Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)

Vastaa Viestiin
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Kuva
meinaakos tuo rulla tuosa keskellä et ois ilmastointi? omasta vaan kattelin konehuonetta ja ihmettelin pakosarjan alla olevaan mötikkään meneviä putkia :lol: sama rulla löytyy omastaki autosta
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmastointia meinaa ja löytyy myös minun autosta.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jaahas poijjaat joo. Se on nyt tämäkin kakkula ajettu katon alle, jossa sitä aletaan palastelemaan heti huomenissa. Nyt kun kylvöt on tehty, niin jää aikaa harrastaakin.

Niinkin isolla hommalla alotetaan, kuin konepellin irrotus... :lol: Kattoo nyt sitten, että mitähän siitäkin seuraa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No siitähän seurasi tämmöistä:

Kuva

Kuva


Ei oikein ollu muuta hommaa, niin vähän innostuin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tässä on kone ja vaihteisto sillä mallilla, että laatikko lepää takapäästään pullotunkin varassa ja kone on tyynyistänsä vielä kiinni. Tottahan sieltä nyt joku sähköjohto tai alipaineletku vielä löytyy, mutta noin pääpiirteissään pitäs olla aika valmis poisnostettavaksi.

Maanantaille sain kaverin houkuteltua lisäkäsiksi, koitetaan tuolloin saada pata lattialle.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

mikäs tekniikka tähän nyt tulee?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Se sama, mikä piti alunperin tulla tuohon valkeaan sedaniin, OM603 turbolla ja hieman kiusattuna.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

mites se on tuon koneen laita? Onkose hirviän kallis ? kiinnostusta ois
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ni tarkotat tuota bensakrematoriota, joka tuosta poies otetaan...? Mikä on kallis, sehän on niin suhteellista. :D Olisko pari saturaista liikaa? Siinä saat ilmastoinnin kompuran ja kaikki helevetit mukaan. Ja tuon vuotavan laatikon saat riesoikses kaupan päälle... :contract:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

no ei tuo mahottomalta kuulosta. hyvä tuo ilmastoinnin kompura kyllä. kun ilmastointi iteltä löytyy. täytyy olla lähempää yhteydessä asian tiimoilta
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikäs laatikko tuossa olikaan, automaatti?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jeh, mehulinko siinä on.

Nyt on taas muutaman päivän aikana satanut niin monta korvollista paskaa niskaan niin monesta suunnasta, että emminä sitä konetta tänään jaksanut ruveta pois nostamaan. Henkinen energia on nyt aika vähänä taas tällä hetkellä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jaahas. Sitä on taas tuota aikaa kulunut. Kesälomakin tuli ja meni, tarkoitus oli tätä rojektia saada vietyä vähän eteenpäin. Vaan sittenpä räjähti kylppäri, sauna ja wc -remontti silmille ja Mersu jäi kakkoseksi.

Tänään sitten alkoi tympiä niin paljon, kun mitään ei taaskaan ole tapahtunut pitkään aikaan. Haalarit päälle ja hommiin siis!

Hupsis tupsis, pimpeli pompeli.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ei mikään paras ratkaisu tuollainen ketjulla nostaminen, piti vähän suojata paikkoja, ettei venttiilikoppa mee rikkisärki. Eikä sitten mennytkään.


Poishan ne sieltä tuli ja tyhjää jäi tilalle. Sinne sitä vois sitten kohta alkaa latomaan uutta palikkaa...

Kusinen paikka muuten tulee olemaan tuon toisen tekniikan asentaminen. Laipiokorkeus tuossa minun suojassa on aika matala, joten yhtenä kimpaleena ei varmasti tule menemään. Itseasiassa vanha tekniikkakin piti ottaa kahtena palana, nipin napin mahtui tulemaan. Joku ratkaisu tartteis keksiä... Pitänee varmaan laskea lattialle tuosta harkkojen päältä, tai jotain. :roll:

Nyt se olis jaasu tuo kone valmiina noudettavaksi... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

harmi ku ei ole käyttöä ennnää ku ole autoakaan :shock: mutta pidetää kuitenki korvan takana 8)
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Älä hirmu pitkään sitä siellä pidä, laitan lähipäivinä tuon vanhan tekniikan myyntiin... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

nno ei tässä mailmannloppua tule jos se menee :lol:
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

nappaat sen lukkopellin poikki siitä lyhtyjen luota, jo antaa pelivaraa ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siitähän ne kaikki on katkaistu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

pekkovee kirjoitti:nappaat sen lukkopellin poikki siitä lyhtyjen luota, jo antaa pelivaraa ...
Saakos tuon lukkopellin pois muuten kuin rälläkällä...? Hirveästi ei kehtais tuota alkaa rälläköimään ja hitsaamaan. Varsinkin kun itsellä ei ole hitsiä, eikä kyllä minkäänlaista taitoa moista vehjettä käyttääkään.

