time attack

Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

tuolta ylempää kun selailet niin selviää, hariselta on tulossa aika kattava paketti, en ole vain jokaista nippeliä jaksanut luetteloida tänne..

tässä silti pieni kooste:

ECU hestec x32
suuttimet bosch green,
imusarja tuo http://www.unikracing.com/valj-kategori/mercedes
Männät tulee team stadlerilta saksasta
nokka catcams + hilppeet, toimittaa race.fi
koneen linjauset ja laakerointi + hionnat ja porautus, lahden kansityö
kansi tehty kymen dieselillä, hamina
koneen purku ja kasaus caaraklinikka, kotka
hestecin ja imupuolen kasaus olisi tarkoitus tehdä itse, loppusäädöt tod.näk. harisella jossain vaiheessa keväällä, kesällä tai kun kone valmis..
muita hilppeitä en muista ulkoa ja listat hajallaan pitkin sähköposteja,
kiertokanget vielä mietinnässä...

tollaisella setillä jahdataan sitä 300hv rajaa
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Hieno löytö tuo valmis imusarja! Paljonkos siinä nyt sitten on läppäkoko?

Jos niitä hihnapyöriä meinasit ostaa niin pistäpä kyselyä tommisbilletille. Sieltä saisi myös säädettävät nokkapyörät, mitkä voisi olla ihan hyvät noin rajussa koneessa.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Läppäkokoa ei tullu kysyttyä, mutta oletan sen olevan riittävä, sen verran järeältä tuo setti näyttää.
tällä kertaa ei tule matkamuistoksi kuin triggeri/hihnapyörä ja sovite anturille.. joutuu alkaamaan passailemaan hankintoja, kun vielä joutuu etsimään värinänvaimenninkiekon ja ohjaustehostimen pumpun. Jostain syystä tossa koneen omassa kiekossa ei ollut osanumeroa..
Onkohan noissa kaikissa m201 moteissa sama kiekko?
Nuo säädettävät ketjupyörät olisivat kyllä hieno lisä tuohon, mutta tälläkertaa on pakko nekin passata.

ASD perän sähkökaaviota tarvisi jostain, missäköhän on ohjaus?

etuovista purettu sähköjä pois. kuskin ovessa olikin halkoja ja palikoita pitämässä ikkunaa ylhäällä, ilmankos ei sähkölasit toimineet :shock:


Kuva

Kuva

siinä ratin keskiönappi antamassa mittasuhteita

jos jollakulla on tarvis noille osille niin halavalla lähtee....
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

imusarja saapunut ja oli vielä sirompi kuin kuvissa.
läpät 50mm ja koko pituus vain 23cm

Kuva

Kuva

Kuva
puhelimessa ei ole kameran tarkennusta joten kuvat voivat olla vähän sameita.

Mäntien toimitus on vähän myöhässä, vasta ensiviikolla saa kuulemma toimitukseen.
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Eikös noi trumpetit ole vaihdettavat eli periaatteessa minkä mittaiset vain saa imusarjoista? Hieno nähdä, että jotkin hipoviriosatkin voi tulla järkevällä aikataululla!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Irrotettavat näyttääpi olevan... Siihen sais helposti painekotelon... :wink: :twisted:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Onkos täällä jo kohta kone kasassa?
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Ei ole kone kasassa, ei. oletettavasti poraukset sun muut koneistukset tehty, kaveri hoiti vihdoinkin saapuneet männät koneistamolle, itse olen hieman lomailemassa vielä. jos ensi viikolla saisi haettua osat lahdesta ja vietyä kasaukseen...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ruuneperi kirjoitti:Läppäkokoa ei tullu kysyttyä, mutta oletan sen olevan riittävä, sen verran järeältä tuo setti näyttää.
tällä kertaa ei tule matkamuistoksi kuin triggeri/hihnapyörä ja sovite anturille.. joutuu alkaamaan passailemaan hankintoja, kun vielä joutuu etsimään värinänvaimenninkiekon ja ohjaustehostimen pumpun. Jostain syystä tossa koneen omassa kiekossa ei ollut osanumeroa..
Onkohan noissa kaikissa m201 moteissa sama kiekko?
Nuo säädettävät ketjupyörät olisivat kyllä hieno lisä tuohon, mutta tälläkertaa on pakko nekin passata.

