Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jaahas poijjaat joo. Se on nyt tämäkin kakkula ajettu katon alle, jossa sitä aletaan palastelemaan heti huomenissa. Nyt kun kylvöt on tehty, niin jää aikaa harrastaakin.
Niinkin isolla hommalla alotetaan, kuin konepellin irrotus... Kattoo nyt sitten, että mitähän siitäkin seuraa.
Niinkin isolla hommalla alotetaan, kuin konepellin irrotus... Kattoo nyt sitten, että mitähän siitäkin seuraa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tässä on kone ja vaihteisto sillä mallilla, että laatikko lepää takapäästään pullotunkin varassa ja kone on tyynyistänsä vielä kiinni. Tottahan sieltä nyt joku sähköjohto tai alipaineletku vielä löytyy, mutta noin pääpiirteissään pitäs olla aika valmis poisnostettavaksi.
Maanantaille sain kaverin houkuteltua lisäkäsiksi, koitetaan tuolloin saada pata lattialle.
Maanantaille sain kaverin houkuteltua lisäkäsiksi, koitetaan tuolloin saada pata lattialle.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Ni tarkotat tuota bensakrematoriota, joka tuosta poies otetaan...? Mikä on kallis, sehän on niin suhteellista. Olisko pari saturaista liikaa? Siinä saat ilmastoinnin kompuran ja kaikki helevetit mukaan. Ja tuon vuotavan laatikon saat riesoikses kaupan päälle...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jeh, mehulinko siinä on.
Nyt on taas muutaman päivän aikana satanut niin monta korvollista paskaa niskaan niin monesta suunnasta, että emminä sitä konetta tänään jaksanut ruveta pois nostamaan. Henkinen energia on nyt aika vähänä taas tällä hetkellä...
Nyt on taas muutaman päivän aikana satanut niin monta korvollista paskaa niskaan niin monesta suunnasta, että emminä sitä konetta tänään jaksanut ruveta pois nostamaan. Henkinen energia on nyt aika vähänä taas tällä hetkellä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jaahas. Sitä on taas tuota aikaa kulunut. Kesälomakin tuli ja meni, tarkoitus oli tätä rojektia saada vietyä vähän eteenpäin. Vaan sittenpä räjähti kylppäri, sauna ja wc -remontti silmille ja Mersu jäi kakkoseksi.
Tänään sitten alkoi tympiä niin paljon, kun mitään ei taaskaan ole tapahtunut pitkään aikaan. Haalarit päälle ja hommiin siis!
Hupsis tupsis, pimpeli pompeli.
Ei mikään paras ratkaisu tuollainen ketjulla nostaminen, piti vähän suojata paikkoja, ettei venttiilikoppa mee rikkisärki. Eikä sitten mennytkään.
Poishan ne sieltä tuli ja tyhjää jäi tilalle. Sinne sitä vois sitten kohta alkaa latomaan uutta palikkaa...
Kusinen paikka muuten tulee olemaan tuon toisen tekniikan asentaminen. Laipiokorkeus tuossa minun suojassa on aika matala, joten yhtenä kimpaleena ei varmasti tule menemään. Itseasiassa vanha tekniikkakin piti ottaa kahtena palana, nipin napin mahtui tulemaan. Joku ratkaisu tartteis keksiä... Pitänee varmaan laskea lattialle tuosta harkkojen päältä, tai jotain.
Nyt se olis jaasu tuo kone valmiina noudettavaksi...
Tänään sitten alkoi tympiä niin paljon, kun mitään ei taaskaan ole tapahtunut pitkään aikaan. Haalarit päälle ja hommiin siis!
Hupsis tupsis, pimpeli pompeli.
Ei mikään paras ratkaisu tuollainen ketjulla nostaminen, piti vähän suojata paikkoja, ettei venttiilikoppa mee rikkisärki. Eikä sitten mennytkään.
Poishan ne sieltä tuli ja tyhjää jäi tilalle. Sinne sitä vois sitten kohta alkaa latomaan uutta palikkaa...