Mutta silti tuo on varsin harkinnan arvoinen teko. Siitä se olis hyvä ujuttaa vaihteistoineen paikoilleen, ei tarviis kahtena kappaleena väkertää... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Rälläkällä vaan irti ja modaat sitä sen verran et lukkopelti on jatkossa mallia irrotettava... Eli pulteilla kii... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

RoopeK kirjoitti:Rälläkällä vaan irti ja modaat sitä sen verran et lukkopelti on jatkossa mallia irrotettava... Eli pulteilla kii... :wink:
Pikalukot :kuningasajatus:
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

boogieman kirjoitti:Pikalukot :kuningasajatus:
Juuh! Sokat! Loistavaa! :happy:

:D

Ei vaan, kyllä se ehkä tuo lukkopellin rälläköinti on helpoin ja sitäkautta viisain ratkaisu. Kiits!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

leikkaa irti se sillain, että päät on esim < ja > muotoiset, osuu paremmin takaisin, ja lappu alle plus pari pulttia / niittiä kiinnitykseen jollei oo kuumaliimaa ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt vähän väsyttää. Kohta kolme vuorokautta ollut aika perkeleellisessä yskässä, ei oikein nukkumisesta ole tullut mitään. Torstai-iltana aloitettiin paloittelemaan tuota vaihdelaatikkoa, laitoin perjantain puolella (onko se siis eilinen...?) klo 00.50 herätyksen klo 05.15 ajalle. Eikä oikein saanut tuon yskän takia nukuttua sitä noin neljääkään tuntia.

Eilen aamulla sitten töihin, 12h siellä. Nyt en ihan äkkiä muista, koska on viimeksi noin paljon nukuttanut töissä. Sen jälkeen lähdin jatkamaan vaihteistoremppaa. Nyt on kello mitä on, tulin äsken kotiin. Vaihteisto tuli (toivottavasti) kuntoon, on se nyt taas ainakin yhtenä kimpaleena.

Huomenna (tai siis tänään, tai ihan miten vaan; aamulla nyt kuitenkin) jos tulee joku minua herättämään ennen iltapäivää, niin meni nenähommiks.

Onkos nyt muuten tiistai vai torstai?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei vaan Iso lauantai :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kuten tuolla mersuforumilla huutelin jo, poraa ne neljä pistehitsiä per puoli irti niin se lukkopelti irtoaa hienosti! Itelle heitän 6,4mm popniiteillä sen takas kiinni lopuksi.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo, unohtui tuolla toisella puolella kiitellä sultzia vinkistä. Joten:

tack tack!

:)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Katohan, melkein vuos menny viime viestistä! :shock:

Vaan eipä ole kyllä ollut paljon kerrottavaakaan. Kaikki vapaa-aika on menny naisissa (tai siis naisessa) juostessa ja loput lasten kans. Auto on kylmässä tilassa, talvikin tais tuossa välissä olla, tai joku sen tapainen. :?

Koko kevään ja alkukesän sitten oon koittanu saada jotakuta kaveriks, että kannettais kone tuohon auton viereen. Se kun on ollu toisessa tilassa, josta sitä ei ois saanu auton viereen ei oikein sitten sitenkään, jos siihen olis pannu looran kiinne.

Noh, männä viikonloppuna sitten Heinslalomin jälkeen tuli Sergey ja Lobello yökylään ja minähän käytin välittömästi tilaisuuden hyväkseni. Sergeyn kanssa hilluttiin kone auton vierelle, vauhtipylpyrä kiinni, turbiini paikalleen ja laatikko koneen jatkoksi.

Nyt huutaa apulaitteita, turboa ja downpipea, sittenhän sitä vois kokeilla paikalleen. Sergey tosin suositteli koneen ensikäynnistystä lattialla, ei se lopun viimen huono idea taida olla. Semminkin kun en ole ikuna tämmöistä "pura ja kokoa" projua tehny. Olis huomattavasti helpompi ruveta korjaamaan sitä remonttia, kun ei olis ehtiny nostaa pataa paikalleen... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Loppurynnistys alkoi tänään. :wink:

Paikalleen eksyivät öljynsuodattimen jalka, laturi, polttoainesuodatin, ohjaustehostin, turbo, turbon öljynpaluu ja startti. Vaan sittenpä tulikin tenkkapoo, kun aloin suunnittelemaan hihnankiristäjää jousineen ja iskareineen. En millään jaksa muistaa kahden vuoden päähän, että kuinka ne oli paikallaan. Sama homma kävi polttoaineputkistolle ja kaasuvivustolle. Polttoaineputket tietysti suodattimen jalkaan on kiinni, mutta se hässäkkä jossa on esim. esisuodatin, niin ei mitenkään.

Jos nyt joku ystävällinen sielu virkistäis vähän minun muistia, niin saatais tuosta kiukaasta joskus edes savut...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kuva

Tästä kuvasta varmaan saa selville nuo polttoainelinjat. Eli esisuodin tulee ennen tuota esilämmityspömpeliä. Esilämmittimen voi myös hyvin jättää kytkemättä ja silloin esisuodin tulee ennen pumpun kyljessä näkyvää siirtopumppua.


Kuva

Tästä kuvasta selviää kiristinsysteemin oikea asennus. Tuota ei kyllä mielestäni saa edes väärin asennettua.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”