ASD perän sähkökaaviota tarvisi jostain, missäköhän on ohjaus?

etuovista purettu sähköjä pois. kuskin ovessa olikin halkoja ja palikoita pitämässä ikkunaa ylhäällä, ilmankos ei sähkölasit toimineet :shock:


Kuva

Kuva

siinä ratin keskiönappi antamassa mittasuhteita

jos jollakulla on tarvis noille osille niin halavalla lähtee....
Meinasin jo kysellä paljonko sähkölasit maksaa, mutta taitaa olla tuolla liiterissä samannlaiset "sähkölasit" tuohi ja raakapintaversiota ainakin. Höylättynä ei taija olla... ;) Kaikkea sitä näkee.

Onkos nuo pahastikkin rikki?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Sähkölasit

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moro

Multa löytyy 190 sähkölasit ! toimivuudesta en tiedä.
Hinnasta sen verran että jos itse purkaa niin karhu lavalla saa jo paljon !

T.Pete
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

nyt olisi kone haettu kotiin.
Tänään vielä vähän lohkon putsausta ja maalaus, huomenna kiikutetaan osat pajalle. ke tai to pitäisi nokkakepit saapua jolloin päästään tosissaan kasamaan konetta. Enää uupuu värinänvaimenninkiekko kampiakselin päähän ja kytkinpaketti.
Onko kenelläkään kokemuksia tai hintatietoja meseen sopivista sinttereistä?
Tietääkö kukaan käykö normi m102 moottorin värinänvaimennin cossun mottiin? Maksaa meinaan mersukaupassa 300€


Kuva

Kuva
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mukava että on kone melkein valmiina kasaukseen.

Sintteri meillä on täältä
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Helkutin mukava heppu ja tekee kyllä sellaisen kuin haluat eikä ole kalliita.

Värinänvaimentimista ei ole kyllä tietoa sopiiko ristiin. Toisaalta tarvitseeko sitä jos tasapainottaa. Silloin voisi korvata ihan sorvatulla alumiini osalla. Jos tarkoitat seuraavaa?
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/5/16
45e eli kannattaisiko jo ottaa riski ja koittaa :D
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuo on kyl tuo ape-importin ukko helvetin mukava ja asiansa osaava mies... Aikoinaan kavereiden mukana tuli kuljettua tuolla putiikissa hakemassa sitä sun toista palikkaa virivehkeisiin... :wink: Sillä ei vaan nyt enää taida varsinaista myymälää ollakkaan pystyssä, ku tais mennä sen talo purku-uhan alle, kun tekevät tota ToppilanSalmen "hienostoaluetta"... :evil:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Kiitos linkeistä. tuo kytkin tulee tilattua, heti kun budjetti taas sallii.
Tuo listalla oleva värinänvaimenninkiekko ei käy. pitää olla moniurahihnalle sopiva..

Vähän venyy projektin valmistuminen, kun alunperin oli tarkoitus päästä esnimmäiseen kisaan mukaan jo heti ensikuun alussa, mutta hyvä jos saa mesen ajoon edes tänä kesänä.

autosta on ilmeisesti tasonsäätöjousituksesta menneet ne "pallot" rikki ja olisi tarkoitus laittaa kaasut tai vst. taakse. Takana olisi kuitenkin aika uuden näköiset hydraulitolpat, oliskohan niille ketään haluajaa?
Ovien sähköille ei löytynyt haluajaa, joten laitoin kaatopaikkakuormaan, niissä olisi ollut pari ehjääkin.
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mikäs täällä meininki?
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

