300TDT OM606

Vastaa Viestiin
paabeli
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2012 12:19

300TDT OM606

Viesti Kirjoittaja paabeli »

Tervehdys, olen aikeissani vaihtaa nykyistä w202 220d mersuani farkku väyryseen. ruostetta siinä on, niinkuin noissa tuppaa olemaan, mutta kesällä hyvä ottaa kiinni. Mitenkä onko tuo om606 mylly kestävä, ja kestääkö siitä ruuvata syöttöä, ei haittaisi yhtään jos puskisi vähän mustaa huntua. ei taida vakiona tupruttaa? ja onko vaikeakin säätää syöttöä?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: 300TDT OM606

Viesti Kirjoittaja Terho P »

paabeli kirjoitti:Tervehdys, olen aikeissani vaihtaa nykyistä w202 220d mersuani farkku väyryseen. ruostetta siinä on, niinkuin noissa tuppaa olemaan, mutta kesällä hyvä ottaa kiinni. Mitenkä onko tuo om606 mylly kestävä, ja kestääkö siitä ruuvata syöttöä, ei haittaisi yhtään jos puskisi vähän mustaa huntua. ei taida vakiona tupruttaa? ja onko vaikeakin säätää syöttöä?
KESTÄÄ RUUVATA VOIMAQA ULOS ja turbona vielä hullummin :wink: Hankalaa vähä meinaa olla ite säädellä soppaa siitä pumpusta kun on sähköpumppu :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kunkku mootori kestää vaikka mitä :wink:
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jos entinen mersu on ollut 220 D -koneella, niin ei luulisi heti olevan tarvetta ruuvailla 606 turbodieseliä :shock:
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kyllähän tuo 606 on mainio kone josta voimaa on otettavissa. Vakionakin ihan pienen hetken tuntuu varsin ripeältä mutta voima on sellaista että siihen tottuu ja painavassa isossa autossa se on jokseenkin sivistyneessä muodossa joten tuntuu se johtavan helposti siihen että lisävoimaa alkaa haluamaan. Minä tyydyin pikkupiristyksiin hieman isommalla coolerilla ja uudella ohjelmalla. Tais penkkilappusessa olla jokseenkin 220/400nm.

Pieni ja monille riittäväkin lisä tullee siis helposti uudella järkevällä ohjelmalla. Mutta aika äkkiä tulee raja vastaan. Sitten vaan palikkaa vaihtamaan eli isompaa cooleria, turboa, vielä pumppuun isompaa elementtiä... Ja taas ohjelmaa uusiksi, em lukema liki tuplaantuu ja väyrysestähän tuleekin oikein mainion oloinen kulkine jolla ei jää jalkoihin reippaammassakaan liikennevirrassa. Tosin saattaa heikotkin paikat tekniikassa alkaa löytymään, mutta niistähän selviää korjaamalla :wink:
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”