Symbianilla taitaa toimia paremmin tuo.C-Klasse kirjoitti:Käyntikorttien lähetys audio 50:lle ei onnistu. Puhelin (Nokia Lumia 920) kyllä liittää itsensä bluetoothilla, mutta yhteystietojen jakaminen Mersun kanssa ei onnistu. Pitääköhän vain olla vanhempi puhelin? Kuinkahan vanhalla se onnistuisi varmemmin? Noita on tuolla monenlaisia vanhoja kapuloita pöytälaatikossa...
S204 -mallin hankinta käytettynä
200 CDI klassikko varusteilla
Juuri näin! Koitin pari vuotta vanhalla Samsungilla, joka osaa keskustella Symbianin kans ja heti tuli käyntikortit perille. En sitte tiedä mikä tuos Windows Phonessa on tehty erilailla ku ei toiminu. Nyt on mukavampi käyttää auton puhelinominaisuutta kun näkee soittajan nimen. Kiitti vinkistä!GW kirjoitti:Symbianilla taitaa toimia paremmin tuo.C-Klasse kirjoitti:Käyntikorttien lähetys audio 50:lle ei onnistu. Puhelin (Nokia Lumia 920) kyllä liittää itsensä bluetoothilla, mutta yhteystietojen jakaminen Mersun kanssa ei onnistu. Pitääköhän vain olla vanhempi puhelin? Kuinkahan vanhalla se onnistuisi varmemmin? Noita on tuolla monenlaisia vanhoja kapuloita pöytälaatikossa...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos hyvästä vinkistä! Kesti tunnin siirtää numeroita lumiasta vaimon vanhaan symbianiin ja symbianista mersuun noin 10 sekuntiaC-Klasse kirjoitti:Juuri näin! Koitin pari vuotta vanhalla Samsungilla, joka osaa keskustella Symbianin kans ja heti tuli käyntikortit perille. En sitte tiedä mikä tuos Windows Phonessa on tehty erilailla ku ei toiminu. Nyt on mukavampi käyttää auton puhelinominaisuutta kun näkee soittajan nimen. Kiitti vinkistä!GW kirjoitti:Symbianilla taitaa toimia paremmin tuo.C-Klasse kirjoitti:Käyntikorttien lähetys audio 50:lle ei onnistu. Puhelin (Nokia Lumia 920) kyllä liittää itsensä bluetoothilla, mutta yhteystietojen jakaminen Mersun kanssa ei onnistu. Pitääköhän vain olla vanhempi puhelin? Kuinkahan vanhalla se onnistuisi varmemmin? Noita on tuolla monenlaisia vanhoja kapuloita pöytälaatikossa...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Ensimmäiset oikeat talviolosuhteet oli tänään. Kymmenisen astetta pakkasta, jäistä/lumista tietä ja liukkaita risteyksiä oli testilenkillä.
Auto käyntiin lohkolämmittimen päästä, tunnin lämmitys. Laatikko oli ensimmäisen 600 metrin matkan aika kankean tuntuinen eikä vaihtanut kovin herkästi suuremmalle. Ei se mitään, se on normaalia. Pääasia että nahkapenkit lämpenivät nopeasti, olivat aika kylmän tuntuiset alkuun. Myös kabiiniin rupesi lykkäämään lämmintä ilmaa melkeinpä välittömästi lähdön jälkeen, en ottanu aikaa.
Koneen lämmöt eivät nousseet muuta kuin kuuteen kymppiin yhdeksän kilometrin matkalla 80/60/50/40 -nopeuksilla. Sitten kun lähdin porukoiden kotona käynnin jälkeen testilenkille, mittasin että noin 15 kilsan 60-80 km/h ajon jälkeen lämmöt oli 80c ja aika pian sen jälkeen 90.
Lämpiävyys on siis kohtuullinen nykyautoksi. Toki rouvan VW Golf Plus 1.6 lämpiää 90 asteeseen jo 5km matkalla, mutta ei se mitään.