Kusinen paikka muuten tulee olemaan tuon toisen tekniikan asentaminen. Laipiokorkeus tuossa minun suojassa on aika matala, joten yhtenä kimpaleena ei varmasti tule menemään. Itseasiassa vanha tekniikkakin piti ottaa kahtena palana, nipin napin mahtui tulemaan. Joku ratkaisu tartteis keksiä... Pitänee varmaan laskea lattialle tuosta harkkojen päältä, tai jotain.
Nyt se olis jaasu tuo kone valmiina noudettavaksi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
nappaat sen lukkopellin poikki siitä lyhtyjen luota, jo antaa pelivaraa ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Saakos tuon lukkopellin pois muuten kuin rälläkällä...? Hirveästi ei kehtais tuota alkaa rälläköimään ja hitsaamaan. Varsinkin kun itsellä ei ole hitsiä, eikä kyllä minkäänlaista taitoa moista vehjettä käyttääkään.pekkovee kirjoitti:nappaat sen lukkopellin poikki siitä lyhtyjen luota, jo antaa pelivaraa ...
Mutta silti tuo on varsin harkinnan arvoinen teko. Siitä se olis hyvä ujuttaa vaihteistoineen paikoilleen, ei tarviis kahtena kappaleena väkertää...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
leikkaa irti se sillain, että päät on esim < ja > muotoiset, osuu paremmin takaisin, ja lappu alle plus pari pulttia / niittiä kiinnitykseen jollei oo kuumaliimaa ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Nyt vähän väsyttää. Kohta kolme vuorokautta ollut aika perkeleellisessä yskässä, ei oikein nukkumisesta ole tullut mitään. Torstai-iltana aloitettiin paloittelemaan tuota vaihdelaatikkoa, laitoin perjantain puolella (onko se siis eilinen...?) klo 00.50 herätyksen klo 05.15 ajalle. Eikä oikein saanut tuon yskän takia nukuttua sitä noin neljääkään tuntia.
Eilen aamulla sitten töihin, 12h siellä. Nyt en ihan äkkiä muista, koska on viimeksi noin paljon nukuttanut töissä. Sen jälkeen lähdin jatkamaan vaihteistoremppaa. Nyt on kello mitä on, tulin äsken kotiin. Vaihteisto tuli (toivottavasti) kuntoon, on se nyt taas ainakin yhtenä kimpaleena.
Huomenna (tai siis tänään, tai ihan miten vaan; aamulla nyt kuitenkin) jos tulee joku minua herättämään ennen iltapäivää, niin meni nenähommiks.
Onkos nyt muuten tiistai vai torstai?
Eilen aamulla sitten töihin, 12h siellä. Nyt en ihan äkkiä muista, koska on viimeksi noin paljon nukuttanut töissä. Sen jälkeen lähdin jatkamaan vaihteistoremppaa. Nyt on kello mitä on, tulin äsken kotiin. Vaihteisto tuli (toivottavasti) kuntoon, on se nyt taas ainakin yhtenä kimpaleena.
Huomenna (tai siis tänään, tai ihan miten vaan; aamulla nyt kuitenkin) jos tulee joku minua herättämään ennen iltapäivää, niin meni nenähommiks.
Onkos nyt muuten tiistai vai torstai?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Katohan, melkein vuos menny viime viestistä!
Vaan eipä ole kyllä ollut paljon kerrottavaakaan. Kaikki vapaa-aika on menny naisissa (tai siis naisessa) juostessa ja loput lasten kans. Auto on kylmässä tilassa, talvikin tais tuossa välissä olla, tai joku sen tapainen.
Koko kevään ja alkukesän sitten oon koittanu saada jotakuta kaveriks, että kannettais kone tuohon auton viereen. Se kun on ollu toisessa tilassa, josta sitä ei ois saanu auton viereen ei oikein sitten sitenkään, jos siihen olis pannu looran kiinne.
Noh, männä viikonloppuna sitten Heinslalomin jälkeen tuli Sergey ja Lobello yökylään ja minähän käytin välittömästi tilaisuuden hyväkseni. Sergeyn kanssa hilluttiin kone auton vierelle, vauhtipylpyrä kiinni, turbiini paikalleen ja laatikko koneen jatkoksi.
