei se oo juuri koskaan puhdas ja kuiva. Siihen vois koittaa liimata muovinpalan suojaamaan sitä pehmoista osaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mietin itsekin jossain välissä, että sahaan auki yhden kuolleen anturin. Mutta mistä kumiseinästä nyt puhutaan?

Tarkoitatko puskurin pinnalta päälle päin näkyvissä olevan pyöreän anturiosan vastakkaisella puolella puskurin sisällä olevaa kohtaa?

Jos puhutaan samasta asiasta, niin myös jokin joustava suojakitti, -kalvo tms voisi toimia eristeenä myös? Hankala siihen on vesitiiviisti liimata mitään kovaa muovipintaa?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

C-Klasse kirjoitti:Tuolla huollossa mulle näytettiin se huonoksi mennyt anturi. Kosteus oli päässyt siitä pehmoisesta kumiseinämästä läpi ja veikkaanpa että loska, lumi ja takapyöristä lentävä kura tekee siihen sellaisen kerroksen ettei se oo juuri koskaan puhdas ja kuiva. Siihen vois koittaa liimata muovinpalan suojaamaan sitä pehmoista osaa.
Tilasin ebaystä ja uusissa oli kovamuovinen tausta.
Kuva
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:Mietin itsekin jossain välissä, että sahaan auki yhden kuolleen anturin. Mutta mistä kumiseinästä nyt puhutaan?

Tarkoitatko puskurin pinnalta päälle päin näkyvissä olevan pyöreän anturiosan vastakkaisella puolella puskurin sisällä olevaa kohtaa?

Jos puhutaan samasta asiasta, niin myös jokin joustava suojakitti, -kalvo tms voisi toimia eristeenä myös? Hankala siihen on vesitiiviisti liimata mitään kovaa muovipintaa?
Juuri sitä taustaosaa tarkoitan, joka on anturin "takaseinässä" puskurin sisällä. Voisko tervaa kokeilla?

Koskisella tuli vaan puheeksi nämä anturiongelmat ja ymmärtääkseni tuo muovinpalatuunaus olis toiminu ainakin kaks vuotta. En sitten tiedä tarkemmin, minkälainen muovinpala siihen on pantu.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

@C-klasse: asia selvä, anturit ovat vielä pöydällä irrallaan ja "pehmeäselkäistä" sorttia

@Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
mteile oli kauppias:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tuli tuolla puunauskeskustelussa jo kirjoiteltuakin kevään autonhoitojutuista. Tällä kertaa yritin jo hieman enemmän hyvän vahaustuloksen aikaansaamiseksi. Nyt sitten nähdään, tuleeko siitä parempi vai pitääkö vielä lisätä pohjatyötä. 180 tkm ajettu käyttöauto kuitenkin voi näyttää aivan siistiltä vielä. Musta on hieno väri, mutta vaatii enemmän pesutarkkuutta kuin esim. hopea.

Kuva
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Lapa
Viestit: 22
Liittynyt: 22.7.2014 9:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lapa »

Parkkitutkat takana itselläkin pimentyneet talven aikana. Saako jostain auton väriin maalattuna vai miten tuo maalaus on helpointa tehdä jos tilaa antureita netistä. Auto facelift farkku vm2011.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Lapa kirjoitti:Parkkitutkat takana itselläkin pimentyneet talven aikana. Saako jostain auton väriin maalattuna vai miten tuo maalaus on helpointa tehdä jos tilaa antureita netistä. Auto facelift farkku vm2011.
Foorumillakin joku just myi antureita...koita hakua. Kiikuta automaalaamoon tietävät mitä tekevät, ei montaa kymppiä maksa ja saat oikean värin sekä maalin paksuuden.
S204 AMG styling
W209 240 V6
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Lapa kirjoitti:Parkkitutkat takana itselläkin pimentyneet talven aikana. Saako jostain auton väriin maalattuna vai miten tuo maalaus on helpointa tehdä jos tilaa antureita netistä. Auto facelift farkku vm2011.
Tai ostat auton runkonumeron perusteella oikeanväristä paikkamaalia ja maalaat sillä ennen kuin laitat paikoilleen.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mustas autos ei vissiin tartte tehdä mitään ku pistää kiinni?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Riippuen siitä häiritseekö matta piste vai pitääkö olla yhtä kiiltävä kuin muu pinta.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

jaris kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
mteile oli kauppias:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
Ovat kylläkin käytettyjä.
No hinta ratkaisee.

Olisi kaksi aivan uutta 22 € kpl.
yv tavoittaa.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

204 kirjoitti:
jaris kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: @Jaris: mistä tilasit nuo kovaselkäiset anturit?
mteile oli kauppias:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19eaf6b18c
Ovat kylläkin käytettyjä.
No hinta ratkaisee.