Ajettavuus liukkailla teillä on tukeva, mutkat eivät tunnu liian jyrkiltä ja jarrukokeet osoittivat renkaiden ja jarrujen olevan tunnokkaat. Jäisellä tiellä saa painaa menemään rennosti eikä ESP välkyttele käytännössä ollenkaan. Nimimerkki 740 GLE:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että liukkaassa risteyksessä ESP kannattaa ottaa pois päältä ettei liikkeelle lähteminen mee matelemiseksi.
Irtolumi ja jää alla tekee sen että auto puutuu ihan totaalisesti liikkeellelähdössä. Ilman ESP:tä sillä pääsee ihan järjellisesti liikkeelle, toisinaan voi olla pientä sivuluisua joka on helppo pitää rasassa. Jos leikkiä haluaa niin sekin kyllä tällä onnistuu, toki luisu karkaa helposti melko leveäksi kun voimaa löytyy. Pitäähän sitä treenata . Ei kuitenkaan yleisillä paikoilla
Kyllä tää Mersu tuntuu ihan talviautolta näihin E-P:n olosuhteisiin ainakin. Kylmemmällä säällä tuskin ylläreitä tulee. Oulussa näkyy paljon 4matic-malleja, mikä onkin hyvä jos meinaa käydä esim. Rukalla viikonloppuna. Täälläpäin ei yleensä semmoista tarvetta oikein tuu. Hiihtopaikalle ja mökillekin pääsee vaikka minkälaisella autolla aina kunhan lumityöt on tehty.
Auto käyntiin lohkolämmittimen päästä, tunnin lämmitys. Laatikko oli ensimmäisen 600 metrin matkan aika kankean tuntuinen eikä vaihtanut kovin herkästi suuremmalle. Ei se mitään, se on normaalia. Pääasia että nahkapenkit lämpenivät nopeasti, olivat aika kylmän tuntuiset alkuun. Myös kabiiniin rupesi lykkäämään lämmintä ilmaa melkeinpä välittömästi lähdön jälkeen, en ottanu aikaa.
Koneen lämmöt eivät nousseet muuta kuin kuuteen kymppiin yhdeksän kilometrin matkalla 80/60/50/40 -nopeuksilla. Sitten kun lähdin porukoiden kotona käynnin jälkeen testilenkille, mittasin että noin 15 kilsan 60-80 km/h ajon jälkeen lämmöt oli 80c ja aika pian sen jälkeen 90.
Lämpiävyys on siis kohtuullinen nykyautoksi. Toki rouvan VW Golf Plus 1.6 lämpiää 90 asteeseen jo 5km matkalla, mutta ei se mitään.
Ajettavuus liukkailla teillä on tukeva, mutkat eivät tunnu liian jyrkiltä ja jarrukokeet osoittivat renkaiden ja jarrujen olevan tunnokkaat. Jäisellä tiellä saa painaa menemään rennosti eikä ESP välkyttele käytännössä ollenkaan. Nimimerkki 740 GLE:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että liukkaassa risteyksessä ESP kannattaa ottaa pois päältä ettei liikkeelle lähteminen mee matelemiseksi.
Irtolumi ja jää alla tekee sen että auto puutuu ihan totaalisesti liikkeellelähdössä. Ilman ESP:tä sillä pääsee ihan järjellisesti liikkeelle, toisinaan voi olla pientä sivuluisua joka on helppo pitää rasassa. Jos leikkiä haluaa niin sekin kyllä tällä onnistuu, toki luisu karkaa helposti melko leveäksi kun voimaa löytyy. Pitäähän sitä treenata . Ei kuitenkaan yleisillä paikoilla
Kyllä tää Mersu tuntuu ihan talviautolta näihin E-P:n olosuhteisiin ainakin. Kylmemmällä säällä tuskin ylläreitä tulee. Oulussa näkyy paljon 4matic-malleja, mikä onkin hyvä jos meinaa käydä esim. Rukalla viikonloppuna. Täälläpäin ei yleensä semmoista tarvetta oikein tuu. Hiihtopaikalle ja mökillekin pääsee vaikka minkälaisella autolla aina kunhan lumityöt on tehty.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Toki toki! Sitä vaan meinasin että pahimmissa ajo-olosuhteissa oon joutunu ajelemaan Oulu-Kuusamo -välillä ja melko pahois olois istuin kyydis Torniosta pohjoiseen rajaa seuraavalla tiellä. Se määrä, mikä lunta sataa ja pöllyää on jotain uskomatonta ja sitten siinä kyllä kaipais takavedon sijasta 4maticcia. Sitten kun Rukalle on päästy, väylät on kyllä ollu kunnos.Samanlailla sinne Rukallekin pääsee- tai on pääsemättä Wink
Kerran jouduin takavetoisella C-Mersulla kunnon myräkkään Keski-Ruotsissakin ja ei ollut mitenkään paha nakki ku oli moottoritie. Joku siitäkin pyörähti Almeralla pyörtänölle!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
204 kirjoitti:Kunka pitkä on tehdas takuu?