kiitos kysymästä.
Konetta pikkuhiljaa kasaillaan ja koetetaan budjetin salliessa paikkailla hankintoja jotka ovat matkalla unohtuneet tai eivät tulleet mieleen.
Nyt viikolla mentävä kysymään uudet pultit kampiakselin pukkeihin, kun ilmeisesti ainoa paikka mistä saa on paikallinen mersukauppa, jostain syystä unohtunut listata hankintoihin aikaisemmin.
Värinänvaimenninkumi edelleen hakusessa ja mietitään mahtuuko triggeripyörän kanssa edes paikoilleen, onneksi kaikki tasapainotettu.
lahden kansityö unohti linjahoonauksen yhteydessä sovittaa pitkittäisvälyslaakerit, joten siitä tuli ylimääräistä hommaa. koppa on ihan vaiheessa ja taakse pitäisi löytää halvat vaikka käytetyt madalluskaasutolpat, kun koko ads/ hydraulijousi järjestelmä lähtee...

Eli pahalta näyttää tämän kesän kilpailujen kannalta...
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kyllä ne pultit on varmaan ihan hyvä vaihtaa. En muista ilmoittiko mersu noihin jotain venymismittaa mihin asti saa käyttää. Kannen pulteissahan sellainen on. Ne ei ihan mahdottoman kalliit olleet mersullakaan. Olettaen että tuossa ei paljon kalliimmat ole kuin normaalissa m102 koneessa.

Spaxilta saa ainakin säädettäviä iskareita taakse ja maksoivat melko kohtuullisesti. Varmaankin jotain 100e/kpl suurin piirtein.

Kyllä se siitä kun jaksaa ahertaa eikä heitä kirvestä kaivoon.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

uusia pultteja ei löydy enää edes marmoritiskiltä. ostin viimeiset 4 mitä edes saksassa oli.

Tänään siivoiltu ylimääräisiä sähköjä ja pesty konehuoneesta rasvoja pois. Kävi ilmi että autoa on jossain vaihessa kolaroitu kuljettajan puolen nurkkaan. Alapalkin etupuolella on vieläkin näkyvissä paikka, mistä pitkittäispalkki on ottanut kipeätä. samassa paikassa konehuoneen ainoat ruosteet. joita korjailtu.

hieman hiottu muoviosia jos vaikka saisi uutta maalia tänäkesänä päälle.

keskuslukituksen alipainepumppu ja asd järjestelmän osia myynnissä..
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Kannen kasauksessa ilmeni, jännä ongelma. ihmettelimme kun nokka-akseli ei mahdu pyörimään koko kierrosta ja pähkäilimme yhdessä korjaamon porukan kanssa mikä olisi ongelma, purkasimme kantta ja mittailimme jousia, kun epäiltiin että jouset painuvat korkeanostoisilla nokilla ns. kiinni.
Uudet jouset olivat kumminkin mitoiltaan aika samat kuin vakiot ja osia pyöritellessä löytyi syy:
Kuva

Jousilautanen on alaosaltaan erikokoinen kuin alkuperäinen ja alin osa ottaa kiinni venttiilivarren kumiin. tänään palaveri yhden kotikoneistajan kanssa saako hänen koneillaan työstettyä kovametallia, jotta saataisiin lautanen oikeisiin mittoihin. joskus se on on pienestä kiinni....
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kyllä tuohon olisi hyvä jäädä ainakin 1mm välys, jos ei enemmänkin. sama pätee sitten jousen kierteiden väliin ettei vaan pohjaa kovassa menossa. Kyllä siellä nokissa jotain nostoakin löytyy kun alkaa välykset tolla alueella pienenemään.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

jousissa riittää varat onneksi, 7mm on ennakkojännitys ja 13mm/12,50mm nostot nokissa kokonaisjouston ollessa 23mm, joten riittää kun koneukko sorvaa 3mm pois lautasten alahelmasta. pelästyin jo että pitää koneistaa jousen alatasoa kannenpuolelta.... pata olisi kohta nipussa, viivästytti vähän kun tuli viallinen stefa kampiakselin päähän laatikon puolelle. sitten alkaa armoton sähköjen veto...
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Oikein hyvä meininki siis siellä päin!!! Varmasti hieno peli kun saa säätöihin ja muutenkin kuntoon. Sitten se nähdään voittaako 16v 8v:n kierroksella :lol:
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Äänieristeitä ja verhoiluja purkaessa tuli vastaan sen verran hapanta peltiä, että ihme on jos saadaan auto ajoon tänä kesänä. muutenkin autoa tutkiessa on löytynyt merkkejä isommastakin vaurioista, jäljistä päätellen ihan kuin olisi kardaani poikinut joskus, sen näköistä kuhmua ja vekkiä on alustassa.
Itsellä ei hitsauskoneita ole joten pitää suunnitella hetkinen. Koneen kasaus saanut taas vähän vauhtia, enään pitää vain muokata värinänvaimentimen kiekkoa hieman, sintteri tilattu vakiokokoon..

