Ohjaustehostimen pumppu? huutaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Ohjaustehostimen pumppu? huutaa

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ja taas tuli esille tämä kuumien ilmojen ongelma elikkä joku huutaa / vinkuu / visertää konehuoneessa. Talveksi oire hävisi mutta palasi eilen hellekelissä. Ei pitäisi ajella ikkunat auki – jäisi ainakin osa häiriöäänistä kuulumatta. :D

Vinkuna loppuu, kun ohjaus on "jännityksessä" elikkä ilmeisesti silloin pumppu ei ole vapaakierrolla vaan pumppaa ööliä simpukkaan. Pitänee kuunnella tarkemmin mutta pään tunkeminen kuumaan konehuoneeseen, jossa on pyöriviä esineitä vähän jänskättää. :D

Liekö noissa pumpuissa hirmuisesti eroa eri mallien välillä? Ainakin EPC:n mukaan samanikäisessä 200D:ssä pitäisi olla samalla numerolla oleva pumppu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
marsu
Viestit: 15
Liittynyt: 07.2.2006 15:56

Viesti Kirjoittaja marsu »

Ota pitkä meisseli sillä saa aika lähelle paikannettua äänet. terä pää mottiin handy korvaan Ne on samoja pumppuja 124, 201. Mutta minä jostain luin että niihin saa korjaus sarjan mutta en ole tästä varma
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiivistesarjan saa kyllä vaikkapa KL kautta useimpiin pumppuihin ja maksaa vajaat 20 euroa.
Pumpuissa on erikokoisia jenkoja putkenliitoksissa, eivät käy suoraan keskenään.
Ainakin kahta eri merkkiä niitä on myös, mutta erimerkkiset käyvät ristiin jos em. liitokset ovat samaa kokoa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Voiko ohjaustehostimen pumppu pitää räpätystä? Vasemmalle kaartaessa pienillä nopeuksilla kuuluu sellaista ääntä ja se tulee mielestäni niiltä tienoilta. Ei vaikuta esim. pyöränlaakerin ääneltä. Öljyä on säiliössä riittävästi. Mikä muu voisi olla ja jos tulee tehostimesta niin onko lopun alkua? :?:
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

mäkin vaihdatin ton pumpun kun oli korvake mennyt rikki. alkuperänen oli 110 baarinen ja tilalle laitettu tais olla 65 baarinen. haittavaikutuksia ei ole paitsi jos vääntää nopeeta suunnasta toiseen niin lopussa on hieman raskaampi.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

No niin, korvake näkyisi olevan murtunut. :x Mitäs romumetallia tuo tehostimen runko on, voiko hitsata?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Olisko jottain alumiinivalua?
Mitenhän tuo Technoweldtoimisi?
Pro HVM
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Rässi66 kirjoitti:Olisko jottain alumiinivalua?
Mitenhän tuo Technoweldtoimisi?
Tympeä lämmittää koko pumppua että saa juotettua yhden korvakkeen, voipi myös olla toimimatta lämmityksen jälkeen.
I drive an Opel. What's your excuse?
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Tuli tuossa mieleen, että ne 110bar on sitten harvassa, jos käytettyä etsii.
Kerran soittelin purkaamot läpi, 200 purkaamo, joista kahdessa olis ollut 110bar, onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve
300 D farkku kirjoitti:onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
Mikä oli oire ja mistä vika löytyi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla huutaa tuo tehostajanpumppu kun kylmänä pistää käyntiin. Valitus loppuu minuutin-kahden aikana.

Hiljeneeköhän suodattimen vaihdolla? Eipä ole sitä vertaa jaksanut vaivata asialla päätä että olis sen vaihtanut. :D

Ei taida normi ajossa olla juurikaan eroa sillä että onko pumppu 65, 85 vai 110barin :?: Ässässä on nyt muistaakseni tuo 85bar.

Niin ja minkäs takia noissa on erikokoisia hihnapyöriä? Mulla on nykyisessä koneessa vesipumpun ja ohjaustehostimen hihnapyörät tavallista pienempiä. Nuo pyörät on peräisin kakspuolikkaasta. :shock: Tehostimen pyörä on ollut ajatus vaihtaa normikokoon niin sen kierrokset hieman tippuis. Jos vain tuo lyhyen mallin remmin yltää paikoilleen. :D

Vesipumpun pyörästä ei ole haittaa vaikka onkin pienempi. Pyöriipähän lujempaa. :D
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Roisto kirjoitti:Terve
300 D farkku kirjoitti:onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
Mikä oli oire ja mistä vika löytyi?

t.
Risto
Kampiakselin pyörän kiila oli miljoonassa palasessa urassaan.

Eka luulin, että liian vähän nestettä, kun huutaa. Lisääminen auttoi vähäksi aikaa, mutta "vikinä" tuli takasin, yhdessä tiukassa mutkassa ja samalla lopetti toimintansa ja samalla koetaulussa paloi kaikki valot --> laturi ei lataa --> hihna luistaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”