Täytyykö kaikki huollot teetättää merkkiliikkeessä,jotta auto pysyy tehtaan
vaatimissa takuu asioissaa?
Saako näihin ollenkaan enää paperista huoltovihkoa?
Olisi 204 koppanen hankintalistalla ja kiinnostaisi tietäämissä mennään.
2 vuotta. Ei tarvitse nykysäännösten mukaan, mutta ei "pellenpajan" leimoja hyvällä katsota. Veholta saa huoltovihon. 204 on tosi kiva auto ja pieniruokainen. Itse valitsisin minimi 220CDI ja tietysti automaattina siinä riittä jo puhti 170hp 400nm kuljettaa tuota koppaa riittävästi ja jos ajelet kaupungeissa ja pääsääntöisesti 2 aikuisen ja lasten kanssa, aikuiselle takapenkki on ahdas. Jos katsot käytettynä ota samantien AMG paketilla hinnassa ei käytettynä ole hirveästi eroa, mutta siinä saat kaupanpäälle paremmat jarrut, sportpenkit, sportalustan, 17" aluvanteet, 12 nappisen ratin, nopeudenmukaan säätyvän ohjauksen ja mitä itse pidin tärkeänä niin ulkonäön vrt taksi.
On tää munkin auto aito Mersu! Tänään etupään parkkitutka kiukutteli, piippas ja 20 sek päästä pois päältä. Oli aika kostea sateinen sää niin tais ottaa itteensä. Nyt kun illaksi kuivahti niin pelaa taas normaalisti. Kävin asioilla ja auto ilmeisesti sen verran lämpes ja kuivahti edestä että fiksautui. Olen ymmärtänyt että tämä on lähes ominaisuus? Auto on katoksessa, ei kastu mutta kosteutta kyllä riittää ihan kotitarpeiksi tällä hetkellä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
En ole koskaan huomannut parkkitutkan ottavan nokkiinsa vedestä, mutta puskuriin anturin päälle kertyvä lumi toki estää "näkyvyyden", kuten arvata saattaakin.
Ainakin omassani ongelma on ollut se, että talvisin noita jääkerroksen alle hautautuneita antureita on pimennyt takaa. Muita antureita en ole vaihtanut, mutta takapuskurin ulkonurkan antureita on vaihdettu jo useampia.
Ainakin omassani ongelma on ollut se, että talvisin noita jääkerroksen alle hautautuneita antureita on pimennyt takaa. Muita antureita en ole vaihtanut, mutta takapuskurin ulkonurkan antureita on vaihdettu jo useampia.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mulla oli auto ainoastaan suolaliuoksessa yltä päältä niin päästin nokan ja perän painepesurilla varmuuden vuoksi. Ei vaikutusta, kuivaminen korjas ongelman. Googletin aiheesta niin tuntuu muillakin kosteat sateiset talvisäät teettävän samaa. Ex- Golfin kattoluukun käyttökytkin kans kikkaili ja liikutteli kattoluukkua itsekseen just tällaisilla ilmoilla kunnes purin ja puhdistin pyöritettävän kytkimen kontaktipinnat. Se on pienestä kii...
EDIT: Nyt taas kenkkuilee, olkoon. Seuraava huolto on 10 tkm:n päästä, kattellaan mihin tilanne kehittyy.