Olisi kaksi aivan uutta 22 € kpl.
yv tavoittaa.
No ei varmasti ole käytettyjä , täysin vierheettömiä, eikä minkään tasoisia asennukseen viittaavia merkkejä havaittavissa, maksoi 31,80€ / 2kpl kotiin kannettuna , kuten sanoit hinta ratkaisee....

Jos tuosta laittamastani kuvasta päättelit käytetyksi, niin oikean puoleinen on vanha ja rikkinäinen pehmeäselkäinen.
Viimeksi muokannut jaris, 16.4.2015 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

..
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Lukee Gebraucht
:shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äh, pari viikkoa sitten heitettiin korjaamolla roskiin uusia tarvikeantureita kourallinen kun ei jaksettu takuujumppaa enää.
Ne oli W212 sopivia.
oulaistenliikenne.fi
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

dealer kirjoitti:Äh, pari viikkoa sitten heitettiin korjaamolla roskiin uusia tarvikeantureita kourallinen kun ei jaksettu takuujumppaa enää.
Ne oli W212 sopivia.
Mistä voi valtuutetu huolto ostaa ja saako asentaa jos ei kerrota asiakkeelle.
Mikä niissä on erona?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

204 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Äh, pari viikkoa sitten heitettiin korjaamolla roskiin uusia tarvikeantureita kourallinen kun ei jaksettu takuujumppaa enää.
Ne oli W212 sopivia.
Mistä voi valtuutetu huolto ostaa ja saako asentaa jos ei kerrota asiakkeelle.
Mikä niissä on erona?
tuota varmaan kannattaa kysyä sellaisesta huollosta jossa on ihan vehon kyltti katolla tai seinässä (voi olla ettei tarvike antureista ole kuultukaan eikä niitä ole olemassakaan ja jos on niin niillä menee sekaisin koko auto ja takuu loppuu) :lol:

mersujen huoltoon erikoistunut ei Vehon alaisuudessa toimiva korjaamo saa asentaa anturin vaikka se olis lähtöisin toyotasta
ja varmaan uskoakseni asiakaskin on tietoinen osan alkuperäisyydestä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosiaan, minun työpaikka ei ole Vehon korjaamo vaikka virallinen Star testeri on maahantuojalta ja oikeudet DSB ym.
Asiakas kyllä saa tietää autoonsa asennettavista osista milloin kyseessä on alkuperäinen ja milloin tarvikeosa.
Antureista en tullut katsoneeksi valmistajaa, ne oli tulleet joko KL tai Kaha tms. kautta meille.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Liityin anturikerhoon. Autona siis 2013 S204 AMG-paketilla. Oikeanpuoleisin pimeänä takaa. 28 000 km se kesti. Liekö tämä erityisesti farkun ongelma, kun suvun sedaneista ei ole hajonnut yhtäkään viimeisen 6 vuoden aikana? Hajonnut anturi on kyllä helppo tunnistaa pelkästään sormella tunnustelemalla, jos vika on päällä.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

olisi uusia antureita 22 € kpl

yv:llä tavoittaa
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Legge kirjoitti:Liityin anturikerhoon. Autona siis 2013 S204 AMG-paketilla. Oikeanpuoleisin pimeänä takaa. 28 000 km se kesti. Liekö tämä erityisesti farkun ongelma, kun suvun sedaneista ei ole hajonnut yhtäkään viimeisen 6 vuoden aikana?
On. Ja juuri oikeaan vuodenaikaankin se anturi on kuollut. En tiedä, muuttaako AMG paketti tilannetta, mutta vakiopuskuriin ne anturit vaihtuvat tyyliin viisi sormea ja vilaus.

Taidan käydä huomenna kurkkaamassa onko W212 anturien vaihto yhtä helppoa, kun tilaamani anturit ovat jo jonkin aikaa odotelleet lumen loppumista?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ei pitäisi AMG-paketin vaikuttaa, siinähän anturit on siinä alhaalla siinä mustassa osiossa, mikä lie nyt onkaan. Ohjeaika tais marmorillakin olla 0,3h.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tein edullisen vaihteistohuollon eilen. Viime aikoina on tullut päivittäin nykivää kaupunkiajoa ruuhkaliikenteessä ja vaihteiston toiminta alkoi ärsyttää. Se tuntui nyppivän ja potkivan varsinkin matalalla nopeudella kiihdyttäessä kaasupolkimen nostossa. Nykivässä ajossa, jossa kaasua annostellaan pätkissä, tuntui siltä kuin voimansiirrossa olisi klappia, esim. perän kannatinlaakerissa tms.