Ja hieman pisteosia tullee myyntiin tavaratilan verhoiluista...
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

Tällä viikolla törmätty kinkkiseen ongelmaan jollaista ei ole ennen tullut vastaan.. Nokka-akseli ei jaksa pyötiä ympäri. On lyhennetty jousukuppeja, madallettu jousilautasia ja kokeiltu kaikkea, mutta, mutta

Kuva

Jääkö tuohon liian pitkä "tasainen" sivu joka estää nokan luontevan rullaamisen? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Imunokassa nostoa 13mm pakopuolella 12,5mm.
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=927

Huom! Edelleen suuri määrä cossun osaa myynnissä, pitää vaan laittaa kuvia tuonne myydään palstalle nyt vkloppuna, voi kysellä mm. sisustan osia, imusarjan ja putkiston osia.... mittaristo ja keskikonsoli riittävää korvausta vastaan...
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi

Jouset menee todennakoisesti putkelle=(nostovara loppuu) ollut sama ongelma kahdes viimeises jokkis konneessa !
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

ei johdu putkittumisesta, alkaa epäilyttää että vakio 0,2 ja 0,25 välykset ovat liian pienet.
1mm välyksillä jaksaa 26mm lenkillä kääntää nokat ympäri. jousivoimat noilla uusilla jousilla huomattavasti isommat, lähtömassa 32kg, max joustolla jo 100+kg
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi
Eli eivat mene millin valyksella viela putkelle :)
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

ulompi
L free : 39.3mm
L solid : 16.6mm

sisempi
L free : 38.8mm
L solid : 13.8mm

siinä jousien liikevarat, vapaa ja putkellaan. Nokissa nostot 13 ja 12mm, joten mun laskukaavan mukaan ei pitäs mennä "putkelle". on vaan sen verran naftia mitotusta ettei silmät taivu kupin alle tarkistamaan....

alkaa tuntumaan vaan ettei kääntövoima riitä lenkillä....
Pitää saada kans tukevammin paikoilleen kun vääntelee ettei riko
Eli ongelmana on saada venttiili lähtemään liikkeelle tilanteesta joka näkyy tuolla edellisessä kuvassa. Sen verran on jo kokeiltu että ei mene putkelleen ja saa käännettyä edes takaisin nokkaa kunhan saa ensin venttiilin liikkeelle...
jezze rs
Viestit: 90
Liittynyt: 23.12.2011 15:18

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kyllähän se voi olla todella jäykkä pyörittää ja itse ainakin olen pyöritellyt aina pitkällä varrella kun se on helpompaa. Lenkki yleensä vaan uppoaa käteen. Nokat on ainakin sen verran jyrkät että vahvoja jousia kaivataankin.

Ethän sä sitä tuosta solid/free tapauksesta voi laskea. Onhan siellä esijännitystäkin eli esijännitys + nosto antavat oikean eron. Esim tuohon 39.3 - 13 = 26.3 eli sentti jää ja kun siitä otetaan pois esijännitys niin eihän siihen paljoa väliä jää. Tosin paljoa siihen ei voikaan jäädä, mutta jos ajatellaan vaikka se perussääntö milli per lenkki. Kyllähän tuo aika tiukalle menee, mutta ei pysty kyllä etänä sanomaan enempää.
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

no olihan tuo hiukan heikosti kerrottu, mutta kun tuo jousto ei ollutkaan alun perin ongelma, vaan mietitytti tuo venttiilin liikkeelle saaminen. Vanhat nokat menee ympäri samoilla jousilla kohtuu helposti...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”