EDIT 2: Kyllä se on mullakin takana se vika todennäköisesti. Pitänee käydä huollossa tuon tiimoilta. Ei jaksa kuunnella tuota piippausta puolta vuotta.
EDIT: Nyt taas kenkkuilee, olkoon. Seuraava huolto on 10 tkm:n päästä, kattellaan mihin tilanne kehittyy.
EDIT 2: Kyllä se on mullakin takana se vika todennäköisesti. Pitänee käydä huollossa tuon tiimoilta. Ei jaksa kuunnella tuota piippausta puolta vuotta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Polttoaineenkulutus on pudonnut tammikuun pakkasten jälkeen. Vähän päälle 7,12l/100 km on keskikulutus 4355 km:n matkalta. Löin tankkauskuitit exceliin. Ensimmäinen kuitti 23.12.13 ja viimeinen 23.2.14. Pitääkin tehdä tästä oikein tapa Ajo on taajamapainotteista. En pidä pahana kulutuksena, onko muilla mitään vertailutietoa heittää tähän?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
21249km ja keskikulutus 8.07 satasella.Spritmonitor on hyväpaikka lyödä kulutukset ja verrata.sielä aika monta samaa autoa ku itellä, tosin mulla taitaa olla sielä eniten kuluttavien joukossa...
En pidä pahana kun enim kaupunki ajoa ja 210hv/500nm automaatti, 225 leveät nastarenkaat ja takarenkaissa nastakato tuikutuksen jälkeen
Mitattu kulutus oulu-rokua toissaoäivältä ( 190kg matkustajat, katolla 3 sukset pusseineen) 5.5l /100km
Edit: auton mittari näyttää noin 11tkm ajon kulutus 7.5 mutse onki tunnetusti optimistinen näyttö. Keskinopeus on tuolle matkalle 41km joten aikalailla nurkka-ajoa.
En pidä pahana kun enim kaupunki ajoa ja 210hv/500nm automaatti, 225 leveät nastarenkaat ja takarenkaissa nastakato tuikutuksen jälkeen
Mitattu kulutus oulu-rokua toissaoäivältä ( 190kg matkustajat, katolla 3 sukset pusseineen) 5.5l /100km
Edit: auton mittari näyttää noin 11tkm ajon kulutus 7.5 mutse onki tunnetusti optimistinen näyttö. Keskinopeus on tuolle matkalle 41km joten aikalailla nurkka-ajoa.
Noin 90.000 km, noin 5200 litraa vajaan kolmen vuoden ajalta. Väkisinvaihdettavana ja olisi kaltaistensa joukossa Spritmonitorin mitalisijoilla mikäli olisi siellä seurattu.
Lasken tarkat lukemat Ceen loppuraporttiin, toivottavasti vielä ennen kesää.
Lasken tarkat lukemat Ceen loppuraporttiin, toivottavasti vielä ennen kesää.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Otin varustelistan netin kautta. Arvelinkin ettei autossa ole lämmitettyjä tuulilasinpesuvehkeitä kun meni jäähän 17 asteen pakkasella. Ei haittaa, vaatii vaan tuhteja sekoituksia pesuaineen suhteen.
Tässä on varustevaihtoehdot Saksan markkinoille:http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... Id=611362&
Code Value
038 OM 646 - TECHNOLOGY PACKAGE
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
645 WINTER TIRES M + S
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
808 AEJ 07/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F204 MODEL SERIES 204
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
P32 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R48 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V21 SPEED- + LOADINDEX 91H
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Tässä on varustevaihtoehdot Saksan markkinoille:http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... Id=611362&
Code Value
038 OM 646 - TECHNOLOGY PACKAGE
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
645 WINTER TIRES M + S
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
808 AEJ 07/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F204 MODEL SERIES 204
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
P32 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R48 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V21 SPEED- + LOADINDEX 91H
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kesärenkaat pistin tänään alle. Pirelli P Zero Rosso -nimiset näkyvät olevan ja leveät 225/45 17". Takana on käytännös uudet kumit, edessä jostain syystä keskeltä melko kuluneet. Pitää kattoa, uusinko etukumit joskus kesällä. Piti vaihtaa renkaat, kun oli sopivasti puhtaat vanteet.