Nyt huutaa apulaitteita, turboa ja downpipea, sittenhän sitä vois kokeilla paikalleen. Sergey tosin suositteli koneen ensikäynnistystä lattialla, ei se lopun viimen huono idea taida olla. Semminkin kun en ole ikuna tämmöistä "pura ja kokoa" projua tehny. Olis huomattavasti helpompi ruveta korjaamaan sitä remonttia, kun ei olis ehtiny nostaa pataa paikalleen...
Vaan eipä ole kyllä ollut paljon kerrottavaakaan. Kaikki vapaa-aika on menny naisissa (tai siis naisessa) juostessa ja loput lasten kans. Auto on kylmässä tilassa, talvikin tais tuossa välissä olla, tai joku sen tapainen.
Koko kevään ja alkukesän sitten oon koittanu saada jotakuta kaveriks, että kannettais kone tuohon auton viereen. Se kun on ollu toisessa tilassa, josta sitä ei ois saanu auton viereen ei oikein sitten sitenkään, jos siihen olis pannu looran kiinne.
Noh, männä viikonloppuna sitten Heinslalomin jälkeen tuli Sergey ja Lobello yökylään ja minähän käytin välittömästi tilaisuuden hyväkseni. Sergeyn kanssa hilluttiin kone auton vierelle, vauhtipylpyrä kiinni, turbiini paikalleen ja laatikko koneen jatkoksi.
Nyt huutaa apulaitteita, turboa ja downpipea, sittenhän sitä vois kokeilla paikalleen. Sergey tosin suositteli koneen ensikäynnistystä lattialla, ei se lopun viimen huono idea taida olla. Semminkin kun en ole ikuna tämmöistä "pura ja kokoa" projua tehny. Olis huomattavasti helpompi ruveta korjaamaan sitä remonttia, kun ei olis ehtiny nostaa pataa paikalleen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 883
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Loppurynnistys alkoi tänään.
Paikalleen eksyivät öljynsuodattimen jalka, laturi, polttoainesuodatin, ohjaustehostin, turbo, turbon öljynpaluu ja startti. Vaan sittenpä tulikin tenkkapoo, kun aloin suunnittelemaan hihnankiristäjää jousineen ja iskareineen. En millään jaksa muistaa kahden vuoden päähän, että kuinka ne oli paikallaan. Sama homma kävi polttoaineputkistolle ja kaasuvivustolle. Polttoaineputket tietysti suodattimen jalkaan on kiinni, mutta se hässäkkä jossa on esim. esisuodatin, niin ei mitenkään.
Jos nyt joku ystävällinen sielu virkistäis vähän minun muistia, niin saatais tuosta kiukaasta joskus edes savut...
Paikalleen eksyivät öljynsuodattimen jalka, laturi, polttoainesuodatin, ohjaustehostin, turbo, turbon öljynpaluu ja startti. Vaan sittenpä tulikin tenkkapoo, kun aloin suunnittelemaan hihnankiristäjää jousineen ja iskareineen. En millään jaksa muistaa kahden vuoden päähän, että kuinka ne oli paikallaan. Sama homma kävi polttoaineputkistolle ja kaasuvivustolle. Polttoaineputket tietysti suodattimen jalkaan on kiinni, mutta se hässäkkä jossa on esim. esisuodatin, niin ei mitenkään.
Jos nyt joku ystävällinen sielu virkistäis vähän minun muistia, niin saatais tuosta kiukaasta joskus edes savut...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Tästä kuvasta varmaan saa selville nuo polttoainelinjat. Eli esisuodin tulee ennen tuota esilämmityspömpeliä. Esilämmittimen voi myös hyvin jättää kytkemättä ja silloin esisuodin tulee ennen pumpun kyljessä näkyvää siirtopumppua.
Tästä kuvasta selviää kiristinsysteemin oikea asennus. Tuota ei kyllä mielestäni saa edes väärin asennettua.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.