Ennen huoltoon soittamista kuitenkin resetoin laatikon ja viat tuntuu kadonneen ja toiminta on taas kuin pitääkin. 182 tkm ajettu auto ehkä kaipaakin välillä resetointia. Seurataan tilannetta. Laatikon ja perän öljyt pitäis olla kuitenkin hyviä, ne on jotain vajaa 30 tkm ajettuja.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ihan näin mielenkiinnosta, miksi näitä laatikoita pitää resetoida? Käsittääkseni parametrien säätämisen tarkoitus on kompensoida osien mekaanista kulumista. Eikö insinööri ole sitten osannut koodata algoritmeja, jotka vastaisivat toteutuvaa kulumista, ja säätö toimiikin itseään vastaan, vai mistä tässä on kyse? Tiedän erään toisen automerkin laatikoiden alkavan toimia useimmiten reippaasti aiempaa huonommin jos säädöt menee nollaamaan, kunnes laatikon ohjaus saa säädöt palautettua ennalleen antureitten kautta havaitsemaansa kulumisastetta vastaaviksi.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

onre kirjoitti:Ihan näin mielenkiinnosta, miksi näitä laatikoita pitää resetoida? Käsittääkseni parametrien säätämisen tarkoitus on kompensoida osien mekaanista kulumista. Eikö insinööri ole sitten osannut koodata algoritmeja, jotka vastaisivat toteutuvaa kulumista, ja säätö toimiikin itseään vastaan, vai mistä tässä on kyse? Tiedän erään toisen automerkin laatikoiden alkavan toimia useimmiten reippaasti aiempaa huonommin jos säädöt menee nollaamaan, kunnes laatikon ohjaus saa säädöt palautettua ennalleen antureitten kautta havaitsemaansa kulumisastetta vastaaviksi.
Musta tuntuu :lol: , että näillä 5-vaihteisilla laatikoilla on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia ja ongelmat tuntuis enemmän C-ohjelmaa käytettäessä. Välillä tuntuu, että vaihteiston aivot käyvät hitaalla eikä se osaa vaihtaa tarpeeksi ripeästi pienemmälle hitaista nopeuksista, tyypillisestä kaupunkirullaamisesta kiihdytettäessä. Tätä ei tapahdu usein, mutta jokin siellä keinoälyssä mättää.

Samaten joskus tuntuu, että ripeämmän liikkeellelähdön jälkeen isommalle vaihtaminen töksähtää noin 50-60 km/h vauhdissa ja välillä taas ei. S-Ohjelmalla kierrokset pysyvät tarpeeksi kauan korkealla, koska laatikko vaihtaa hitaasti pykälää kerralla isommalle.

Ongelmat häipyivät, seuraan tilannetta. Voihan ne pahat tavat tulla takaisin ja johtua jostain teknisestäkin jutusta. Onneksi tuo resetointi Mersussa ei taida mitään haitata, mitä foorumeilta lueskelin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Mitä meinaat resetoinnilla? Sitä, missä painellaan kaasupoljinta ja väännellään virta-avainta? Eikös se käytännössä kalibroi lähinnä kaasupolkimen, eikä oikeastaan varsinaisia laatikon adaptaatioita?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Legge kirjoitti:Mitä meinaat resetoinnilla? Sitä, missä painellaan kaasupoljinta ja väännellään virta-avainta? Eikös se käytännössä kalibroi lähinnä kaasupolkimen, eikä oikeastaan varsinaisia laatikon adaptaatioita?
Juuri tätä "W204 transmission reset" nimellä kulkevaa kaasupolkimella tehtävää resetointia tarkoitan. Jos se sitten onkin kaasupolkimen säätöä niin homma ok. Pääasia että homma toimii!

Vaikka se onkin kaasupolkimeen vaikuttaisikin niin ainakin vaihteiston toiminta parani. Nyt ei enää vaihda rykäisemällä isolle vaan antaa enemmän aikaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Vaihteiston pahat tavat eivät ole palanneet. Taakse jouduin ostamaan uudet renkaat rengasrikon seurauksena. Muuten pesua ja tankkausta. Olen kyllä tyytyväinen autooni; Lapua - Hankasalmi - Lapua (noin 530 km) työpäivän päälle ei väsytä kuljettajaa sen enempää ku jossain alle sadan kilsan päässä käynti.

Ergonomia sopii etupenkillä, mutta takapenkillä istumiseen mulla on vähä liian pitkät jalat ja sinne on hankala kömpiä. Justiin siellä viittii istua aikuinen. No, mä ajankin yleensä. Rouvalla sama ongelma takapenkin suhteen ku ollaan samanpituisia ja hänelläkin jalkaa riittää. Joskus pitää istua takana jos poikaa pitää viihdyttää turvaistuimeen käsin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”