Rengasliikkeen hemmot oli pistäny syksyllä pultit liian kireälle. Tarvitsin ammattitason pulttipyssyn että sain pultit auki; jatkovarsi Mersun oman avaimen apuna alkoi vääntää avainta kieroon . Sain suoristettua kun huomasin ajoissa. Muuttui Mersu paljon (e46) bemarimaisemmaksi, hakee uria enemmän. Michelinin X-Ice Xi3 tuntuu aivan hyvältä kitkarenkaalta. On sekin turhan vetelä ja hämää ESP:tä kuivissa risteyksissä, kun renkaat muljahtelee takapäässä. Tuntuu typerältä, kun auto nuupahtaa kuivallakin säällä
Rengasliikkeen hemmot oli pistäny syksyllä pultit liian kireälle. Tarvitsin ammattitason pulttipyssyn että sain pultit auki; jatkovarsi Mersun oman avaimen apuna alkoi vääntää avainta kieroon . Sain suoristettua kun huomasin ajoissa. Muuttui Mersu paljon (e46) bemarimaisemmaksi, hakee uria enemmän. Michelinin X-Ice Xi3 tuntuu aivan hyvältä kitkarenkaalta. On sekin turhan vetelä ja hämää ESP:tä kuivissa risteyksissä, kun renkaat muljahtelee takapäässä. Tuntuu typerältä, kun auto nuupahtaa kuivallakin säällä
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
C-Klasse kirjoitti:Kesärenkaat pistin tänään alle. Pirelli P Zero Rosso -nimiset näkyvät olevan ja leveät 225/45 17". Takana on käytännös uudet kumit, edessä jostain syystä keskeltä melko kuluneet. Pitää kattoa, uusinko etukumit joskus kesällä. Piti vaihtaa renkaat, kun oli sopivasti puhtaat vanteet.
Rengasliikkeen hemmot oli pistäny syksyllä pultit liian kireälle. Tarvitsin ammattitason pulttipyssyn että sain pultit auki; jatkovarsi Mersun oman avaimen apuna alkoi vääntää avainta kieroon . Sain suoristettua kun huomasin ajoissa. Muuttui Mersu paljon (e46) bemarimaisemmaksi, hakee uria enemmän. Michelinin X-Ice Xi3 tuntuu aivan hyvältä kitkarenkaalta. On sekin turhan vetelä ja hämää ESP:tä kuivissa risteyksissä, kun renkaat muljahtelee takapäässä. Tuntuu typerältä, kun auto nuupahtaa kuivallakin säällä
Käy 4 pyörä suuntauksessa niin loppu vetely.
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Mulla pyörii 225/40-18" eikä vedä YHTÄÄN vaikka ajelee länsiväylän urasia kaistoja. Espoossa erittäin pätevä paikka laittaa http://www.rengasservice.fi/index.php?n ... odeIDX=911C-Klasse kirjoitti:Talvi-Misukoilla ei löytynyt oikeastaan ollenkaan uria ja nyt näillä sporttirenkailla löytyy jonkin verran. Meinaatko, että ei sais löytyä oikein mitään uria kesärenkaillakaan sitten?
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
Huollossa kävin tänään. Nyt on uudet laatikon ja perän öljyt. Mobilot sun muutkin näkyy olevan voimassa; toivottavasti ei tarvita. Vaihteisto vaihtaa pehmoisemmin. Eron huomaa varsinkin pienemmälle vaihtaessa. Tänään tankkasin; kulutus näkyi olevan 7,16l/100 km sisältäen Tampere-Lapua ja loppu kaupunkiajoa.
Auto on vahattu, kesärenkaat alla ja huolto tehty. Nyt vaan sitte joku kesäreissu vielä esim. Tromssaan niin nähdään onko tämä tosi matkamiesten auto
Auto on vahattu, kesärenkaat alla ja huolto tehty. Nyt vaan sitte joku kesäreissu vielä esim. Tromssaan niin nähdään onko tämä tosi matkamiesten auto
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI