mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

ilmastoinnin ehjäys

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 lämmitys, ilmastointi
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
antti86
valontuoja



Liittynyt: 12 Elo 2006
Viestejä: 956
Paikkakunta: Kalajoki/Oulu

 LähetäLähetetty: 02.6.2013 20:05    Viestin aihe: ilmastoinnin ehjäys Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eli potilaana automaatti-ilmastoitu lankku.ostaessa 2007 oli ilmastointi ollu jo vuoden toimimattomana kompuran mentyä rikki ja siinä tilassa se o vieläki Laughing vaikka kompuran heti ostinki.nyt se ois kuiteski tarkotus ehjätä ja kysymys kuuluuki, että mahtaako tuosta saada toimivaa peliä laittamalla kompura paikalleen ja pohjapanssarin päällä olleet jotenkuten suojatut putket siihen paikalleen ja vaihtamalla kuivaimen.puhaltimien toimivuudesta ei oo mitään tietoa ennenkö ne testaa.vai meneekö suosiolla isommalla kaavalla höyrystin ynnä muut hilppeet vaihtoon?
_________________
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TEA
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4453
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 16:20    Viestin aihe: Re: ilmastoinnin ehjäys Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

antti86 kirjoitti:
eli potilaana automaatti-ilmastoitu lankku.ostaessa 2007 oli ilmastointi ollu jo vuoden toimimattomana kompuran mentyä rikki ja siinä tilassa se o vieläki Laughing vaikka kompuran heti ostinki.nyt se ois kuiteski tarkotus ehjätä ja kysymys kuuluuki, että mahtaako tuosta saada toimivaa peliä laittamalla kompura paikalleen ja pohjapanssarin päällä olleet jotenkuten suojatut putket siihen paikalleen ja vaihtamalla kuivaimen.puhaltimien toimivuudesta ei oo mitään tietoa ennenkö ne testaa.vai meneekö suosiolla isommalla kaavalla höyrystin ynnä muut hilppeet vaihtoon?


Tota sama kysymys mutta että auto ollu seisomassa kokoajan 2007 lähtien ja ilmastoinnin lauhdutin irti...

Veikkaisin että täytyy ainakin huuhdella hyvin. Samallahan pesee niin, että lähtee kaikki vanha mahdollisesti r12 öljyt veke ja saa r134 sisään- Tietty tiivisteet ja kumiletkut uusiksi niiltä osin kun saa purettua järkevästi.

Että missäs ne ilmastointiukkojen vastaukset viipyy ? Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epk
Herrastuunari



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 2322
Paikkakunta: 02

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kannattaa pitää vehje vakuumissa vuorokauden että lähtee systeemistä kaikki sinne kerääntynyt kosteus pois. Kuivan tietysti vaihtoon jne.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapio89
ohjelmoija

Martti, vähän niinku tartti mut ämmällä
pakkasukko


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1672
Paikkakunta: Yyleäporg

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on hyvää korvaavaa litkua tuolle r12 systeemille.

Öljyt vaihtoon ja kuivain uusiksi.
_________________
Tähdellisen parantola
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4453
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tapio89 kirjoitti:
Mulla on hyvää korvaavaa litkua tuolle r12 systeemille.

Öljyt vaihtoon ja kuivain uusiksi.


R-413A (ISCEON 49) ?

Miten tiivisteet ja letkut pittää? Ja miten/millä vanha öljy pois?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapio89
ohjelmoija

Martti, vähän niinku tartti mut ämmällä
pakkasukko


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1672
Paikkakunta: Yyleäporg

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei isceon, RS-24. Taitaa olla se paras vaihtoehto R12 tilalle. Eihän niitä kaikkia öljyjä sieltä saa pois, mutta ne mitä kompurassa on.
_________________
Tähdellisen parantola
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
et
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 1613

 LähetäLähetetty: 03.6.2013 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tarvi ottaa pois. RS-24 sisältämä butaani ottaa öljyt mukaan kiertoon eli yhdiste.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapio89
ohjelmoija

Martti, vähän niinku tartti mut ämmällä
pakkasukko


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1672
Paikkakunta: Yyleäporg

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 9:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siis vanha öljy on aivan sopivaa tuon RS24 kanssa, mutta ei se pahitteeksi ole vaihtaa irrallaan olleeseen kompuraan tuoreita öljyjä vettyneiden tilalle. Ja tosiaan kun se on vissiin vielä irtaallaan.
_________________
Tähdellisen parantola
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
mdc666



Liittynyt: 10 Tou 2008
Viestejä: 188
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 16:10    Viestin aihe: mutta Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mutta mitäs öljyä sinne kompuraan vois laittaa? Itel sama projekti menos.
_________________
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 1613

