Mystinen tärinä kiihdytyksessä välillä 50-60km/h

Vastaa Viestiin
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Mystinen tärinä kiihdytyksessä välillä 50-60km/h

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Autona w210 270cdi farmari 00 automaattiloota

Tärinä tulee kiihdytyksessä välillä 50-60km/h.
Ilmeisesti kardaani alkaa tärisemään niin kovasti, että tuntuu
jo kädellä kun kokeilee keskikonsolia.

Rättinivelet päällisin puolin ok molemmilta puolilta. Kardaanin laakeri ja tukikumi vaihdettu.

Ei ole riippuvainen millä vaihteella kiihdyttää vaan ainoastaan riippuvainen nopeudesta. Tärinää ei ole, jos ei kiihdytä.

Auto on lastutettu. Olisiko sillä jotakin merkitystä?
Kerran ajoin yhdellä lastutetulla volkswagen LT:llä joka teki kiihdyttäessä ihan samaa. Kardaani hakkasi pohjaan.

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Jos kardaaniin vaihettu jo nuot osat niin ookko kokkeillu että onko vaihelaatikon kumityyny ja moottorin kumityynyt kunnossa? Minulla meni väykystä viimekesänä moottorin kumityyny paskaksi nii tuntu niinku ois ajanu jollaki 80-luvun tiisseli jetalla.. :lol:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

moottorin kumityynyt ovat ok. Miten testataan vaihelaatikon kumityynyt?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Tärinä on niin kova, että pakoputken kannakkeen pultit olivat tärisseet irti vaikka ovat liimalla kiinni.

Kyllähän tuommoselle tärinälle pitäisi syy löytyä?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Vaihelaatikon kannake oli näköjään uutta vastaava. moottorin tukikumit ok. kannatinlaakeri vaihdettu. Etu ja takarätitkin olivat uudehkon näkööset.
Mitä vielä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kardanin kumit voi olla pehmennet vaikka näytäis olevan ok
tarkistel näkyykö niiten kiintys pulteissa jälkiä,
laatikon/turbini kunnostas/huollosta mitään tietoa
tarkistella vetoakselit

E:renkaat(varsinkin taka) tarkistella joskus runko vamma oirelee vain jollain nopeudella/kiihdytyksessä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Laatikko on huollettu 60000km välein huuhtelemalla. tarkistelin just ne kumit. ne on ok. kolmella eri rengassetillä kokeiltu. ei vaikutusta. tänään vetoakseleiden kimppuun.

Huomenna pistän kardaanin tahallaan niin epätasapainoon kun olla ja voi ja katson vaikuttaako se.
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Voipiko kardaanin kannatinlaakeri olla "väärässä" kohdassa?'
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

kardaani on tasapainossa ja ristikossa ja booreissa ei ole väljää. merkit on kohdallaan

Rättikumit on ok. Kummin päin rätit laitetaan paikoilleen? tekstipuoli kardaania kohti?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Tein tärkeän huomion. Peruuttaessa 50-60km/h tärinää ei tapahdu ollenkaan? vain eteenpäin mentäessä?

Mistäs johtuu?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Auttaakohan mitään, jos kiilaa puukapuloilla moottorin ja vaihdelaatikon liikkumattomaksi?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Etu ja takarätti uudet, Kardaani tasapainossa eikä boorissa ristikossa väljää, moottorin tukikumit uudet, vaihdelaatikon tukikumi uusi, takakelkan kaikki kumit uudet.

Mahtaisiko olla jossain etupäässä vikaa?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tekeekös samaa jos löis testeriin ja koittaus ilman turbiinin lukitusta?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”