200cdi -99 käynti

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

200cdi -99 käynti

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Tuli tuossa hiljattain hommattua tuommoinen 200 cdi mese, ensimmäinen mersu meikäläisellä. Tähän mennessä tullut vaihdeltua jarrulevyt joka nurkkaan+herkisteltyä jarrut muutenkin, vaihdeltua polttoaineputkien o-renkaita+polttoaineputkia, sekä setvittyä hieman valo-ongelmia.

Mikähän mahtaisi mesessä olla ongelmana, kun tyhjäkäynti seilaa reippaasti aina kylmänä, lämpimänä vika saattaa välillä poistuakkin. Myös ajaessa huomaa kun kierrokset seilaavat ja auto hieman "nykii".

Polttoaineletkuja ja tiivisteitä tuli tosiaan vaihdeltua kun letkuissa näkyi ilmaa ja ajateltiin että johtuisiko vika siitä, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Voisiko syyllinen olla rail-paineen säädin, vai mitä veikkaatte?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Vikakoodeja lukemaan...
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Railipaineensäädin. Ja siitä ei jää mitään vikakoodeja. :) Ei se aina kummennu koodeja lukemalla......
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Railpaineen säädin ja jos ajossa tuntuu nykimistä Küb
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Pistimpä säätimen tilaukseen kl:ltä. Mistäköhän saisi hommattua sellaisen laitteen millä voisi lukea ko. vehkeen vikakoodeja? Voisin jopa jotain siihen sijoittaakkin.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kiinanstarit maksaa alkaen 250€, siihen läppäri päälle... naapurifoorumilla on ollut val,miiksi kasattuja ja 'testattuja paketteja' myynnissä tonnin molemmin puolin (kiinan laatukin vaihtelee, joskus hinta korreloi, joskus ei). Aito maksaa tonneja + lisenssimaksut.
Autelin ja boschin testereitä ovat ulkomaan foorumeilla kehuneet, kaipa ne vanhempien autojen koodit jotakuinkin lukevat mutta eivät monipuolisuudessaan starille pärjää.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tutun kuuloisia oireita.
Itsellä huomannut sellaisen että 15 asteen pakkasella toimii parhaiten. Saattaa siihen joku muukin vaikuttaa mutta ainakin oma lintta käy tasaisimmin kovalla pakkasella.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:Pistimpä säätimen tilaukseen kl:ltä. Mistäköhän saisi hommattua sellaisen laitteen millä voisi lukea ko. vehkeen vikakoodeja? Voisin jopa jotain siihen sijoittaakkin.
Ainakin tuolla myynti palstalla oli hetkisitten myynissä vika koodien tukaillun kapistus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Mese käy taas kuin uusi, korjaantui säätimen vaihdolla. Samalla tulikin vaihdeltua moottorin+laatikon+perän öljyt...vielä tarvis perän huohotin putsailla ja helmoihin laitella kemppiliimaa ja tectyliä reippaasti.
Sen jälkeen voisi harkita leimaamista. :)

Täytyy varmaankin jättää tuo vikalukulaitteen hankinta vielä harkintaan..
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Jahas, tämäkin oire on palannut. Eli aina kun käynnistää kylmänä koneen, tyhjäkäynti humppaa. jatkuu niin kauan kunnes kone on lämminyt n.+60c. Jos auto on ollut lämmityksessä aamulla niin ei mitään oireita. Eli pelkästään kylmällä koneella tekee tuota. Ei kai nuo paineensäätimet nyt noin nopeasti pitäisi hajota :?: :!:

Pitääköhän tässä piuhan päähään päästä... :?: :idea:
W212 220 CDI -14
Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhanimi kirjoitti:Jahas, tämäkin oire on palannut. Eli aina kun käynnistää kylmänä koneen, tyhjäkäynti humppaa. jatkuu niin kauan kunnes kone on lämminyt n.+60c. Jos auto on ollut lämmityksessä aamulla niin ei mitään oireita. Eli pelkästään kylmällä koneella tekee tuota. Ei kai nuo paineensäätimet nyt noin nopeasti pitäisi hajota :?: :!:

Pitääköhän tässä piuhan päähään päästä... :?: :idea:
Jos paineen säädin/paineet on kunnossa
ja tekkee sitä vapaalla/p päällä
niin akku, lataus, sähköinen lisä lämmitin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

CDI203 kirjoitti:
Jos paineen säädin/paineet on kunnossa
ja tekkee sitä vapaalla/p päällä
niin akku, lataus, sähköinen lisä lämmitin
tekee myös d päällä, akku uusi (+kunnossa)
laturi toimii, lähtee myös pakkasilla käyntiin, sähkövastusta ei ole tässä mallissa..
W212 220 CDI -14
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”