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.ahlsell.fi/upload/K.....TE0802.pdf
Yhteensopivat öljyt R426A
http://www.skll.fi/yhdistys/ww.....&id=37
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4453
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nojuu, mahtaako näillä onnistua saamaan viileää pariksi kolmeksi kesäksi vanhaan r12 järjestelmään jos vaihtelee kaikki tiivisteet mihin pääsee konehuoneen puolelta käsiksi. Vai joutuuko joka vuosi täyttelemään useammin?

r134 tulee kuulema läpi ja se öljypulma... Se siis huono vaihtoehto vaikkakin mahdollinen täysputsauksella ja tiivisteiden vaihdolla (letkut kanssa kuulema).


http://www.eurorefrigerant.com.....n49-ex-r12

http://www.eurorefrigerant.com.....-cylinders

RS-24 ei ollu tuolla...

Halpaa on ja houkuttaa siksikin koska kylmäalan ammattilaisilla on näihin vanhoihin kovin nuiva asenne, ei tee mieli juurikaan ottaa edes puheeksi heidän kanssa. Edes tuttu kouluttaja ei ollut innoissaan, huonoja kokemuksia vanhoista autojen kylmälaitteista (vuotivat testissä ja ei saa pitämään ja on ahtaat paikat rassata yms...)

Teen itse ja jätän maksamieni verojen edestä hiili, cfc yms jalan, käden ja kyrvänjäljet maailmalle... Kun ei kerta nätisti kysymällä ja tinkaamatta jättämälläkään onnistu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 1613

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eka linkki mielenkiintoinen mutta tokaa en ymmärrä kun ei sitä ole autois käytetty.
Onhan tuolla iseon49 mukana isobutaani 3% joka ottaa öljyn mukaan ettei senkans pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta muuten ei ole jaksanut kyseinen aine kiinnostaa Sad . Googlella varmaan löytää kokemuksia...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4453
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

et kirjoitti:
Eka linkki mielenkiintoinen mutta tokaa en ymmärrä kun ei sitä ole autois käytetty.
Onhan tuolla iseon49 mukana isobutaani 3% joka ottaa öljyn mukaan ettei senkans pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta muuten ei ole jaksanut kyseinen aine kiinnostaa Sad . Googlella varmaan löytää kokemuksia...


Juu, enempikin kysymyksenä että olisiko se r22 vastine parempaa kuin r134a? Ja sit se että tossa r12 korvaavassa ei ollu painemittaria eikä letkua joten ei ole heittämällä itse täytetty... toisessa oli jo ne.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 1613

 LähetäLähetetty: 04.6.2013 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vähän oudosti menee nois linkeis nuo kylmäainekoodit, mutta jos R422 on samaa kun tuolla linkis
http://www.skll.fi/yhdistys/ww.....&id=37

R422A niin eiköhän kysees ole lähinnä pakkasiin tarkoitettu aine, eli puhtaiden kylmäaineiden suhteet täysin eri kun RS 24 tai Iseon 49 missä molemmis lähes 90% R134a ja butaani tai isobutaani sitomas vanhat öljyt kiertoon. Paisuntaventtiilin ja kompuran toiminta kyseenalaista erillaisella aineella.

Vedät kylmäpiirin alipaineeseen vuorokaudeksi ja töräytät kilon pullosta 2/3 sisään niin siinähän se ja jää vähän ens kesäksikin. Täyttäes tarvii puntarin jos tietää normi täytöksen määrän ja suhteen huoltokylmäaineelle verrattuna alkuperäiseen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epk
Herrastuunari



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 2322
Paikkakunta: 02

 LähetäLähetetty: 05.6.2013 6:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

olikos jollain hollilla öljyn täytös määrät, saisi ne tähän laittaa. Paljonko laitetaan tehtaan mukaan lisää jos kenno keulilta vaihdettu jne.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antti86
valontuoja



Liittynyt: 12 Elo 2006
Viestejä: 956
Paikkakunta: Kalajoki/Oulu

 LähetäLähetetty: 05.6.2013 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

omassa on tuo r134 kylmäaine ku on vm.95 eli ,kuivain vaihtoon, tiivisteitä mahdollisesti, järjestelmän kuivaus ja kokeileen pelaako.missäs oulussa kannattas mennä kokeileen aineitten laittoa järjestelmään?
_________________
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TEA
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapio89
ohjelmoija

Martti, vähän niinku tartti mut ämmällä
pakkasukko


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1672
Paikkakunta: Yyleäporg

 LähetäLähetetty: 05.6.2013 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Esmeks mulla onnistuu laittaa.
_________________
Tähdellisen parantola
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 lämmitys, ilmastointi Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit