s210 320cdi -00 polttoaine vuoto ja syylärin irroitus?

Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

s210 320cdi -00 polttoaine vuoto ja syylärin irroitus?

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Tervehdys! osaisiko kukaan neuvoa että mitä tuonne mottorin etu osaan kannataa tiivisteitä vaihtaa kun vuotaa naftaa sieltä lektin takaa?

puskurin otin irti kun oli edessä.. pultit tosin laidoilta meni poikki :S

mutta saako tuon syylärin lonittua tuolta välistä pois ilman että aivan kaikke purkaa edestä pois? kuulerin ja syylärin alhaalta otin 2 pulttia pois ja yläpään kiinnikeet , mutta ei vaan nouse pois?

ja mikä kenno siinä syylärin ja sähkö lektien välissä on? öljyn lauhdutin vai ilmastoinin kenno? tohtiiko irottaa vai meneekö ilmastointi rikki?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Vuotaa joko korkeepainepumppuun tulevista letkuista (niiden o-renkaat) tai sitten itse kp-pumpun kannen alta. 5-mukisessa riitti kun otti flektin pois, syyläriä ei tarvinnu irroittaa. Sun kone on tietty vähän pidempi (ja onko sulla vielä viskokin?)...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

juu 2sähkö lektillä etu puolella ja visko mottorin ja syylärin välissä ja ahdastakun perkele.

epäilyksenä joko o-renkaat tai sitten on kirkas letku halki.. vaikea sanoa kun ei nää kun remmistä roiskii päin näköä..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tuossa on 300D:hen ohje, en tiä kuinka paljon on erilainen CDIssä
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... e300d.html

Onko se välisyyläri sellanen selkeesti pienempi? Silloin on polttoaineen 'kylmien alueiden syyläri', ja sille on oma termarikin mikä kannattaa vaihtaa jos tuntuu ettei koneen lämmöt tahdo nousta, täällä asiaa:
viewtopic.php?t=24396
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Sen viskonkin saa muuten otettua irti ilman jäähdyttäjän irroitusta :wink: Ahdastahan siinä on niin kauan kuin sen viskon saa edestä pois :lol: On sitten 8mm kuusiokolo pultti joka pitää sen viskon paikoillaan...Omasta olen jo kahteen vai kolmeen kertaan tuon purkannut pois edestä ja joka kerta homma on vaan nopeutunut :lol: Ite tein siihen viskon pulttiin "erikois" avaimen millä sen saa nyprättyä auki ja kiinni... Eli lyhensin 8mm kuusikolo avaimen sopivan pituiseksi ja teippasin sen 8mm hylsyyn kiinni ja sitten pikku räikkään kaks pitkää jatkoa ja sitten vaan pulttia aukomaan :lol: Ja voin suositella että uusi suosiolla ne kaikki korkeapainepumpulle menevät muoviputket vaikka näyttäisikin uusilta kun kerta ne auki joudut käyttämään :wink: Iteltähän katkesi juurikin kesken ajon siirtopumpulta korkeapainepumpulle menevä putki heti seuraavana päivänä kun vaihdoin korkeapainepumppuun tiivisteet tohon omaani 320:seen :roll: Tuli muuten silloin 3päivän aikana hyvin tutuksi tuo viskon irroitus kun jouduin sen irroittelemaan useasti :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Tuollanen.

Kuva

siis tuo kennon takana on sitten syyläri. noh ottaa cooleri irti niin saa alemmas tilaa..

tuossa ulkomaan palstalla näkykin olevan tuon moniurahihnan vaihto ohje.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

juu oorenkaat vai letkut vaihtoon varmuuden vuoksi.. ja noh onneksi bahcon sarjassa on sopiva kuusio tuohon tai jos ei ole niin katkasta kuusio avain ja hylsyyn kiinni..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Maksaahan ne putket tietenkin aika paljon enemmän kuin O-renkaat mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että mikään muu ei siinä vaiheessa voi enää enempää keljuttaa kun tien päälle jää ja näkee selvän vian vielä minkä takia siinä sitten ihmetellään :lol: Tuommoisen tapahtuman jälkeen ite vaihdoin kaikki putket uusiksi kun en halua jäädä enää toista kertaa tien päälle tuollaisen vian takia :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

tuli haettua romua 150€:lla huomenna asenteleen...

uusia putkia, tiivisteitä ja suodattimia...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Otitko kaikki muoviputket konehuoneen puolelle? :P Ja meinaatko vaihtaa siihen korkeapainepumppuun ne tiivisteet? :)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

juu letkut tuli kaikki uudet.. en ala ainakaan tällä kertaa sitä pumppua aukomaan.. illalla tarinaa että mitä tällä kertaa särky :D
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Villi veikkaus että napsahti alipaineputki poikki tahi sitten ne vanhojen letkujen kiinnikkeet petti :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

mese300 kirjoitti:Villi veikkaus että napsahti alipaineputki poikki tahi sitten ne vanhojen letkujen kiinnikkeet petti :lol:
Noh toinen meni oikein :lol: , mutta ei mitää mailmaa mullistavaa tuntu paikallaan pysyvän kumminkin. asia erikseen että pitääkö :roll:

on se vaan kankeaa tuo muovi putki.. eikö siihen muka parempaa ole keksitty?

tainut vuotaa jo pidemmän aikaa kun joka paikka ihan mustassa mönjässä..

coolerissa oli aika paljon öljyä :?

Hiluxin sai hifi päivityksiä samalla

noh huomenna jatkuvat harjotukset..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Huomasin saman asian noissa putkissa kun tuon oman kanssa temusin :lol: Saa olla tarkkana varsinkin jos pakkasessa pitää alkaa roplailemaan niiden kanssa :roll: Täytyy itekkin alkaa taas tutkimaan tuota omaa vähän tarkemmin kun tuntuis että jostain käryää naftan haju nokkaan kun auto käydä ronksottaa :kele:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

onkohan tuo ainainen naftan kärty ominausuus näissä vehkeissä :lol:

huomenna varmaan pääsis laskeen litkut sisälle, saapa nähdä miten käy :roll:

onko nuo coolerin liitokset kuinka herkkiä valskaahan? meinas olla kuskin puolella vaikeuksia saada putki paikalleen jotu vähän väkivaltaakin käyttään :oops:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ainakin pakkaskeleillä tuntuu että herkemmin tulee naftan käry nokkaan :lol:
Omastani oli korkannut muuten sen uuden putken O-rengas :shock: No KL:n kanssa kävin vähän "neuvotteluja" ja sain sitten kokonaan uuden putken takuuseen kun oli kuulemma ollut valmistusvirhe siinä aiemmassa putkessa :o
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

noh ei se taas mennyt putkeen... :x

auto nipussa ja mylly käyntiin.. aluksi ei mitään, mutta kieroksilla sitten rupes taas riisselit lenteleen pitkin tallia..

ja syylinen..

Kuva
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”