1981 230E Automatic tuli epähuomiossa hommattua

Vastaa Viestiin
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

1981 230E Automatic tuli epähuomiossa hommattua

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Joo, otsikon mukainen kampe tuli vähän puun takaa hommattua tänään. Alunperin, tutun tuttu otti yhteyttä kysyäkseen että paljonkohan moisesta vehkeestä voisi myydessään pyytää. Loppu olikin sitten helppoa :)

Ohessa kuva. mittarilukema 498 000 (diesel-mies kun ei ymmärrä että puolimiljoona nyt olisi jotenkin erityisen paljon). Olen ilmeisesti kolmas (!) omistaja - edellisellä se on ollut joka tapauksessa vuodesta -88 ja on pitänyt sitä hyvin. Jotain yksittäisiä ruostepilkkuja löytyy mutta yleisilme on ihan siisti.


Kuva


Suomi auto ja siten aika karvalakki (ei edes keskuslukkoa (!), seikka jota en oikeen tahtonut aluksi edes uskoa todeksi...). Mutta tuo 230 E vie auto näilläkin kilsoilla ihan jouhevasti. Peltipölärit löytyy ja pyöreät etuvalotkin. Vaikuttaa olevan aika orkkis-kuosissaan.

Täytyy nyt sitten katella miten elämä bensavehkeen kanssa lähtee kulkeen. Kyselen täältä sitten neuvoja.
W168, W202 ja W126
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onko orkkis kilvillä ja onko A alkuinen rekkari, ihtellä on 81 suomi taksi ja siinä ANU alkuinen rekkari. Tuota kilpeä näkyi usein vuoden 81 suomalaisissa autolehtien koe-ajoissa. Montakohan ANU autoa mahtaa vielä olla hengissä? BTW, siistinnäköinen mersu vaikka väärällä polttoaineella kulkeekin :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Juu, on se orkkis kilvillä ja kilpi on EKA. Käsittääkseni auton historia alkaa Turun seudulta, joten miksi kilpi ei ole T-alkuinen? (A oli Helsinki eikös, mutta mikäs tuo E on?).
Isä-ukolla oli muuten valkoinen 200D tuohon aikaan joka oli AJR. Valkoinen taitaa olla taas muotia auton värissä, ainakin nykyautoista päätellen. :D
W168, W202 ja W126
karmolis
Viestit: 7
Liittynyt: 09.5.2013 16:58

Viesti Kirjoittaja karmolis »

E olis yhtä paljon kuin Turun ja Porin lääni, ja about 1986 alkaen. Aiemmat alkoi T-kirjaimella.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi <- tuolla tosin väitetään että olis 1950 alkaen jo E-kirjainta käytetty, vaan lapsuuteni ko. läänissä viettäneenä sanon kyllä homman olevan niin, että silon 1972 kun tuli nää nykyiset pitkät valkopohjaiset kilvet niin TAA-100:sta alotettiin ja TXX:ään päästiin 1985 noin. EKA-kilvet on about vm 1988. Pikkuskidinä kilpien perusteella oli helppo arvata auton vuosimalli.

Tämmösen vielä löysin. Melko tyhjentävä tietopaketti..
http://www.saunalahti.fi/sisaarim/trivi ... kilvet.htm
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 1981 230E Automatic tuli epähuomiossa hommattua

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

DieselDogW126 kirjoitti:JMutta tuo 230 E vie auto näilläkin kilsoilla ihan jouhevasti.
Sen se muuten tekee. Tuo oma farkku, joka on tällä hetkellä suolistettavana, tuntui varsinaiselle raketille 300D:n jälkeen. :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Tämmösen vielä löysin. Melko tyhjentävä tietopaketti..
http://www.saunalahti.fi/sisaa.....kilvet.htm
Todellakin melko ( :) ) tyhjentävä paketti.... Kiittäen linkeista. Ja tosiaan, oikein muisteelet, tuota jälkimmäistä kun tavailin niin sieltä löytyy maininta että 1988-paikkeilla Turun (ja Porin) läänissä jakoivat näitä EKA-kilpiä. (Auto ollut siis jotain muuta ennen sitä, mutta tämä riittää minulle).

Tässä kuva toiselta puolelta:


Kuva

Monenlaista laitettavaa tässä vehkeessä on, mutta eikös se ole vähän tarkoituskin näitten hitusen iäkkäämpien elämää jo nähneiden autojen omistamisen kohdalla.

Viikko bensavehkeen kanssa on ollut ihan mielenkiintoinen. Eipä ole dieselin kanssa tarvinnut vissiinkään koskaan ihmetellä että miksi ei käy tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä (oli tullut tulpanjohdot vaihtoväliin kun yksi räiski kipinää venakoppaan :) ).

Todettakoon, että kyllä bensanhaju saa ihmisen pään särkemään ihan eritavalla....
W168, W202 ja W126
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”